[FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DPTomboy

Berichten: 814
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:34

Was zelf ook op slag verliefd op hem <3
ken alleen meer mensen die hem lelijk dan mooi vinden... ;(

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:14

Nou, ik vind hem in ieder geval mooi!

Joowtje
Berichten: 286
Geregistreerd: 13-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:53

Tinniie schreef:
Joowtje schreef:
zal ik mijn kleine meiden dan ook eens laten zien :)

ik heb ook 2 lovely mini's (ben smoor op ze)

midden april was dit
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-CMDZIKFQ.jpg


en toen wilde ze geen vlekken meer hebben
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-U3LL6DC6.jpg

sorry ik krijg mn foto's op dit moment niet met minder pixels.. had nog 2 leuke foto's maar goed mislukt. ze is nu aan flink aan het verharen! ik hoop dat ze het vachtje van mams krijgt! die is zoo makkelijk.

edit: deze kreeg ik nog wel geupload
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-NWORUJVC.jpg



Jaaaa mama Dina wil ik ook echt wel in de maxi-versie :) Zij was mogelijk toch ook smoky grullo he?


Waauw en Tomboy ook al zo'n knapperd, 4 witte benen bijzonder :)


mama staat ingeschreven als grullo bont (ik heb echt geeeen idee van kleuren! is daar niet een les in te krijgen whahahha)

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 18:11

Smoky grullo = grullo met crème-gen :)

Dus een smoky grullo overo merrie met blauwe ogen die ook nog eens homozygoot dun is, dàt is mijn droom ;) :D Ik denk alleen dat die gewoon niet te vinden is. (En moest die er toch zijn, moet ik eerst een bank overvallen vrees ik :D )

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:45

Homozygoot dun zal inderdaad erg moeilijk worden in combinatie met creme, overo en blauwe ogen. Maar je weet maar nooit...

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:22

Ik heb een vraagje, ik heb een hele leuke tovero merrie op het oog. Moest ik met haar fokken is er 25% kans op solid, 25% tobiano, 25% overo en 25% tovero.
Maar na wat speurwerk vind ik echter maar héél weinig echte overo-veulens uit tovero paarden. En dat is natuurlijk wel de bedoeling :D
Iemand hier ervaring met tovero's en hun overo nakomelingen?

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:21

Ik zou de merrie laten testen voordat ik haar zou kopen. Heel veel tovero's zijn gewoon tobiano + sabino.
Of weet je al dat ze OLWS-positief is?

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 22:16

Mja idd misschien best eerst testen idd.. alle, eigenlijk zijn er 2 merries.. een 15jarige zwarte tovero merrie (waarvan ik niet weet of ze olw draagt.) Wel homozygoot voor zwart. En de andere is een buckskin tovero jaarling. Van haar ken ik de ouders en weet ik dus dat ze positief is.
Ik zou ooit zo graag die grullo overo willen fokken voor mezelf he (in combinatie met onze dunskin quarter hengst dan)
En aangezien ik weet dat daar nogal wat pogingen aan vooraf zullen gaan neig ik momenteel dus meer naar een tovero merrie, om zo de kans op solids toch wat te verkleinen.
Met de jaarling duurt t het zoiezo nog een paar jaar, maar zijn wel weer leuke combinaties mogelijk (een lijst van 72 opties om precies te zijn :9 ) maar met de oudere merrie kan ik ik direct starten..
Of toch nog eventjes wachten tot er nog iets anders op mijn pad komt?... dilemma's :)

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:22

Tinniie schreef:
Mja idd misschien best eerst testen idd.. alle, eigenlijk zijn er 2 merries.. een 15jarige zwarte tovero merrie (waarvan ik niet weet of ze olw draagt.) Wel homozygoot voor zwart. En de andere is een buckskin tovero jaarling. Van haar ken ik de ouders en weet ik dus dat ze positief is.


Moeilijke dilemma's maar vaak zegt je gevoel diep van binnen wel of je het wel of niet moet doen.
Die tovero jaarling hoeft nog geen frame-overo te dragen ook al is 1 of zelfs beide ouders frame.
Als de ouders ook sabino hebben dan kan dat heel erg vertekenen en een tovero geven die geen frame hoeft te zijn. Of weet je door een test dat de jaarling positief is? Of zie je het echt duidelijk aan de tekening?

Met de jaarling heb je wel weer creme erbij! :9

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:45

een van mijn hengstveulentjes van dit jaar is een vosje ( dacht ik) hij heeft een bles en een sneb, nu hij begint te verharen heeft hij sinds deze week ineens 3 witte benen, op een van de beentjes zit ook een wit vlekje, zijn moeder is vosbont getest, dus niks anders, zijn vader is bruin bont( niet getest) maar volgens hengstenhouder is hij overo, wat denken jullie van hem? her een paar foto's( het is trouwens een AMHA ) ;)

hier is hij 3 dagen oud

Afbeelding

en zo is hij nu ( 4 maand oud)

Afbeelding

en zijn achterbenen die nu wit zijnen op het voorbeentje is nog een wit vlekje te zien


Afbeelding

wat denken jullie? is hij overo? of sabino? of bont? stekelharig is hij in elk geval al wel :D

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:09

jolandje schreef:
een van mijn hengstveulentjes van dit jaar is een vosje ( dacht ik) hij heeft een bles en een sneb, nu hij begint te verharen heeft hij sinds deze week ineens 3 witte benen, op een van de beentjes zit ook een wit vlekje, zijn moeder is vosbont getest, dus niks anders, zijn vader is bruin bont( niet getest) maar volgens hengstenhouder is hij overo, wat denken jullie van hem? her een paar foto's( het is trouwens een AMHA ) ;)

hier is hij 3 dagen oud

[ Afbeelding ]

en zo is hij nu ( 4 maand oud)

[ Afbeelding ]

en zijn achterbenen die nu wit zijnen op het voorbeentje is nog een wit vlekje te zien


[ Afbeelding ]

wat denken jullie? is hij overo? of sabino? of bont? stekelharig is hij in elk geval al wel :D

ik hoor net dat de vader van Wiley sabino is en ws overo, dus Wiley zal ook sabino zijn :D

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:17

He' vind ineens dit topic. ik heb ook twee overootjes met blauwe ogen.

Ik vind de aftekeningen altijd heel erg jammie. <3 <3 <3 Hopelijk fok ik er ook eens zoeen.

Hier mijn twee kleine monsters.
Chakira is een zilver palomino overo met twee helder blauwe ogen. Ze heeft alleen een brede witte bles. Verder geen enkele witte aftekening.
Afbeelding
chakira volwassen
Afbeelding
chakira als veulen.
Afbeelding

Chakira's veulen is een zilver smokey tovero.
Afbeelding
Afbeelding
giedo is geboren met twee blauwe ogen. echter wordt de ene nu bruiner. Nu weet ik niet meer of chakira dit ook gehad heeft. Hoop dat het niet blijvend is en dat het oogje weer naar blauw gaat verkleuren.
Afbeelding
Trouwens giedo is te koop. ;)

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 00:08

Wat leuk!
Ze heeft zo te zien ook de typische zandloperbles!

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 07:50

Ja dat denk ik wel.
Zo ziet hij eruit.
Afbeelding

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 10:38

Ja idd :)

Ik heb net gehoord dat de mooie bay overo APHA fokmerrie die wij vorig jaar hebben verkocht weer te koop staat :( Een super lieve merrie die een gouden thuis verdiend.
Ze is in 2009 uit Canada ingevoerd
Moest er iemand interesse hebben mag je mij altijd pb-en, héél lage vraagprijs...

Afbeelding
Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:01

Ach dat is altijd vervelend. Als je je paard verkoopt en even later staat hij/zij alweer te koop.

Pippa13

Berichten: 360
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:06

Och jee ja dat is nooit leuk om te horen... :(

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 22:57

Neen inderdaad, en het is echt zo'n schat van een paard.. Daarom wil ik toch ook wat extra moeite doen om een super thuis voor haar te vinden.

Tis de dag van vandaag echt moeilijk om een goede thuis voor je paarden te vinden blijkbaar, ik heb namelijk ook pas onze andere merrie terug gekocht..

De smoky black overo (dochter van de deze trouwens)
die met het smoky grullo overo-dragend veulen dit jaar (van een paar pagina's terug)
Dus ik ga volgend jaar nog eens een poging wagen voor een gevlekt exemplaar in merrie-versie :D (én blauwe ogen 8-) )

Afbeelding

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:02

En dan nu de mooiste van allemaal :P :P :P

Afbeelding

Afbeelding

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 23:03

Staat daar nu een kabouter op haar kont? :+

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:06

Haha, nee die staat op het kozijntje erachter

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:44

hahaha wat goed dat je dat zag, maar het lijkt wel zo inderdaad.

Mooi frame paardje. Ooit wil ik ook graag eens zo iets. Maar dan in het klein. :P

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:50

Tinniie schreef:
Staat daar nu een kabouter op haar kont? :+


Ik zat in de vlekken te zoeken naar een vlek die op een kabouter leek... En toen zag ik de reactie onder jou :+

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 11:53

Uiteindelijk geen tovero voor mij, maar ik heb mijn jonge solid overo merrie teruggekocht :) Die dit jaar dus het smoky grullo (overo dragend) hengsteveulen had..
Volgend jaar kan ik dus weer een nieuwe poging wagen voor mijn droom-grullo overo :)

Voor de liefhebbers weet ik momenteel wel liefst 3! grullo overo's te koop staan :)
jaarling merrie in Wallonië, jaarling hengst in Frankrijk en supermooie 2jaarse merrie in Frankrijk.. :D

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:30

Welke merrie is dat precies Tinniie die je hebt terug gekocht?
Volgende veulen dezelfde genen alleen dan wat uitbundiger, toch?

Ben wel benieuwd naar die grullo overo's. Heb je links of foto's o.i.d.?