Columbus merrie welke hengst? met foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:44

Alikesflame schreef:
nee dat niet maar zou zonde zijn als het in 1 of ander AEs stamboek terecht komt. daar hebben de meeste kopers (als het verkocht word) een beetje raar gevoel bij. ik zal het er van de week even met de eigenaar over hebben, die komt donderdag weer eens kijken.


Maakt geen zak uit voor een sportpaard. Als het een fijn dier is kopen ze hem toch wel..........wat voor kleur of soort papier er dan bij zit. Probeer maar een goede passende partner te zoeken voor je merrie. Registratie van een stamboek is dan je volgende stap.

Als het een goede word nemen ze hem ook bij het kwpn wel.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:03

Solitair? Vind ik wel een mooi type en de veulens die ik tot nu toe gezien heb zijn goed.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 07:57

ik hbe zelf ook een columbus merrie, zit alleen onyx achter...
Het is een langgelijnde merrie, mn haar achterhand moest verbeterd worden: zwakke lendenen, achterstandig achterbeen en hoog kruis...
Heb nu 3 veulens van haar, een Germus R, een Flemmingh en een Negro.

De oudste heb ik helaas moeten laten inslapen. Hij is 11 jaar geworden. Dit was echt een knapperd, sterk achterbeen, precies hetgene is verbeterd wat er verbeterd moest worden.
De tweede is echt een lieverd, erg knap en looplustig, en ook met een sterk achterbeen. Dit is dus de Flemmingh. En ondanks dat Flemmingh wat weke ruggen kan doorgeven, valt het bij deze erg mee.
De derde heeft ook weer dat mooie sterke achterbeen en lijkt aardig op de Germus R. Heel mooi type, maar wel heel brutaal.

Voor foto's zie profiel.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 11:21

Dat zijn wel mooi nakomelingen van jouw merrie zeg. pfoe...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:40

@ prakkie; waarom hebben jullie Flemmingh bij die merrie gedaan?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 11:45

staat een stuk in haar profiel