Fotomeetings, de Do's en de Don'ts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Fotomeetings, de Do's en de Don'ts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 19:50

Fotomeetings, ze zijn steeds populairder geworden. Onderhand zijn ze niet meer weg te denken en zijn ze, met een eigen subforum, een vast onderdeel geworden van bokt.

Maar met deze populariteit is ook de eigen invulling van deze meetings gaan groeien. En terwijl we alle originele ideeën als strandmeetings, oudere paarden meetings, en hondenmeetings juist fantastisch vinden zijn er ook dingen die we minder enthousiast toejuichen.

Een van die dingen is de trend die is ontstaan rond het aanmelden en afmelden voor een fotomeeting. Fotografen en modellen geven zich op zonder na te denken en komen er vlak voor de meeting achter dat ze toch eigenlijk niet kunnen. Of melden op het laatste moment af omdat het toch niet zo handig uitkomt, of omdat een andere meeting rond dezelfde tijd leuker lijkt (?!). Omdat hiermee de laatste tijd steeds meer irritaties ontstaan binnen topics of via pb's leek het cynthia en mij een goed idee om eens wat “fatsoens-regels” te plaatsen. Uiteraard zijn wij geen modjes, en willen wij deze regels niet als “verplicht” stellen, maar we willen hiermee wel aangeven dat deze regels richtlijnen kunnen zijn voor fotomeetings in de toekomst.

Organisatoren
- Zorg ervoor dat je OP duidelijk is en alle informatie bevat.
- Bedenk van te voren wat je wil qua locatie, kies je die zelf of laat je de fotografen en/of modellen kiezen
- Bedenk van te voren hoe je de fotografen wil selecteren, gaat dit op basis van aanmelding of op basis van loting/selectie op niveau
- Bedenk van te voren hoe je de modellen wil selecteren, gaat dit op basis van aanmelding of kies je ze zelf of laat je de fotografen de modellen selecteren
- Bedenk van te voren hoeveel fotografen je mee wil nemen. Meestal zijn dit er 10, maar wanneer je in groepjes werkt kan dit eventueel meer worden maar houdt er rekening mee dat rij en losgooi foto’s dan vaak hetzelfde ogen bij de verschillende fotografen.
- Bedenk van te voren hoeveel modellen je mee wil nemen. 8-10 modellen is zeker wel de max over het algemeen, omdat de fotografen niet alleen de foto’s maken maar naderhand ook moeten uitzoeken, bewerken, etc
- Spreek van te voren duidelijk af in je OP wat de bedoeling is met nabestellen bij fotografen door de modellen. (gratis/ eigen tarief van de fotograaf/etc)
- Zorg voor een duidelijk afspreek punt tijdens de meeting zelf, niks zo vervelend als fotografen of modellen die heel ergens anders staan te wachten (zo is de veluwe bijvoorbeeld een erg groot terrein ;) )
- Wees zelf áltijd aanwezig tijdens je eigen georganiseerde fotomeetings
- Wees alert op wie je uitnodigt om mee te doen/naar de FM te komen. Meer hierover is terug te lezen in dit topic: Hanmar @ [FM] Wees alert op wie deelneemt aan je meeting

Fotografen
- Geef je niet zomaar op voor elke fotomeeting die er is, wees er zeker van dat je die datum niks anders hebt!
- Ben je niet zeker van deelname overleg dan met de TS of opgave onder voorbehoud mogelijk is
- Zorg ervoor dat je camera spullen in orde zijn en je genoeg geheugen hebt en genoeg accu’s bij je hebt
- Zorg voor duidelijke en recente voorbeeldfoto’s of een website (Facebookpagina’s kunnen natuurlijk ook)
- Zorg ervoor dat je de resultaten binnen een redelijke tijd klaar hebt. Meestal plaatsen fotografen binnen 2/3 dagen 1 of 2 foto’s per model en plaatsen binnen 4 weken alle uitgezochte foto’s van elk model op hun website of facebook pagina of in het topic van de meeting.
- Wees op tijd bij de meeting zelf, niks zo vervelend als te laat komers
- kun je alsnog niet door omstandigheden meld dit dat zo snel mogelijk aan de TS, dit voorkomt een hoop verwarring en irritatie van beide partijen
- Vergeet niet dat de modellen hun best doen om een schoon dier mee te nemen, en veel niet weten wat mooie composities zijn. Vraag ze dus vriendelijk, leg ze dingen uit of wijs ze hoe het dier het mooiste staat, ligt, zit...

