Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:26

Ik zie de laatste maanden steeds vaker dat er gebruikers zijn die zich alleen aanmelden/inschrijven op Bokt.nl om advertenties op de Boktmarkt te plaatsen. Dit zijn dan gebruikers met 0 berichten.
Ik heb vaker gezien dat deze adverteerders soms paarden of pony's aanbieden waar van alles mis mee is. Een enorm kromme shet met een ernstige vorm van dwerggroei bijvoorbeeld, met de tekst '100% correct gebouwd, leuk dekhengstje'.

Steeds meer 'niet-bokkers' met 0 berichten melden zich speciaal aan om advertenties op de Boktmarkt te plaatsen. Ik vermoed dat dit met name heeft te maken met het feit dat het aanbieden van een paard of pony op Marktplaats tegenwoordig niet meer gratis is. Het lijkt wel alsof er een verschuiving heeft plaatsgevonden van Marktplaats naar Bokt.

Ik vraag me dan ook echt af waarom het mogelijk is voor mensen buiten Bokt om advertenties op de Boktmarkt te plaatsen, zonder 'een bokker' te zijn. In het verleden toen de Boktmarkt nog niet bestond maar we TEA hadden, was dat toch ook niet mogelijk?

Waar wil Bokt dan heen? Wat is dan de meerwaarde van de Boktmarkt tegenover bijvoorbeeld Marktplaats?

Zou het niet gewoon een beter idee zijn om bokkers 'rechten' toe te kennen op de Boktmarkt? Dus als forumgebruiker krijg je dan recht om ook op de Boktmarkt te adverteren.
Zo weer je mensen die zich enkel en alleen aanmelden op Bokt om advertenties te plaatsen. Want uiteraard niet alles is 'troep' wat deze mensen aanbieden, maar de meeste advertenties lijken mij toch niet geheel betrouwbaar.

Voor mijzelf heeft de Boktmarkt juist een meerwaarde tegenover Marktplaats omdat je toch binnen een selectere groep je koopwaar aanbiedt of juist koopt. Door het forumidee, het bestaan van profielen en de controlerende functie van de moderators geniet je over het algemeen net wat meer 'bescherming' dan het zeer anonieme Marktplaats. Tuurlijk heb je overal 'oplichters' tussen zitten, maar Bokt lijkt in mijn ogen toch vaak betrouwbaarder dan Marktplaats.

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:45

Ik heb er zelf geen ervaring mee (kom amper op de markt), maar dit lijkt me toch heel simpel op te lossen: gewoon de 25-nuttige-berichten-regel ook voor de BM laten gelden.

Vraag me af waarom dat sowieso niet is ingesteld, eigenlijk. Dan belemmer je iemand die alleen maar komt om te verkopen al een stuk meer :j

Plonsje

Berichten: 44
Geregistreerd: 01-07-13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:46

Ik reageer eigenlijk nooit op berichten maar lees wel erg veel mee. En heb ook twee keer iets te koop aangeboden en een keer zelf iets gekocht. Zou het zelf erg jammer vinden want het is niet zo dat ik alleen maar een account heb aangemaakt om dingen te koop aan te bieden.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:50

Plonsje schreef:
Ik reageer eigenlijk nooit op berichten maar lees wel erg veel mee. En heb ook twee keer iets te koop aangeboden en een keer zelf iets gekocht. Zou het zelf erg jammer vinden want het is niet zo dat ik alleen maar een account heb aangemaakt om dingen te koop aan te bieden.

Op zich heb je zo 25 nuttige berichten.
Die kun je binnen 30 minuten geplaatst hebben.

Maar dat houdt wel "vreemde" verkopers tegen, die die moeite niet willen doen.

Plonsje

Berichten: 44
Geregistreerd: 01-07-13
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:52

Brainless schreef:
Plonsje schreef:
Ik reageer eigenlijk nooit op berichten maar lees wel erg veel mee. En heb ook twee keer iets te koop aangeboden en een keer zelf iets gekocht. Zou het zelf erg jammer vinden want het is niet zo dat ik alleen maar een account heb aangemaakt om dingen te koop aan te bieden.

Op zich heb je zo 25 nuttige berichten.
Die kun je binnen 30 minuten geplaatst hebben.

Maar dat houdt wel "vreemde" verkopers tegen, die die moeite niet willen doen.


Daar heb je ook wel weer gelijk in!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:52

Ik ben het helemaal met je eens TS. Als ik zie dat iemand alleen op de BM advertenties plaatst en geen bokker is dan maakt mij dat al argwanend. Ik heb deze zelfde vraag me ook regelmatig afgevraagd. Ben erg benieuwd naar de mening van het boktbeheer!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:53

Brainless schreef:
Plonsje schreef:
Ik reageer eigenlijk nooit op berichten maar lees wel erg veel mee. En heb ook twee keer iets te koop aangeboden en een keer zelf iets gekocht. Zou het zelf erg jammer vinden want het is niet zo dat ik alleen maar een account heb aangemaakt om dingen te koop aan te bieden.

Op zich heb je zo 25 nuttige berichten.
Die kun je binnen 30 minuten geplaatst hebben.

