Hengst Bosco v. Benicio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41902
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:01


Ilse_123

Berichten: 3788
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:07


Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:17

Die is inderdaad gewoon lekker paard, niet zo pony achtig. :j maar vind hem qua beweging niet erg spectaculair.

Change3x

Berichten: 6606
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:34

Fijn sportpaard die van het linkje.

Wat Bosco doet is gewoon aangeleerd/opgeprikt, lelijk stekerig voorbeen. Heel onnatuurlijk. Weinig spectaculairs aan. :+

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:47

Ik vind Bosco ook niet spectaculair, maar die cremello net zo goed niet :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41902
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:50

Tribunals schreef:
Ik vind Bosco ook niet spectaculair, maar die cremello net zo goed niet :')

Niemand noemde de cremello spectaculair, toch?

Anomien

Berichten: 7427
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:53

Die cremello is wel wat losser. Maar ook geen super beweger. Hij is wel leuker. Veel lengte vind ik hem ook niet hebben

Maar ik doelde op het filmpje van het B als vielen met mams.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41902
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:56

Knert schreef:
Die cremello is wel wat losser. Maar ook geen super beweger. Hij is wel leuker. Veel lengte vind ik hem ook niet hebben

Maar ik doelde op het filmpje van het B als vielen met mams.


https://www.dehoefslag.nl/tag/bosco

Onderaan dit artikel. Het eerste artikel, dus.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:06

_San87_ schreef:
Tribunals schreef:
Ik vind Bosco ook niet spectaculair, maar die cremello net zo goed niet :')

Niemand noemde de cremello spectaculair, toch?

Nee, ik zeg alleen dat ik hem niet spectaculair vind. :+

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:08


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15945
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:18


Earth

Berichten: 7956
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:35

Ik vind 'm als veulen ook zo duikboterig. Lijkt ie van z'n moeder te hebben met neerwaarts frame en kort voorbeen. Zonde. Vind mama wel een mooie uitstraling hebben.

Ilse_123

Berichten: 3788
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:50

bobje26 schreef:
Dit is Bosco volgens mij als veulen.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title

Het lijkt mij weer een 'kleurtjes fokker' die het dan wel iets beter aanpakt dan de kleurtjesfokker in NL, maar om te zeggen dat ik het nou een groot succes vind...


Ik vind niks mis met een kleurtjes fokker, zolang het maar gezond is. Wel vind ik dat je geen onrealistische resultaten moet verwachten. Prima om te fokken met een Bosco of Quaside, maar dan lever je gewoon iets in op andere punten. Met een andere 'win' je bv weer op beweging. Niet iedereen hoeft te fokken voor de GP en er is en goede markt voor prima sportpaarden met een kleurtje.

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:03

Ik vind dat kleur-fokken geen doel moet zijn imo.
Een gezond, fundamenteel correct, goed bewegend paard zou voor mij prioriteit zijn. Voor alsnog heb ik eigenlijk nog geen een kleurtjes paard gezien waarvan ik het allemaal vind kloppen, de een beweegt onder de maat, de ander staat slecht op de benen etc. Dit vind ik van alle aangeboden kleurtjes paarden/hengsten die ik ken, dus wie weet zijn ze er wel, maar ken ik ze nog niet.

Ik zie gewoon nog steeds niet wat voor verbetering Bosco geeft op een merrie, wellicht karakter om, maar dan zijn er nog steeds betere hengsten die ook een fijn karakter doorgeven, danwel zonder het kleurtje. Maar dat bedoel ik dus, kies je nou een hengst om zijn kleurtje of omdat hij echt wat toevoegt....

Als veulen vind ik hem inderdaad ook flink naar beneden bewegen, dat is als volwassen paard niet beter geworden helaas.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 10:09

Hou er wel rekening mee dat het dekgeld voor Quaside 1800 euro is..... en Bosco €800

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41902
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:46

courtjuh schreef:
Hou er wel rekening mee dat het dekgeld voor Quaside 1800 euro is..... en Bosco €800

Qaside is 1400 euro. Gegarandeerd een leuk kleurtje. En daarbij is Qaside goedgekeurd voor o.a. Westfalen en ZfdP.

Bosco kost 800 euro bij dracht, geen garantie op een leuk kleurtje en hij is bij het AES alleen licensed, niet goedgekeurd, als ik de website moet geloven :).

Dus als je dan al een kleurtje wil fokken, dan heb je met Qaside waar voor je geld, zeg maar.

Ilse_123 schreef:
bobje26 schreef:
Dit is Bosco volgens mij als veulen.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title

Het lijkt mij weer een 'kleurtjes fokker' die het dan wel iets beter aanpakt dan de kleurtjesfokker in NL, maar om te zeggen dat ik het nou een groot succes vind...


Ik vind niks mis met een kleurtjes fokker, zolang het maar gezond is. Wel vind ik dat je geen onrealistische resultaten moet verwachten. Prima om te fokken met een Bosco of Quaside, maar dan lever je gewoon iets in op andere punten. Met een andere 'win' je bv weer op beweging. Niet iedereen hoeft te fokken voor de GP en er is en goede markt voor prima sportpaarden met een kleurtje.

Volgens mij is daar zelfs een hele grote markt voor :j.

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:00

Bosco is ook alleen beschikbaar voor diepvries...

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:24

Ik denk inderdaad dat dat iets is waar naar gekeken moet worden. Er is een grote markt voor basis+ paarden (dus die tot M/Z aankunnen) met een leuk kleurtje. En voor die fokkers kan Bosco prima interessant zijn.

Vind hem zelf heel knap, maar inderdaad een beetje pony. Niets mis mee! Maar je moet er wel de juiste merrie voor hebben :)

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:35

Een paard zoals Bosco is voor de mindere goden onder ons lastig te rijden. Niet qua instelling, dat zal prima in orde zijn, maar omdat hij makkelijk van het achterbeen af in de hand loopt door zijn hoge kruis. Esmee redt zich daar wel mee, maar het lijkt mij daarin geen makkelijke om te rijden. Kleurtje is natuurlijk prachtig.

Nessie

Berichten: 8608
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:33

De vraag op de markt is er zeker naar, maar dan kun je toch beter voor een passende cremello / perlino hengst kiezen. Een ‘normale kleur’ veulen uit een palomino hengst welke je (voornamelijk) hebt gekozen voor de kleur is ook zo zonde. Vandaar is het zo belangrijk dat je voor deze hengst gaat, als je hem in vos of bruin ook passend had gevonden bij je merrie.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 15:26

Eigenwijs als ik ben ga ik dekken met Bosco. Ik ben gewoon te nieuwsgierig wat er uit komt. Met zijn opwaartse galop kan hij mooi mijn merrie verbeteren. En als er een leuk kleurtje uit komt is dat mooi meegenomen.

Ik hou wel van gokjes. 2 jaar terug heb ik een pony hengst gebruikt en daarbij was ik ook zeer tevreden met het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik zal een volgtopic maken als het allemaal is gelukt voor degene die ook benieuwd zijn wat Bosco voor kinderen maakt..

Mer1980

Berichten: 18952
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:31

Ik ben zeker benieuwd en ik hoop dat je een heel mooi en gezond veulentje krijgt en ik zie hem / haar graag terug volgend jaar op de NRPS keuring.

Nessie

Berichten: 8608
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:32

Die ponyhengst is zelf alleen wel echt een combinatie tussen kleur en kwaliteit :j . Die had ook hoge ogen gegooid als het geen ‘kleurtje’ was. Heb je die nakomeling nog? :)

Succes met het fokken! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41902
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:09

Wat is de afstamming van jouw merrie? Of heb ik dat gemist :o.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 16:16

De afstamming van mijn merrie is Ungaro x Ferro. Het veulen heb ik niet meer, is verkocht.

Haar veulen van For Romance heb ik wel nog ( die is 3 ) en gaat naar de KWPN keuring


Afbeelding