Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurabe
Berichten: 740
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:08

Leuke crop top met die sterren. Je hebt een leuke combi gekozen!

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 10:53

@Anke: dat vooral inderdaad :j en dan vooral gezond. Mijn merrie had ook even tijd nodig om mooi te worden dus als het veulen niet zo knap is ben ik nog niet bang haha.

@djodjodjo : bedankt en welkom. Ik begin ook een beetje ongeduldig te worden, nog zes maanden %)

Laurabe: bedankt! :D

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 23:10

Vandaag was het weer zover, een dag waar ik stiekem al dagen lang voor aan het plannen ben: een 30 dagen mijlpaal en dus een fotomoment. Het weerbericht had me al gewaarschuwd: regen, regen en nog eens regen. Het donker kruipt ook steeds eerder op en laat mijn camera nou niet houden van donker...
Dus de planning om en eerst naar stal (snel de avond van tevoren nog even op 9292 spieken hoe laat de bus dan gaat) en dan lekker met parfume d'equine op naar de studie. Mooi, planning gemaakt, op naar bed.

En dan wakker worden en even checken, ja het is echt dag 150:
Afbeelding
De tijd in het screenshot laat mooi zien hoe ik momenteel met mijn computer aan het worstelen ben om ondanks steigerend internet toch iets te posten.

Huppa, op naar stal. Als bonus eindelijk een keer in dezelfde trein als mijn jongere broertje, zo lief geweest om alleen even lief te zwaaien en hem vervolgens met rust te laten :D . Vervolgens op het volgende station weer met de bus een stuk terug richting huis om op stal te belanden (super efficiënt dat openbaar vervoer :+ ).
Tja en dan sta je dan op een doordeweekse dag, 's ochtends vroeg op stal.. Paarden net aan een nieuwe portie hooi, dus je wordt begroet met een blik: 'ja uh leuk dat je er bent, maar je snapt toch wel dat ik echt even andere prioriteiten heb nu'.
Natuurlijk Kirs, geen probleem, je ziet er toch nog uit als een varkentje dus jij eet je hooi en ik leef me even uit met de borstels. Deal?
Deal!
Op een gegeven moment is het hooi dan op en is de meeste modder weggepoetst. Gewapend met een camera en een zak vol lekkers lopen we even naar de fotoplek en dan kan de lol beginnen. Buikfoto's maken in teveel stappen:
1. Je paard in de juiste positie brengen: "Nee stapje opzij/achteruit/vooruit" en Kirsten die enthousiast wijkt, voetje geeft en de 100 meter achteruit rennen probeert te voltooien.
2. Halt commando geven en heel hard naar je plek rennen omdat ze nu nog met de oren naar voren staat.
3. Op je plek tot de conclusie komen dat ze toch niet helemaal goed staat, dat proberen te corrigeren met een commando op afstand (bijvoorbeeld "terug") om vervolgens te zien hoe je gehoorzame pony braaf in de achteruit gaat en je vervolgens te beseffen dat je geen commando hebt om aan te geven dat het genoeg is. Resultaat: je pony parkeert zich heel netjes achterwaarts naast je om je vervolgens vragend aan te kijken of ze dat brokje nu al heeft verdiend....
4. Je toch maar die beloning geeft en de riedel weer opnieuw begint.

Ik zal jullie niet langer vervelen met verhalen van mislukte pogingen, 17 minuten later had ik de twee benodigde foto's op de camera staan en was mijn zak ondertussen leeg. Dus bij deze, de complete tijdlijn tot nu toe:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Voor de oplettende kijker, de lichte plek op haar buik is geen flits oid. Dat zijn gewoon een paar haren die even excentriek zijn als de pony waarop ze groeien.

Koper

Berichten: 30404
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 01:23

Die excentrieke haren van dito pony groeien wel dicht bij het veulen. Ben je niet bang dat het naar binnen slaat?

Je ziet d'r buik mooi groeien met zo'n overzicht :)

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 07:44

Koper schreef:
Die excentrieke haren van dito pony groeien wel dicht bij het veulen. Ben je niet bang dat het naar binnen slaat?

Je ziet d'r buik mooi groeien met zo'n overzicht :)

Haha nee daar ben ik niet bang voor, ik zou zwaar teleurgesteld zijn als het veulen niet op zijn minst een beetje excentriek is :') .

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:47

Leuke combinatie, ik volg! :j
Heb het hele topic even doorgelezen, en moest regelmatig om je lachen. Wat een heerlijke schrijfstijl heb jij!

KittyDylan

Berichten: 8910
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:52

Ik zie een buikje *\%/*

Was er niet een stalgenootje die je even wilde helpen? _O- Ik vindt het nog knap dat ze toch nog wel blijft staan _O- _O-

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 09:43

@Sincere: Gezellig, pak er een lekkere kop thee bij en welkom bij de club :9k

@KittyDylan: *\%/* Ja er groeit echt wat! Ik sta niet echt op een pensionstal ofzo, er lopen hier 3 paarden waarvan er 2 van mij zijn. Dus meestal loop ik mijn stalgenootje mis haha. De stalbaas staat wel altijd klaar om te helpen, daar werd ze ook op de foto van vorige maand door vastgehouden. Maar dan raakt Kirsten eigenlijk nog meer in de war wat er nu moet gebeuren, dus deze keer maar weer alleen. Over het algemeen staat ze ook wel netjes stil, maar dan moet ik niet vanalles gaan roepen in een poging om de oren naar voren te krijgen :') .

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 10:57

:wave: Ben ik weer met een korte update.

Het wachten duurt nu al lang, daarom kijk ik vooral naar het aantal dagen dat het nog moet. Dat verandert dagelijks, dan lijkt er vooruitgang in te zitten. De teller in de OP is ook leuk, maar ja die maanden en weken klinken nog wel erg ver weg. Vandaag is het nog een stapje erger te maken: nog een half jaar >;) := .
Niet allemaal wegrennen uit schrik nu hoor :+ .

Met Kirsten gaat het prima, ze is alleen al bijna uit haar schofttuig gegroeid dus over een weekje zet ik een fiets op stal zodat ze lekker naast de fiets in beweging kan blijven.
Verder groeit het veulen nu ongeveer een halve kilo per 10 dagen, dus moet er veel (en vooral lekker) gegeten worden. Lopende voerautomaten zoals de stalbaas en ondergetekende worden dus ook met enthousiasme gestalkt.
Zo liep ze er gisteren bij (toekomstige pleeg-papa moest ook even in de picture :') ).
Afbeelding

Naast de gebruikelijke updates zal ik ook eens gaan zitten om jullie voor te stellen aan de echte familie en de pleegfamilie (Kirsten heeft namelijk een harem van knappe mannen) van baby Smurf (in familiekring ook al wel Nachtmerrie genoemd).

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:05

Dat het wachten lang duurt ken ik :=
Mijn paarden/pony's zitten qua uitgerekende datum om Kirsten heen.... Ik maak volgend jaar pas een topic aan (klinkt nog heel ver, maar valt mee en dan zijn de uitgerekende data weer wat dichterbij :D ) tot die tijd volg ik lekker de combi's waar ik benieuwd naar ben :D
1 van mijn a.s. veulens is wel familie van de jouwe ;)

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 11:16

We zitten al in november, dus volgend jaar duurt niet zo heel lang meer. Ik heb ook getwijfeld of ik zo vroeg al een topic aan wilde maken, als lezer vond ik het dan altijd veel te lang duren als je al op een paar maanden dracht begint met volgen. Maar het is ook wel een leuke manier om er alvast mee bezig te zijn en het ongeduld een beetje kwijt te kunnen, dus toch maar gedaan.
Hoeveel heb jij er drachtig dit jaar? Wel leuk dat ze rond dezelfde tijd zitten, ik ga jou ook zeker weer volgen (spiek wel altijd mee, maar volgens mij heb ik nooit gereageerd *schaam*). En weer eentje van Nimroos drachtig of dit jaar weer een Pjotr op komst?

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:36

Ik heb er dit jaar weer 4...
Lightning is als eerste uitgerekend, 8 mei, en zij is (weer) drachtig van Nimroos
Dan is Goodie (grote maat NAS stermerrie) 11 mei uitgerekend van Floris BS (kwpn gelderse hengst)
Mij kwpn merrie Odette is 27 mei uitgerekend van Yismerai (dit jaar ggk appaloosahengst grote maat)
en Dream is als laatste, 14 juni, en die is drachtig van Master Mascarade (welsh B)

Zelf ben ik 12 mei jarig, dus het wordt nog spannend of er iets op mijn verjaardag geboren wordt :D

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:02

Ik volg nooit een "veulen op komst topic". Maar jouw manier van schrijven vind ik geweldig. Daarom ben ik nu gedwongen een "veulen op komst topic" te volgen.

Koper

Berichten: 30404
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:49

Hier het zelfde als bij Benita, een pony met attitude en een bijbehorende bokker die leuk kan schrijven, die wil ik wel nog een half jaar volgen :)

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:53

Haha kijk uit, straks willen we nog dat je een boek gaat schrijven!

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:54

LittleMissMe schreef:
Haha kijk uit, straks willen we nog dat je een boek gaat schrijven!

:))

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:22

Ik volg ook! Wat een super leuke pony heb je zeg :o . Daar moet wel een knap veulentje uit komen!

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 19:22

Drukke maand wordt dat Donja, waken en verjaardag vieren. Eentje op je verjaardag zou wel heel leuk zijn! Mooie combinaties allemaal, Master Mascarade is ook echt een gave zeg! Eerste jaargang volgend jaar of niet, ben benieuwd wat dat brengt.

Jeetje wat moet ik nu zeggen op de andere lieve reacties :o word er bijna verlegen van haha. Mijn excuses voor de mensen die ik nu gedwongen heb om zo'n vreselijk penny volgtopic te gaan volgen := .

Koper

Berichten: 30404
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:12

Zo lang je ons niet dwingt om voor jouw pony te stemmen in de veule... ehh... populairebokkerverkiezing vind ik het alleen maar leuk om te volgen :)

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 20:30

Nou dan zit je helemaal goed want onze 'Nachtmerrie' wordt daar niet eens voor opgegeven :') gebeuren te vaak nare dingen met de winnaars.

En ja ik ben me ervan bewust dat dat niet wetenschappelijk onderbouwd is _O-

Koper

Berichten: 30404
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:32

Of nachthengst :)) Nachtmerrie m/v.

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:05

Ik vind je updates leuk!

En Pas <3

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:21

even stipje hier

deze combi mag ik zeker niet missen he mooney ;)

ik zie toch ook al een duidelijk buikje :D

spannend, wat hoop of denk je zelf qua kleur eigenlijk, buiten dat het uiteraard allemaal goed loopt en gezond is, mag een mens ook eens dromen natuurlijk :P

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:50

En ik zie dit topic nu pas??? 8)7

Ik ben er bij! Heb net je OP gelezen en ga nu de rest op mijn gemakje lezen. Wat moet ik anders op mijn vrijdagavond? :D

Dit ook:'super penny ingekleurd voor mijn vrienden en familie die niet in de paarden zitten en bij valk een vogel zien en bij vos een harig wild beestje' _O- _O-

mooney

Berichten: 7795
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 10:45

Haha Koper we houden het juist op nachtmerrie omdat ik lichte voorkeur heb voor een merrie :') dan gaat de eventuele hengst zich misschien zo schamen dat hij spontaan nog vrouwelijk wordt _O- .

Set bedankt! Ja Pas blijft leuk hè, ik was wel even bang dat hij de winter niet door ging komen, maar tot nu toe gaat het goed met zijn benen dus met een beetje geluk kan hij minstens nog een jaartje mee.

Fotsy mooi dat jij het ook ziet :) Nog steeds plannen om Elsa misschien een keer met Pjotr te laten daten of toch maar niet? Nu is ze drachtig van je oude hengst toch?
Qua kleur maakt het me echt niet uit, tenminste ik vind zoveel dingen mooi dat er niet echt wat uitspringt. Als het appaloosa wordt vind ik panterbont wel mooier dan marmerbont, maar voor de rest zou ik een effen vos met witte voetjes bijvoorbeeld ook heel erg kunnen waarderen. Naast gezondheid hoop ik eigenlijk vooral op karakter van mams en het front van vader.

Cynthia: Haha het topic was verstopt, hopelijk heb je lekker kunnen lezen op je vrijdagavond O:)