Maar dat houdt wel "vreemde" verkopers tegen, die die moeite niet willen doen.


Dat is dus precies mijn punt.

@ Foaly: ik vroeg het mij dus ook laatst af waarom die regel niet 'gewoon' is ingevoerd, leek mij ook logisch.
@ Plonsje: dat kan ik begrijpen, maar aan de andere kant denk ik dat jij eerder uitzondering dan regel bent. Je ziet echt vaak gebruikers die zich aanmelden op dag x, en op dag x ook meteen 1 of meerdere advertenties plaatsen (waar bij je soms echt je twijfels kan hebben over het aangeboden product of de advertentie).

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:54

ElizeVdS schreef:
Ik ben het helemaal met je eens TS. Als ik zie dat iemand alleen op de BM advertenties plaatst en geen bokker is dan maakt mij dat al argwanend. Ik heb deze zelfde vraag me ook regelmatig afgevraagd. Ben erg benieuwd naar de mening van het boktbeheer!


Bij zulke adverteerders koop ik dus ook liever niet. Dan kan ik mijn product net zo goed via Marktplaats kopen.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:55

Ja ik kijk ook ''wie'' het aanbied, een bokker met 1000 berichten, of een bokker met 1 bericht of zelfs 0.
Dan laat ik die toch mooi links liggen, ga dan liever naar de bokker met 1000 berichten.
(zegt ook nog niets maar goed...)

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:56

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Er zijn zoveel accounts aangemaakt, alleen voor het posten van advertenties..

Ik vind wel dat de mensen die geen bokt account hebben, dingen moeten kunnen kopen!

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:58

Opzich goed idee!
Zo ga je ook oplichters tegen.
Bedenk wel dat je dan ook weer extra niet nuttige berichten krijgt.
Want je hebt altijd mensen die maar gewoon wat neer zetten zodat ze hun 25 berichten hebben en dan op bokt markt zitten.
(en dan zijn er weer mensen die een topic openen dat dat weg moet omdat er te veel niet professionele berichten op bokt komen maar alleen maar penny berichten :o )
Ik vind bokt markt overigens heel erg leuk! :)

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:59

WillBokkers schreef:
Opzich goed idee!
Zo ga je ook oplichters tegen.
Bedenk wel dat je dan ook weer extra niet nuttige berichten krijgt.
Want je hebt altijd mensen die maar gewoon wat neer zetten zodat ze hun 25 berichten hebben en dan op bokt markt zitten.
(en dan zijn er weer mensen die een topic openen dat dat weg moet omdat er te veel niet professionele berichten op bokt komen alleen maar penny berichten :o )
Ik vind bokt markt overigens heel erg leuk! :)

Je nuttige berichten worden beoordeeld.

Alleen maar 25 x "leuk paard" werkt niet.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:00


JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 15:01

Even een kleine steekproef gedaan:
Naar de boktmarkt gegaan, op gedeelte paarden en pony's te koop. op alleen de 1e pagina nu al ruim 5 gebruikers met 0 berichten waarvan het meerendeel zich zeer recentelijk pas heeft aangemeld en enkel een advertentie heeft geplaatst.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:01

Brainless schreef:
WillBokkers schreef:
Opzich goed idee!
Zo ga je ook oplichters tegen.
Bedenk wel dat je dan ook weer extra niet nuttige berichten krijgt.
Want je hebt altijd mensen die maar gewoon wat neer zetten zodat ze hun 25 berichten hebben en dan op bokt markt zitten.
(en dan zijn er weer mensen die een topic openen dat dat weg moet omdat er te veel niet professionele berichten op bokt komen alleen maar penny berichten :o )
Ik vind bokt markt overigens heel erg leuk! :)

Je nuttige berichten worden beoordeeld.

Alleen maar 25 x "leuk paard" werkt niet.

Nou dat zijn de mods dan bij mij vergeten :+
Toen ik een aantal jaar geleden mijn nuttige berichten moest halen had ik ook maar gewoon kak neergezet want ik wou een nieuw onderwerp openen anders mocht dat niet :Y)
Nu besef ik dat dat best wel irritant kan zijn geweest hihi

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:03

Voor mijn winkel moest ik een nieuw zakelijk account aanmaken. Dit account heeft ook niet veel berichten. Ik moet ook steeds weer opnieuw in en uitloggen. Het zou wel fijn zijn als dat nog ergens gekoppeld kan gaan worden.

Ik zou eigenlijk alles graag op 1 account willen doen, maar de ' boktregels'

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 15:04

brechtje122 schreef:


Dank voor het topic, toch hoop ik dat de mods dit topic even open willen laten en niet meteen willen sluiten, want ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel bokkers het met mij eens zijn.

Ook zijn de aantallen veel meer geworden, van gebruikers die enkel aanmelden om te adverteren. Ik ben benieuwd of er bijv. ook andere oplossingen bedacht kunnen worden dan 25 nuttige posts.

Daarbij denk ik dus zeker dat de ontwikkeling van Marktplaats, waarbij je nu dus moet betalen om een paard of pony te verkopen in een advertentie, voor een grote verschuiving gaat zorgen.
Daar moet je als Bokt.nl beheer toch niet blij mee zijn lijkt me?

