Wat denken jullie dat het wordt?
smoky black merrie 4%  4%  [ 9 ]
smoky black hengst 2%  2%  [ 5 ]
schimmel merrie 28%  28%  [ 56 ]
schimmel hengst 20%  20%  [ 40 ]
bruin merrie 1%  1%  [ 2 ]
bruin hengst 1%  1%  [ 2 ]
zwart merrie 0%  0%  [ 1 ]
zwart hengst 1%  1%  [ 3 ]
valk merrie 8%  8%  [ 17 ]
valk hengst 12%  12%  [ 25 ]
vos merrie 5%  5%  [ 11 ]
vos hengst 2%  2%  [ 4 ]
palomino merrie 6%  6%  [ 12 ]
palomino hengst 3%  3%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 194

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel

 
Profiel   

Onze 11 jarige NRPS merrie Lucy (Arco polo x Holland) is drachtig van de knappe palomino Gelderse KWPN hengst Edmundo!
Ze is uitgerekend op 13 mei 2017 en dit wordt haar en ons eerste veulen. We hebben Lucy nu iets meer dan een jaar. Het is een merrie met vrij veel karakter waar we in het begin erg aan moesten wennen, maar inmiddels gaat het al een stuk beter en ben ik 2x in de B met haar gestart en hebben we nu 3 winstpuntjes.

Hier wat foto's van de knappe pappa en mamma to be:

Lucy (http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1793424):

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Edmundo:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

18 dagen scan *\o/* :

[ img ]

Dit zijn denk ik de kleurkansen:
9.38% - smoky black
9.38% - bruin geboren schimmel
9.38% - zwart geboren schimmel
9.38% - bruin
9.38% - valk geboren schimmel
9.38% - zwart
9.38% - smoky black geboren schimmel
9.38% - valk
6.25% - vos
6.25% - palomino geboren schimmel
6.25% - Palomino
6.25% - vos geboren schimmel

Dit veulentje gaan we waarschijnlijk aanhouden en we hopen dat het veulen het karakter en de body van zijn pappa krijgt en het springvermogen van zijn mamma.
We hopen dat jullie ons gezellig mee volgen en een gokje durven te wagen. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 13:08 



 
Profiel   

Ze is vandaag 27 dagen drachtig en ze gaat rond 17 juli weer naar de hengstenhouder voor de 40 dagen scan. Helaas kan ik daar niet bij zijn want ik ben dan in Amerika, dus dan gaat mijn moeder (Juval) met haar daarheen. Ik ga proberen iedere maand een foto update te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 13:26 



 
Profiel   

nog 313 dagen geduld.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 18:22 



 
Profiel   

Ik volg mee, ben ontzettend benieuwd naar jullie veulentje volgend jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 19:34 



 
Profiel   

Leuk dat je volgt! Ik ben ook super benieuwd.
Ik ga jouw topic ook volgen dat wordt vast een heel gaaf kleurtje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 19:48 



 
Profiel   

Wat een mooie combinatie en een gave hengst daar komt vast en zeker een prachtig veulentje uit.

Volgens mij zag ik deze combinatie ook voorbij komen in dikkebuiken topic. Kom gezellig mee kletsen en foto's plaatsen van deze prachtige combinatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 20:35 



 
Profiel   

Ja mijn moeder deed al mee, maar ik ga nu ook gezellig meedoen in het dikkebuiken topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 21:33 



 
Profiel   

vandaag is ze 30 dagen drachtig!!

Dus hier de eerste drachtig foto's
[ img ]
[ img ]

nog niets op te zien maar het is toch leuk om later mee te kunnen vergelijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-16 17:48 



 
Profiel   

ik vind ze al wel wat dikker hoor.. Sabine staat er ook leuk op.
wel wat vieze voetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-16 18:34 



 
Profiel   

Wat een prachtige hengst heb je voor haar uitgekozen! Ik volg mee, ik ben benieuwd of je verlanglijstje voor het veulen uit gaat komen! :D Heb je stiekem ook voorkeur qua kleurtje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-16 22:41 



 
Profiel   

Wat een bijzondere maar super leuke combinatiee!! <3

Ben benieuwd wat eruit gaat komen. Ik durf nu nog geen gokje te wagen maar dat komt nog, en ik ga natuurlijk volgen! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-16 23:07 



 
Profiel   

afgelopen donderdag hebben we een scan laten doen. ze was toen 44 dagen drachtig. Het vruchtje zat nog mooi op de plaats en had de goede grootte. Helaas kon de apparatuur geen kloppend hartje laten zien, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat goed zit. Het lange wachten kan nu beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-16 12:47 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de dracht! Altijd weer spannend! Mooie merrie ook. Als fan van het Gelderse paard ben ik altijd blij als er met een Gelder gedekt wordt :) Mag ik vragen waarom je voor Edmundo gekozen hebt? Puur uit interesse :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 21:18 



 
Profiel   

ik vind eigenlijk dat je merrie er behoorlijk zwakjes uit ziet. Beetje dun, maar vooral erg weinig bespiering. Ik vraag mij af of ze wel klaar was voor een zware dracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-16 21:47 



 
Profiel   

Waarom denk je dat Ann99?

paard is prima gezond, maar gewoon wat slanker dan gemiddeld. Eerste foto's zijn van de winter gemaakt, die zien wat minder uit. Maar ze is nu al aardig gegroeid en in blakende gezondheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 06:10 



 
Profiel   

Leuk al die nieuwe volgers!!

BVA55 ik hoop op een valkje, maar ik ben natuurlijk super blij met elke kleur als het maar gezond is

Wings_love Dankje! Wij hebben voor Edmundo gekozen omdat hij in de buurt staat en een heel braaf karakter heeft. Ook omdat hij zo veel body heeft en onze merrie niet hopen we dat het veulen daar iets meer van krijgt en het kleurtje is natuurlijk ook super gaaf!

Ze staat nu 24/7 buiten op een groot weiland tussen de koeien.
[ img ]
Ik ben woensdag teruggekomen van vakantie en heb gisteravond heerlijk gereden. Ze was super braaf na 3 weken niks doen, ik ga zo weer rijden en dan ga ik morgen weer naar mijn vader dus mag ze weer verder vakantie hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 15:01 



 
Profiel   

Nog wat foto's van het rijden vrijdag, ze liep heel fijn. Nu heeft ze weer lekker vrij en ze is vandaag 54 dagen drachtig!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Mijn kleine zusje mocht ook nog eventjes voorop
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-16 15:40 



 
Profiel   

Leuke bloedgemaakte merrie!
Ik snap aan de hand van deze foto's wel waarom je een hengst als Edmundo hebt gebruikt. Daarmee hoop je op iets meer bot en iets meer massa en tegelijk op dat mooie gele velletje.
Ik ben heel benieuwd of het zo gaat uitpakken :j

Denk dat het veulentje niet heel veel steviger zal uitpakken als de moeder. Denk wel dat het veulentje iets meer kracht zal gaan uistralen. Hopelijk zal het front van het veulentje meer op de moeder dan op de vader gaan lijken, en dan doel ik met name op de aansluiting van de hals (Edmundo heeft onderhals).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-16 15:52 



 
Profiel   

wat toevallig! zie dat je ook in culemborg woont. ik heb toevallig op de stal geholpen waar edmundo staat (en een paar keer een aai gegeven, toen was hij nog nieuw daar :)) )
ik volg je dus zeker! erg leuke combi :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-16 23:32 



 
Profiel   

Dankje Dees, ik ben ook heel benieuwd :D

xZiva_ Leuk dat je volgt! Wat leuk dat je ook in Culemborg woont en dat je bij Edmundo op stal hebt geholpen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 11:13 



 
Profiel   

Vandaag is Lucy alweer 60 dagen drachtig!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-16 15:46 



 
Profiel   

Mag ik je vragen wat de beweegredenen waren om voor deze combinatie te kiezen?

Benieuwd wat eruit komt. Fokken blijft gokken natuurlijk, maar deze hengstenkeuze vind ik persoonlijk geen verbetering op je merrie.

Benieuwd wat voor een kleur eruit komt! Is je merrie bruin geboren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-16 16:14 



 
Profiel   

juval schreef
Noisy, memere, knolselder, gefeliciteerd!
Quir, ik duim voor je, wanneer wordt ze gescand?
borstvoeding lukt bij mij helaas niet... maar van de fles zijn ze ook mooi groot geworden :) .. Net nog geboorte van een kalfje gehad, altijd mooi om te zien. Hoop dat het volgend jaar bij de merrie net zo gemakkelijk gaat.

[ [url=m/qyohbX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rmdmRv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier de foto´s van Lucy, vandaag 90 dagen drachtig.. ik zie nog niet veel verandering in de buik. Qua gedrag is ze wel een stuk rustiger.

Huh 60 je zei in het dikke buiken topic 90 haha . Vind haar nu wel wat uitzwaren. En wat witter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-16 16:15 



 
Profiel   

Tuurlijk mag je dat vragen knert, wij willen graag een veulen fokken dat iets koeler in zijn koppie is als zijn mamma en iets steviger en dat is deze hengst wel.

Ja kabayo mijn moeder had het fout gezegd ze is 60 dagen nu, ze wordt inderdaad wat zwaarder nu maar dat kan ook komen van 24/7 in de wei natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-16 16:24 



 
Profiel   

OP 60 dagen is veulenlief hooguit zo groot als een hamster. Dus daar kan je merrie nu nog niet dik van zijn :D
Ik vind haar overigens in het geheel niet dik of zwaar: merrie staat er nu in mooie conditie voor! Ze zou eigenlijk niet slanker moeten zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-16 16:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen