Verrichtings-examen eindbeoordeling door.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Verrichtings-examen eindbeoordeling door.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 18:32

Verrichtings-examen eindbeoordeling door.....Pukpaleis

* 3 jarige Lux x Notaris: mooi model iets meer bot en formaat dan volle broer lopen achter erg schommelend en niet altijd regelmatig in stap draf en galop..springen gewoontjes, terecht niet ingeschreven OK dan!
* 4 jarige Lux x Notaris: mooi model iets weinig formaat bloederig op bewegingen zelfde opmerking als volle broer galop wel beter, springt iets patenter en lijkt op de oxer meer vermogen uit te stralen, terecht ingeschreven Verward
* Voltaire x Notaris: mooi gesloten model sterke rug lenden partij iets beknopt gangen ruim en mooi gedragen achterbeen iets traag springt netjes soms iets vast in rug/achterbeen niet altijd even voorzichtig of los
sterk model en nette bewegingen (al werd draf wel erg laag gepunt) rechtvaardigen inschrijving OK dan!
* Voltaire x Ramiro: langelijnd dier fundament niet degelijk op gewrichten en erg nauwe voeten loopt erg op de kop springt netjes maar erg traag, langelijnde voltaire-zoon maar of dit genoeg is om goedgekeurd te worden??
* Phin-phin x Burggraaf: fors ontwikkelde vos hengst erg lange lijnen hele grote voeten frans staand, loopt met een wat hektisch voorbeen redelijke houding maar wordt al gauw wat lang en dan ook wat moeilijker in de mond.
fijne gallopade, springt voor mooi vlug achter wisselend voor mij gewoon te gewoon, toch gekeurd Huilen
* Iroko x Libero H: erg beknopt model sterk gehoekt achterbeen rond kontje wel mooi frontje veel te klein en merrie-achtig lijkt wel fijn te rijden
gangen netjes niet te ruim wel vlot , springt vlug soms iets vast en lijkt beperkt aan vermogen, gekeurd om te kruisen met grote lompe koeien...
* Sandro x Jazz, lijkt uit het echte Jazz hout gesneden echte zeik zak geen meewerker veel spanning en als iets braver en losser meteen een achterbeen dat erg na komt stap beperkt onderhals fors hoofd erg gehoekt achterbeen moet het stamboek persé een zwarte Sandro-hit erbij hebben met het waardevolle Orthos-bloed op de achtergrond wat een verrijking... (commissie noemt dit krakter trouwens sensibel)
* Oscar x Appolonios: mooi rond typje iets weke bovenlijn lijkt erg nuchter
nette bewegingen voor iets rollend en mocht iets meer uit de schouder nek mocht ook even iets langer rondom net paard maar een echte??
* Royal Dancerx Argonaut: zeer hoogbenig modern type schitterend front lange rug, voor netjes bewegen maar treedt in alle gangen niet achter door lijkt moelijk te sluiten en te willen zakken, niet genomen
* Jazz x Juventus: ook al zo'n schatje figuur van een hertje weinig galop lelijk hoofd voor iets strak in beweging wat weing hengst in type, komt niet in de buurt van goedkeuring
* Welthit x Wolfgang: mooiste type front lengte correct gebouwd maar weing ruimte in beweging en geen afdruk galop niet zuiver, jammer maar helaas Huilen
* Olivi x Michelangelo: zeer frooi model langelijnd schitternd kruis lange lijnen correct onderstel gangen ruim en tactmatig goed te rijden en lijkt nuchter zeker voor dit "tegenwerker" bloed. Mag nog iets winnen aan kracht en afdruk maar zeker interessant OK dan!
* Krack C x Partout: beknopt typje met veel uitstraling was in begin erg gespannen beweegt dan even vlug en met strak voorbeen kwam daarna wel wat los en maakt dan beweging wel mooi af, zéer goed galloperen beperkte stap toch aanwinst voor fokkerij, vindt hals wel niet zo mooi iets zwaar en van onderuit wel hoogbening model.

Conclusie: moest Pukpaleis het voor het zeggen hebben gehad vandaag waren er maar drie hengsten gekeurd vandaag: de Krack C, de Olivi en de Voltaire x Notaris, maar misschien denken jullie er wel héél anders over......

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:39

Dank.
Ik geloof je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:52

Ben het wel redelijk met je eens pukpaleis. Dit had ik op het andere topic geschreven:

Citaat:
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij deze dag:

De Krack x Partout is zeker een rassig beestje en zeer luxe die goed kan lopen. Maar voor een 9,5? Nee sorry dat niet!

De dressuurhengsten hebben we niet zien springen, en heb ik uberhaupt niet zien springen op de tussenbeoordelingen. En ik ben toch zeer regelmatig geweest! Dus de cijfers die deze hengsten hebben gekregen moeten we maar voor lief nemen De cijfers lijken wel beleidsmatig te zijn gegeven. De springers kregen weinig voor het lopen, de dressuurhengsten laag voor het springen. Het lijkt haast wel alsof een springpaard niet meer goed MAG lopen!

Van de springpaarden vond ik de Voltaire x Notaris zeer overtuigend. Echt fijn springen en goed bewegend. Heel fris en positief ingesteld paard! Zo kwam bij bij mij over tenminste. Hij kreeg een 5,5 voor de beweging en ik vond dat dat gerust een 7 had mogen zijn. Misschien mist hij wat afdruk maar als hij dat wel had gehad dan had het een veel hoger cijfer kunnen zijn. Gewoon een echt fijn paard!

De Olivi is bloedje mooi! En kan echt fijn bewegen. Maar zit er iemand te wachten op een Olivi x Michelangelo

Oscar x Appolonius genaamd: Uphill.........zou er liever DownHill van willen maken. Maar goed over Oscar was ik destijds zelf ook niet positief en die doet toch bij nader inzien wel hele goede dingen! Dus ik hoop dat ik het mis heb, gun het de fam. van Norel in ieder geval zeker wel!

De Iroko........de aanfluiting van de dag. Hij kan niet lopen, hij kan niet springen, hij is twee handen te kort..........wat moet je met zo beest in de fokkerij Dan word er gezegd: We willen formaat, lengte en maat in de fokkerij. En dan keur je zo dikke korte pony goed Snap werkelijk niet wat je met dat beest moet. Ja snel naar Amerika verkopen
Als je met dit paard in merrievorm naar de keuring gaat kan je met 60 punten naar huis

Al met al beetje twijfels zo bij de goedkeuring van sommige paarden. Maar ook een paar hele fijne gezien


De Luxen konden mij niet echt bekoren, de vierjarige was wel duidelijk de betere! De Voltaire x Ramiro vond ik wel een heel fijn paard, en die had inderdaad een dikke sprong. Dat heeft hij al een tijd en ik geloof dat het een onschuldig iets was wat operatief verwijderd kon worden ( heb ik uit de wandelgangen). De Phin Phin gaat het denk ik wel maken. Hij is groot en lang en zal niet al te makkelijk te rijden zijn, maar ik denk wel dat hij zeker heel veel vermogen heeft alleen kost het bij deze wat tijd. Maar ik geloof er wel in.

De Sandro Hit x Jazz, wel goed lopen maar in het model wat minder. De Jazz x Juventus, terecht niet genomen was ook niet wat. De Royal Dance x Astronaut ook terecht niet genomen. Kan niet zitten en buigen.

De Welt Hit is zeker een van de mooiste paarden en ik vond dat hij het vandaag wat minder deed. Maar ik heb hem meerdere keren echt superfijn gezien. Helaas stapt hij niet zo best, dat is jammer. Maar qua type echt een mooi dier!

Zal er nog wel wat vergeten zijn maar daar kom ik later wel op terug Haha!

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 20:36

Is er iemand die de Krack C, echt voor een 9.5 heeft zien lopen was gisteren niet het geval en zo erg viel de hengst mij niet op in den Bosch, maar misschien heb ik de hoogte-punten gemist...

harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:30

Hengst viel mij ook niet op in Den Bosch, althans niet in positieve zin.
Was dan ook behoorlijk sceptisch. Echter je kan en mag niet meer van een driejarig paard verwachten dan dat wat dit paard gister liet zien. Was gewoon heel erg goed. Ja, en is het een 9,5 waard? De vraag is ofdat er iets toe doet. Vond hem iig het beste dressuurpaard.
Nu de hengstenkeuringscommissie de cijfers mag geven kunnen ze ook een stuk beleidsvorming vertalen in de cijferlijsten en ze hebben er schijnbaar voor gekozen dat ook te doen.
Verder ben ik het wel eens met de beschrijvingen van de vaste bokkers, had zelf de Welt Hit een kans als fokhengst gegeven en de Sandro Hit niet.Qua springen hadden voor mij de Voltaire Ramiro en de Iroko Libero zich eerst mogen bewijzen in de sport:).