Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10499
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:16

Wat leuk al die verschillende merries hier. Leer zo ook veel bij. Ben lang niet op concours geweest dus mis een beetje het gevoel bij de markt op t moment.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:17

Wat leuk!
De fokker is een kennis van mij, vandaar ook mijn interesse want die directe moederlijn is echt top!

Haha zelfde hier Panty.

jazzejam

Berichten: 400
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:19

Ben wel benieuwd naar je El Salvador veulen Venthe. Hier twee jaar geleden ook een mooi merrie veulen van gehadt uit onze molga merrie. Deze is verkocht, niet woest groot maar verwacht toch wel dat ze ergens rond de 168 gaat eindigen. Uit een moeder die 164 is. Was als veulen voor de duvel niet bang.

Pantykous

Berichten: 10499
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:30

Ik had vorig jaar een Vagabond de la Pomme veulen uit mijn merrie, heel stoer en brutaal ding. Leek een beetje klein maar is al goed bijgetrokken :j

Cioccolato

Berichten: 6650
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:32

Oe, ben benieuwd naar de Inaico nakomeling :))

Pantykous

Berichten: 10499
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:37

jazzejam schreef:
Ben wel benieuwd naar je El Salvador veulen Venthe. Hier twee jaar geleden ook een mooi merrie veulen van gehadt uit onze molga merrie. Deze is verkocht, niet woest groot maar verwacht toch wel dat ze ergens rond de 168 gaat eindigen. Uit een moeder die 164 is. Was als veulen voor de duvel niet bang.


Ik vind 168 anders groot zat hoor. Tussen de 165 en 170 vind ik qua maat het mooiste.

_lautje_

Berichten: 9278
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:42

Goed om bij te lezen. Merk echt dat ik er even uit ben geweest.

Ja Inaico ben ik zelf ook wel erg gelukkig mee. Ik denk een mooie lijnenteelt op Baloubet. Merriestam waar hij uit komt is top. En ik weet dat er best wat Baloubets het goed doen in de eventing.

Had zelf er niet zo snel voor gekozen omdat ik sneller naar Anglo was gegaan of iets met 70% volbloed. Aan de andere kant ik verwacht zelf niet nog ooit Badminton te gaan rijden dus het mag ook best een portie minder.

Voor mij hoeft het ook niet boven de 1,70. Ben zelf maar 1,61 groot. De bubalu is 1,68ong. Mooi zat

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:02

Leuk topic! Ik lees ook mee. :)

Wij verwachten voor 2e jaar op rij een Poker de Mariposa uit een Corland x Voltaire merrie Hopen dit jaar op een merrieveulen. Vorig jaar een prachtige hengst gegeven met super reflexen, lichaamsgebruik en een heerlijk karakter.

jazzejam

Berichten: 400
Geregistreerd: 08-11-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:28

Poker vind ik ook erg interresant zeg. :j Wat voor karakter heeft je merrie Julia? Ben namelijk door Berlin in de lijn nog iets terug houden op onze merrie welke een Levantos II X Voltaire is. Lieve merrie maar mag meewerkender.

lexa

Berichten: 749
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:10

Geen ervaring mee , maar zeker een mooie en goed gefokte hengst!

Heb zelf vorig jaar George Z gebruikt ook uit de roosakker lijn.


Ketaki schreef:
https://stallions.zangersheide.com/nl/p ... -HERO-Z-x-

Heeft er iemand ervaring met nakomelingen van deze vrij jonge hengst al.

Ik vind hem interessant gefokt, zeker ook omdat hij uit de bekende roosakker lijn komt

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:22

Leuk topic! Als jullie het goed vinden lees/klets ik ook graag mee.

Heb een Indoctro x Ramiro merrie(stokmaat 1,74 en heel grootramig en lang) , die heeft vorig jaar een heel bloederig(bijna te volbloedachtig) hengstveulen gehad van Highway TN en verwacht over 2 maanden een veulen van Poker de Mariposa.

Dan heb ik nog een Upgrade x Burggraaf merrie, ster Ibop. Die heeft in het verleden een veulen van Ustinov gehad, was iets wat pony achtig maar wel super mooi type en goed springen. Heb haar vorig jaar ook bij Poker gehad, helaas heeft ze haar vrucht in het begin verloren.

Wil haar dit jaar weer bij de hengst doen, zelf fan van Komme Casal, maar vind hem vrij kort in de rug en toevallig afgelopen week 2 veulens gezien die ook zo kort zijn.. Dus denk niet dat die daarbij gaat. Misschien wel gewoon weer Highway gebruiken :) word vervolgd...

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:27

Brigitte_D schreef:
Leuk topic! Als jullie het goed vinden lees/klets ik ook graag mee.

Heb een Indoctro x Ramiro merrie(stokmaat 1,74 en heel grootramig en lang) , die heeft vorig jaar een heel bloederig(bijna te volbloedachtig) hengstveulen gehad van Highway TN en verwacht over 2 maanden een veulen van Poker de Mariposa.

