Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 00:13

Ja hij is flink aan het groeien dus dat komt ook wel goed, ben benieuwd wat ze van heb vinden op de keuring.
Ik ben ook enorm benieuwd hoe hij eruit ziet als ie is uitgegroeid, gaat wel erg snel hoor dat opgroeien.

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:16

Scooby007 schreef:
Ja hij is flink aan het groeien dus dat komt ook wel goed, ben benieuwd wat ze van heb vinden op de keuring.
Ik ben ook enorm benieuwd hoe hij eruit ziet als ie is uitgegroeid, gaat wel erg snel hoor dat opgroeien.


Naar welke keuring gaat hij, welk stamboek? Ben ook wel benieuwd hoe hij het gaat doen. :j

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 00:33

Nationale keuring van het NAS 5 september. Maar moet hem voor die tijd aan het halster krijgen hoop dat het lukt. Heb ook echt nog geen idee hoe het er allemaal an toe gaat op zo'n dag dus ben wel erg nerveus.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:55

Joh, heb je die foto's van Emma gezien op de show hihi, die kon toen nog niet eens goed aan het halster meelopen en bleek ze ook nog aan halster mee te moeten draven wat ik niet wist hihi (normaal is het altijd los op alle andere keuringen waar ik met veulentjes ben geweest), dit is ook gewoon goed gekomen!

Bij het NAS is het opstellen voor de jury (overgrote deel van veulens staat nog niet netjes stil hoor hihi), daarna stappen aan touwtje naast de moeder, daarna mag je ze los laten en draaf je met de moeder een rondje waarbij het veulen los mee draaft (hoop je haha, vaak galopperen ze ook dan pas je het tempo van de moeder aan).
In het boekje wordt het goed uitgelegd en je kan mij altijd vragen of ik regel iemand die je wat kan helpen op de keuring als ik zelf niet kan komen.
Je kan thuis alles nog zo goed geoefend hebben, op de keuring is alles weer spannend en anders. Opstellen en meestappen is sowieso altijd goed om te oefenen, maar of ze het daar ook zo zullen doen als thuis is een tweede :P

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 01:03

Kunnen in ieder geval kijken of ie het thuis wil doen, vind het zelf ook wel spannend, heb als het goed is iemand die ze voor wil brengen. Mini is wel vrij dik, echt een gras buik. Maar ze zullen alleen naar Macho kijken toch.

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 15:39

Heb al een tijdje niks meer geplaatst hier.

Hier dus even een update, Macho groeit enorm hard hij is al bijna even groot als Mini, ik ga hem vanavond even meten. Zijn windervacht is alweer aan het doorkomen, we gaan hem morgen klaar maken voor de keuring die is zaterdag en vanavond word hij gechipt. Ik zal kijken of ik vanavond wat foto's kan plaatsen.

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:24

Oeehh ik ben wel benieuwd naar Macho!!!

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 21:56

Macho is net gechipt, ben zo trots op hem hij heeft net voor het eerst aan het touw mee gelopen en ook nog eens helemaal alleen, helemaal van de wei naar het erf dat is toch een dikke 50 meter denk ik als het niet meer is, het ging niet vlekkeloos maar voor een eerste keer super goed. Het chippen ging ook goed hij had even moeite met stil staan vooral toen er een stukje vacht geschoren werd en toen de naald erin ging steigerde hij even (een hele mooie stijger, dat wel hihi) maar verder niks moeilijk gedaan hij was er ook zo weer overheen, toen hij weer terug in de wei stond ging hij meteen drinken en gras eten alsof er niks was gebeurd.

Afbeelding
Hij heeft nog steeds zijn half blauwe oogje <3

Afbeelding
Deze waren van vandaag, aan halster en touw, ben zo trots!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:02

Klein toppertje :D

Nouja eerste keer aan het halster meelopen, hij heeft wel met mij mee gestuiterd :+

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 22:04

Ja maar stuiteren is niet echt lopen haha maar inderdaad was niet de aller eerste keer aan het halster.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:05

Het was zeker geen lopen nee haha :P Maar dit vind ik wel heel knap van hem!

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 22:30

Ja ik ook, was zo verast :o

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:47

Scooby007, Update!!! Hoe ging de keuring????? <<)

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 21:54

Nou ben er nu echt achter dat zo'n keuring niks voor mij is haha
Maar het commentaar van de jury was dat hij te weinig beweging toonde in het achter been, verder was hij qua beweging goed en ik kreeg ook commentaar over zijn maanoog, nou weet ik dat ze dat bij de appaloosa niet willen zien en ik wist ook al dat hij niet bij het appaloosa blijft. Dus daarom 3e premie.
Als hij 2 is wil ik met hem naar het welsh, misschien al eerder maar ik denk dat ik dan pas daar naar de keuring ga met hem.

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:22

Wauw wat issie knap!

Tsja keuringen zijn zo afhankelijk van de smaak van de keurmeesters.
Voor jou is hij een kanjer. En ook ik ben enorm fan terwijl ik normaal niet dol op kleinere pony's ben.
Misschien inderdaad eens bij de Welsh keuring, maar bovenal. Hij is top!

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 23:33

Ja klopt en het is echt heel erg moment opname, hij vond het enorm spannend en ik ook, stond te trillen op mijn benen.
Denk dat hij zoieso veel beter bij het welsh past.

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:46

Wat balen zeg :(
Maar nu weet je dat ook weer.
Voor het welsh zou ik hem nog lekker laten uitzwaren en ontwikkelen. Heb zelf een partbred maar zelfs haar vind ik niet genoeg body voor de keuring

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:16

Scooby007 schreef:
Nou ben er nu echt achter dat zo'n keuring niks voor mij is haha
Maar het commentaar van de jury was dat hij te weinig beweging toonde in het achter been, verder was hij qua beweging goed en ik kreeg ook commentaar over zijn maanoog, nou weet ik dat ze dat bij de appaloosa niet willen zien en ik wist ook al dat hij niet bij het appaloosa blijft. Dus daarom 3e premie.
Als hij 2 is wil ik met hem naar het welsh, misschien al eerder maar ik denk dat ik dan pas daar naar de keuring ga met hem.

Ik vind het echt een leukerd en volg vanaf het begin.maar wat mij nu opvalt op de foto,s en misschien komt daar ook het commentaar vandaan.voor mij oogt zijn achterbeen wat stijl.misschien komt het daar door dat zijn beweging niet helemaal perfect is van achter. Ik zie foto,s dus daar trek ik de conclusie van.voel je zeker niet aangevallen,maar ik denk gewoon even mee.ik vind hem zo erg leuk verder netjes gelukt.en geloof me er zijn veel paarden en veulens die niet perfect in het plaatje passen. Is hij nog gegroeid of meten ze ze op de keuring

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:21

ik stond toevallig bij jou in de rubriek. het is echt een leukerd. ik denk dat als je hem los had gelaten het al een ander beeld had gegeven. Je kon wel zien dat er meer in zat dan dat hij toonde.

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 10:27

Luna, ja precies hij mag van mij eerst even lekker pony zijn en flink groeien.

Keona, ja klopt ik denk dat het vooral komt omdat hij nog wat meer spier moet opbouwen, heb voor de keuring nog niet veel met hem kunnen doen qua beweging.

Elien, ik heb je inderdaad gezien, was erg onder de indruk. Ik heb hem niet los gelaten omdat ik bang was dat ie dan metvalle macht uit die ring wou crossen, vertrouwde er niet heel erg op dat ie erin zou blijven, maar achteraf dacht ik ook dat ik hem beter gewoon los had kunnen laten maar vond het zelf echt heel spannend heb de hele tijd dat ik in die ring stond staan trillen :')

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:56

Jammer... maar inderdaad een moment opname, hij lijkt ook best in de groei op het moment zo van de foto's te zien.

Had je hem niet los laten draven begrijp ik uit de reacties? Dan was hij wel al wat in het nadeel vergeleken met de andere veulens, los tonen ze gewoon vaak veel beter... Bang had je niet hoeven zijn, iedereen laat zijn veulens los draven en ze zijn wel wat gewend daar :D, maar dit is dan iets voor de volgende keer :), volgend jaar zou je gewoon weer met hem mee kunnen doen hoor hihi, ik ben ervan overtuigd dat hij die premie zeker kan ophalen!
Bij het welsh moeten ze trouwens wel op sommigen shows juist verplicht aangelijnd draven :D, maar dan lopen ze allemaal aangelijnd.

Het welsh stamboek waar hij ingeschreven kan worden in het partbred is het wpcv, dit stamboek heeft geen keuringen, enkel shows. Hier kan je geen premies halen, wel soort van predicaten en kampioenstitels :). Dekhengst kan daar elk klinisch goedgekeurd hengstje worden, er is geen jury die beoordeeld of hij wel of niet goedgekeurd wordt, enkel een dierenarts (zelfs naar eigen keuze...) die bekijkt of hij lichamelijk in orde is aan de hand van een formulier van het wpcv, dus elke hengst kan een deklicentie krijgen daar als de lichamelijke beoordeling door een dierenarts in orde is. Dit betekend als eigenaar dus kritisch naar je eigen dier kijken of hij een aanvulling zal zijn voor de fokkerij :-).

Ik ben wel benieuwd naar foto's van hem op de keuring! *D

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 22:12

Als ik ze door krijg zal ik ze hier even plaatsen, ik kijk nog wel even ofvik volgend jaar nog een keer bij het nas ga proberen, eerst maar eens kijken hoe hij dan beweegt.

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 10:53

Macho is vandaag 5 maanden oud, de tijd gaat zo snel. Ik zal binnenkort eens proberen wat foto's te plaatsen, hij groeit zo hard.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:33

Al vijf maand pfff tijd gaat snel.
Je kan hem eventueel ook in het rbp inschrijven en laten keuren. Maar je woont in Nederland niet?

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Mini's eerste veulen, Mini X Pjotr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 10:24

Ja ikbwoon in nederland, ik ben van plan hem bij het welsh stamboek in te schrijven als part bred, heeft ie genoeg welsh bloed voor.