wie kan mij meer vertellen over deze afstamming nrps

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

wie kan mij meer vertellen over deze afstamming nrps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 22:49

vader icoon, opa isarco,oma tamara

moeder:norita nasarrah ,opa yasri, oma isala's masarrah

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 15:46

niemand die meer weet over deze nrps afstamming

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: wie kan mij meer vertellen over deze afstamming nrps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:51

Wat wil je erover weten? Op de site van het NRPS kun je de hengsten wel vinden. Verder googlen en je vind meer.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 16:04

ik heb al gegoogle.ik wil weten hoe hij gefokt is of het spring/dressuur of veelzeidig is.
ook graag info over de hengst karakter omgang prestaties.eigenlijk wil ik alles wel weten wat er is over deze afstamming.hij staat nu sinds enkele dagen bij mij.en is een pittig mannetje dat erg gespannen is,misschien dat dat veel voor komt bij deze afstammingen etc

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:37


Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:21

Barcelano schreef:
Weet niet of je de verdere pedigree al hebt uitgeplozen.
Zit beide kanten een scheut Av in

http://www.allbreedpedigree.com/icoon2


http://www.allbreedpedigree.com/norita+nasarrah

Op deze site als je de namen aan klikt in de pedigree en dan boven de i achter de naam aanklikt zie je vaak de resulataten en prestaties

Isarco NPA 940788*94 Stb./Prestatie Sport ZII dressuur & Z springen
Als je dan nog verder kijkt zie je reports en progeny en krijg je dit: http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... _font=1&l=

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 13:58

ik denk dat jij meer ziet als mij ik kom niet verder als de stamboom

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:34

Icoon is afgekeurd na de verrichtingen maar heeft wel een goedgekeurde zoon: Ico van de Beekerheide.
Beide hebben op de hengstenkeuring de staatsiedeken voor de beste draf gekregen. Hij werd tijdens de verrichtingen geroemd om zijn goede karakter, werd gereden door een meisje van 15 jaar in de buitenpiste met harde wind.
Ik kan er helaas niet achter komen waarom hij is afgekeurd.
Icoon is voor zover ik het zo kan uitrekenen voor zeker 60% arabisch, denk zelfs dan het tegen 80% ligt.
Afbeelding

Yasri is een keur preferente hengst die niet bij het nrps staat geregistreerd, denk omdat hij is overleden.
NPA STB 81*37
geb. 24-02-1968
stm. 1.45 m

donkerbruin, onregelmatige bles beide neusgaten indringend, rv wit vlekje binnenhoefbal, la onregelmatig witbeen, ra onregelmatige witvoet zwarte kootholte

Percentage Arabisch bloed 87,5%
(overige 12,5% Gelders)

1983: keur
1986: preferent
1997: januari gestorven

Jouw paardje heeft dus ook zeker 70% arabisch bloed, geef hem de tijd je te leren kennen, geef hem vertrouwen en wees rustig en duidelijk, dan heb je een paard wat voor je door het vuur gaat.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 14:45

rust geef ik hem ook.ik kan hem nu zo pakken in de weide.bij de vorige eigenaren ging dit dus niet.het gaat iedere dag beter en denk ook zeker dat het goed komt denk dat hij heel wat gemist heeft.bedankt voor de info die jij me gaf
anneliesdj schreef:
Icoon is afgekeurd na de verrichtingen maar heeft wel een goedgekeurde zoon: Ico van de Beekerheide.
Beide hebben op de hengstenkeuring de staatsiedeken voor de beste draf gekregen. Hij werd tijdens de verrichtingen geroemd om zijn goede karakter, werd gereden door een meisje van 15 jaar in de buitenpiste met harde wind.
Ik kan er helaas niet achter komen waarom hij is afgekeurd.
Icoon is voor zover ik het zo kan uitrekenen voor zeker 60% arabisch, denk zelfs dan het tegen 80% ligt.
Afbeelding

Yasri is een keur preferente hengst die niet bij het nrps staat geregistreerd, denk omdat hij is overleden.
NPA STB 81*37
geb. 24-02-1968
stm. 1.45 m

donkerbruin, onregelmatige bles beide neusgaten indringend, rv wit vlekje binnenhoefbal, la onregelmatig witbeen, ra onregelmatige witvoet zwarte kootholte

Percentage Arabisch bloed 87,5%
(overige 12,5% Gelders)

1983: keur
1986: preferent
1997: januari gestorven

Jouw paardje heeft dus ook zeker 70% arabisch bloed, geef hem de tijd je te leren kennen, geef hem vertrouwen en wees rustig en duidelijk, dan heb je een paard wat voor je door het vuur gaat.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:10

Verrichtingsexamen januari 2006
Icoon NPA 211703.01 stb

Stap: V
Draf: M
Galop: V
Rijproef: G
Vrije sprong: V
Parcours sprong: M
Karakter/werklust: G
Stal gedrag: G
Algemene indruk: M

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: wie kan mij meer vertellen over deze afstamming nrps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:18

Jammer, die presteerd dus onder het zadel niet zo goed aangezien hij hier maar een M heeft voor de draf en op de keuring nog de beste draf had.

KN2011
Berichten: 448
Geregistreerd: 03-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:34

Keona zou je mij meer kunnen vertellen over je pony ino? Hoever ben je uiteindelijk met hem gekomen. Wij hebben hem sinds vandaag in bezit

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 21:17

KN2011 schreef:
Keona zou je mij meer kunnen vertellen over je pony ino? Hoever ben je uiteindelijk met hem gekomen. Wij hebben hem sinds vandaag in bezit

Het is een lieverd wat terug houdend en bang toen ik hem overnam.ik heb er mee buiten gereden super braaf met mij.heb hem op proef gedaan bij jongetje die hem wilde kopen maar toen kwam hij terug hun noemde hem niet te vertrouwen,hij pakte zich bij elkaar in de bak en dan kon je niks meer. Ik had geen problemen met hem buiten toppertje.als merrie was geweest had ik hem zelf gehouden.toen is hij naar meisje gegaan en die dachten dat hij klop hengst was maar was hij echt niet.erna zeiden ze o nee heb me vergist.en toen nooit meer wat gehoord.tot nu.ik vond het een lieverd als je hem maar zekerheid geeft.