Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

geheime dracht

 
Profiel   

Natuurlijk niet helemaal geheim. Ik had al een tijdje mijn vermoeden naar vandaag de merries toch maar even laten opvoelen door de dierenarts en het mag officieel. ZE zijn drachtig. Twee merries van de jonge hengst op stal die hoogst waarschijnlijk naar de hk gaat. Voor mij hele bijzondere kruisingen, de hengst komt uit een lijn die bij mij aan het uitsterven is omdat zijn oma niet meer drachtig wordt.

De merries zijn mijn zeer goed springende devaney en de fijne moeder evy met de bijzonder vos roan panterbonte kleur.

devaney
Don Cremello du Bois X Jasper

[ img ]
Op jonge dressuurpony competitie

[ img ]
Met haar veulen van vorig jaar

[ img ]
Haar veulen van vorig jaar (v. Djamaï du bois)
Export polen

Evy
v. Chewano van de Langenieuw

[ img ]
Fotomeeting

[ img ]
Met haar eerste veulen op de keuring (v. Don Carino du bois, 1a geplaatst)
export duitsland

[ img ]
Met haar tweede veulen (v. Delano Diggory vv. Don Cremello du Bois)

De hengst:
[ img ]
[ img ]


Voor mijn andere drachtige merrie zie:
[KS-MK] Twee merries drachtig van Goldstar du Bois


Laatst bijgewerkt door lailapri op 14-04-16 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-16 18:16 



 
Profiel   

Foto's van pap en mama? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-16 18:26 



 
Profiel   

Haha die waren onderweg maar steeds stopte bokt op mijn telefoon ermee dus maar even de pc opgestart

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-16 18:29 



 
Profiel   

Mooie merries heb je, de hengst krijg ik niet zo'n goed beeld van :P Ik volg mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-16 18:52 



 
Profiel   

Hij is ook nog jong. Het is een zoon van mijn zeer fijn fokkende dewi. Zij is ook de moeder van meervouding provinciaal jeugdkampioen danika. Hengst heeft een heel fijn karakter, kan heerlijk bewegen al mag het met iets meer ruggebruik en laat een goede sprong zien vrij. Zijn vader komt uit een zeer sterke moederlijn vader zelf is ook echt een pony die het altijd doet en je niet zomaar in de steek laat. Nooit kreupel of gevoelige voeten altijd heel netjes zijn proefjes rijden maar veelzijdig genoeg voor springen en buiten ritten. Laatst western les gehad pakt hij ook Super op en ze zijn allemaal heel lief voor kinderen en dat opzich is al goud waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-16 19:53 



 
Profiel   

wanneer verwacht je de veulens? en was het de bedoeling dat de merries gedekt werden, of een 'ongelukje'?
veel succes met de dracht, ze zijn allemaal prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-16 19:57 



 
Profiel   

Een was wel niet helemaal de bedoeling die wilde ik eigenlijk de sport in maar die vermoedde ik meteen al, de anderen heeft heel de zomer mogen oefenen met de hengst maar bleef hengstig worden dus in eerste instantie niet meteen verwacht maar toen ze haar twee jarige dochter niet neer wilde voeden en ipv hengstig hengstengedrag begon te vertonen wist ik het. Wanneer precies bij haar is moeilijk, de andere eind juni uitgerekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-16 20:03 



 
Profiel   

Ik vind Evy echt een prachtige dier, ga zeker volgen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-16 20:03 



 
Profiel   

Dank je. Evy is ook prachtig. ZE heeft totaal geen interessant papier maar door haar verschijning krachtige gangen en vriendelijkheid blijft ze toch zomaar hangen voor de fokkerij. Favoriet bij de bange leskinderen en favoriet van de instructeur, wat wil je nog meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-16 20:06 



 
Profiel   

Beide merries doen het goed. Devaney kan elk moment bevallen . Ik schat zelf rond de 20 ste. Evy heeft nog geen tekens maar goed dat zegt niets natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-16 05:32 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Vader vlak voor zijn castratie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-16 05:33 



 
Profiel   

Ik ga volgen! Wat een leuke merries!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-16 05:35 



 
Profiel   

Spannend! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-16 07:52 



 

Wat mooi dat je op deze manier de lijn een beetje een boost kunt geven!
Mooie dieren ook. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-16 07:54 



 
Profiel   

Volg even mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-16 15:56 



 
Profiel   

Spannend ik volg ook mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-16 16:00 



 
Profiel   

Dat hij dan gecastereerd is als je deze lijn graag behoud

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 15:36 



 
Profiel   

Het is niet meer mijn pony. Toen ik hem verkocht was ik nog in de veronderstelling dat ik nog een veulen zou fokken met zijn oma, maar helaas er komen alleen maar cystes bij en haar hormonen werken ook niet meer naar behoren. Ik heb nog met de eigenaar overlegd om hem voor de hk te doen maar na een periode nadenken heeft deze besloten dat hij toch gecastreerd wordt. Ze heeft graag haar kudde bij elkaar als een groep en zij heeft zijn oma van de andere kant en anders kan hij daar dus niet bij.

Maar ik heb nog een merrie van dit lijntje, wel een geheel ander type, maar die heb ik nu drachtig van cassanova du bois:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 17:17 



 
Profiel   

Dit is de merrie Aliese waar het mij om gaat. Een donkere vos merrie waar ik een echte zwak voor heb:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 17:18 



 
Profiel   

Oke dan snap ik het

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 20:43 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de dames? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-16 16:27 



 
Profiel   

Ik kreeg het op mijn telefoon niet geplaatst maar vorige week za op zo nacht om 00:15 een merrieveulen geboren.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-16 16:40 



 
Profiel   

Knap veulen gefeliciteerd! :D Hoe gaat Evy?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-16 16:48 



 
Profiel   

Net evy en merrie met veulen even in de bak gehad. Evy krijgt al wat uier maar showen en bokken en keihard rennen en de paardjes om de bak uitdagen haha. Ze was super lollig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-16 17:12 



 
Profiel   

Mooie paardjes, vooral de merrie met stippen (ben even de naam kwijt :')). Wat zijn de kleurkansen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-16 11:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen