De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667


essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:10

Dees schreef:
Ach, van niets inhoudelijks laten weten, vraag je om speculaties.
Maar bedenk ook, er zijn gewoon mensen bij geweest, de waarheid gaat dus ook gewoon rond.

Je hebt dat dier zelf zo'n " high profile" meegegeven, dat is achteraf wellicht 'een beetje dom' geweest. Vind het dan nu niet netjes dat je daarover gaat zitten piepen.


:(:) :(:) de waarheid weten wij en door opmerkingen zoals jij nodigt het niet uit om het te vertellen ;) maar goed zulke opmerkingen ben ik van jou wel gewend. knap dat mensen die erbij waren volgens jou weten wat er is :S of ze moeten het gehoord hebben van ons omdat we ze kennen ;)
nogmaals ik vind het ook niet erg want het doet niks af aan het paard die gewoon nog steeds m n toppertje is maar moet ik dan als ik thuis ben meteen alles op bokt kwakken?? het is ook een kunst om even te wachten tot ik het zelf vertel he :(:)

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:27

essiesilly schreef:
Dees schreef:
Ach, van niets inhoudelijks laten weten, vraag je om speculaties.
Maar bedenk ook, er zijn gewoon mensen bij geweest, de waarheid gaat dus ook gewoon rond.

Je hebt dat dier zelf zo'n " high profile" meegegeven, dat is achteraf wellicht 'een beetje dom' geweest. Vind het dan nu niet netjes dat je daarover gaat zitten piepen.


:(:) :(:) de waarheid weten wij en door opmerkingen zoals jij nodigt het niet uit om het te vertellen ;) maar goed zulke opmerkingen ben ik van jou wel gewend. knap dat mensen die erbij waren volgens jou weten wat er is :S of ze moeten het gehoord hebben van ons omdat we ze kennen ;)
nogmaals ik vind het ook niet erg want het doet niks af aan het paard die gewoon nog steeds m n toppertje is [u]maar moet ik dan als ik thuis ben meteen alles op bokt kwakken?[/u]? het is ook een kunst om even te wachten tot ik het zelf vertel he :(:)


Normaliter is dat precies wat je doet.... dus verwachten mensen dat nu ook en wanneer dat dan niet gebeurd gaan ze speculeren.

Ik vind het niet netjes om nu daarover mensen te veroordelen.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:28

Kunnen we nu weer on topic?

Mogen we op basis van de eerste jaargang concluderen dat ze tegen vallen? Twee door, waarvan één hele goede maar wel beide uit moeders die icm een ezel nog een goede geven :=

Elisa2

Berichten: 37429
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:31

Rhea schreef:
Kunnen we nu weer on topic?

Mogen we op basis van de eerste jaargang concluderen dat ze tegen vallen? Twee door, waarvan één hele goede maar wel beide uit moeders die icm een ezel nog een goede geven :=


Eerst nog even de merries afwachten op de merriekeuring,mischien is het wel een merrie maker. :)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:34

Hij gaat straks de geschiedenis in zoals Lingh :j

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:36

ceasario schreef:
Hij gaat straks de geschiedenis in zoals Lingh :j


dan is Edward wel echt een magische ruiter :D

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:39


Mienez
Berichten: 250
Geregistreerd: 20-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:40

Jammer Essiesilly dat jullie hem teruggetrokken hebben. Wat de reden ook is, je hoeft je hier niet te verantwoorden. Mensen zijn nieuwsgierig maar ik vind het een beetje vervelend om te zien dat je bovenstaande reacties naar je toe krijgt. Jammer. Dat nodigt ook niet echt uit om wat te vertellen. Ik snap je beslissing om het voor je te houden wel, wat het ook is.
Hopelijk gaat het goed met Guess en is er niks ernstigs. Snap wel dat je baalt, doe ik stiekem ook nog wel een beetje over Gio...
Snel weer on-topic maar wilde het toch even kwijt

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:50

Rhea schreef:
ceasario schreef:
Hij gaat straks de geschiedenis in zoals Lingh :j


dan is Edward wel echt een magische ruiter :D


Ik ben benieuwd of we in de toekomst een fokproduct te zien krijgen
waarbij in 4 generaties Totilas-Lingh-Don Schufro-Jazz tegenkomen..

Dan zou volgens de index-meesters het echte wonderpaard naar boven moeten komen en
zeker met Edward als ruiter.

Dees

Berichten: 18932
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:54

Het zal als blonde Centaur geboren worden :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:03

Essie, ik denk ook zeker niet dat je je hoeft te schamen. Je hebt gewoon een leuk paard die het vast goed gaat doen in de sport. Het is jammer dat het zo gelopen is, maar het is in ieder geval weer een ervaring geweest :) Overigens vind ik het altijd wel interessant om de ervaringen van bokkers op de HK te volgen.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:08

Goh wat jammer dat Guess is terug getrokken, keek er toch wel naar uit hoe die het zou doen :j Hopelijk is er niets ernstigs aan de hand!

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:22

janderegelaa schreef:
Eerste bonte Totilas veulen geboren.

De merrie Harvey's Gazelle, een dochter van Ivoor (v. Samber ) heeft afgelopen week het leven geschonken aan een platenbont zwart merrieveulen van Totilas.

De eigenaar is Carole Dagless uit Engeland van OSO Stud.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]



http://www.youtube.com/watch?v=28-oE5X3 ... e=youtu.be
inmiddels ook een vosbonte

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:31

Jeej wat word er heftig gereageerd door sommige.
Wat de reden ook is zijn is niemand wat verschuldigd om wat te gaan vertellen.
En zoals sommige zeggen van paard werd de hemel in geprezen. Nou en ik zal ook trots zijn dat ik zo paard had. En ik mocht willen dat ik O paard op stal had staan en ik denk dat zekers 95 % hier dit wel had gewilt. En wat de reden ook is waarom dit paard is terug getrokken dat maakt toch niet uit.
Daar zal van hun kant echt wel een goede reden zijn geweest want je leest toch dat ze het zelf ook jammer vind.
En ook al verteld ze het niet maakt het toch ook niet uit. Maar er zullen altijd mensen zijn die hun eigen verhaal maken en dingen de werels in brengen

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 03:19

Dees schreef:
Ach, van niets inhoudelijks laten weten, vraag je om speculaties.
Maar bedenk ook, er zijn gewoon mensen bij geweest, de waarheid gaat dus ook gewoon rond.

Je hebt dat dier zelf zo'n " high profile" meegegeven, dat is achteraf wellicht 'een beetje dom' geweest. Vind het dan nu niet netjes dat je daarover gaat zitten piepen.

Oja, in Nederland mag je niet je kop boven het maaiveld uitsteken, stel je voor...
Ik ben erg benieuwd hoor naar alle nazaten van Toot, ook in de merries, maar ben ook groot fan van Guess <3!

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 06:54

astridastrid schreef:
Dees schreef:
Ach, van niets inhoudelijks laten weten, vraag je om speculaties.
Maar bedenk ook, er zijn gewoon mensen bij geweest, de waarheid gaat dus ook gewoon rond.

Je hebt dat dier zelf zo'n " high profile" meegegeven, dat is achteraf wellicht 'een beetje dom' geweest. Vind het dan nu niet netjes dat je daarover gaat zitten piepen.

Oja, in Nederland mag je niet je kop boven het maaiveld uitsteken, stel je voor...
Ik ben erg benieuwd hoor naar alle nazaten van Toot, ook in de merries, maar ben ook groot fan van Guess <3!


Natuurlijk wel maar dan moet je de gevolgen ook accepteren ;). Zou wat zijn anders :+.

Hetzelfde als je opgaat voor je rijbewijs (schiet me zo te binnen :')), als je iedereen ervan op de hoogte brengt wil natuurlijk iedereen weten hoe het ging ook als je gezakt bent en hoe dat dan kwam.

Maaargoed :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 08:09


Elisa2

Berichten: 37429
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:02

Prachtig veulen..maar foto's kunnen nogal vertekenen...{bewerkt worden} ben meer benieuwd naar een filmpje.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:16


petraaken

Berichten: 44215
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:11

Moderatoropmerking:
Graag terug ontopic. Er zijn offtopic berichten verwijderd. Hou jullie aan het onderwerp. Met Speculeren wordt er niets opgelost.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:05

janderegelaa schreef:
Cayenne schreef:
Die naam, hoe verzinnen ze het :')

Waarschijnlijk anders dan jij denkt. Als ze hem zelf verzonnen hebben, ze woont in Monaco en de koninklijke familie daar heet Grimaldi...




ceasario schreef:
Dees schreef:
Heee, iedere nieuwe release van Apple is ook harstikke gewild.
Niet zozeer om kwaliteit, maar om de modegrill.

Bij iedere andere willekeurige hengst wordt op dit moment niet zo'n tam-tam gemaakt. Duidelijk een teken van een 'hype'. Wat lang niet altijd iets zegt over vermeende kwaliteiten.


Met zijn nafok zal hij het waarschijnlijk moeten hebben van een zoon met een bewezen moederlijn en ook nog een interessante pedigree..
En daar zal het dekgeld wel eens niet hoger van zijn dan €800,- en dan is het foktechnisch aantrekkelijk.



€ 850,

http://www.boeckmann-pferde.com/de/heng ... legro.html

.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15930
Geregistreerd: 10-01-06

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:52

Ben benieuwd wat Toto junior gaat kosten. Werd er opgehemeld bij het KWPN maar in Duitsland was het toch minder.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:33


Elisa2

Berichten: 37429
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:00

Die lijkt wel goed te kunnen draven en stappen inieder geval...verder vindt ik het toch lastig vanaf een zo'n filmpje.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:31

ceasario schreef:
ceasario schreef:
Met zijn nafok zal hij het waarschijnlijk moeten hebben van een zoon met een bewezen moederlijn en ook nog een interessante pedigree..
En daar zal het dekgeld wel eens niet hoger van zijn dan €800,- en dan is het foktechnisch aantrekkelijk.


€ 850,

http://www.boeckmann-pferde.com/de/heng ... legro.html

.

Hij is ook nog eens vrij van de "rood"-factor.

.