Welke kleur heeft ons veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 15:24

De fokker is ontzettend berucht hier in de buurt. Er worden ook geregeld dieren in beslag genomen. Je kunt er nog altijd redden, want hij heeft alleen maar van die arme sukkeltjes. Staat nu nog een super lieve, waar onderkomen Shetty .

grace1989
Berichten: 832
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:56

Wat super fijn dat jullie haar gekocht hebben en wat harteloos van de fokker om haar aan de slacht te verkopen. Zielig. Komt vast goed bij jullie. Ik volg. Veel succes.

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 21:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Begonnen met scheren. Zodat we de luisjes beter kunnen behandelen. En met de warme 30 graden dagen die er komende week aan komen in gedachte.

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 21:46

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pillow
Berichten: 7861
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:12

Jeetje wat ziet dat dier er nog slecht uit. Hopelijk gaat ze het nu ze geschoren is beter doen. Wat voor kleur dit nou wordt durf ik niet te zeggen.

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 09:59

Jeetje. Ik heb haar 1,5 week. Ze krijgt onbeperkt hooi. Staat overdag op gras. Krijgt speciale veulen brokken met een door de kliniek samengesteld suppliment. Ze is redelijk zwaar ontwormd. Dus haar opgeblazen buikje is wat leger nu. En heeft door een flinke spoelworm infectie een paar dagen diarree gehad.
Ze doet het super goed. Is levendiger , vrolijker, eet en drinkt goed. Vind het wel jammer om dan meteen een reactie te krijgen dat ze er nog slecht uit ziet.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:09

Ik denk dat Pillow het niet als verwijt naar jou bedoelde ts, maar meer van “wat ziet ze er nog slecht uit, ondanks alle goede zorgen, dus wat moet ze het hiervoor verschrikkelijk hebben gehad”. Al snap ik dat het anders kan overkomen.

Leuk kleurtje! Geen idee wat het is. Hopen dat ze snel bijtrekt door de goede zorgen!

Boras
Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:13

Dat moet je je niet persoonlijk aantrekken ts, dat komt doordat je veulen nu geschoren is.
Nu kun je pas echt goed zien hoe slecht ze er onder de vacht uitzag.

Ik wens je veulen veel beterschap.

Balte

Berichten: 3564
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:27

Ik vind dat het nog meevalt, denk dat ze er onmiddellijk na aankomst slechter uitzag onder al dat veulenhaar. Denk dat die 1.5 week haar al veel deugd gedaan heeft, ze ziet er ook alerter en gelukkiger uit. Ik kijk er al naar uit om haar verder op te kunnen volgen hier op Bokt.

Wij hebben hier sinds een week ook een "sukkeltje" om te verwennen. Ouder Arabiertje dat wat tanden mist en het daardoor slechter en slechter begon te doen in de kudde. Normaal gezien is ze op logement om te genieten van het vele gras (en de papjes die ze dagelijks krijgt) maar we waren na 1 dag al hopeloos verliefd dus ik vrees ervoor :+

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 10:44

Dankjewel, we doen echt enorm ons best.

Over de kleur,bij zou het dus echt niet weten

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:55

Ik denk dat de fjord vader ook al geen zuivere fjord is geweest. Dit veulen mist de wildkleur.
Daarnaast las ik dat de vader 1.52m was en die maat fjorden zijn ook niet heel veel voorkomend.

Veel succes met haar TS, denk dat het een leuk diertje wordt als ze nog verder opknapt!

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 11:10

Ze heeft een aalstreep en zebra streepjes op de benen. Mijn vriendin heeft anders een fjord van 161 groot met stamboek papieren .

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:30

Ik wou zeggen, heb toch echt al veel vaker fjorden voorbij zien komen van rond de 1.50.
Vind dat echt geen afwijkende maat.

Ook zie ik nu na het scheren wel een aalstreep.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:43

Donja schreef:
Ik denk dat de fjord vader ook al geen zuivere fjord is geweest. Dit veulen mist de wildkleur.
Daarnaast las ik dat de vader 1.52m was en die maat fjorden zijn ook niet heel veel voorkomend.

Veel succes met haar TS, denk dat het een leuk diertje wordt als ze nog verder opknapt!


Tegenwoordig wel hoor, grote fjorden.

