Prestatiemerrie laten inslapen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:29

Ach, als ik geen zin meer heb ik mijn vader omdat hij lastig is, vraag ik euthanasie aan. Tjonge jonge, je heeft paarden en daar de bijbehorende verantwoordelijkheden erbij. Waarom dat niet een van de jongere paarden verkopen? Paard is geen auto, als die overbodig of lastig wordt op de schroothoop te gooien. Je praat wel over een levend wezen.
Wegbrengen met een dodelijk einde is voor paarden die niet meer waardig zijn om te leven door de pijn, niet voor de bankrekening van de eigenaar. Dat is zo mijn mening. Jij bent ermee gaan fokken en je had je dus zelf kunnen bedenken dat er zo steeds meer eters erbij gaan komen met de bijbehorende lusten en lasten.
Hoop dat het je lukt een andere oplossing te vinden voor je paard. Bovenstaande zijn al een paar goede voorstellen geweest. Succes.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:31

Het is logisch dat er zulke reacties komen, maar ik denk dat de TS er meer aan heeft als we met oplossingen komen.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:32

Cassidy schreef:
en voor een 20 jarige is het ook geen probleem om desnoods weer onder het zadel te gaan.


Klopt, de merrie waar ik het hierboven over had, was ook amper gereden. Ik heb haar gewoon weer onder het zadel gehad toen ze weer wat conditie had (kwam graatmager bij ons). Lekker buitenritjes maken, vond ze heerlijk . Nu had ik de merrie in het verleden ook al eens een korte tijd gereden en ik wist wat ik aan haar had. Voor een dressuurlesje moest je niet meer bij haar aankloppen en dat vond ik ook niet nodig op die leeftijd.
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 03-06-04 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:32

adriana schreef:
Hmm daar zit Cil ook niet op te wachten, Shettiefan het is nog helemaal niet zeker dat inslapen gaat gebeuren
Ze zoekt een oplossing en vraagt om advies.


Bloos! Bloos! Bloos! Sorry, het was niet mijn bedoeling,maar het kwam wel op die manier over dat de merrie werd ingeslapen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:35

Eleonoor schreef:
Ach, als ik geen zin meer heb ik mijn vader omdat hij lastig is, vraag ik euthanasie aan. Tjonge jonge, je heeft paarden en daar de bijbehorende verantwoordelijkheden erbij. Waarom dat niet een van de jongere paarden verkopen? Paard is geen auto, als die overbodig of lastig wordt op de schroothoop te gooien. Je praat wel over een levend wezen.
Wegbrengen met een dodelijk einde is voor paarden die niet meer waardig zijn om te leven door de pijn, niet voor de bankrekening van de eigenaar. Dat is zo mijn mening. Jij bent ermee gaan fokken en je had je dus zelf kunnen bedenken dat er zo steeds meer eters erbij gaan komen met de bijbehorende lusten en lasten.
Hoop dat het je lukt een andere oplossing te vinden voor je paard. Bovenstaande zijn al een paar goede voorstellen geweest. Succes.


Sorry, maar dit was ook het eerste dat in mezelf opkwam. Maar ik denk dat er zat mensen zijn die jou merrie willen hebben. Je kan altijd hier een topic plaatsen en kijken hoeveel reacties er komen. Niet geschoten is altijd mis.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:36

Als er een redding is voor een tuiger met een rare/doorgezakte rug, is die er ook voor een gezonde (fok) merrie van 20!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:37

Precies, ik denk dat je verstelt zal staan van de reacties.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:38

Nee niet doen, verkopen kan altijd, als een leuk weide maatje, er kan dus nog met haar gefokt worden , je kan een fokker blij maken
ze kan alsnog ingereden worden.. dus nee niet inslapen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:48

Misschien is het een idee om mij te pben als iemand van jullie interesse heeft, dan kan ik haar dat lijstje toe pben.
En dan wordt het wat overzichtelijker.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:50

En om deze reden (teveel paarden) is de oude Lavanta van me opa ook bij het slachthuis beland
Zoek er dan gewoon een goed plekje voor, er is toch wel iemand die er nog een goed gezonde merrie bij kan hebben??

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:57

adriana schreef:
Misschien is het een idee om mij te pben als iemand van jullie interesse heeft, dan kan ik haar dat lijstje toe pben.
En dan wordt het wat overzichtelijker.


Ik haar zelf al een pb tje gestuurd, ik heb er namelijk wel belang bij en wil er ook wel wat voor geven.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:57

Zeker niet laten inslapen! Met zo een merrie zijn toch nog mogelijkheden genoeg. Wij hebben hier nog een merrie van 26 jaar lopen, die is ook nog kerngezond en zelfs nog vruchtbaar. Ze wordt echter niet meer gebruikt voor de fokkerij en zelfs een beetje verwend, in de zin van dat ze zelfs een UV-bestendig vliegendeken op krijgt als het warm weer is.
Geef ze zo een oude dag, dan zal je jezelf ook beter voelen!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:02

Ik denk dat het wel goed komt!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:33

Er staat hier op stal al een poos een oudere merrie op stal en wei (23 jaar). Zij dient als oppas voor de jaarlingen en de gespeende veulens. Ze leert ze manieren, kuddegedrag, kortom ze voedt ze op.

Zelf heb ik een Amorafstammelinge met eigenwijs karakter. Als jouw paard ook maar enigszins lijkt op de mijne dan zou jouw ouwetje uitstekend geschikt zijn voor deze baan. Kortom ik zou eens om me heen kijken naar iemand die zo'n superoppas zoekt Lachen

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:35

Bij ons loopt die 26 jarige merrie ook bij 2 2-jarigen en een jaarling.
Dat gaat super en als het haar niet aanstaat, krijgen die nog steeds een pak slaag!

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:12

Ik wil dr ook nog wel hebben hoor!

Wat is haar volledige afstamming en wat wil je er voor hebben?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:17

ALs het paard gezond is heb ik mogelijk wel interesse!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:20

Voor 1 van de laatste vruchtbare Amor merries, welke zich ook bewezen heeft, is toch altijd een plek te vinden?

Ik zou wel adviseren om evt. geintresseerden minimaal de slachtprijs te laten betalen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:25

Anders mogen ze haar wel bij ons brengen! Wij hebben nog wat jaarlingen die wel een goede opvoeding kunnen gebruiken Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:37

Nogmaals; Serieuze reacties kunnen naar mij toe gepbt worden.
Ook zal Cil_ zelf haar eigen pb's beantwoorden, wat nu wat moeilijk gaat omdat ze aan het werk is.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:41

Zie je wel, zat reacties Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:53

Ik zal maar niet mijn eigenlijke mening zeggen want ik denk niet dat dat gewaardeert wordt.
Hoe dan ook, voor die merrie is heus wel een goed tehuis te vinden dan kan ze daar van haar oude dag genieten en naar waarde behandelt worden en dan ben jij er van af. Ik zou bijna zeggen breng ze maar naar mij.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:02

Nou ik heb een PB gestuurd. Ik kan namelijk verzekeren dat ik deze merrie een ontzettend goed thuis kan bieden hier op de boerderij.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:17

En ik heb ook een pb gestuurd omdat ik veel interesse heb Lachen

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:41

Ik hoop voor de merrie dat het allemaal goed komt!
Zielig dit.