@ hotchocolat: waarom zou je een apart account aan moeten maken, zou dat niet onder het zelfde account kunnen dan?
Edit: van harte gefeliciteerd trouwens!! *\o/*

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:06

Nou ik ben toch heel blij ermee, dat ik nu mijn zadel ook gratis aan kan bieden ipv te betalen bij marktplaats. Ik vind het erg vreemd dat je moet betalen om iets te verkopen juist.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:08

renee16 schreef:
Nou ik ben toch heel blij ermee, dat ik nu mijn zadel ook gratis aan kan bieden ipv te betalen bij marktplaats. Ik vind het erg vreemd dat je moet betalen om iets te verkopen juist.

Zadel advertenties kosten niets op MP.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:09

Daar los je niks mee op.
ik vind zelf marktplaats ook betrouwbaarder dan boktmarkt.

Ik ben vaker opgelicht op boktmarkt als op marktplaats.
de betreffende oplichters zijn ook nog steeds actief op de boktmarkt.
bokt zelf kon er niks aan doen ivm te weinig bewijs.
Dus qua instelling het is veiliger via boktmarkt ben ik het dus niet mee eens

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:09

JoyCiej007 schreef:
brechtje122 schreef:


Dank voor het topic, toch hoop ik dat de mods dit topic even open willen laten en niet meteen willen sluiten, want ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel bokkers het met mij eens zijn.

Ook zijn de aantallen veel meer geworden, van gebruikers die enkel aanmelden om te adverteren. Ik ben benieuwd of er bijv. ook andere oplossingen bedacht kunnen worden dan 25 nuttige posts.

Daarbij denk ik dus zeker dat de ontwikkeling van Marktplaats, waarbij je nu dus moet betalen om een paard of pony te verkopen in een advertentie, voor een grote verschuiving gaat zorgen.
Daar moet je als Bokt.nl beheer toch niet blij mee zijn lijkt me?

@ hotchocolat: waarom zou je een apart account aan moeten maken, zou dat niet onder het zelfde account kunnen dan?
Edit: van harte gefeliciteerd trouwens!! *\o/*

Ja ik ben het wel met je eens hoor :j Ik zelf vind vooral bedrijven vervelend op de boktmarkt. Als ik op de markt kijk ben ik op zoek naar tweedehands artikelen, niet naar nieuwe artikelen. Dan zoek ik wel via google als ik dat zou willen.


Brainless schreef:
renee16 schreef:
Nou ik ben toch heel blij ermee, dat ik nu mijn zadel ook gratis aan kan bieden ipv te betalen bij marktplaats. Ik vind het erg vreemd dat je moet betalen om iets te verkopen juist.

Zadel advertenties kosten niets op MP.


Zadeladvertenties kosten inderdaad wel geld op marktplaats.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 15:10

renee16 schreef:
Nou ik ben toch heel blij ermee, dat ik nu mijn zadel ook gratis aan kan bieden ipv te betalen bij marktplaats. Ik vind het erg vreemd dat je moet betalen om iets te verkopen juist.


Ja maar jij bent toch ook bokker? Het aanbieden van zadels is gratis op MP toch?, net als vele andere dingen. Alleen bijv. het aanbieden van paarden kost wel geld (€ 7,50 voor 2 weken).
Edit: oh klopt, excuses, aanbieden van zadels kost op MP ook geld.

Het ging er mij juist om dat jan en alleman zich aanmeldt op bokt enkel en alleen om gebruik te maken voor de markt. En dan schiet de boktmarkt toch zijn hele doel voorbij?

Dan kun je toch beter een gratis paardenmarktplaats ontwikkelen, een site apart, die voor iedereen geschikt is?

Het hele idee van Bokt.nl is toch een paardenforum met gebruikers (het is ook geen open forum waar iedereen zomaar kan reageren en profielen kan kijken gelukkig) en als 'extra' een mooie Boktmarkt er bij, zodat je onderling kan verhandelen?

Ik vrees dat door de 'professionaliteit' van de Boktmarkt het uiteindelijk zijn eigen graf zal gaan graven. En dat zou heel jammer zijn.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 23-10-14 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:12

Ik vind ook echt dat je een bepaald aantal nuttige berichten moet hebben geplaatst om een advertentie te mogen plaatsen.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:20

.. ik zie nu dat ik mijn zadel onder Hoofdstellen en Tuigage had staan.
Daar was het wel gratis.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Alleen aanmelden op Bokt om Markt advertenties te plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:26

Hier heb ik ook al eens een topic over geopend. Niet alleen bij paardenverkoop maar meer dingen. Een tijd iemand geweest die autos aanbood, of outdoorspullen ed. Alleen adverteren verder niets.

Van mij mag nog steeds de hele boktmarkt weg en eea weer terug. Ik ben na al die tijd er niet aan gewend. Zoeken is lastig, vinden nog moeilijker, iedereen kan er een plaatsen en commerciel overspoeld de partikulieren tweedehands dingen