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 12:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Beetje verder geschoren. Maar ze was het op een gegeven moment zat. Dus we doen morgen rustig verder afwerken.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:16

Ik ben benieuwd hoe ze er over een tijdje uitziet, het gaat al zeker de goede kant op!

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:31

Jeetje TS, je valt Knert aan omdat je haar niet prettig vindt communiceren. Ik vind bij veel van jouw reacties de vijandigheid er ook vanaf stralen als iemand wat zegt wat je niet meteen ligt. Misschien kun je daar ook eens over nadenken.

Ik ben heel benieuwd hoe dat dier er over een tijdje uit ziet maar op dit moment ziet ze er gewoon slecht uit. Nou niet meteen pissig worden, ik zeg niet dat jij daar iets aan kan doen gezien de staat waarin je haar gekocht hebt.

SweetVanille
Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:43

Wauw, dat mensen zo met hun dieren omgaan...Vreselijk :( Fijn dat ze bij jou is, zo te zien en te lezen krijgt ze bij jou alle zorg die ze nodig heeft :)

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:53

Ze ziet er al een stuk frisser uit.
Denk dat als de luizen weg zijn, en je lekker zo door gaat.
Dat ze er dan in korte al een stuk beter uit ziet.

Speirs

Berichten: 1691
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:13

Jeetje, het arme ding. Wat een naar begin van haar leven. Moet zo'n jong veulen nog iets speciaals eten of drinken eigenlijk?

Dat ze zich laat scheren, lijkt me een goed teken. Minder bang?

rien10
Berichten: 14811
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:18

Jullie hebben het over meelsnuit. Ben ik ouderwets dat ik dat alleen ken als meelmuil?

silvia58

Berichten: 1838
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:25

pillow schreef:
Jeetje wat ziet dat dier er nog slecht uit. Hopelijk gaat ze het nu ze geschoren is beter doen. Wat voor kleur dit nou wordt durf ik niet te zeggen.


Het zou je sieren als je eerst eens wat beter nadenkt voor je wat op op Bokt zet.
Ik zie wel vaker uitspraken die echt nergens opslaan |(
Het is toch echt onmogelijk om een dier dat er zo aan toe is en vol wormen zit
in een paar weken helemaal op te knappen.Je moet dat ook nog eens heel rustig opbouwen.
Vooral als ze ook nog eens diarree krijgen. Een excuus aan TS zou wel op zijn plaatst zijn denk ik.

TS je doet het juist heel erg goed +:)+
Ik zou zeggen volg je gevoel en ga zo door _/-\o_

silvia58

Berichten: 1838
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:27

Speirs schreef:
Jeetje, het arme ding. Wat een naar begin van haar leven. Moet zo'n jong veulen nog iets speciaals eten of drinken eigenlijk?

Dat ze zich laat scheren, lijkt me een goed teken. Minder bang?


Weer zo eentje die wat klakkeloos typt :Y)

Veulen krijgt speciaal voer en :Y) in overleg met de DA ook supplement erbij

Speirs

Berichten: 1691
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:28

silvia58 schreef:
Speirs schreef:
Jeetje, het arme ding. Wat een naar begin van haar leven. Moet zo'n jong veulen nog iets speciaals eten of drinken eigenlijk?

Dat ze zich laat scheren, lijkt me een goed teken. Minder bang?


Weer zo eentje die wat klakkeloos typt :Y)

Veulen krijgt speciaal voer en :Y) in overleg met de DA ook supplement erbij


Huh? Ik ben me van geen kwaad bewust.. Wat een rotbericht van je. Sorry hoor, dat ik blijkbaar ergens overheen gelezen heb.
En hoezo 'heb je er weer een', op basis van 1 berichtje, die je ook nog eens anders interpreteert dan ik bedoel? Echt? Ik stuur niets anders dan vriendelijke berichtjes op bokt.
Laatst bijgewerkt door Speirs op 30-05-20 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Berichten: 12028
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welke kleur heeft ons veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:36

Jeetje ts, de meeste reacties zijn gewoon positief jouw kant op, ze erkennen alleen dat het veulen er op dít moment slecht aan toe is.

Je zou haast niet meer durven reageren hier, laat staan oprechte vragen durven stellen of goedbedoelde tips geven.