Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:15

dan houden we het gewoon op een gezond merrieveulen ;)
Je kan bij Kirsten echt wel mooi al buikje zien en ook echt zo'n drachtbuikje.

Ikzelf hoop bij Goodie op een appaloosamerrieveulen en bij Dream op een hengstveulen (Dream is fewspot, dus ik ga uit van appaloosa). Het is inderdaad de eerste jaargang van Master Mascarade, ik hoop op een chique veulen met goede gangen en qua hoogte zo tussen Nimroos en Pjotr in ;)
Bij de andere 2 (lightning en odette) maakt geslacht en kleur niet uit

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:09

oh ja hoor, hij staat nog steeds op mijn lijstje voor Elsa, al kan ik het veulen dan niet opnemen (als het geen creme draagt) in mijn stamboek waar Elsa is opgenomen dus dilemma.
Maar sowieso gaan we na dit veulen, ze een jaartje leeg laten en dan zien we wel wat er nog op mijn pad voorbijkomt.

oh een merrie dan voor je, ok en wat leuk dat je geen voorkeur kleur hebt (ik daarentegen :P ), dan is de verrassing nog groter natuurlijk.

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:16

Gelukkig houdt Pas het nog even vol! Ik vind hem echt ontzettend leuk nog steeds.

Ik zie ook een buikje hoor :j

Ben echt benieuwd naar het veulen. Ilya zijn vriendje is echt zo klein en schattig, gek idee dat jij straks ook zo'n exemplaar hebt!

Koper

Berichten: 30404
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:22

mooney schreef:
Haha Koper we houden het juist op nachtmerrie omdat ik lichte voorkeur heb voor een merrie :') dan gaat de eventuele hengst zich misschien zo schamen dat hij spontaan nog vrouwelijk wordt _O- .

Hengst, zei ik hengst? Wat is dat?

Foei Koper, niet zo de nachtmerriemerriemerrie beledigen >;)

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 14:36

Donja: :j een gezond merrieveulen teken ik voor! Ik zal voor jou duimen voor een merrie voor Goodie en hengst voor Dream dan, zou ook weer mooi nieuw bloed zijn voor een eventueel toekomstige dekhengst die kleine van Dream.

Fotsy: dat maakt het wel lastiger inderdaad, bij het NAS inschrijven kan altijd maar dan zit je wel weer met een Nederlands stamboek en een Belgische pony. Jaartje even niet is ook wel fijn, kan je even genieten van het stel dat je nu hebt lopen. En twee veulentjes al komend jaar natuurlijk. Haha ja even wat anders he, veel die Pjotr gebruiken hebben natuurlijk ook wel voorkeur voor een kleurtje. Ik vind het rekenen met (speciale) kleurtjes wel altijd heel tof, maar maakt me niet uit wat er in de wei staat qua kleur.

Set: Ja ik geniet ook nog dagelijks van die mafketel, hij is mooi tot rust gekomen in de groep en geniet van zijn pensioen maar het blijft een clowntje haha. Ik spiek ook mee in jullie topic met Ilya en Ragnar, geniaal duo is dat zo op de foto's. Ik ben benieuwd of mijn veulen een beetje op hem gaat lijken of niet, zou niet verkeerd zijn haha.

Koper: haha je hebt het weer helemaal goedgemaakt hoor. Nu moet er wel een übermerrie uitkomen :P

Koper

Berichten: 30404
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:45

Met roze manen en hoefnagellak :j

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 14:53

_O- hopelijk breng ik haar dan weer niet in verwarring met het inimi halstertje dat ik hier al klaar heb liggen (helemaal rechts het Shetland-halster van mams):

Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8910
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:08

Joh hier ook een blauw dragende merrie hoor 8-)
Roze of rood vloekt enorm _O-

Koper

Berichten: 30404
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:22

Niemand heeft toch gezegd dat het een kleurtjesbevestigende merrie moet zijn? Da's veel te mainstream :')

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 04:39

Als het een hengst wordt, komt dat door het halster :+

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 10:37

Hier dragen de paarden voornamelijk blauw inderdaad, ik hou zelf niet van roze namelijk :') .

Zo is het Koper! Wij doen niet aan kleurbevestiging, hier thuis ook niet haha ik draag graag blauw en mijn vriend vindt roze wel weer leuk _O- .

Dan zal ik de schuld op me nemen Sincere ;) :P .

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:03

Ik ben ook voor een merrie.*D Ik ben gewoon een echt merrie mens, heerlijk die karaktertjes :D Ik zie al een buikje hoor, spannend!

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:28

Ik ging ook voor een merrie maar ik ben intussen al ruim twee jaar smoorverliefd op mijn hengst :Y)

Anneloree

Berichten: 163
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:48

wat een leuke combinatie ik volg stil mee ik heb het deze periode namelijk erg druk

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 13:22

Ik ben ook wel een merrie mens, maar aan de andere kant heb ik ook al bijna 10 jaar een ruin lopen waar ik gek mee ben. Dus als er een hengst uit komt rollen ga ik er ook niet minder van houden hoor, maar dan moeten wel snel de ballen eraf en dat is natuurlijk wel even spannend of dat goed gaat.
Jij hebt dan ook wel een hele leuke hengst he Kat ;)

Gezellig dat je ook komt volgen Anne, succes met je drukke periode!

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 19:10

Weer een korte foto-update, gisteren met de dikke mist kon ik het niet laten om wat foto's te schieten. Het effect is altijd mooier met mijn witte ruin, maar madame Kirs kon natuurlijk niet achterblijven. Ik weet niet of ze zo vermoeid kijkt omdat ze het foto's maken zat is of omdat Nachtmerrie de hele nacht had lopen feesten :+
Komende dinsdag zit ze op 170 dagen, dus dan zijn we op de helft. Ben benieuwd hoe rond ze uiteindelijk gaat worden, zelf heeft ze zichzelf verstopt weten te houden tot de dag dat ze geboren is maar haar moeder had van nature (aka het heerlijke natuurlijke gras in de wei) al een flinke buik.
Afbeelding


Als ik spullen aan het pakken ben komt ze vaak even op bezoek om te spieken of ik niet heel toevallig eten uit de bakken aan het halen ben. Je weet natuurlijk nooit of er wat te bietsen valt. Dat leverde weer een mooie twee-gezichten foto op toen één van haar mannen iets te dichtbij kwam :+ Ze eten geregeld van hetzelfde hoopje hooi (deze twee wel, mijn eigen ruin heeft een beetje deel-problematiek) maar hij moet niet in de buurt komen als ze haar stinkende best doet om brokjes/musli van mij te ontfutselen :Y) .
Afbeelding


Vandaag heb ik de oude fiets van mijn zusje richting stal gebracht. Kirsten past nog wel mooi tussen het lamoen van de wagen, maar het schoftje begint iets te kantelen door haar buik dus ik zocht wat waarmee ze ook lekker in beweging kon blijven. Wandelen vindt ze namelijk een beetje saai :roll: en we hebben geen bak waar we aan het werk kunnen. Op vakantie nam ik haar vaker mee aan de fiets, dus dat was een mooi alternatief.
Dus fiets naar stal, hoefschoenen aan en gaan met de banaan. Ook maar even lichtjes bijgezet, lijkt me fijner voor haar als ze een beetje rug/buikspier behoudt terwijl ze steeds meer gewicht mee moet gaan nemen in haar buik.
Helemaal blij met mijn 'nieuwe' trainingsmethode die het wat makkelijker maakt voor haar..... het werd ook laaiend enthousiast ontvangen door onze mevrouw >;) := :
Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8910
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:12

Ohh wat kijkt ze weer gezellig *\o/*

Koper

Berichten: 30404
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:16

Ze is euforisch, dat zie je toch.

Ja Kirs, zwangerschapsgymnastiek hoort er bij.

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 19:37

Ons zonnetje in huis {:}

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:50

Wordt zo een merrieveulen dat zie je nu al aan haar :P
Jeetje die kan in de rij bij die van mij gaan staan, die oren kennen maar 1 stand meer, de 'bitch, bitcher, bitchest en ga nu gewoon uit de weg' stand :')

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:57

Fotsy schreef:
Wordt zo een merrieveulen dat zie je nu al aan haar :P
Jeetje die kan in de rij bij die van mij gaan staan, die oren kennen maar 1 stand meer, de 'bitch, bitcher, bitchest en ga nu gewoon uit de weg' stand :')

Hahahaha ja zijn dat jou ervaringen? Want dan heb ik er ook zo 1 staan _O-

Ze begint al een lekker buikje te ontwikkelen zeg ! En dat hoofd dat ze naast de fiets moet :') Ze heeft het er maar zwaar mee :j

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:57

Soo swaar leeffuuhh! :(:)

Ik begin wel iets van een buikje te zien hoor!

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 21:48

Oh Fotsy van mij mag je gelijk hebben! Ik ben deze hoofden alleen al wel meer dan 8 jaar gewend en zo lang is ze toch echt nog niet drachtig hihi. Naar mij doet ze trouwens niet bitchy, want ze heeft continue honger als je haar moet geloven. Dus ik ben een zeer geliefde voerautomaat momenteel :') .

Daisyjazz: Ze heeft het echt enorm zwaar hier, de eerste 3 km werd ze stiekem toch wel even enthousiast maar daarna zakte het weer in haha. Jij hebt dus ook een vrolijke dame staan momenteel _O- .

LinSa: je zou bijna de dierenbescherming bellen, want ze is echt bijna overwerkt :j

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:12

daisyjazz schreef:
Fotsy schreef:
Wordt zo een merrieveulen dat zie je nu al aan haar :P
Jeetje die kan in de rij bij die van mij gaan staan, die oren kennen maar 1 stand meer, de 'bitch, bitcher, bitchest en ga nu gewoon uit de weg' stand :')

Hahahaha ja zijn dat jou ervaringen? Want dan heb ik er ook zo 1 staan _O-

Ze begint al een lekker buikje te ontwikkelen zeg ! En dat hoofd dat ze naast de fiets moet :') Ze heeft het er maar zwaar mee :j


jep mijn ervaring, en niet tegen mij nee hoor dan zijn ze nog wel lief maar tegen alles wat rondom hun woont, de andere paarden, de hond, zelfs de borstels en het hooi moeten eraan geloven :') het ligt of loopt soms allemaal in de weg _O- hormonen zeker
we zien wel mooney, het blijft gokken natuurlijk ;)

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:10

Uiteraard volg ik ook :D *\o/*

Ik ben heel benieuwd!