Krack C wint weer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 08:16

Sjuimpje schreef:
Happerdehap, zeker nog niet ontbeten of wel? Vork

(Overigens heeft Flemmingh al wel wat meer gebracht;
Sir Sinclair, Sandreo, Mooiman, Kelvin en Krack.
Tot 2002 staan er dik 2000 veulens geregistreerd.)



Tot 2002 staan er dik 2000 veulens geregistreerd

Dat bedoel ik.

De ger. zitten waarschijnlijk allemaal in het "buitenland" Ach gut

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:21

Keurverklaring 2002 (januari)
De Holsteins gefokte Flemmingh was al tijdens het verrichtingsonderzoek een opvallend presterende hengst. Nadien heeft hij volop kansen gekregen in de fokkerij. Kansen die Flemmingh wist te verzilveren met de destijds opvallende UTV-merries of, zoals het afgelopen jaar, met een tweetal extra NMK-merries in de top-tien. Flemmingh weet maat, front, uitstraling en expressie in de beweging te brengen. Dit zien we terug bij zijn goedgekeurde zonen Mooiman, Kelvin en meer in het bijzonder bij Krack-C. Krack-C is inmiddels tot op Grand Prix-niveau gevorderd en heet een van de jonge dressuurbeloftes van Nederland te zijn. Een andere opvallende nakomeling van Flemmingh is Lingh, die onder Edward Gal furore maakt. Op ZZ licht/zwaar-niveau zijn ondermeer de volgende nakomelingen actief: Jutric, Jinglebell, Joanna, Lemmet, Kelvin en Klik-Klak. Daarnaast presteren tientallen nakomelingen op Z-niveau. Een positieve bijkomstigheid is dat Flemmingh, waarvan verwacht werd dat hij expliciet in de springrichting zou vererven, zich als zodanig ook heeft bewezen getuige een respectabel aantal M- en Z-springpaarden. Onder de naam Redskin spring Flemmingh zelf op het hoogste niveau. Van Flemmingh zijn inmiddels 304 merries ingeschreven in het stamboek, naast 154 stermerries en 32 keurmerries.

Preferentschap 2004 (januari)
Alleen keurhengsten met 11-jarige of oudere nakomelingen kunnen in aanmerking komen voor het preferentschap. Om voor het preferentschap in aanmerking te kunnen komen moet de eigen sportindex hoger dan 140 punten zijn met een betrouwbaarheid van minstens 75%. Verder wordt zijn exterieurvererving meegenomen bij de afweging. Ook het feit of er van hem goedgekeurde zonen in de fokkerij actief zijn en/of zijn kinderen in de internationale sport meedoen zijn van invloed op de beslissing.
Flemmingh is de zesde preferente hengst van Holsteiner komaf die van invloed is op onze fokkerij. Als springpaard binnengekomen bleek Flemmingh's verervingskracht aan de dressuurkant te liggen. Zijn goedgekeurde zonen Mooiman, Kelvin en Krack-C zijn daar voorbeelden van. Laatstgenoemde is samen met Lingh de bekendste in de internationale dressuursport en bouwt met zijn zonen Redford, Tolando, Trento-B en Tuschinski aan Flemminghs hengstenlijn. Flemmingh's dochters zijn op keuringen hooggeplaatst en rijk voorzien van predikaten. De goedgekeurde hengsten Sandreo en Sir Sinclair zijn uit Flemmingh-dochters gefokt. Bovenstaande feiten wegen op tegen het feit dat Flemmingh een weke rug en erg weke lendenen doorgeeft aan zijn nafok. Flemmingh is definitief goedgekeurd.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 08:23

Sjuimpje schreef:
Keurverklaring 2002 (januari)
De Holsteins gefokte Flemmingh was al tijdens het verrichtingsonderzoek een opvallend presterende hengst. .


Daar liep hij rond met zijn tong uit de bek.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:10

ceasario"]
Wat me weer eens verbaasd dat het merendeel van de KWPN chauviniste alleen maar kunnen praten over een paar namen en over het KWPN als orgaan.

Zo ook het KWPN nieuws zelf.
[/quote]

Tja dat kan je verwachten: de bron staat erbij: www.anky.nl, dus dan mag je verwachten dat de uitslagen niet perse volledig weergegeven worden, maar alleen de uitslagen van de rubrieken waarin Anky zelf gestart is.

Door deze manier van openen wordt de lezer op voorhand op het verkeerde been gezet, want over de andere rubrieken staat niks in je openingstopic Verward

[quote="Caesario schreef:
Sjuimpje schreef:
"Keurverklaring 2002 (januari)
De Holsteins gefokte Flemmingh was al tijdens het verrichtingsonderzoek een opvallend presterende hengst."


Daar liep hij rond met zijn tong uit de bek.


Dat is in ieder geval opvallend te noemen Haha!:D:D

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:16

Goed gedaan van Krack.

Wanneer komt de directe confrontatie Krack--->Lingh?

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:25

Volgens mij moet Ling pas weer in Nijmegen starten. Dus dan zullen ze wellicht daar tegen elkaar moeten rijden?

AimeeJarig

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:50

Haha! Go Nijmegen, Go Nijmegen! Daar ga ik lekker paar daagjes bivakkeren dus dan mogen ze van mij alles uit de kast trekken.... Haha!

Zolang ze nog maar wat over houden voor Athene.... Knipoog:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:55

Laatst was er nog een topic over wat Holstein heeft toegevoegd aan de nederlandse fokkerij.

Flemming Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:55

ceasario"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Keurverklaring 2002 (januari)
De Holsteins gefokte Flemmingh was al tijdens het verrichtingsonderzoek een opvallend presterende hengst. .


Daar liep hij rond met zijn tong uit de bek.
[/quote]

En twee hoeven in zijn neus Knipoog

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 14:35


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:57

ceasario"]
[quote="Missouri schreef:

En twee hoeven in zijn neus Knipoog


Is geen geintje.

Hij was de Lacapo met de tong uit de bek.
[/quote]


Heeft hij het wel erg beroerd gedaan zeg.. Verward Sjonge jonge, wat een probleem over een hengst met zijn tong uit z'n bek..

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:58

Aimee schreef:
:D Go Nijmegen, Go Nijmegen! Daar ga ik lekker paar daagjes bivakkeren dus dan mogen ze van mij alles uit de kast trekken.... Haha!

Zolang ze nog maar wat over houden voor Athene.... Knipoog:D



Ik ga daar ook 3 dagen rondhuppelen! Haha! Gezellig!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:28

tja, wanneer nou niet Knipoog ik vind het zo goed van anky dat ze zo goed presteert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:42

agos, en Absie was 20e

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:47

youngster schreef:
Heeft hij het wel erg beroerd gedaan zeg.. Verward Sjonge jonge, wat een probleem over een hengst met zijn tong uit z'n bek..


Stradivarius liep op de Pavo ook met zijn tong uit zijn bek... weerhield hem niet van een finaleplek Schijnheilig
En dat rijmt dus dat is waar! Haha!

Is vaak een teken van verkeerd rijden. Flemmingh heeft wel bewezen dat het niet aan hèm lag dacht ik zo... Tong uitsteken
Naast het Jazz-oog, het Krack-voorbeen, de Voltaire-voeten, het Amor-hoofd etc. nu ook de Flemmingh-tong Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:54

Missouri schreef:

Stradivarius liep op de Pavo ook met zijn tong uit zijn bek... weerhield hem niet van een finaleplek Schijnheilig
En dat rijmt dus dat is waar! Haha!





Maar de kans dat het genadeloos in Verden afgestraft gaat worden is natuurlijk groot!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:55

Natuurlijk. Maar met een fatsoenlijke ruiter zou dat probleem op moeten lossen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:57

Missouri schreef:
Natuurlijk. Maar met een fatsoenlijke ruiter zou dat probleem op moeten lossen Haha!



Wie zat er op trouwens ?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:02

Sorry, ik wilde zeggen: met een ruiter erop die hem fatsoenlijk bij zijn kop zou laten zou dat op moeten lossen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:02

Erop? Edje toch Verward

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:04

Afbeelding

Ja, Edward.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:08

Missouri"]
Natuurlijk. Maar met een fatsoenlijke ruiter zou dat probleem op moeten lossen Haha!
[/quote]

[quote="Missouri schreef:
Erop? Edje toch Verward


Bloos!
Jij durft Haha!:D:D

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:12

Missouri schreef:
Sorry, ik wilde zeggen: met een ruiter erop die hem fatsoenlijk bij zijn kop zou laten zou dat op moeten lossen.


Haha!

Ik ben geen Ankymethodefan.

En dat zou ik ook recht in zijn gezicht zeggen hoor. Wat hij presteert is weergaloos, en ik zal nooit zeggen dat hij een slechte ruiter is. Ik doe het hem ZEKER niet na.
Maar doel heiligt middelen gaat bij mij niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:18

Missouri"]
[quote="Missouri schreef:
Sorry, ik wilde zeggen: met een ruiter erop die hem fatsoenlijk bij zijn kop zou laten zou dat op moeten lossen.


Haha!

Ik ben geen Ankymethodefan.

En dat zou ik ook recht in zijn gezicht zeggen hoor. Wat hij presteert is weergaloos, en ik zal nooit zeggen dat hij een slechte ruiter is. Ik doe het hem ZEKER niet na.
Maar doel heiligt middelen gaat bij mij niet op.
[/quote]

Je weet hoe ik erover denk.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:21

Stravidarius loopt nu toch onder Jeanet Haazen??