Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

loud frame overo's uit solid olws+ moeder of vader

 
Profiel   

Omdat wij erg benieuwd waren naar de vererving van frame overo in relatie tot andere wit-genen en vos of zwart basis al dan niet homozygoot-zwart, hierbij een topic om foto's te plaatsen van loud frame overo veulentjes uit solid of minimaal frame overo olws + papa of mama.
Tinniie, wil jij die eerste foto's erin zetten?
Ben ook benieuwd naar de relatie met bijvoorbeeld sabino, Splashed White en DW.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-16 23:48 



 
Profiel   

Interessant topic! Ik volg, ben heel benieuwd naar foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-16 00:07 



 
Profiel   

Oke, ik moest eerst ff op de laptop zien te geraken, da's toch iets makkelijker voor een uitgebreide post :D

Ik heb inderdaad ook eens ergens gelezen dat vos makkelijker bont (en dan vooral frame?) mee zou geven dan zwart. En dat een homozygoot zwarte het dus extra moeilijk maakt. Er waren geloof ik al enkele onderzoeken naar gedaan.

Ik vind het dus ook een heel interessante materie, gezien ik een solid smoky black EEaaCRcr olws n/o merrie heb en hoop dat ze me ooit ook eens een mooi gevlekt overo veulentje gaat geven :P


Dus eerst solid (olws n/o) ouders met loud coloured veulens:

Onlangs zag ik een volledig zwarte merrie met een mooi loud coloured black overo veulentje, dat gewoon uit een quarter vader kwam. Niet bekend of de merrie Ee of EE was...
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Deze kom ik ook tegen uit solid palomino merrie zonder frame:
[ img ]

Uit deze frame dragende vader:
[ img ]


En deze hengst ga ik in het oog houden, volledig effen zwart, EE en frame drager, dus ben benieuwd naar zn toekomstige veulentjes:
[ img ]

Ik had ook nog ergens foto's van een super mooi buckskin overo veulentje uit een solid palomino moeder en bay Quarter hengst, maar die vind ik zo direct niet meer terug.... Aaargh!


Enkele voorbeelden van solids die ik persoonlijk heb laten testen en olws n/o zijn:
Jade, mijn smoky black merrie
[ img ]

Haar eerste zoon, Smoke
[ img ]

Haar zus, Bibi
[ img ]

Van vrienden, Amirah, dochter van QS Sensation:
[ img ]

De meeste solids die frame dragen, hebben een soort zandlopervormige bles, eentje die dus versmalt in het midden en meestal zwaarder is naar de onderkant toe. En in theorie zouden ze dus ook evenveel kans hebben dat ze hun patroon doorgeven dan een uitbundig getekende overo.

Het blijft een beetje een mysterie het frame patroon, ik heb al meermaals heel minimaal getekende merries gezien die heel flashy veulens geven. Maar ook andersom, uitbundig getekende merrie/hengst die dan een veulen met maar 1 vlek + bles krijgt.

Voorbeeldjes hiervan :P (sorry ik blijf maar doorgaan :D )

Broker, had enkel brede bles, blauwe ogen en grote buikvlekken
(= eigenlijk een beetje onze oermoeder, is de mama van Jade & Bibi - zie hierboven- ze heeft ook een keer een heel mooi getekend sorrel overo merrietje gegeven van onze Quarter hengst Arany)
[ img ]
Ziet er nu zo uit <3
[ img ]


Sheza, een gelijkaardige merrie die ondertussen 3 veulentjes van onze Arany heeft gekregen, waarvan ook 1 super leuk getekende black overo (EE trouwens...)
[ img ]
[ img ]


Lilo, merrie van de fokster waar wij onze paardjes gekocht hebben, is ook heel mooi getekend:
[ img ]
Haar eerste veulentje had ook maar 1 klein buikvlekje & overo drager.
[ img ]


Een merrietje waar ik interesse had om te kopen (buikvlekje, nekvlekje, brede bles) :
[ img ]
Ze kwam uit een bay Quarter moeder en buckskin overo vader:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-16 21:51 



 
Profiel   

Mooie voorbeelden Tinniie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-16 22:48 



 
Profiel   

Ze zijn blijkbaar toch wel moeilijk te vinden :P
Nog iemand ervaring ermee?

Wat ik ook wel zou willen zien zijn overo veulens uit tovero (olws n/o) ouders. Ik heb de indruk dat dat ook niet zo heel veel voorkomt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-16 16:26 



 
Profiel   

Ik weet een tovero merrie die bijna helemaal wit was en een aantal prachtige frame overo's heeft gegeven van effen hengsten. Ik ga kijken of ik er nog foto's van kan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-16 21:41 



 
Profiel   

Oh, machtig interessant dit !
Loud coloured is als ik het goed begrijp veel duidelijk omrand wit ? Kan helaas niets toevoegen aan dit topic maar... Ik leer graag bij :-)

Edit: wie is die laatste hengst ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-16 22:41 



 
Profiel   

Gevonden!

Sorrel tovero merrie:
[ img ]

vader, gold champagne quarter:

[ img ]

veulen:
[ img ]

Uit dezelfde combi ook deze nakomeling:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-16 00:04 



 
Profiel   

Bijzonder :)

Ik kwam deze nog terug tegen,

[ img ]

Allemaal familie, Zwart linksboven en dunskin rechtsonder zijn overo dragende zusjes uit dezelfde overo moeder, uit verschillende QH vaders.
De 2 andere zijn hun eerste overo dragende zonen, beide ook uit QH vaders. Toch speciaal dat ze een gelijkaardig bles als hun tante's kregen he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 09:52 



 
Profiel   

Wellicht een idee om ook mini mensen hierheen te trekken, aangezien het daar ook voor komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 10:00 



 
Profiel   

Helemaal prima, hoe meer voorbeelden, hoe beter! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 16:32 



 
Profiel   

Ik ben niet zo thuis in de kleuren maar vind het reuze interessant aangezien ik met minis doe en deze ook heeeeeel graag op kleur en een bepaalde richting zie

Mijn maxi is wel apart:

[ img ]

Moeder AV (linker):

[ img ]

Vader paint:

[ img ]

Ook heb ik een mini overo LWO+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 20:39 



 
Profiel   

joysjuh hoe heet die hengst? leuke dieren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-17 01:00 



 
Profiel   

@Emita Ima Scenic Vegas

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-17 10:14 



 
Profiel   

Een van de bekendste 'crop-outs' uit 2 volledig effen Quarter ouders is Flying Fawago
http://www.allbreedpedigree.com/flying+fawago

[ img ]
Dus het kan echt wel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-17 11:26 



 
Profiel   

O, wat leuk,dan blijven we moed houden Tinniie! Eens komt er een prachtige frame overo uit onze merries! :j :P

Onderstaande hengst is trouwens de over-over-opa van de hengst die ik gehad heb en waarvan ik nu een twee-jarige merrie heb. Leuk.

Heb je ook foto's van zijn beide ouders toevallig? Ben wel heel benieuwd hoeveel wit die dan hebben.. Of liever, hoe weinig wit ze hebben.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-17 14:06 



 
Profiel   

Erg interessant topic, dus ff een stipje :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-17 14:20 



 
Profiel   

Haha ja voor jou ook interessant he Mijnlieverd :P
Ik zal straks eens zoeken of ik foto's van de ouders kan vinden. Ik heb nog eens een maandje APHA online genomen om dingen uit te pluizen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-17 14:43 



