Fotomeetings, de Do's en de Don'ts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:23

Ik vind de gedachte dat de modellen blij moeten zijn dat ze mee mogen op een meeting en dat alleen de fotografen er veel werk aan hebben, niet correct. Mijn paarden worden, gezien hun uiterlijk en/of hun prestaties, meestal wel uitgekozen, daar kan ik niet over klagen. Daar staat tegenover dat ze de fotografen ook echt wel wat te bieden hebben.

Maar omdat het schimmels/panterbonte appaloosa's zijn, heb ik er bijna een dag werk aan om ze schoon te krijgen en te houden. Helemaal omdat ik buitenstallen heb en bij slecht weer naar een andere locatie moet om te kunnen wassen. Bovendien zorg ik ervoor dat mijn uitrusting en harnachement tiptop in orde is en dat er van tevoren goed getraind is op alle dingen die ik wil laten zien. Er is een paard bij waarmee ik de dag van te voren altijd weer even het trailer laden oefen, om verrassingen te voorkomen op de dag zelf. Ik ben al meerdere keren meer dan een uur met de trailer onderweg geweest, waarna ik thuis nog een paar uur bezig was met schoonmaken en opruimen. Ik zorg voor een goede groom en voor drinken en iets te knabbelen, soms zelfs voor de hele groep. Met een drukke baan met veel weekend- en nachtdiensten, betekent een fotomeeting een vrij weekend minder en daar heb ik er al zo weinig van.

Het is zuur als een meeting dan op het laatste moment niet door gaat. Ligt het aan het weer, dan is dat gewoon jammer, maar soms ligt het meer aan de vele modellen of fotografen die op het laatste moment afzeggen. Vaak om redenen waar ik bepaald aan twijfel, zelfs wordt er weleens vrolijk bij gezegd dat ze het te druk hebben met een te groot aantal meetings! Sorry hoor, maar dat weet je toch al ruim van tevoren?

Kortom, ik vind dat er wel eens met wat meer respect richting de modellen gereageerd mag worden. Die lijken er soms alleen maar voor het portfolio van de fotografen te zijn en hebben verder niets in te brengen. En dan wordt er vervolgens geklaagd dat er te weinig foto's nabesteld worden, dat lijkt me krom: het ging toch om het portfolio?

Wat mij betreft brengt een fotomeeting voor beide kanten veel werk met zich mee maar voor beiden ook voordelen: de een oefening en foto's voor het portfolio, de ander de kans op mooie/leuke foto's.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Fotomeetings, de Do's en de Don'ts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:10

DonCamillo,
geef ik je helemaal gelijk in!

Afmeldingen zijn nooit leuk,
ik heb het zelf 1 x gehad,
ik heb de nacht ervoor de hele tijd wakker gelegen vanwege de regen.
om daarna in alle stress iedereen af te bellen :n

Maar ik merk ook dat sommige TS-en soms laks zijn met de planning,
laat zijn met schema's, enzovoorts.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:46

Ylvy schreef:
DonCamillo,
geef ik je helemaal gelijk in!

Afmeldingen zijn nooit leuk,
ik heb het zelf 1 x gehad,
ik heb de nacht ervoor de hele tijd wakker gelegen vanwege de regen.
om daarna in alle stress iedereen af te bellen :n

Maar ik merk ook dat sommige TS-en soms laks zijn met de planning,
laat zijn met schema's, enzovoorts.


Niet alleen TS... Ik krijg ook vaak gewoon geen bevestiging van mensen. Dan PB ik ze dat zodra ze de telefoonnummer hebben doorgegeven bevestigd hebben, ze tot die en die datum de tijd hebben en ik anders reserves ga pb'en...

En dan hoor je niks voor die datum en zijn ze verontwaardigd als je ze vervangt >;)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Fotomeetings, de Do's en de Don'ts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:02

Ja dat is ook zoiets... :') gewoon niet even 2 min de tijd nemen om bevestiging te sturen met daarin telnr.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Fotomeetings, de Do's en de Don'ts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 10:35

Waar ik mij voornamelijk aan stoorde was de laksheid waarmee zowel modellen als fotografen zich mee afmelden.
En dan met name op het allerlaatste moment.

Ik jad er geen zin meer in en doe nu niet meer mee aan meetings. Ik regel zelf wel modellen voortaan.

En modellen heb zeker flink werk te doen. Maar zoals bij alles zitten er rotte appels tussen (ook bij de fotografen) die de lol eraf halen voor iedereen.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 19:35

Ivm met het topic wat door de modjes laatst is geplaatst over fotomeetings en wie mee te nemen heb ik een toevoeging aan de OP gemaakt.

Dit is in overleg met de betreffende mod gebeurt. De reden voor de toevoeging is het verboden raken van gebieden. Maar ook zijn er steeds meer "nieuwe namen" te zien als organisatie van een meeting en om hen een helpende hand te bieden in de keuze van een locatie heb ik een stuk erbij geschreven.

Ik noem geen specifieke locaties om enorme drukte te voorkomen, maar ga in op de mogelijkheden en waar je rekening mee (kunt/moet) houden op zo'n locatie. :j

Mis jij iets waarvan je denkt "dat MOET er echt nog bij" pb mij dan even dan ga ik dit er alsnog bijzetten :j

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Fotomeetings, de Do's en de Don'ts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:15

Super die toevoegingen Ilona!! +:)+

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Fotomeetings, de Do's en de Don'ts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 20:20

Dank je :j