Veulen 5 maand te koop en al BELEERD

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Veulen 5 maand te koop en al BELEERD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:40

Wat een idioten zijn er soms op deze wereld :n

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:40

sjanien schreef:
Hopen dat ze geld bieden om het veulen te "redden"

Ik hoop het niet, want dan denkt de eigenaar dat zo'n beleerd veulen wel lekker verkoopt en dan beleert hij zijn volgende veulen ook op die leeftijd.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:41

Het enige wat in me opkomt is: Waaaaat? :? Wie doet nu zoiets?? En al zoveel biedingen?? Arm dier.. :(:)

Anoniem

Re: Veulen 5 maand te koop en al BELEERD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:54

Heb net contact gehad met iemand, die gaat proberen om m op te halen...

Misschien fout maar ik weet wel dat mocht het zo ver komen, dat zodra het veulen in de trailer staat deze beste meneer nog een hele preek mag aanhoren.

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Re: Veulen 5 maand te koop en al BELEERD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:59

Advertentie is al verwijderd

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:05

sjanien schreef:
Dit kun je toch niet vergelijken met voetjes geven en mee lopen aan touw? Dit is inspanning. Vindt dit echt afschuwelijk (eveneens als die veulens voor de koets) waar zijn de mensen toch mee bezig! Wat is zijn volgende stap als je met deze leeftijd dit al doet?
Hoop voor beestje dat iemand met verstand hem koopt en hij weer lekker de wei op kan en veulen kan zijn.


Voetjes geven is voor een jong paard een grotere inspanning dan een bandje voortslepen, daarbij moet hij namelijk zijn balans houden. Het gaat om een fractie van het gewicht van het paard. Wat de volgende stap is als je dit al op deze leeftijd doet? Juist lekker het land op gooien, dit vergeet hij de rest van zijn leven niet meer als het correct gedaan is.

Nogmaals, ik ben er geen fan van. Maar ik vind het niet afschuwelijk of dierenmishandeling, het is alleen niet zoals gebruikelijk is.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 5 maand te koop en al BELEERD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:09

Iemand die screenshots van de advertentie heeft? Het linkje werkt niet meer

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:10

Ik gok dat de officieuze regels niet anders zijn dan in Nederland maar als er onlangs nog twee dieren stierven onder streng toezicht denk ik dat, zolang hij goed doorvoed is en onderhouden wordt, er wettelijk weinig aan te doen is.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Veulen 5 maand te koop en al BELEERD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:48

Schandalig! Ik vind 5 maanden zelfs te jong om van de moeder af te gaan. Bij ons was het minimaal 6 maanden bij de moeder, maar liever veel langer. Ook fijne paarden geworden.

Wij deden meteen een halstertje om en dat gaf echt geen stress. Net als dat je aanraken, meelopen, voetjes geven gewoon opbouwd. Ik hield niet de hoeven meteen 10minuten vast. Dus nee, is echt niet goed te praten.

Buitenom of het fysiek en mentaal wel of niet kan, gaat het ook om de gedachte gang dat mensen denken dat dit kan en mag. Hoe haal je het in je hoofd?
Maar vd week nog gezien dat veulens voor ene koets liepen, dus op sommige plekken inderdaad nog normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:27

kimmie261 schreef:
[naam] schreef:
Iemand had een berichtje gestuurd en het paardje bleek volledig beleerd. :(:)

Echt heel erg sneu dit.



is er niet in plekje voor hem in jullie mooie kudde?? <<)
Helaas niet. :(:)
Het is wel echt een prachtventje.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Veulen 5 maand te koop en al BELEERD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:33

Aangezien de advertentie al verwijderd is heeft dit topic niet veel en verder stond het overigens ook op het verkeerde forum.