[h] Soesterduinen 23 augustus

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustJoyce
Berichten: 1753
Geregistreerd: 05-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:33

MadelonSunny schreef:
Ik kom niet als ik m'n hond aangelijnd moet houden := Heeft nooit gehoeven bij een fotomeeting en vind ik alleen maar zonde van de foto's. Als je hond bij je blijft en perfect luistert is het toch ook goed? :)

Ik ga hierin mee, als de honden aangelijnd op de foto gaan meld ik mij af, vind dat echt zonde op de foto's. Maar het is toch even wachten wie er mee gaan :) dan kijk ik even hoe en wat.

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:22

Ik bedoelde niet alleen maar aangelijnd, maar een beetje rekening houden met elkaar kan toch? Als tinkermuts het niet fijn vind als alle honden los lopen en naar haar hond komen besnuffelen enzo kunnen we toch aan het begib gewoon zorgen dat alles aan de lijn zit en tijdens het fotograferen los als ze onder appèl staan? :)

bedoelde meer van dan is iedereen blij en kan iedereen aangemeld blijven toch!?
En het was een idee ik ben niet de organisator dus dat is aan demi haha! :D

Tinkermuts

Berichten: 9397
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:28

Zoals ik al zei,als de hond gewoon luisterd en niet zomaar naar andere gaat is onaangelijnd geen probleem. Maar zoals iemand eerder zei mijn hond is enthousiast en rent naar iedere hond dat vind ik dus echt not done. Maar niet alleen op een shoot maar ik vind dat je dat nergens moet doen, honderd luisterd niet, dan aanlijnen. Dat is ook de reden waarom ik mij afmeld, ik zie al dat er gezeur van komt en bij mij staat veiligheid voorop en kom ik liever niet want ik heb dan uiteraard de rothond ondanks dat ik wel zorg dat mijn hond ten alle tijden bij Me houd en onder appél houd.

Tinkermuts

Berichten: 9397
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:29

Haha tegelijk met lisaa gepost, goed verwoord lisaa

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:31

Tinkermuts schreef:
Haha tegelijk met lisaa gepost, goed verwoord lisaa


:D

Jis_

Berichten: 11687
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:33

Ben 2 keer mee geweest met een hondenmodellen shoot en 1 keer ging het mis bij het rondje los spelen en gehoord dat het wel vaker mis gaat. Hond sociale honden op een meeting is fijn maar als een eigenaar van te voren aangeeft dat haar hond niet sociaal is vind ik dat heel netjes. Mijn hond is sociaal en luistert goed maar het blijven honden.

Zo stond een hond hier in de buurt ook goed onder appel maar kreeg toch de kans, toen ik hun aan zag komen en de andere kant op liep, om achter mijn pup aan te gaan en er op te duiken. -O-

Honden bij het verzamelen en het wisselen aanlijnen, als je mee gaat lopen met de fotografen die op dat moment jouw hond gaan fotograferen ga je toch verder uit elkaar en dan kunnen de honden los.

Het is sowieso handig als de honden enigszins luisteren toch? Anders kun je er als fotograaf niks mee. :D

Poess91

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-11-12

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:37

Dus dat, ik vind het gevaarlijker als de vriendelijke hond zo maar op elke hond af loopt dan dat er een niet sociale hond netjes bij z'n baasje blijft.

janneke584

Berichten: 1913
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:01

IK bedoel inderdaad aangelijnd bij verzamelen en wisselen. En verder goed onder appel staan als ze los zijn tijdens het foto's maken.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:12

Jis_ schreef:
Ben 2 keer mee geweest met een hondenmodellen shoot en 1 keer ging het mis bij het rondje los spelen en gehoord dat het wel vaker mis gaat. Hond sociale honden op een meeting is fijn maar als een eigenaar van te voren aangeeft dat haar hond niet sociaal is vind ik dat heel netjes. Mijn hond is sociaal en luistert goed maar het blijven honden.

Zo stond een hond hier in de buurt ook goed onder appel maar kreeg toch de kans, toen ik hun aan zag komen en de andere kant op liep, om achter mijn pup aan te gaan en er op te duiken. -O-

Honden bij het verzamelen en het wisselen aanlijnen, als je mee gaat lopen met de fotografen die op dat moment jouw hond gaan fotograferen ga je toch verder uit elkaar en dan kunnen de honden los.

Het is sowieso handig als de honden enigszins luisteren toch? Anders kun je er als fotograaf niks mee. :D

bobby luistert ook redelijk blijft een pup. zo kan hij weken goed luisteren maar ook ineens wegschieten en naar andere honden. toe rennen. wij hebben een herder gehad liep los strak naast me. kwam een niet sociale hond langs lopen ook los en haalt uit. ik ga er van uit als mensen hun hond los laten dat ze dit soort dingen niet doen en het merendeel van de mensen die ik ken en honden hebben denken er zo over. het blijven honden en kunnen altijd wat doen dat is een feit

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:16

Mijn hond luistert, voor een pup, goed. Echter wel alleen aan de riem.
Los, en zeker met andere honden, is ze mij totaal kwijt. Daarnaast hoeft er maar 1 konijn/vogel etc langs te komen en haar jachtinstinct neemt het over.

Toen we haar net hadden luisterde ze super goed maar nu wordt ze ouder, pubert en alles ontwikkelt zich.

Mijn hond blijft dus aan de riem.

Tinkermuts

Berichten: 9397
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:46

Dipstaartje, ik ga er vanuit dat als mensen hun honden loslaten ze onder appél hebben. Als je weet dat ie de 1ne x wel en de andere x niet luisterd je hem gewoon niet loslaat. Je wil toch niet dat ie de verkeerde treft. En mijn hond is niet los als ik een ander passeer maar als z,on hond op hem duikt of onder hem doorschuift kan ik weinig doen. Daarnaast heeft ie regelmatig een muilkorf om, voor het soort mensen die hun hond dus maar laten gaan en staan want ja, alle honden moeten elkaar maar leuk vinden tenslotte. Nogmaals vind ik het reuzefijn dat hier wel veel bokkers begrip hebben voor mijn situatie.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:53

daarin verschillen we dan van mening. ik zou met een niet sociale hond nooit naar dit soort dingen gaan. want je hebt al een verzamel punt waar ze allemaal bij elkaar in de buurt zijn. en heb al een keer gezien dat een hond zo uit het niets op een andere hond duikt met alle gevolfen van dien maar dat is mijn me ing. daarbij als een heleboel honden in het park aan het spelen zijn in het loslaat gebied mag hij ook los wil ik verder en de andere kant op gaat hij altijd mee.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:54

ik zal bobby niet aanmelden hou mijn hond graag heel

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:02

Ik vind het prima om mijn hond vast te doen tijdens het verzamelen.
Maar ik vind dat dipstaartje wel een punt heeft. Als je hond echt uithaalt naar andere honden, wat doe je dan op een fotomeeting met sociale honden? Er zijn af en toe ook fotomeetings voor 'probleemhonden'. Als je zo graag foto's van je hond wil, laat dan een fotograaf komen..
Ik ga voornamelijk naar een fotomeeting voor de sociale contacten en leuk dagje uit. Lieve moest in het begin niks van grote honden hebben (dan kroop ze bij me op schoot van angst) maar door naar fotomeetings te gaan en op behendigheid en gehoorzaamheidscursus, vind ze vrijwel hond geweldig! De enkeling die ze niet leuk vind, daar loopt ze van weg of als een enthousiasteling op der springt die ze niet leuk vindt, dan laat ze dat weten met een waarschuwingsgrom en dan gaan we weer verder.
Zo'n fotomeeting vind ik daarom zo leuk. Lekker met andere honden spelen en buiten zijn.
Maar goed, het is niet de bedoeling dat er in dit topic over dit onderwerp gediscussieerd wordt. TS beslist :j

Tinkermuts

Berichten: 9397
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:32

Vandaar dat ik aangegeven heb DK terug te trekken. Mijn hond duikt niet uit het niets op een andere hond want hij staat onder appél, wij trainen ook z,on vier x per week met hem nml, zijn meestal degene die vinden dat hun hond naar alles en iedereen toe moet, dat vind ik geen sociaal gedrag vd baasjes. Ik wil jullie veel plezier en mooi weer toewensen die dag, en degene die wel begrip hebben bedanken hiervoor.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:36

Hou er alleen wel even rekening mee, dat waar de foto's gemaakt worden een losloopgebied is.
Wij kunnen er wel rekening mee houden, maar andere eigenaren (niet van de shoot) misschien niet.
Ik zie vaak genoeg daar, dat hondeneigenaren hun hond daar maar laten lopen en totaal niet kijken wat en waar een hond is of naar toe gaat. Heb geregeld al een hond achter mijn paard aangehad hahaha. Eigenaar nergens te bekennen.

JustJoyce
Berichten: 1753
Geregistreerd: 05-06-08

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:43

Wij hadden vorige keer tijdens een fotomeeting 2 honden (ook in een losloop park) die de hele tijd door ons groep rende etc. Mensen keken niet op of om.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:46

dat mag die van mij echt niet. wil elke sec weten waar hij uithangt. ook als hij los in het bos loopt. nu houdt hij mij ook heel de tijd in de gaten dus zo houden we elkaar in de gaten

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:34

Jammer tinkermuts maar ik begrijp je keuze! :)

Anouska15
Berichten: 604
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: naast de buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:48

Tinkermuts schreef:
Vandaar dat ik aangegeven heb DK terug te trekken. Mijn hond duikt niet uit het niets op een andere hond want hij staat onder appél, wij trainen ook z,on vier x per week met hem nml, zijn meestal degene die vinden dat hun hond naar alles en iedereen toe moet, dat vind ik geen sociaal gedrag vd baasjes. Ik wil jullie veel plezier en mooi weer toewensen die dag, en degene die wel begrip hebben bedanken hiervoor.



Als ik langs kom om je tinkers op de foto te zetten wil ik DK ook wel op de foto zetten hoor! ! Graag zelfs:)

Tinkermuts

Berichten: 9397
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:13

Heel graag anouska, thanks. Dank je lisaa.

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:37

Jammer dat het een uur en een kwartier rijden is naar jou maar misschien als me vriend in een goede bui is of eind van de zomer als ik zelf een rijbewijs heb dan zou ik hem ook met liefde op de foto willen zetten!

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:56

Tinkermuts schreef:
Vandaar dat ik aangegeven heb DK terug te trekken. Mijn hond duikt niet uit het niets op een andere hond want hij staat onder appél, wij trainen ook z,on vier x per week met hem nml, zijn meestal degene die vinden dat hun hond naar alles en iedereen toe moet, dat vind ik geen sociaal gedrag vd baasjes. Ik wil jullie veel plezier en mooi weer toewensen die dag, en degene die wel begrip hebben bedanken hiervoor.


Ik snap jou heel goed. Als we werkelijk honden mee gaan nemen die overal komen snuffelen dan is het niet vrolijk bij mij.
Waar we zitten lopen honden echt niet zomer naar je toe 9/10 zitten onder appel.
Die van mij houden niet van gesnuffel als ze onder appel zitten

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:59

Die van mij lopen gwn los maar gaan echt niet naar andere honden zomaar. Ja wnnr het mag. Die witte houdt niet van vreemde mensen hij doet niks maar blaft dan en gaat achter me staan

Tinkermuts

Berichten: 9397
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [h] Soesterduinen 23 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 05:52

wat ontzettend life anouska, als je x in de buurt bent houd dk zich erg aanbevolen om op de pic te gaan.