De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:44

asjemenou schreef:
Ze hoeven nog helemaal geen prok te zijn, dat geld pas voor de derde bezichtiging.


Misschien roep ik wat stoms, maar is het niet handiger om je hengst nog voor de eerste bezichtiging te laten prokken?

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:45

Omdat ze dan wel een 2e bezichtegingshengst hebben, die daardoor in waarde stijgt, en omdat het punten voor de moeder opleverd en je dus een betere moederlijn opbouwt. En je kunt je hengst verkopen in de select sale.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:47

Cayenne schreef:
asjemenou schreef:
Ze hoeven nog helemaal geen prok te zijn, dat geld pas voor de derde bezichtiging.


Misschien roep ik wat stoms, maar is het niet handiger om je hengst nog voor de eerste bezichtiging te laten prokken?

Dat hangt er vanaf waarom je ermee naar de 1e bezichtiging gaat. Niet iedereen heeft een goedgekeurde hengst als doel.

Edit, zoals Asjemenou al zegt.

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:47

Cayenne schreef:
asjemenou schreef:
Ze hoeven nog helemaal geen prok te zijn, dat geld pas voor de derde bezichtiging.


Misschien roep ik wat stoms, maar is het niet handiger om je hengst nog voor de eerste bezichtiging te laten prokken?

Natuurlijk wel, maar niet iedereen gaat naar de hk met als doel een ggk hengst.
Er worden er altijd genoeg teruggetrokken na de tweede bezichtiging omdat ze van de klep gevallen zijn.

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:49

Ja oke daar heb je gelijk in al moeten ze lijkt me wel over enige foto's beschikken voor select sale, mss niet prok waardig maar wel sport waardig? Of gaat men daar bieden op een hengsten die misschien helemaal rot zijn...

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:42

zo word lekker gespeculeerd hier :Y) hadden jullie dat ook gedaan als het een andere afstamming was?
we hebben zo onze eigen redenen om hem terug te trekken en daar ben ik in mijn ogen naar niemand verantwoording voor schuldig, mensen die ik persoonlijk ken weten de rede en daarmee vind ik dat genoeg.
en nee hoor had hem niet willen verkopen op de veiling als veulen janderegelaar ;)

Anoniem

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:00

Wat jammer essiesilly!!!

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:07

Tuurlijk ben je geen verantwoording schuldig, maar al je op bokt iedereen laat meegenieten in de voorbereiding voor de hk, krijg je dat mensen meeleven en benieuwd zijn.
Zo' n schande is het ook niet als hij een bemerking op het fundament oid meekrijgt, waren er meer.

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:18

fokfanaat schreef:
Tuurlijk ben je geen verantwoording schuldig, maar al je op bokt iedereen laat meegenieten in de voorbereiding voor de hk, krijg je dat mensen meeleven en benieuwd zijn.
Zo' n schande is het ook niet als hij een bemerking op het fundament oid meekrijgt, waren er meer.


Helemaal mee eens :).
Nee we hadden het (denk ik) niet over gehad omdat ik geen andere hengst ken die mee deed en op bokt al die tijd nogal aanwezig is geweest.


Ben benieuwd hoe de 2 toots het verder gaan doen, die jazz vind ik toch wel heel tof maar of die op afst zo interessant is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:23

Ashley5760 schreef:
fokfanaat schreef:
Tuurlijk ben je geen verantwoording schuldig, maar al je op bokt iedereen laat meegenieten in de voorbereiding voor de hk, krijg je dat mensen meeleven en benieuwd zijn.
Zo' n schande is het ook niet als hij een bemerking op het fundament oid meekrijgt, waren er meer.


Helemaal mee eens :).
Nee we hadden het (denk ik) niet over gehad omdat ik geen andere hengst ken die mee deed en op bokt al die tijd nogal aanwezig is geweest.


Ben benieuwd hoe de 2 toots het verder gaan doen, die jazz vind ik toch wel heel tof maar of die op afst zo interessant is....


Was de moeder niet een volle zus van Parzival?

Anoniem

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:27

Ja heb het even opgezocht haha :D

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:29

Ik ben ook echt GROOT fan van Guess! En idd echt geen schande dat je hem hebt teruggetrokken, het is en blijft een droom van een paard en ik hoop dat we nog veel van hem gaan horen!!!!!!!!!!!!!!!

Nijbro

Berichten: 70
Geregistreerd: 04-01-11

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:19

sorry ik wilde geen wilde speculaties opwerpen. Ik was op horses.nl aan het kijken naar de hengsten keuring en zag toen dat 1 hengst terug was getrokken. Hier op bokt kwam ik deze topic tegen en dacht misschien weet iemand hier wat er aan de hand is.
Ik hoop voor jouw dat er niets ernstig aan de hand is. En wens jouw en je paard het alle beste toe.

ps heb even de topic terug gelezen. het is wel een leuk beestje!!!

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:22

ik vond guess who ook heel gaaf! jammer hoor....

die bruine van het filmpje hierboven vind ik trouwens het best qua bespiering er uit zien en liep ook wel mooi :j

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:23

Bizzybijtje: klopt heb hem enkele weken geleden gezien bij stal waar hij staat. Geen super spectaculaire, maar wel paard met ruimte, maat en fijn schakelen. Van Die wapperbenen zijn niet echt functioneel en heeft hij ook niet :).
Heb meer hengsten gezien die naar bezichtiging gingen, die deden heel pony-achtig aan. Als ik een hengst zoek zoek ik een dier met ruimte en maat, geen beknopt chique propje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:25

Ashley5760 schreef:
Bizzybijtje: klopt heb hem enkele weken geleden gezien bij stal waar hij staat. Geen super spectaculaire, maar wel paard met ruimte, maat en fijn schakelen. Van Die wapperbenen zijn niet echt functioneel en heeft hij ook niet :).
Heb meer hengsten gezien die naar bezichtiging gingen, die deden heel pony-achtig aan. Als ik een hengst zoek zoek ik een dier met ruimte en maat, geen beknopt chique propje.



De Totilas x Jazz is wel mijn favoriet onder te Totilasjes moet ik zeggen hoor. De rest is doet inderdaad wat pony-achtig aan. Vind ook dat ze iets neerwaarts bewegen maar kan aan mij liggen.

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:27

Ja dat klopt wel of neerwaarts iig niet zo opwaarts als de trend was bij dressuur (daar zijn ze van terug aan het komen) wat je al gelijk in de selectie (ook buiten toot om) terug ziet vind ik.
Overigens toot heeft zelf ook maar een gewoon voorbeen, zeker niet lang dus logisch dat hij dat vererft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:37

Ashley5760 schreef:
Ja dat klopt wel of neerwaarts iig niet zo opwaarts als de trend was bij dressuur (daar zijn ze van terug aan het komen) wat je al gelijk in de selectie (ook buiten toot om) terug ziet vind ik.
Overigens toot heeft zelf ook maar een gewoon voorbeen, zeker niet lang dus logisch dat hij dat vererft


Dat is waar. Zeg ook niet dat het slecht is hoor, maar viel me gewoon erg op. Inderdaad omdat je tegenwoordig vooral van die langbenige potensmijters ziet :))

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 01:24

lifaya schreef:
ik vond guess who ook heel gaaf! jammer hoor....

die bruine van het filmpje hierboven vind ik trouwens het best qua bespiering er uit zien en liep ook wel mooi :j

Die sprak mij ook het meest aan ja.

Vind het toch wel interessant om zo een beetje te volgen haha. Heb er de ballen verstand van, maar alleen de sensatie al.. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 06:49

essiesilly schreef:
zo word lekker gespeculeerd hier :Y) hadden jullie dat ook gedaan als het een andere afstamming was?
we hebben zo onze eigen redenen om hem terug te trekken en daar ben ik in mijn ogen naar niemand verantwoording voor schuldig, mensen die ik persoonlijk ken weten de rede en daarmee vind ik dat genoeg.
en nee hoor had hem niet willen verkopen op de veiling als veulen janderegelaar ;)


Zoals fokfanaat al zegt: je zet hem zelf in de picture dus dan kun je dit natuurlijk verwachten, hoe vervelend ook. Hoge bomen vangen veel wind.
Via pb gaan de geruchten al in de rondte, dat is jammer maar er waren natuurlijk meer mensen bij dus dan krijg je dat al snel.
Verder is het niets om je voor te schamen, het is een leuk paard en je kunt er nog gewoon plezier van hebben ondanks bemerkingen of wat dan ook :)

Anoniem

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 07:07

Ik respecteer je beslissing al kan ik me in bovenstaande reacties vinden

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:53

Cayenne schreef:
essiesilly schreef:
zo word lekker gespeculeerd hier :Y) hadden jullie dat ook gedaan als het een andere afstamming was?
we hebben zo onze eigen redenen om hem terug te trekken en daar ben ik in mijn ogen naar niemand verantwoording voor schuldig, mensen die ik persoonlijk ken weten de rede en daarmee vind ik dat genoeg.
en nee hoor had hem niet willen verkopen op de veiling als veulen janderegelaar ;)


Zoals fokfanaat al zegt: je zet hem zelf in de picture dus dan kun je dit natuurlijk verwachten, hoe vervelend ook. Hoge bomen vangen veel wind.
Via pb gaan de geruchten al in de rondte, dat is jammer maar er waren natuurlijk meer mensen bij dus dan krijg je dat al snel.
Verder is het niets om je voor te schamen, het is een leuk paard en je kunt er nog gewoon plezier van hebben ondanks bemerkingen of wat dan ook :)


ik schaam me helemaal nergens voor, het is en blijft gewoon een goed paard.. heb alleen (nog ;) ) niet zo n zin om alles aan iedereen z n neus te hangen. dat iedereen elkaar dan pb s gaat sturen om te raden wat er aan de hand is moeten ze zelf weten.. ze kunnen de tijd ook beter in delen lijkt me maar goed dat moeten ze maar zelf bedenken ;) jullie horen echt nog wel de rede maar ik baal op het moment gewoon heel erg en heb geen zin om er nu alles over te zeggen is dat nou zo erg ?! ik snap dat echt niet hoor...

Dees

Berichten: 18941
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:57

Ach, van niets inhoudelijks laten weten, vraag je om speculaties.
Maar bedenk ook, er zijn gewoon mensen bij geweest, de waarheid gaat dus ook gewoon rond.

Je hebt dat dier zelf zo'n " high profile" meegegeven, dat is achteraf wellicht 'een beetje dom' geweest. Vind het dan nu niet netjes dat je daarover gaat zitten piepen.
Laatst bijgewerkt door Dees op 14-12-13 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:59

Ik snap dat je baalt Essie! ik heb geen geruchten gehoord en wacht wel totdat je de reden wilt vertellen {ofniet}. Inieder geval hoop ik hem nog wel terug te gaan zien in de sport..mischien dat er van daaruit nog kansen voor hem komen wbt goedkeuring oid.

Dees

Berichten: 18941
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:02

Er zijn trouwens heel veel hengsten die het dekbrevet nooit halen, dus wat is het drama nu eigenlijk?
Echte fokkers weten: je gaat aan het eind van de dag gewoon met hetzelfde paard naar huis.