Dan heb ik nog een Upgrade x Burggraaf merrie, ster Ibop. Die heeft in het verleden een veulen van Ustinov gehad, was iets wat pony achtig maar wel super mooi type en goed springen. Heb haar vorig jaar ook bij Poker gehad, helaas heeft ze haar vrucht in het begin verloren.

Wil haar dit jaar weer bij de hengst doen, zelf fan van Komme Casal, maar vind hem vrij kort in de rug en toevallig afgelopen week 2 veulens gezien die ook zo kort zijn.. Dus denk niet dat die daarbij gaat. Misschien wel gewoon weer Highway gebruiken :) word vervolgd...

Oeh indoctro gaaf.

Indoctro met ahorn bloed is vaak een bewezen combinatie

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:39

Ketaki schreef:
Brigitte_D schreef:
Leuk topic! Als jullie het goed vinden lees/klets ik ook graag mee.

Heb een Indoctro x Ramiro merrie(stokmaat 1,74 en heel grootramig en lang) , die heeft vorig jaar een heel bloederig(bijna te volbloedachtig) hengstveulen gehad van Highway TN en verwacht over 2 maanden een veulen van Poker de Mariposa.

Dan heb ik nog een Upgrade x Burggraaf merrie, ster Ibop. Die heeft in het verleden een veulen van Ustinov gehad, was iets wat pony achtig maar wel super mooi type en goed springen. Heb haar vorig jaar ook bij Poker gehad, helaas heeft ze haar vrucht in het begin verloren.

Wil haar dit jaar weer bij de hengst doen, zelf fan van Komme Casal, maar vind hem vrij kort in de rug en toevallig afgelopen week 2 veulens gezien die ook zo kort zijn.. Dus denk niet dat die daarbij gaat. Misschien wel gewoon weer Highway gebruiken :) word vervolgd...

Oeh indoctro gaaf.

Indoctro met ahorn bloed is vaak een bewezen combinatie



OH ik ben niet heel duidelijk zie ik hahaha. De indoctro merrie gaat niet meer bij de hengst, die is verkocht en gaat weg als haar veulen er straks bij weg kan. De upgrade merrie wil ik wel bij de hengst doen

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:02

Nog even weer over de jonge Connecten; ik zoek ook makkelijke hengsten nu. Zag het ook bij de HK in Den Bosch, ik vond vooral veel paarden lastig in de mond. Dat stuurt toch niet zo makkelijk rond ...
Ben daarom ook wel benieuwd hoe de Kardesh uit onze Baltic-merrie wordt. Maar die moet eerst nog geboren worden :-)....

rensju

Berichten: 1598
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:14

Ik zal mijn paard hier ook even voorstellen;
Het is een Cardento x Ahorn, een buffel van 1.78 hoog. Heb er dus een Connect uit. Zodra die thuis staat zal ik eens een mooie standfoto van haar maken.
Afbeelding
Verbeterpunten: mag kleiner en wendbaarder. Verder is ze perfect :D

kevinsky

Berichten: 1983
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:52

Wat grappig dat hier zo veel mensen met Connect gedekt hebben.
Wij overwegen Connect voor onze Singulord Joter x Conterno Grande merrie. Merrie mag wat beter galopperen, wat makkelijker door haar lijf lopen en een tikje meer looplust zou ook niet misstaan.

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:17

De fokker van Love Connect is nu ook te zien in boer zoekt vrouw.

Mag ik oom meepraten? Mijn vader fokt met een Indoctro x Ramiro merrie. We hebben er zelf nog 2 merries van van Good Fellow. Een hengst van Maloubet de Pleville is vorige jaar verkocht. Merrie was dragend van Gullit, maar helaas is de merrie de foetus 4 maand voor de einddatum verloren.
Aangezien de merrie echt een kopstuk is, proberen we echt te zoeken op hengsten met een fijn karakter. Voor dit jaar weer aan het kijken voor een hengst, al staat Gullit nog wel bovenaan de lijst.

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:29

Amai veel grote merries. Die van mij is al 173 en haar eerste nakomeling is al 175 cm. Zijn grote paarden wel interessant voor springsport of niet?

Cioccolato

Berichten: 6650
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:40

Ik vind ze niet interessant :+
Ik rij zelf op paarden tussen de 160 en 165. Fok met een merrie van zo'n 161 dus zoek wel maat. Tussen de 165 en 170 vind ik mooi om te verkopen :j
Maar een langer persoon zal altid 'n groter paard zoeken.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 01:33

jazzejam schreef:
Poker vind ik ook erg interresant zeg. :j Wat voor karakter heeft je merrie Julia? Ben namelijk door Berlin in de lijn nog iets terug houden op onze merrie welke een Levantos II X Voltaire is. Lieve merrie maar mag meewerkender.


Merrie is in de omgang heel lief en aanhankelijk, vindt alles prima. Fantastische moeder voor haar veulens. Wil wel graag werken, maar in het werk wel een aparte. Kan schieterig zijn en blijven ondanks een bekende en vertrouwde situatie. Moet met geduld, respect en vertrouwen. Boos worden of iets forcerenheeft geen zin, dan ben je haar kwijt.
Haar nakomelingen hebben dit allemaal ook wel iets. Zijn in de omgang heel braaf, nieuwsgierig en lief, maar in het werk worden ze snel heet en hebben wel een duidelijke maar rustige en respectvolle ruiterhand nodig.

Het Poker veulen van vorig jaar is zeer nieuwsgierig en meewerkend. Vindt alles gezellig en interessant. Enorm leergierig. Kan af en toe wel wat brutaal zijn en moet daarin wel begrensd worden, maar is ook wel een beetje hengst eigen is mijn ervaring.
Wij zijn er iig echt wel van gecharmeerd. Galoppeert met veel kracht en lossigheid. Vandaar ook nogmaals Poker erop gedaan. :)

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 02:32

Hier ook een merrie waar mee gefokt wordt.
Enkel doe ik alleen bij het Zangersheide Ivm Z merrie. Persoonlijk ligt hier ook meer mijn interesse dan bij het kwpn.

Ik heb een 13 jarige Caridor Z x Quinar Z.
Fijne lijn van Caretino vaderskant, moederskant quidam de revel.

Vorig jaar een veulen uit een Dominator Z x Aganix du seigneur Z.
Beiden een van de interessante hengsten op dit moment van de Z catalogus.
Ik kies bewust voor de jonge hengsten omdat ik graag nieuw bloed wil fokken.
Oudere hengsten zoals bij wijze van Indoctro (kwpn gekeurde hengst) lopen al velen van rond en ben van mening dat de jonge hengsten de nieuwe generatie moeten gaan worden :)

Is al een erg grootramig veulen (10 maanden 1.53/1.55 stokmaat).

Ik wil dit jaar met Columbus Z gaan fokken. Een Cornet obolensky x Baloubet du rouet

Cornet obolensky is op dit moment WBFSH top 5 Ranking hengsten.

Onderstaande foto merrie
Afbeelding

Merrie en veulen
Afbeelding

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 02:39

lexa schreef:
Wat een leuk topic zeg!

Ik heb een Crown Z merrie drachtig van Pegase van het Ruitershof.
En een fokmerrie van Chin-Chin wordt gedekt met Andiamo Semilly voor dit jaar.
En mijn rijpaard merrie van Kentucky wordt gedekt met Piece of Cake M .

Pegase van t ruytershof is ook een erg gewilde jonge hengst op dit moment.
Ben benieuwd naar je nakomeling van hem :j

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:16

Mijn ultimo is 1.72/1.74. Zij heeft wel moeite met haar lijf. Ik zou bij haar nooit een hengst gebruiken die vergroot. Springen kan zij wel maar dressuur matig is het lastig

Marijkeeee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:40

Dakario schreef:
Amai veel grote merries. Die van mij is al 173 en haar eerste nakomeling is al 175 cm. Zijn grote paarden wel interessant voor springsport of niet?


Zeker wel interessant! Natuurlijk ligt het er wel aan hoe ze dan in het lichaam zijn en hoe ze het gebruiken in het parcours. Ik merk in ieder geval dat de grote populairder zijn dan de wat gewone maat. Tenminste op concours heb ik vaker vraag naar de grote ;) maar laatst toch ook wel naar de wat bloederige van maar 1.68. Alleen die lijkt kleiner. Want ja ik ben 1.80 en vind een groot paard ook wel fijn.

lexa

Berichten: 749
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:45

xPenny schreef:
Hier ook een merrie waar mee gefokt wordt.
Enkel doe ik alleen bij het Zangersheide Ivm Z merrie. Persoonlijk ligt hier ook meer mijn interesse dan bij het kwpn.

Ik heb een 13 jarige Caridor Z x Quinar Z.
Fijne lijn van Caretino vaderskant, moederskant quidam de revel.

Vorig jaar een veulen uit een Dominator Z x Aganix du seigneur Z.
Beiden een van de interessante hengsten op dit moment van de Z catalogus.
Ik kies bewust voor de jonge hengsten omdat ik graag nieuw bloed wil fokken.
Oudere hengsten zoals bij wijze van Indoctro (kwpn gekeurde hengst) lopen al velen van rond en ben van mening dat de jonge hengsten de nieuwe generatie moeten gaan worden :)

Is al een erg grootramig veulen (10 maanden 1.53/1.55 stokmaat).

Ik wil dit jaar met Columbus Z gaan fokken. Een Cornet obolensky x Baloubet du rouet

Cornet obolensky is op dit moment WBFSH top 5 Ranking hengsten.

Onderstaande foto merrie
[ [url=m/8lJMMG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Merrie en veulen
[ [url=m/sZ6MNq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi merrie en veulen!
Mijn interesse ligt ook meer bij het Zangersheide stamboek.
Ga ook ieder jaar naar het Z festival bij Reinie en vind het goed geregeld daar.
Heb vorig jaar voor het eerst een zangersheide hengst gebruikt , George Z.