Modellen
- Geef je niet zomaar op voor elke fotomeeting die er is, wees er zeker van dat je die datum niks anders hebt!
- Ben je niet zeker van deelname overleg dan met de TS of opgave onder voorbehoud mogelijk is
- Zorg ervoor dat je model (paard/hond) er op zn allerbest uitziet.
- Wees op tijd bij een meeting, niks zo vervelend als te laat komers
- Kun je alsnog niet door omstandigheden meld dit dat zo snel mogelijk aan de TS, dit voorkomt een hoop verwarring en irritaties van beide partijen
- Vergeet niet dat de fotografen niet alleen op de dag van de meeting druk zijn met de foto's maar ook nog de dagen/weken erna. Het is dus niet even "snel snel" wat foto's schieten en tadaaa daar is het resultaat :')

Voor alle partijen geldt natuurlijk dat ze een win-win situatie willen. Als we ons allemaal wat meer aan dit soort richtlijnen houden kan dat ook ontstaan zonder irritaties van een of beide partijen.

Uitzoeken van een locatie:
Niets is mooier dan de locatie van je dromen voor een fotomeeting. Prachtige zee, uitgestrekte zandverstuivingen of bloeiende heide, welke fotograaf heeft deze locaties niet op het verlanglijstje staan?

Door het niet naleven van de geldende regels in natuurgebieden zijn meerdere locaties in Nederland al gesloten voor fotomeetings met paarden of honden. Ontzettend jammer en had ook voorkomen kunnen worden door simpele kleine oplossingen. Welke dat bijvoorbeeld kunnen zijn kun je hier onder lezen.

Toegankelijkheid:
Hoe mooi en geschikt sommige locaties ook zijn, niet overal zijn paarden en honden toegestaan. Houdt daar rekening mee en hanteer deze regels ook.

Veel stranden hebben strenge voorwaarden voor paarden. Tussen 1 oktober en 1 april mogen paarden op de meeste stranden overdag komen. Tussen 1 april en 1 oktober is dit vaak voor 10.00 uur in de ochtend en na 19.00 uur in de avond. Voor honden kunnen aparte regels gelden! Twijfel je over de toegankelijkheid, zoek dan informatie op internet. De meeste stranden hebben deze informatie op hun site staan. Zo niet, neem dan contact op met de plaatselijke vvv, vaak weten zij welke regels er gelden op de stranden.

Bossen, zandverstuivingen en heide hebben vaak ruiterpaden waar niet vanaf geweken mag worden. Dit is niet zonder reden, want paardenhoeven kunnen een hoop schade aanbrengen. Zorg dus dat je deze regels hanteert en contacteer bijvoorbeeld de plaatselijke boswachter voor toestemming om te fotograferen op een locatie buiten ruiterpaden. Op het overtreden van regels in natuurgebieden staan (stevige) boetes!

Op veel locaties zijn honden wel toegestaan maar mogen zij niet los lopen. Hanteer deze regels, want ze zijn er niet voor niks. Hoe braaf jouw hond misschien ook lijkt er kan altijd een reden zijn dat er iets mis gaat met mogelijk ernstige gevolgen voor het wild in de natuurgebieden.

Natuurbehoud:
Hoe mooi deze locaties nu zijn, zo mooi horen ze ook te zijn over een paar jaar. Door de groei van het aantal fotomeetings hebben sommige locaties aardig wat te lijden. Ontzettend zonde en uiteraard niet de bedoeling. Maar misschien nog wel het allerbelangrijkste, het is te voorkomen!

Ga je fotograferen op het strand? Wees dan verstandig en blijf weg uit de kwetsbare duingebieden. Wil je perse een foto in de duinen? Zoek dan een strand waar dit toegestaan is zodat je in ieder geval geen kwetsbare gebieden beschadigt. Fotografeer je liever op een zandverstuiving? Houdt er dan rekening mee dat er veel dieren en planten leven in en rond het zand en dus vertrapt kunnen worden door paarden. Wil je actiefoto’s? Zorg er dan voor dat dit op een klein stukje gebeurt om zoveel mogelijk schade te beperken. Heb je het strand en de zandverstuiving wel gehad en fotografeer jij liever in de bloeiende heide? Wees dan verstandig en laat de bloeiende heide zoveel mogelijk met rust. Heide is zeer teer, en elk jaar hebben de bloemen en planten te lijden onder bezoekers die dwars door te planten heen lopen. Wees slim en zet je model op een paadje tussen de heide. Door te fotograferen vanaf de juiste positie creëer je optisch bedrog waardoor het lijkt alsof het paard toch in de heide staat. Bouw onder geen enkele voorwaarde een paddock op in de bloeiende heide, de rennende paarden beschadigen de heide enorm!

Andere bezoekers:
In elk natuurgebied kan je andere bezoekers tegen komen. Veel mensen hebben geen idee wat een fotomeeting is en zijn nieuwsgierig. Het is dan heel makkelijk om een praatje te maken en uit te leggen wat jullie doen tijdens de meeting. Hierdoor ontstaat er sneller begrip van beide partijen en ontstaan er minder snel klachten (bij boswachters of politie). Is het druk op een locatie door mooi weer of een populaire plek (water, heide, etc) wees dan zo beleefd om te overleggen met de andere bezoekers. Vraag bijvoorbeeld of je 30 minuten gebruik mag maken van de waterkant voor de actiefoto’s en maak daarna weer plaats van de andere bezoekers. Het is geven en nemen op openbare locaties. Hoe meer wij rekening houden met de andere bezoekers hoe langer we welkom zijn op een locatie.
Laatst bijgewerkt door Anoli op 03-05-13 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KyaraMyBest
Berichten: 475
Geregistreerd: 05-03-11

Re: Populariteit van de fotomeetings

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:53

+:)+

dyoka

Berichten: 2059
Geregistreerd: 28-07-12

Re: Populariteit van de fotomeetings

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:54

Super!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:56

Lijkt me goed! Af en toe worden er meetings georganiseerd waar gewoon compleet niet over na gedacht is. Heb ik een vermogen aan reiskosten uitgegeven, kom je aan en is er geen eens een locatie..
Maar ben bang dat je het toch nooit zult tegenhouden, iedere halve gare kan een meeting organiseren :+

Nannepannie

Berichten: 644
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: Lelystad

Re: Populariteit van de fotomeetings

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:58

Wauw heel duidelijk dit! Ik denk dat zowel organisatoren als modellen en fotografen hier echt wat aan gaan hebben!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:59

Zoals ik al heb gezegd, super stuk Ilona. :j

Denk dat veel mensen vergeten hoeveel tijd het kost om een meeting goed te organiseren en het op de dag zelf ook goed te laten verlopen.
De organisators doen hier echt heel veel moeite voor.. Afmeldingen wegens ziekte of op de dag zelf trailerpech om maar wat te noemen - overmacht. Niks aan te doen en voor de organisator + fotografen erg jammer, maar ook voor het model zelf. Maar al die andere afmeldingen omdat er niet goed gekeken wordt dat er niet al iets anders op die datum staat.. dat soort dingen.. tja, dat vind ik gewoon echt goed balen. Reservemodellen hebben dan vaak alweer wat anders gepland omdat die al dachten 'wij mogen toch niet' (wat ik soms wel kan begrijpen, maar niet als je minstens in de top 3 reserve staat.. dan blijf je beschikbaar lijkt mij)en dan is het echt een rot werk om nog iemand last-minute te vinden. :n

En de tips voor de 'beginnende' organisatoren zijn ook echt handig. :j

Nu hopen dat mensen er wat mee gaan doen.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 20:00

Marit schreef:
Lijkt me goed! Af en toe worden er meetings georganiseerd waar gewoon compleet niet over na gedacht is. Heb ik een vermogen aan reiskosten uitgegeven, kom je aan en is er geen eens een locatie..
Maar ben bang dat je het toch nooit zult tegenhouden, iedere halve gare kan een meeting organiseren :+

Tegenhouden is ook niet onze bedoeling :n
Wij beseffen ons ook maar al te goed dat iedereen een meeting kan en mag organiseren :j

Maar soms kan het handig zijn om richtlijnen te hebben voor iemand die nog nooit een meeting heeft georganiseerd.
En al helpen deze richtlijnen maar een klein beetje, dan heeft het toch effect gehad :)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:01

Ik hoop inderdaad wel dat het dan gelezen gaat worden! Want het is zeker een nuttig stuk :j

Wat ik zelf nog het vaakst tegen kom zijn problemen ná de meeting. Vooral wat het foto's leveren betreft. Er zijn áltijd fotografen bij die amper of niets leveren binnen 3 maanden.. Dat vind ik dan vooral banketstaaf voor de organisatie en voor de modellen. Wel lekker portfolio materiaal, maar niks ervoor terug. Naar mijn mening mag je daarvoor best een 'zwarte lijst' opstellen :+ Het moet wel van beiden kanten leuk blijven.

Chernique

Berichten: 3661
Geregistreerd: 16-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:02

Goed geschreven! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101855
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:04

Ik zou het ook prettig vinden als de TS van een fotomeeting regelmatig zelf reageert in het topic, de lijsten quote en helemaal top vind ik het (zoals Cyn het altijd doet!) als ze ook alle modellen in een foto overzicht laten zien met gelijk alle info over locatie, datum en tijd en deze regelmatig herhalen zodat je niet tig pagina's hoeft door te zoeken.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:06

Mooi geschreven!

Maar één ding, voor ieder die zich op geeft:

Anoli schreef:
Fotografen/modellen
- Geef je niet zomaar op voor elke fotomeeting die er is, wees er zeker van dat je die datum niks anders hebt!


Soms geef je je op voor meerdere meetings waar nog geen data vast staat. Als blijkt dat door middel van stemmen toch beiden op dezelfde dag zijn, dan wordt het kiezen, hoe jammer het soms ook is.


Na aanvang van het berichtje van Marlies:
Soms denk ik er ook over na om gewoonweg elders een overzichtelijke pagina te maken waarop de de organisatie alles goed overzichtelijk kan bijhouden (bijvoorbeeld tijdelijk een pagina vanuit je eigen website). Want soms wordt ik helemaal gek van al die lange lijsten die steeds opnieuw geqoute worden en waar de helft dan niet meer van klopt. Of dat je iets aan informatie nodig hebt en vervolgens > 10 pagina's kunt doorzoeken. Zoiets bijvoorbeeld (link doet het niet hoor maar voor het idee) http://www.makwafotos.nl/fotomeetingblabla.html.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 03-05-13 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:07

ben ik het mee eens. zelf nog nooit af hoeven te zeggen, ik wordt toch nooit uitgekozen ;( wat best frustrerend is, als je steeeeeéds dezelfde ziet die wel geselecteerd worden. ( want de fotograaf wil natuurlijk ook wat ;) de huis , tuin, keukenpaarden hebben ze allang in hun portfolio )

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:07

Marit, grappig dat je dat zegt! Ik let hier wel erg op bij mijn meetings.. Zelf zorg ik dat ik alles binnen 2 á 3 weken af heb. De ene keer gaat het wat sneller, de andere keer duurt het wat langer.. Dit weekend maak ik alles af van een meeting van 2 weken terug. Vind ik kunnen.

Helaas ken ik mensen die weinig tot niets van de meeting laten zien en dan vervolgens lees ik berichten op FB dat ze nog fotoshoots ná de meeting hebben.. en dan zijn die foto's EERDER klaar. En dan heb ik het ook over GRATIS shoots. Ik ben bij die mensen er ook echt achteraan gegaan. Joh, hallo.. waar blijven jouw foto's?

Maar dat herhaal je als organisator ook maar 2 of 3x en dan houdt het gewoon weg op.. Ik kan er niet achteraan blijven zitten en ook niet doodleuk opeens foto's voor de modellen tevoorschijn toveren. Dat gaat niet. Maar ik houd er zéker rekening mee wat betreft andere meetings.. Ik noteer de namen en vertel dan de persoon in kwestie, als jij je foto's van de andere meeting niet binnen die en die tijd klaar hebt, dan trek ik je van de lijst af van de andere meeting waar je als fotograaf staat. Simpel als dat..

Lara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:08

Heel goed :)
Het aantal meetings waar ik heen ben geweest is niet meer op 2 handen te tellen en heb echt al zovaak meegemaakt dat de organisatie werd overgenomen dan wel door mijzelf, danwel door een ander..

