Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 106 van de 163 [ 4066 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 163  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleurencalculator + bespreken van uitslagen

 
Profiel   

Iris82 schreef
Heb je een foto van de hengst?

Dit is hem: https://www.myalbum.com/album/p3D4FQaHQTsJ
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 22:23 



 

Stille meelezer. :o

Is deze hengst niet Wildkleur? :o
Wij hebben 2 paarden met deze kleur (gehad), eentje wildkleur zwart en wildkleur vosbont en ik zie wel overeenkomsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 22:52 



 
Profiel   

Cambiar die hengst is overduidelijk grullo geen creme dus je paard is baydun en volgens mij misschien ook mealy door meelsnuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 22:58 



 
Profiel   

Fotsy schreef
Cambiar die hengst is overduidelijk grullo geen creme dus je paard is baydun en volgens mij misschien ook mealy door meelsnuit.

De vader van de vader van mijn jaarling is palomino en de moeder lobo dun. De hengst (dus de vader van de jaarling) is zeker niet grullo, ga maar eens na hoe grullo eruitziet.
Hij heeft van vader 1 creme gen meegekregen dus zit in zijn phenotype

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 00:30 



 
Profiel   

Lobo dun = donkere grullo voor zover ik weet. Als zijn vader palomino is dan hoeft hij helemaal geen creme mee gekregen te hebben, 50% kans op geen crème doorgeven. Grullo is in theorie helemaal niet onlogisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 00:33 



 
Profiel   

Cambiar schreef
Fotsy schreef
Cambiar die hengst is overduidelijk grullo geen creme dus je paard is baydun en volgens mij misschien ook mealy door meelsnuit.

De vader van de vader van mijn jaarling is palomino en de moeder lobo dun. De hengst (dus de vader van de jaarling) is zeker niet grullo, ga maar eens na hoe grullo eruitziet.
Hij heeft van vader 1 creme gen meegekregen dus zit in zijn phenotype


Grullo ziet er exact uit zoals de hengst die je toont :D je hebt donkere en lichtere tinten uiteraard.
En smokey grullo is hij niet daarvoor is hij te donker/ niet egaal genoeg van kleur.
En omdat zijn vader palomino is, hoeft hij helemaal geen creme gehad te hebben en kan hij in basis perfect zwart zijn. En moest hij dan toch smokey grullo zijn is er nog maar 50 procent kans dat je jaarling de creme heeft meegekregen.
Dus ik denk nog steeds dat je jaarling geen valk is, valken hebben geen meelsnuit, en hebben lichte randen rond ogen en lichte oorpluimen met zwarte rand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 07:29 



 
Profiel   

Ik zie ook een grullo hengst en dat opa palomino is zegt niks want dat is 50% kans en dat zie ik echt niet terug in de hengst. Dus je jaarling baydun

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 08:19 



 
Profiel   

Iemand zei me dat Chawek absoluut geen grullo kon zijn. Dat het countershading was...
Door jullie ben ik eens verder gaan zoeken en het kan wel degelijk!!!
http://www.grullablue.com/colors/shades.htm
Kijk eens naar de medium slade grullo...
Verdorie...en ik heb hem laten castreren. Was een leuke match geweest in het sorraia fokprogramma...berberhengst in grullo kleur was uniek |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 09:02 



 
Profiel   

Fotsy schreef
.... valken hebben geen meelsnuit, .....

Waarom zou een valk geen mealy/pangaré kunnen hebben?? Zijn 2 heel verschillende dingen. Dat je het op een valk niet ziet is een heel andere verhaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 09:26 



 
Profiel   

Cambiar schreef
Iemand zei me dat Chawek absoluut geen grullo kon zijn. Dat het countershading was...
Door jullie ben ik eens verder gaan zoeken en het kan wel degelijk!!!
http://www.grullablue.com/colors/shades.htm
Kijk eens naar de medium slade grullo...
Verdorie...en ik heb hem laten castreren. Was een leuke match geweest in het sorraia fokprogramma...berberhengst in grullo kleur was uniek |(


Goh wat balen voor je. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 12:30 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
Fotsy schreef
.... valken hebben geen meelsnuit, .....

Waarom zou een valk geen mealy/pangaré kunnen hebben?? Zijn 2 heel verschillende dingen. Dat je het op een valk niet ziet is een heel andere verhaal :)

Klopt je ziet het niet maar kan wel uiteraard

Goh jammer dat je hem hebt laten castreren inderdaad cambiar

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 13:14 



 
Profiel   

Een tijdje geleden heb ik al eens foto's gedeeld van mijn merrie. Toen werd er van alles gezegd, ook over wachten tot zomervacht. Nu is mw op haar lichaam bruin/zwart, tussen haar benen grijzig en op haar hoofd ook deels grijs/bruin. Hier een foto van haar hoofd, rest krijg ik moeilijk goed op de foto qua kleur. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 20:30 



 
Profiel   

Waar kan ik makkelijk en betaalbaar op kleur laten testen ? Het hoeft geen officiële registratie te worden, betreft namelijk een ruintje maar ik ben gewoon nieuwsgierig....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 13:16 



 
Profiel   

http://www.animalgenetics.eu/Equine/equ ... -euro.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 13:20 



 
Profiel   

Oke, daar heb ik ook wel eens een 5 panel gedaan... Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 13:48 



 
Profiel   

VGL UC Davis kan je ook nog even kijken, daar heb ik laten testen. Ligt maar net aan wat je wil testen waar je het best/goedkoopste terecht kan.

Oh en ik weet niet of het bij animal genetics zo is, maar bij UC Davis bewaren ze het haar ook. Dus dan hoef je het niet weer opnieuw te verzenden (en heb je dus sneller resultaten), dus als AG nog haren van je paard heeft liggen (of gaat het panel via bloed?) zou ik eerst even informeren of je uberhaupt nog wat op moet sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 14:05 



 
Profiel   

Nee het gaat om de zoon van de merrie waar ik de 5 panel voor gedaan heb, dus ze hebben geen haar liggen. Maar bedankt voor je reactie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 14:34 



 
Profiel   

Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen met mijn veulen kleur berekening.
Het lukt mij namelijk constant niet en ik ben wel heel erg benieuwd.
Het gaat om een schimmel merrie, bruin geboren x Desperado (kwpn hengst).

Alvast heel erg bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 21:57 



 
Profiel   

Desperado is heterozygoot voor zwart (dus vosdrager) en omdat hij zwart is heeft hij dus geen agouti.
Welke kleur zijn de ouders van je merrie (of linkje horsetelex)? Dan kan je iets specifieker zeggen. Nu is het niet te zeggen of ze heterozygoot of homozygoot is voor zwart, agouti en schimmel

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 22:06 



 
Profiel   

Ja heb ik!

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/357031

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 23:08 



 
Profiel   

Dankje, ze is dus sowieso heterozygoot schimmel. De kans dat ze heterozygoot zwart is, is vrij aanwezig omdat sowieso 2 grootouders vos zijn. Van haar moeder kan ik de geboortekleur niet vinden. Maar voor nu heb ik zwart en agouti op onbekend gezet (dus Ee of EE en Aa of AA). En dan kom je hierop uit:

32.81% - Bruin geboren schimmel
32.81% - Bruin
10.94% - Zwart geboren schimmel
10.94% - Zwart
6.25% - Vos geboren schimmel
6.25% - Vos

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 23:19 



 
Profiel   

Jeetje, ik vind het maar knap van jullie om heel die genen en toestanden zo goed te weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 01:07 



 
Profiel   

@kimmie: als je de grondbeginselen snapt is het heus niet zo moeilijk hoor
https://www.mupload.nl/img/zv9swjyyw7cem.jpg

Kijk naar dit plaatje en de verschillen tussen wel/niet de aanwezigheid van creme. Aanwezig wordt weergegeven met CR (hoofdletters) en niet aanwezig met cr (kleine letters).
CR/CR is dan homozygoot (aanwezig van beide ouders) en 1x CR ( = heterozygoot) is van één ouder.

Dit kun je in basis met alle kleuren zo doen (per kleur).
De kombinaties van diverse dingen maken het extra interessant :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 09:31 



 
Profiel   

[ img ]
Welke kleur moet ik bij deze merrie op de calculator aanhouden, silver en dan ? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 16:25 



 
Profiel   

Er zit een bontgen in, maar welke soort?? Je hebt tegenwoordig zoveel witsoorten.
Hoe zien de ouders er uit ?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 17:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 106 van de 163 [ 4066 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 163  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen