Prestatiemerrie laten inslapen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 17:25

Bedankt voor de opbouwende reacties en tips! Ik zal de komende tijd alle PB's beantwoorden (ook die Adriana voor mij verzamelt en tzt doorstuurt). Maar het zal het even duren voordat ik een selectie heb gemaakt met welke mensen ik in zee wil gaan om mijn merrie een goed leven te bieden. Ik ben heel blij dat ik mijn merrie straks waarschijnlijk in liefdevolle handen kan afgeven (dankzij bokt, want ik zag echt geen uitweg om de financiele druk te verlichten).

Wat betreft de minder positieve reacties: ik wil wel even melden dat nog nooit een paard via mijn handen naar de slager of een hardvochtige handelaar is gegaan. Waarschijnlijk had ik dit topic beter de volgende titel kunnen geven: Prestatiemerrie verkopen, hoe herken ik handelaren of mensen die haar voor de slacht willen kopen? Zodra je een paard uit handen geeft, verlies je de zeggenschap en slachttransport naar Italie is voor mij een afschuwelijke gedachte. Dit is de reden dat ik de merrie niet wil adverteren. Verder heb ik nog meer 20-plussers op stal en een oud Z paard dat ik 12 jaar geleden in mijn bezit heb gehad en een tijd geleden in een advertentie herkende, dit oudje heb ik gekocht en hij geniet bij mij van zijn oude dag omdat ik niet wilde dat hij in de handel terecht zou komen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:28

Citaat:
Prestatiemerrie verkopen, hoe herken ik handelaren

Die te veel vragen en soms eisen hebben. Haha!

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:29

Wij hebben dit al eerder gedaan en kunnen je enkele contactpersonen laten bevestigen op welke manier wij dit reeds gedaan hebben.
De bedoeling is dat er duidelijke afspraken zijn waar alle betrokken partijen beter van worden.
- voor u: geen kosten/plaatsgebrek meer
- voor merrie: veel weidegang in sociale groep
- voor ons: kleine kostenvergoeding of toelating om te gebruiken voor
de fokkerij tegen bepaalde vergoeding.
Laatst bijgewerkt door alabastro op 03-06-04 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:31

geweldig hoe bokt meeleeft en zo krijgt t beestje een mooi plekje!