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:10

Tuurlijk! Je mag er best een tijdje over doen. Ik doe er soms ook een maand over, soms heb je het gewoon heel druk. Maar ga mij niet vertellen dat je er meer dan 3 maanden voor nodig hebt, en dat telkens 'toevallig' de computer het niet doet of 'het kabeltje stuk is'. Dat vind ik gewoon onzin, en vooral oneerlijk voor de modellen. En dan worden die fotografen wél weer gekozen voor andere meetings, terwijl er andere fotografen zijn die wel altijd tip top de foto's leveren en die mogen niet komen. Dat vind ik dan weer oneerlijk :+

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:10

Marit schreef:
Lijkt me goed! Af en toe worden er meetings georganiseerd waar gewoon compleet niet over na gedacht is. Heb ik een vermogen aan reiskosten uitgegeven, kom je aan en is er geen eens een locatie..
Maar ben bang dat je het toch nooit zult tegenhouden, iedere halve gare kan een meeting organiseren :+

Echt? Wauw.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 20:11

magda_90 schreef:
Mooi geschreven!

Maar één ding, voor ieder die zich op geeft:

Anoli schreef:
Fotografen/modellen
- Geef je niet zomaar op voor elke fotomeeting die er is, wees er zeker van dat je die datum niks anders hebt!


Soms geef je je op voor meerdere meetings waar nog geen data vast staat. Als blijkt dat door middel van stemmen toch beiden op dezelfde dag zijn, dan wordt het kiezen, hoe jammer het soms ook is.

Ben ik met je eens, en dat snap ik ook best.
Maar dan kun je bijvoorbeeld aan de TS/Organisator vragen of je aanmelding onder voorbehoud mag/kan.
Dan weet iedereen uit dat topic namelijk dat jij nog kan afvallen.

Daarnaast is het ook logisch nadenken, als ik mij (bijvoorbeeld) voor 10 meetings binnen een week tijd opgeef waarvan nog geen datum bekend is, dan kan ik er op gaan zitten wachten dat ik er een paar teleur moet stellen. Oftewel, niet als een blinde kip overal maar opgeven, maar ook logisch nadenken :j


Fijn trouwens dat het zo goed wordt ontvangen door bokkers :D

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:12

F_Orumster schreef:
Marit schreef:
Lijkt me goed! Af en toe worden er meetings georganiseerd waar gewoon compleet niet over na gedacht is. Heb ik een vermogen aan reiskosten uitgegeven, kom je aan en is er geen eens een locatie..
Maar ben bang dat je het toch nooit zult tegenhouden, iedere halve gare kan een meeting organiseren :+

Echt? Wauw.


Ja, dat was balen. Losgooi foto's hebben we die ochtend niet eens kunnen maken. We zijn met 2 fotografen zelf een andere middag locatie gaan zoeken :+ Die we overigens gevonden hebben. Maar dat kun je gewoon niet maken, ook niet tegenover de modellen. De ochtend modellen hadden daardoor gewoon slechtere foto's dan de middaggroep.
Laatst bijgewerkt door Marit op 03-05-13 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:13

Aahwww thanks Marlies :D !

magda_90 schreef:
Mooi geschreven!

Maar één ding, voor ieder die zich op geeft:

Anoli schreef:
Fotografen/modellen
- Geef je niet zomaar op voor elke fotomeeting die er is, wees er zeker van dat je die datum niks anders hebt!


Soms geef je je op voor meerdere meetings waar nog geen data vast staat. Als blijkt dat door middel van stemmen toch beiden op dezelfde dag zijn, dan wordt het kiezen, hoe jammer het soms ook is.


Na aanvang van het berichtje van Marlies:
Soms denk ik er ook over na om gewoonweg elders een overzichtelijke pagina te maken waarop de de organisatie alles goed overzichtelijk kan bijhouden (bijvoorbeeld tijdelijk een pagina vanuit je eigen website). Want soms wordt ik helemaal gek van al die lange lijsten die steeds opnieuw geqoute worden en waar de helft dan niet meer van klopt. Of dat je iets aan informatie nodig hebt en vervolgens > 10 pagina's kunt doorzoeken. Zoiets bijvoorbeeld (link doet het niet hoor maar voor het idee) http://www.makwafotos.nl/fotomeetingblabla.html.


Daarom heb ik bij mijn fotomeetings ook gezegd; aanmelden via per PB. En dan houd IK en alleen IK de lijst bij. Niemand anders mag quoten of doen.. heb je dat gezeur van 'ja maar nu heb je mij overgeslagen! Wel goed quoten!!!' ook niet... :n

En de datum zet ik in de titel van het topic. Of bijvoorbeeld als 2 dagen mogelijk zijn, staat er .. 'fotomeeting paarden Kootwijk 8/9 aug' BIJVOORBEELD. Dan laat ik de fotografen nog echt de datum stemmen. Zijn we eruit? Even een pb'tje naar een modje sturen en de definitieve datum in de titel laten zetten. Duidelijker kan niet. :)

En natuurlijk bij de definitieve fotografen + modellen lijst, stuur een PB rond met alle informatie duidelijk op een rijtje.
Exacte adres, screenshots erbij, beschrijving.. nog een keer foto's van de modellen, tijdschema.. laatste tips en tricks voor de fotografen en modellen..

Chernique

Berichten: 3661
Geregistreerd: 16-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:13

F_Orumster schreef:
Marit schreef:
Lijkt me goed! Af en toe worden er meetings georganiseerd waar gewoon compleet niet over na gedacht is. Heb ik een vermogen aan reiskosten uitgegeven, kom je aan en is er geen eens een locatie..
Maar ben bang dat je het toch nooit zult tegenhouden, iedere halve gare kan een meeting organiseren :+

Echt? Wauw.

Jep, het gebeurd..

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:15

Ik vind het helemaal super! Zou deze niet een stickie kunnen krijgen?

Ik organiseer zelf meerdere meetings. De eerste was leuk, een afmelding, de tweede was ook nog wel leuk, alleen het weer iets minder. De derde heb ik af moeten lassen ivm te weinig aanmeldingen, de laatste wel door laten gaan, maar magertjes qua fotografen, gelukkig twee last minutes kunnen regelen. Onder de modellen ook veel afmeldingen (uiteindelijk zelfs niet bokkers mee laten gaan).

Daarom ben ik gestopt met het organiseren van de meets, voorlopig. Het lijkt alsof de fotografen het te weinig op vinden leveren of teveel werk vinden, dat idee krijg ik tenminste. Onder de modellen wordt ook wel hier en daar wat afgemeld, maar dat is te vervangen, fotografen lijken steeds minder enthousiast te worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101855
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:15

Cyn haar meetings zijn altijd top geregeld! +:)+

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:16

Als de datum nog gekozen moet worden, dan neem ik aan dat de organisatie met afvallers rekening houdt. Want nooit iedereen die zich opgeeft kan exact dan, dus in principe is iedereen dan toch onder voorbehoud? Tenminste dat is voor mij vanzelfsprekend.

Als ik 10 meetings zie met mooie modellen tot nu toe, dan geef ik mij gerust op voor allen (van uit gaande dat van alle 10 de datum nog onbekend is, anders is het inderdaad kiezen welke het wordt) en dan zie ik de datum wel verschijnen. Wacht ik eerst af alvorens op te geven, dan heb je het risico dat je als fotograaf ver in de reserve staat. Soms heb je ook net de pech dat je dat weekend op vakantie gaat. Dat is het risico als je de datum niet vooraf bekend maakt.

In ieder geval is communicatie het sleutelwoord inderdaad.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:16

HijadelaLuna schreef:
Onder de modellen wordt ook wel hier en daar wat afgemeld, maar dat is te vervangen, fotografen lijken steeds minder enthousiast te worden.

Bij het lezen van de topictitel dacht ik dat het zou gaan om de verminderde polariteit van meetings. Ik heb namelijk het idee dat deze afneemt.

De topictitel dekt mijn inziens dus niet helemaal de lading.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 20:18

F_Orumster schreef:
HijadelaLuna schreef:
Onder de modellen wordt ook wel hier en daar wat afgemeld, maar dat is te vervangen, fotografen lijken steeds minder enthousiast te worden.

Bij het lezen van de topictitel dacht ik dat het zou gaan om de verminderde polariteit van meetings. Ik heb namelijk het idee dat deze afneemt.

De topictitel dekt mijn inziens dus niet helemaal de lading.

tja de titel ik wist even niet goed hoe ik het moest verwoorden, dus gekozen voor deze manier.
Mede doordat de fotomeetings enorm populair zijn geworden in een zeer korte tijd zijn dit soort irritaties er in geslopen.

Mocht je een betere weten dan hoor ik het graag, titel kan altijd veranderd worden door een mod :)

edit: en mede (denk ik) door deze trend en irritaties, is de populariteit ook weer aan het afnemen... en dat is gewoon zonde :j