Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:58

KoudbloedKim schreef:
Gigixponys schreef:
Ik was ook het champagne stuk aan het bekijken en bij 1 foto heb je staan: gold champagne (champagne op zwart basis). Dat is waarschijnlijk gewoon een typfoutje, maar ik zou het wel aanpassen naar vos. :)
Dat paardje is toch geen vos?


Champagne op vos basis..

Anoniem

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:00

Ooh... blond. :+

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:20

Xyris schreef:
@Hipkippie, ik zie net dat je een foto van jouw paard als jaarling hebt. (Had ik eerder even niet gezien) heb je heel toevallig een portrait foto van één jaar? Ik kan de foto's bij infonu maar heel beperkt bewerken, portrait en landscape gaat helaas niet samen in een rijtje van 3 foto's naast elkaar.



Afbeelding

deze goed? :)

heb ook nog deze


Afbeelding

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 17:13

Thanks alot! Dat gaat helemaal goed komen!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:57

Afbeelding
Afbeelding

Hoe hij er op het moment uit ziet. Straks word hij weer geschoren en verschijnen er heel veel spikkels.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 19:50

Ahh thanks, helemaal top, ik ga straks even rommelen met de artikelen!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 20:08

@c_alsemgeest, sorry vergeet ik op jou te reageren! mooi die kleurverschillen, er staan maar weinig boktfoto's bij het agouti artikel, ik zal die van jou gebruiken, thanks!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:15

Xyris schreef:
@c_alsemgeest, sorry vergeet ik op jou te reageren! mooi die kleurverschillen, er staan maar weinig boktfoto's bij het agouti artikel, ik zal die van jou gebruiken, thanks!

Leuk :D

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 20:29

Ze staan er in :+ heb 3 foto's gebruikt omdat die zo netjes in een rijtje staan. Wel aardig moeten knippen door de maatverschillen, maar je bent van de partij!

Agouti-gen

Minka1999
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-06-17

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:53

Wat een gave kleuren komen hier voorbij!

De artikelen zien er netjes uit! Heb ze allemaal even bekeken en ben benieuwd naar wat er nog gaat komen!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 13:54

Thanks minka! Hopelijk mogen sabino1 en rabicano.

Oeps, van wie was deze:
Afbeelding

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:53

Je champagne artikel super!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 13:01

Thanks jonneke!

Inmiddels is rabicano af en goedgekeurd: Rabicano

Sabino komt denk ik morgen. Was afgekeurd, beetje stom geweest met mijn grammatica, enkelvoud en meervoud vermengd in de zinnen omdat sabino één en hetzelfde ding is maar tegelijkertijd ook niet :roll: zal morgen wel goedgekeurd worden.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:04

Ik kom het topic nu pas tegen, heb geprobeerd te zoeken maar niet direct gevonden, heb je nog een foto van een valk nodig?


Edit:



Afbeelding

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 13:24

Hey MaritB, mooi die kleuring zeg! Ik zal vanavond kijken of ik deze foto er bij kan zetten. Ik denk het wel. Heb je heel misschien een foto zoals deze waarbij het hoofd ook zichtbaar is? Anders is deze prima hoor +:)+

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:25

Oh prachtige valk :~

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:34

Zal even kijken wat ik hier heb (ben niet thuis)

Maar zo donker als op deze foto is ze niet elk jaar geweest, dus zal even zoeken :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Heb nog veeeel meer hoor :D

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 20:34

@Shelly21, ik heb nu 1 landscape foto van jouw paard in het appaloosa-artikel staan. Dat is de eerste foto die je hebt gepost. Hoe oud was ze hier? En hoe oud is ze op de fotos die je als laatste gepost hebt?
Bij infonu verzoeken ze me steeds 3 foto's met dezelfde maten te posten. Ik wil graag zo veel mogelijk verschil tonen. Zie je heel toevallig de kans om, tegen de tijd dat je paard is geschoren, nog een foto voor me te maken? Dan kan ik mooi de kleurverschillen laten zien in een rijtje van 3.

@MaritB, echt een mooierdje zeg, voor dezelfde reden als bij shelly21, heb je toevallig 3 foto's die de kleurverschillen weergeven? Bij voorkeur landscape, dan kan ik mooi de foto's plaatsen van het hele lichaam!

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:46

Ik ben benieuwd naar het Sabino artikel. Zoals je schrijft leest het lekker weg :)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 20:58

Thank you! Ik verwacht dat het morgen online komt! Het is al helemaal aangepast, moet alleen nog even groen licht krijgen. Mocht iemand nog aanvulling hebben aan mijn artikelen dan hoor ik het heel graag! Vooral de artikelen met de genen die niet (of niet helemaal) testbaar zijn vind ik wat onvolledig (sabino is daar 1 van) de anderen zijn sooty, flaxen, pangaré, mushroom en sabino. Maar alle andere of nieuwe info is altijd welkom!

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:38

Xyris schreef:
@Shelly21, ik heb nu 1 landscape foto van jouw paard in het appaloosa-artikel staan. Dat is de eerste foto die je hebt gepost. Hoe oud was ze hier? En hoe oud is ze op de fotos die je als laatste gepost hebt?
Bij infonu verzoeken ze me steeds 3 foto's met dezelfde maten te posten. Ik wil graag zo veel mogelijk verschil tonen. Zie je heel toevallig de kans om, tegen de tijd dat je paard is geschoren, nog een foto voor me te maken? Dan kan ik mooi de kleurverschillen laten zien in een rijtje van 3.

@MaritB, echt een mooierdje zeg, voor dezelfde reden als bij shelly21, heb je toevallig 3 foto's die de kleurverschillen weergeven? Bij voorkeur landscape, dan kan ik mooi de foto's plaatsen van het hele lichaam!



Ja ik kan winter, voorjaar en zomer doen.. dan zie je het meeste verschil. Komt van de week Ok?

Anoniem

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:46

Mijn merrie was Pangaré, dus als je daar nog foto's van nodig hebt, mag je ze pakken. :j

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:47

Xyris schreef:
Thanks jonneke!

Inmiddels is rabicano af en goedgekeurd: Rabicano

Sabino komt denk ik morgen. Was afgekeurd, beetje stom geweest met mijn grammatica, enkelvoud en meervoud vermengd in de zinnen omdat sabino één en hetzelfde ding is maar tegelijkertijd ook niet :roll: zal morgen wel goedgekeurd worden.


Kan mijn tinker niet Rabicano zijn?
Ik wil haar sws laten testen, maar de eerste zin
abicano is een gen dat valt onder 'roaning'. Roaning is een verzamelnaam voor witpatronen waarbij witte haartjes zich mengen met de gepigmenteerde haren. Dit moet men niet verwarren met roan dat een specifiek witpatroon omschrijft en waar genetisch op te testen is. Rabicano komt voor bij veel verschillende rassen en uit zich soms slechts als een paar witte haren bij de staartaanzet en flanken maar soms ook in verticale wittige strepen van de schouder tot de flanken van het paard. Dit geeft een heel opmerkelijk witpatroon. Een ras hoeft geen roan te hebben in het genenpakket om rabicano te kunnen vertonen.

Ze is nu ook beetje zo bij der flanken zeg maar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Of ik wil gewoon dat ze niet schimmel is :')
Lijkt mij zo zonde als ze wit wordt -O-

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 22:00

@MaritB, dat zou fijn zijn! En neem je tijd, ik kan de artikelen altijd aanpassen.

@KoudbloedKim, thanks! Op het moment zit ik goed (ze staat bij pangaré en extention-gen!) maar moet de special nog in elkaar zetten.

@JoycexEnya, een dead giveaway zijn toch wel de coonstripes, strepen die min of meer een rondje maken bij de staartaanzet, dit zie ik niet bij jouw paard terug, maar misschien is het gewoon wat onduidelijk?

Verder komt roaning ook voor bij andere witpatronen, zo ook bij sabino (zal je morgen kunnen lezen). En bij appaloosa maar jouw paard heeft daarvoor te weinig appaloosa-kenmerken. Hoe oud is ze nu? En heb je enig idee wat voor kleur de ouders waren?
Roan zou trouwens ook kunnen maar dat betwijfel ik omdat het contrast dan groter zou moeten zijn tussen het lichaam (met witte haartjes) en het hoofd en de benen (zonder witte haartjes)

Ik gok sabino, hier een lijstje met kenmerken (geen eisen):
    Niet altijd, maar meestal wel hoge witte benen met grillige onregelmatige randen.
    Lightning strikes en knifebladesocks. Verticale punten die doorlopen boven de sok.
    Buikvlekken met grillige en onregelmatige randen. De vormen lopen sterk uiteen.
    Grillige witpatronen en opvallende witpatronen op het hoofd en vaak loopt de bles ook door onder de kaak.
    Losse grillige vlekjes op de onderkaak of onderlip.
    Donkere lipvlek op de bovenlip.
    Grillige vlekken op de hals.
    Pigmentvlekken op de huid waar witte vacht uit groeit. Ook wel inktvlekken genoemd.
    Gedeeltelijk of volledige maanogen (blauwe ogen). Het wit van de vacht loopt vaak langs de ogen maar dit is geen vereiste.
    Roaning, niet te verwarren met roan. Een witpatroon van losse witte haartjes die vaak rond de witte vlekken zitten. In sommige gevallen doet roaning zich voor over het hele lichaam.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:05

Xyris, mag je ook nog wat vragen? (en eventuele andere bokkers die er verstand van hebben?)

Ons nieuwe veulen Lily is een mengelmoesje van appaloosa, kwpn en paint. Onder welke noemer zou ze eventueel kunnen vallen? Een pintaloosa??
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding