Sterwaardig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:05

fabienne schreef:
Ik heb niet de stamboekregels doorgelezen, want die heb ik op dit moment niet bij de hand, maar ik kan me de eis van minimaal 68 voor exterieur niet zo herinneren Verward


Fabienne, je twijfelt toch niet aan mij? Tong uitsteken Knipoog Ze moeten nu echt minimaal 68 punten hebben voor het exterieur, en minimaal 60 voor beweging.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:28

Citaat:
Welke verhoudingen inhet fundament bedoel je verder?

dan zal de foto toch vertekend zijn, ik vind de achterkant van de merrie te hoog tov de voorzijde(als ze vierkant zou staan, wordt haar achterkant nog hoger) en de rug knikt iets in. Knipoog

Sall

Berichten: 6766
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 19:50

Suzan1 schreef:
Citaat:
Welke verhoudingen inhet fundament bedoel je verder?

dan zal de foto toch vertekend zijn, ik vind de achterkant van de merrie te hoog tov de voorzijde(als ze vierkant zou staan, wordt haar achterkant nog hoger) en de rug knikt iets in. Knipoog



ah, nou dat is mij nou nog nooit opgevallen irl.
Maar morgen weten we meer, wat de jury van haar vond toen ze drie jaar was. Ik zit er toch sterk aan te denken om het zo wie zo te doen,volgend jaar (iig leuk om een keer mee te maken)
Is het verstandig om het handen te geven? (het voorbrengen en eventueel keuringsklaar maken? wil het toch wel 'goed'doen en wie zijn daar goed in?)
Mocht ze geen ster worden, mag ik dan toch Ibop doen?(dat haalde ik niet helemaal uit jouw antwoord MisHiss..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:54

Ibop is helemaal niet nodig Sall. Ze heeft de Eptm al gelopen namelijk. Dus dat hoeft niet.

Voorbrengen door iemand anders lijkt mij wel verstandig. Ik zou dat persoonlijk wel doen.

Breng haar gewoon tijdig naar een hengstenhouder toe, die doet dat vast wel voor je.

Brinkman in Twello is een goede vind ik. Maar je hebt natuurlijk vele andere bedrijven die dat ook prima doen Haha!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:18

mmm, Pipo is dat nodig haar naar de hengstenhouder te brengen? De merrie kent al zoveel.
Ik vind de stamboekkeuring eigenlijk niet zoveel voorstellen. Misschien zou je wel een ervaren voorbrenger voor de desbetreffende dag kunnen vragen, want hij/zij weet precies hoe jouw merrie het mooiste ervoor staat.
Sall weet vast wel dat de merrie er goed bij moet staan, goed in conditie (zeker niet te mager, maar ook niet te dik) en netjes gevlochten Lachen

petraaken

Berichten: 44232
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:20

een paar weken van voordien al bij een ervaren voorbrenger/hengstenhouder doen heeft het grote voordeel dat degene die met de merrie loopt haar al veel kent en dus weet hoe hij haar het best voorstelt. een paard goed voorstellen vraagt toch wel wat oefening. Zowel voor het paard als voor de voorbrenger.

Sall

Berichten: 6766
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 14:27

Hmmm... net KWPN gebeld, deze mevrouw was iets minder mededeelzaam...
Moest het scoringsformulier maar aan de oude eigenaar vragen, en aangezien de stamboek papieren nog niet waren overgeschreven op mijn naam, kon ze niets voor me betekenen.
Nou, dus nu weet ik nog niets meer.
Toch maar 73 euro er tegen aan gooien en lid worden van het KWPN...
Ik wil de oude eigenaar nooit zoveel lastig vallen, o.a. ivm het sterfgeval (al vind hij het wel altijd leuk om iets over Padaula te horen.)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:37

Sall schreef:
Hmmm... net KWPN gebeld, deze mevrouw was iets minder mededeelzaam...
Moest het scoringsformulier maar aan de oude eigenaar vragen, en aangezien de stamboek papieren nog niet waren overgeschreven op mijn naam, kon ze niets voor me betekenen.
Nou, dus nu weet ik nog niets meer.
Toch maar 73 euro er tegen aan gooien en lid worden van het KWPN...
Ik wil de oude eigenaar nooit zoveel lastig vallen, o.a. ivm het sterfgeval (al vind hij het wel altijd leuk om iets over Padaula te horen.)


Haha! Ben je nog geen lid van het KWPN? Nagelbijten / Gniffelen Dat moet voor volgend jaar sowieso, anders kan je niet met haar naar de keuring.

Sall

Berichten: 6766
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 16:44

MissHIS"]
[quote="Sall schreef:
Hmmm... net KWPN gebeld, deze mevrouw was iets minder mededeelzaam...
Moest het scoringsformulier maar aan de oude eigenaar vragen, en aangezien de stamboek papieren nog niet waren overgeschreven op mijn naam, kon ze niets voor me betekenen.
Nou, dus nu weet ik nog niets meer.
Toch maar 73 euro er tegen aan gooien en lid worden van het KWPN...
Ik wil de oude eigenaar nooit zoveel lastig vallen, o.a. ivm het sterfgeval (al vind hij het wel altijd leuk om iets over Padaula te horen.)


Haha! Ben je nog geen lid van het KWPN? Nagelbijten / Gniffelen Dat moet voor volgend jaar sowieso, anders kan je niet met haar naar de keuring.
[/quote]


*grinnik* is wel handig hè...
Beetje blonde actie van mij... Bloos!
Ben ooit alleen met mijn Newforester ruin, naar de keuring geweest toen hij nog een 'jonge god' was Haha! en toen idd een tijd lid geweest van Het NF stamboek.
Maar met haar nooit aangedacht.
De keurings'perikelen' zijn pas van de afgelopen maanden, en helemaal niet stil gestaan bij het feit, dat je dan eerst KWPN-lid moet worden.

gaat lekkerrr Bloos!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:02

Opschieten dus! Tong uitsteken

Ik ben benieuwd naar het scoreformulier!

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:54

Ik wil je toch wel aanraden om het keuringsklaarmaken door een "professional" te laten doen. Niet alleen omdat het idd handig is als een voorbrenger de merrie alvast kent maar ook omdat het keuringsgebeuren heel wat meer voorstelt dan niet te dik en niet te mager en nette vlechtjes.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:30

Citaat:
keuringsgebeuren heel wat meer voorstelt dan niet te dik en niet te mager en nette vlechtjes.


Vind je? De merrie heeft zichzelf al bewezen (EPTM test) dus zal het toch alleen maar om het exterieur gaan. Wel even gezellig als je jezelf bekend maakt, ipv onder een andere naam een berichtje hier neer te strooien. Ik kan wel tegen kritiek hoor, zeker van een bekende.
Om nu zo'n merrie 1 of 2 maanden keuringsklaar te laten maken, alleen voor het exterieur. Nou ja, ze moet het zelf maar overwegen of ze daar zo'n 500 euro's per maand voor kwijt wil....

Maar een deskundige voorbrenger raadplegen, kan ze beter wel doen.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:47

Suzan1: een goede presentatie is het halve werk. Wij beginnen al in februari aan de voorbereidingen voor de keuring in Augustus, dus dat is zo'n 6 maanden. Maar ja, dan willen we wel aan de top meedoen. Recht uit de wei plukken is geen garantie voor sukses. Ik heb merries in een jaar zien gaan van een 2e premie naar een regionaal kampioenschap, puur op basis van de kwaliteiten van degene die de merrie heeft klaargestoomd voor de keuring.

Nog een tip: niet iedereen die een eerste bericht heeft is een schaduwaccount. Voor dat soort gevallen is de knop met het rode uitroepteken. De moddies zoeken het dan wel even uit..

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:20

Er zit natuurlijk wel verschil in de noodzaak van goede voorbereiding voor een jonge, onbespierde 3-jarige of een gereden (inmiddels dan) 8-jarige merrie. Ik zou het voorbrengen zeker uitbesteden, maar denk dat je (in overleg met de voorbrenger) de rest wel zelf kunt doen. Dus door training (onder zadel en longe) een mooie bespiering, goede conditie en wellicht kan de voorbrenger een paar keer met de merrie oefenen zodat hij wat beter ingespeeld is op de merrie. Ook weet hij waar hij rekening mee moet houden bij het opstellen, als hij weet wat voor merrie het is, en waar haar minpunten liggen. Maar het lijkt mij niet nodig om de merrie 2 maanden weg te brengen, eigenlijk zonde van het geld.

Sall

Berichten: 6766
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 18:28

Daar zat ik persoonlijk ook een beetje aan te denken.
Heb ooit mijn New Forester (ruin!) naar de keuring gebracht en dat uitbesteed (was hij daar ook zadelmak gemaakt) en kon ik ondertussen terwijl hij daar stond lekker de laage en hooge Vuurse onveilig maken.
Maar zij lieten de ponies ook door een proffesioneel voorbrengen.
Ik zat zelf te denken aan een voorbereiding zoals MissHIS hierboven al stelde, wel in overleg, zelf in conditie brengen/houden en door een goede voorbrenger voor laten brengen.
Nu nog in contact komen met een goede/leuke/enthousiaste voorbrenger..
Ip is dit eenmalig en wil ik het niet 'verprutsen' door het zelf te doen.
Al heb ik mijn pony meerdere malen aan de hand voor de jury voorgesteld bij de keuring aan de hand op de NF sportdag.. maar hier hangt toch iets meer vanaf vind ik..