Kennedy en zijn nakomelingen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:48

Ik ken 3 kennedy's en ik vind ze stuk voor stuk niets;
Een zebra, een Epony en een ontzettend zenuwachtig paard
Misschien toeval Verward

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:01

Denk toeval Lydiia, ik ben al drie jaar een trotse eigenaresse van een super Kennedy, echt wereld paard is het.

Sensible, vreselijk eerlijk, super braaf maar geen dood paard. Vreselijk makkelijk in de omgang, echter kan niet vast staan (gaat hangen en net zolang door tot hij los is, stukje angst). We hebben als combinatie moeilijk gehad in het begin, maar nu we vol vertrouwen hebben in elkaar is het een perfect paard.

Pablo is 1,72 groot uit een kleinere moeder van Heidelberg.

Naast Pablo staat nog een Kennedy op stal, van Dublin. Ook een vreselijk koel beest, super braaf op wedstrijden, maar zeker niet een dood paard en kan super goed lopen. Hij is op de derde hengstenkeuring pas uit de selectie gegaan. Het is echt een blikvanger in de wedstrijdring en doet het giga goed. Hij is ong 1.66, ook geen grote moeder gehad.

De Kennedy's die ik ken zijn goed van karakter, rustig maar willen altijd lopen en werken. Hebben goede gangen maar kunnen niet overweg met angstige ruiters. Juist om het koele zou het een goede combi zijn met een merrie met veel bloed. Veel nakomelingen van Kennedy hebben een sjieke uitstraling met goede gangen. Er zijn vele nakomelingen hoog geeindigd op keuringen en een Kennedy nakomeling was kampioen op de laatste hengstenkeuring (zegt toch wel over de kwaliteit van Kennedy). Kijk maar naar de resultaten bij de KWPN, hij scoort best wel goed.

Je mag gerust langskomen, wij hebben er dus twee staan. En dat zijn echt geen zebra's, ponies of nerveuze paarden (ligt dat misschien niet aan de eigenaar?).

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:04

O, ja, en springen kunnen ze beide en mijn avater is Kennedy zelf....

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:53

Hier op stal heeft een Kennedy x Belisar merrie gestaan. Ze was vrij klein en rank, 1.63 uit een moeder van 1.70. Haar volle zus was ook ongeveer die maat. Ze kon goed bewegen, en was erg mooi om te zien, vooral een bloedmooi koppie.
Qua karakter was het een rotbok, was niet mee te beginnen. Nerveus was ze niet, ze was voor de duvel niet bang. Maar ze sloeg wel het licht uit je ogen zodra ze de kans kreeg, en te rijden was ze al helemaal niet.
Dit paard is uiteindelijk ook weggebracht.

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:58

Dat komt eerder van Belisar af vermoed ik.

Ik vind dat Kennedy over het algemeen te weinig eer verdiend, maar ja. Ik ga er iig een veulentje van op de wereld zetten, nou ja Lotje dan.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:03

belisar is niet makkelijk nee... pino ( zie profiel ) is ook een belisar
hij gaat nu voor me door het vuur, maar tis ooit anders geweest Haha!

kennedy staat juist bekend om zijn superkarakter !
alle nakomelingen zijn harde werkers,superbraaf en ontzettend lief, met een beetje een karakter merrie erachter, kunnen ze ooit wel wat heet zijn, maar blijven goed te rijden
SAMBO van bokt heeft er ook een, kijk maar eens in haar profiel
supermooie merrie en van alle markten thuis!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:15

Grinnik, nou ik zou het dus moeten weten. Mijn vorige is dus een Belisar geweest en heb dus nu een Kennedy. Eerlijk gezegd, ik zou wel een ruin willen van Kennedy uit een Belisar moeder. Echt, Kennedy's zijn zo vreselijk braaf en super harde werkers en echt heeeel lief. Grootste knuffels bij ons op stal zijn de Kennedy's. Belisars hebben een hele scala aan gebruiksaanwijzing nodig, vertel mij wat. Maar ze gaan wel door het vuur voor je, ik kon er blindelings op vertrouwen hoe heet hij ook kon zijn. Maar lopen die Belisar, verschrikkelijk goed. Mijn Kennedy is soms best wel een bangert en heeft iemand nodig die hem kan leiden. De belisar is voor de duvel niet bang en gaat overal langs. Omdat het beide goede lopers zijn, maar de Kennedy veeeeeel harder voor je wil werken dan de Belisar zou ik wel een combi willen.

Het is omdat ik geen twee paarden wil, anders wist ik het wel...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:22

idd eleonoor ik ga helemaal met je mee !
mijn belisar heeft een hanetred, maar toch kreeg ik vaak een 8 voor de middendraf ( met de crosswedstrijd dan he )
en okej ik heb m in het begin vaak de frikandellen in gewenst, maar na een aantal crossjes had meneer door dat je na 10 sec aftellen, toch echt moest starten ,
als ik nu met m cross, en ze tellen af, dan is ie niet te houden !!!
dan staat ie steil overeind als ik m niet laat gaan, en mogen we gaan , pfoehee dan rollen de tranen over mijn wangen , zo hard gaat meneer dan Haha!
hij springt alles en gaat idd ook voor me door het vuur !
hij kan ook zeker nog steeds wel etteren hoor !
maar als het erop aan komt, dan doet ie steengoed zijn best !

Jessica24

Berichten: 1304
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 16:57

Fijn om dit te lezen.
Maar ik denk inderdaad dat het karakter niet past bij een bange ruiter.
Niet omdat ze gemeen worden maar omdat ze, net als wat Eleonoor zegt,
leiding nodig hebben.
Je moet ze vertrouwen kunnen geven denk ik.