 
Profiel   

Ik lees ook even mee, zelf heb ik mini's (AMHA/AMHR) waarvan een aantal merries LWO+ zijn.
Afgelopen nacht ook net een veulen uit een LWO+ merrie en ik ga er van uit dat het veulen ook LWO+ is. Net als de moeder 1 blauw oog en zo te zien van vaders ook tobiano meegekregen.
[ img ]
Moeder is zwart met een bles, 1 witte kroonrand en 1 blauw oog. Haar vader is volledig zwart, geen witte haar op te vinden. Wel LWO+ getest.
Ik heb uit haar nog andere LWO+ dochters, waarvan 1 ook drachtig is. Die echte frame overo tekening heeft ze nog niet gegeven. Een kleindochter heeft wel heel veel wit op het hoofd en 2 heldere blauwe kijkers.
Verder nog 1 zoon die LWO+ is.
[ img ]

Daarnaast heb ik uit een onverwante lijn ook nog een LWO+ merrie, nu ook drachtig.

Ik weet niet of van mini's verder ook foto's gewenst zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-17 15:06 



 
Profiel   

Ja, heel leuk, het gaat om hetzelfde LWO-gen. :j :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-17 16:38 



 
Profiel   

Ja hoor, post gerust , ik vind het heel interessant om foto's van 'solid' LWO+ paardjes te zien. :) dat veulentje met veel wit en blauwe ogen was vorig jaar zeker? En een verrassingspakketje nietwaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-17 18:16 



 
Profiel   

Zo, tussen de veulens door nu eens tijd om de LWO+ mini's op een rijtje te zetten :D
Allemaal zijn ze AMHA/AMHR (American Miniature horses).

Ravenwood Aristocrat Aramist, import USA
Zwart (aaEe) LWO+, geen tobiano, 1 blauw oog
[ img ]

Haar veulen van dit jaar, silver bay en ik gok tovero. 1 blauw oog.
[ img ]
[ img ]

Misty met 2012 veulen aan de voet, DT Deputys Bit of Class.
[ img ]

Het veulen is bruin, LWO+, 2 blauwe ogen.
[ img ]

Als volwassen merrie met haar 1e veulen aan de voet, DT Patton's Painted Surprise.
Bruin, LWO+, 2 blauwe ogen.
[ img ]

Uit de bovenstaande zwarte merrie komen ook nog meer LWO+ nakomelingen.

DT Patton's Lightning Lizzy
Zwart tovero, LWO+ via moeders en tobinano van vader.
1 gedeeltelijk blauw oog.

[ img ]
[ img ]
Deze merrie is voor het eerst drachtig en in mei uitgerekend van een bruin bonte hengst. AAEETt, LWO- uiteraard.
Op de onderste foto staat op de achtergrond op de banner onder haar hoofd ook nog haar vader, bruin tobiano.

DT Deputys Cody Chrome
Nog niet LWO getest maar qua aftekeningen lijkt hij tovero. Ik kan geen andere foto van hem vinden op het moment.
[ img ]

DT Deputys Fabulous Fred
Bruin, LWO+
[ img ]

Uit een andere lijn ook een LWO+ merrie.
WMM Sheza Special Edition.
[ img ]
LWO+, palomino en homozygoot zilver.
Nu drachtig van een blue roan tobiano hengst voor begin april.

Haar 1e veulen, DT Patton Sheza Special Honey.
Silver buckskin, moet voor er mee gefokt wordt nog LWO getest worden.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-17 17:03 



 
Profiel   

Zo Marije, jij hebt ondertussen ook al een hele LWO-collectie bij elkaar :)


Bij kennissen is van de week nog een mooie frame uit tovero moeder geboren;

[ img ]

Uit deze mama:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 18:14 



 
Profiel   

Eén van de bekendste cropouts in de geschiedenis van de Paint Horse is ongetwijfeld Our Sir Prize (de naam zegt het al :P ):

[ img ]

Hij komt uit een solid bay AQHA moeder en een solid chestnut AQHA vader

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 19:06 



 
Profiel   

Jaaa idd, die was ik aan het zoeken naast Flying Fawango :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-17 19:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen