Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Roan of stekelharig of schimmel?

 
Profiel   

Wat denken jullie? Roan, stekelharig of toch schimmel?
De vader is een schimmel.
Moeder lijkt vos

Net geboren
[ img ]
Aantal dagen
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-16 12:07 



 
Profiel   

Roan kan, maar alleen als de vader zowel schimmel áls roan is. En dat kan best, want roan verdwijnt, net als alle andere kleuren, uiteindelijk onder schimmel.
En daarnaast zou ik eigenlijk denken dat dit veulen uiteindelijk ook schimmel wordt, gezien het 'brilletje' rond de ogen. Dus jouw veulen kan een vos-roan geboren schimmel blijken te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-16 12:18 



 
Profiel   

Roan is in principe levenslang. En worden eigenlijk zelden al met wit geboren. Dat komt vaak pas na een paar maanden naar voren. Ik fok op extreem stekelharig of schimmel wordend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-16 12:20 



 
Profiel   

Roan zie je idd niet gelijk meestal. Ik gok op stekelharig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-16 12:59 



 
Profiel   

Wat roantjes meestal verraad als veulen zijn de witte wimpertjes... Deze lijken mij gewoon rood te zijn, dus ik ga ook voor schimmel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-16 18:51 



 
Profiel   

Zijn er ook, buiten het bles, ook witte stekelharen op het gezicht? zo ja, dan schimmel.

De witte haartjes door het vacht zou ook veroorzaakt kunnen zijn door een van de White genen, of zelfs Sabino.

Als er geen roan in de directe familie zit dan kan het onmogelijk roan zijn. Natuurlijk is het wel mogelijk dat de schimmel vader ook roan is, maar hierook hetzelfde verhaal ... het moet van een van zijn ouders komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-16 22:40 



 
Profiel   

Gezien het 'brilletje' zou ik gokken op schimmel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-16 22:52 



 
Profiel   

Ik dacht dat schimmels alleen werden geboren met een effe vacht dus niet met wit haar? Ik ben erg benieuwd over een tijdje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-16 00:04 



 
Profiel   

Nee dat klopt niet.
Mijn schimmel zag er ook zo uit bij de geboorte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-16 08:10 



 
Profiel   

Als jaarling <3 en best al wel wit :+ ze staat hier samen met haar half zusje (van Formidable)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 22:09 



 

Wat bijzonder, zo jong al zo wit! Ook heel apart met die rode manen, erg mooi. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 22:29 



 
Profiel   

Ik denk ook schimmel.

@AM_Horses wat een mooie vos schimmel heb jij. Gaaf kleurtje zoals ze nu is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 22:40 



 
Profiel   

Ik schrijf hem weg als stekelharig vos. En ik ben beëdigd paspoortconsulent. Je kan kleuren via DNA laten onderbouwen. Ons stamboek neemt dat wel over. Als consulent zie ik zo veel kleurtjes... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 22:42 



 
Profiel   

Maakt niet uit wat ze is kwa kleur, ze is schitterend :+:
En dat zeg ik als schimmel en voshater :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 22:43 



 
Profiel   

Wauw wat onwijs gaaf met die manen. Ook al zal dat waarschijnlijk niet altijd blijven, gaaf is het wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 22:44 



 
Profiel   

Ze is niet van mijzelf ;) maar wel een nakomeling van onze hengst. Ik vind haar echt zo knap <3

Ik ben heel erg benieuwd hoe ze er over een tijdje bij staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 22:48 



 
Profiel   

idefix4 schreef
Ik schrijf hem weg als stekelharig vos. En ik ben beëdigd paspoortconsulent. Je kan kleuren via DNA laten onderbouwen. Ons stamboek neemt dat wel over. Als consulent zie ik zo veel kleurtjes... :D


Helaas zou een beschrijving als stekelharig vos helemaal mis zijn. Heeft heel andere genetica en komt niet voor in de genetica van deze paard. Achtergrond informatie over de kleur van de ouders is van uiterste belang bij het correct beschrijven van kleuren. In dit geval kan een stekelharig vos nooit uit een effen vos en een schimmel komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 19:05 



 
Profiel   

AM_Horses schreef
Ze is niet van mijzelf ;) maar wel een nakomeling van onze hengst. Ik vind haar echt zo knap <3

Ik ben heel erg benieuwd hoe ze er over een tijdje bij staat.


Ze heeft inderdaad een aparte verschimmeling! Super gaaf vind ik dat zij zo mooi kleur heeft in manen en staart. Hopelijk behoudt ze dat voor nog enkele jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 19:06 



 
Profiel   

De kleur maakt me veder ook niet uit. Een Goed paard heeft geen kleur. :o
[ img ]
Ik vind haar al wel heel licht van kleur. Haar halfbroer is een stuk donkerder. Foto nog met wintervacht, in zijn zomer vacht is hij bijna nog zwart.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-17 17:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen