[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 18:44

Het Boktbeheer Bulletin van oktober is hier te vinden.

Technisch

Nieuw EA

Eenmaal Andermaal is een onderdeel dat al vrij snel aan Bokt.nl is toegevoegd om jullie in staat te stellen tweedehands spullen te verkopen in een minder anonieme omgeving als bijvoorbeeld Marktplaats.nl. In de afgelopen jaren is de activiteit op EA echter flink gegroeid waardoor al snel duidelijk werd dat een nieuw systeem nodig was om de stroom aan advertenties te kunnen beheersen. Om een beeld te geven van de groei het aantal advertenties per dag in de afgelopen jaren:

Afbeelding

Door het aantal advertenties en doordat een forum alles behalve ideaal is voor een verkoopfunctie zijn er op dit moment 9 moderators actief op EA, dit is het onderdeel dat per dag veruit de meeste moderatoracties oplevert. De behoefte aan (en de noodzaak voor) een nieuw systeem zijn hierdoor al 'enige tijd' duidelijk, de factoren 'geld' en 'tijd' zijn hier alleen de grote afwezigen geweest. Een belangrijke complicerende factor is dat we meer plannen hebben met Bokt.nl, we willen jullie veel meer mogelijkheden geven. Als we dat echter op een duurzame en te onderhouden manier willen doen dan moet er eerst flink geïnvesteerd worden in de, relatief onzichtbare, basis van Bokt.nl

Het goede nieuws is dat we op dit moment druk bezig zijn met deze technische basis, ook zijn we bezig met het bouwen van een beter EAsysteem, een test versie met een (klein) deel van de functionaliteit is zelfs al redelijk functioneel. Voor we dit systeem online kunnen zetten zal er echter nog flink wat werk moeten worden verzet. Technisch is er nog veel te doen maar ook over de regels voor het EA systeem moet worden nagedacht, de navigatie op de site moet worden aangepast, er moet een layout komen voor dit nieuwe systeem, er moet ontzettend veel getest worden en er moeten onnoemelijk veel details uitgewerkt worden. Binnenkort gaan we jullie lastig vallen met een aantal van die details :)

Favoriete forums

Omdat we in de statistieken zien dat weinig mensen van de functie gebruik maken, willen we bij deze de 'favoriete forums' functie nog eens onder de aandacht brengen. Met deze functie kun je aangeven welke fora op Bokt je het meest bezoekt, deze komen in een handig lijstje in een eigen tabblad onder elkaar te staan. Ook kun je op je 'eigen berichten' pagina in één oogopslag zien of er nieuwe topics in 'jouw' forums geplaatst zijn.

In je gebruikerspaneel kan je bij 'Overzicht' de link 'favoriete forums' aanklikken. Je komt dan op een pagina waar je jouw forums kunt selecteren uit de lijst. Er wordt dan automatisch een nieuw tabblad en een lijst met nieuwe topics aangemaakt, waarmee je sneller kunt navigeren naar de forums en topics die voor jou interessant zijn.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
De optie in je gebruikerspaneel. Het extra 'favorieten' tabblad. De extra kolom met nieuwe topics in jouw favoriete forums

Inhoudelijk

Bokt Nieuwsbrief

Mocht je het BBB veel korter vinden dan normaal: dat klopt. Een aantal van de 'vaste' rubrieken zijn overgeheveld naar de BoktNieuwsBrief. In het BNB, wat vanaf vorige maand elke maand op de 15e verschijnt, vind je interviews met Bokkers, de highlights van de afgelopen maand, meer info over de teamleden en nog veel meer.

Het BNB van november is hier na te lezen: [FZ] [Dienstmededeling] De eerste Bokt Nieuwsbrief is er!

Beleid

Nieuwe tag op [UK] Uit de Kunst
Op het forum [UK] Uit de Kunst is er vanaf begin november een nieuwe tag toegevoegd. Te weten de [GO] tag. Deze tag staat voor "Grafisch & Ontwerp" en mag je gebruiken voor het laten zien van bijvoorbeeld zelf gemaakte visitekaartjes, flyers, logo's en banners. Alles wat valt binnen grafisch werk en alle andere vormen van ontwerp mogen vanaf nu met de tag [GO] geplaatst worden.

"Een jaar lang In The Picture" is er weer
Om een centrale plaats te creëeren waar je je jaarverslagen kan neerzetten is ook dit jaar het [EJL-ITP] Een jaar lang In The Picture weer geopend. In dit topic kun je je fotoverslag plaatsen van alles wat je dit jaar met je paard gedaan, beleefd en bereikt hebt. We hopen veel mooie verslagen te zien en verhalen te lezen! :)

Team

Nieuwe moderators
  • Afbeelding.... - Nicole288 - Moderator Fokkerij en Afstamming en Aangepast Paardrijden
  • ............ - Alet74 - Moderator Voorpaginanieuws en Overig Nieuws
  • Afbeelding - Mientjeuh - Moderator Entertainment en Huiskamer
  • Afbeelding....... - Elles - Moderator Verzorgerspraat, Shetlanders en MiniPaarden, Links en SpeelKamer

Wijzigingen

Ook zijn er binnen het modteam wat kleine wijzigingen geweest:
  • Hilli heeft de EA fora ingewisseld voor STW
  • Unwritten heeft de huiskamer ingewisseld voor Paardenpraat
  • ZwartWitje is mod geworden op Tinkers en springt tijdelijk bij op Links
  • Ook Olympia modereert sinds deze maand op Tinkers
  • WendyBZ is ook mod geworden op Aangespannen Rijden
  • Iefke is ook mod geworden op Shetlanders en Minipaarden

Vertrek....

Ook deze maand zijn weer een aantal moderators gestopt. Na bijna drie jaar heeft Sylvia het zo druk met een 'echt leven' dat zij het zwart weer opgezocht heeft. Voor haar positief, voor ons erg jammer ;) A_lette is tijdelijk 'back to black' omdat zij 4 januari naar Finland vertrekt om daar een deel van haar opleiding te doen. Wij wensen haar daar ontzettend veel plezier toe en hopen haar halverwege 2010 weer terug te zien. Helaas heeft de tweede modperiode van Marije_Jiplover niet lang geduurd. Ook bij haar gooit het 'echte leven' roet in het eten, daarmee - en met het feit dat ze nu kan gaan genieten van Jip als eigen paard! - wensen we haar heel veel plezier en succes toe. En als laatste stopt ook Vie deze maand met modereren. Een verhuizing en een afgeronde opleiding en dus 'echt' aan het werk brengen toch meer druk met zich mee dan verwacht. Wellicht als het vaarwater weer wat rustiger is?

Iedereen nogmaals ontzettend bedankt voor jullie inzet in het groen! :)

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:58

Zeg Eline, wil je me eind dit jaar al naar het buitenland hebben? :D 4 januari 'pas' ;)

Fijn dat jullie bezig zijn met EA!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 19:00

Excuus, ik heb die 5 hele dagen die ik foutzat verbeterd :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101917
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:03

En toch gebruik ik dat Favorieten ding niet. :=
Ik vind het voor mijzelf prima zoals het nu is. :')

Verder zie ik dat het aantal advertenties op EA idd giga gestegen is! :oo

Melia
Berichten: 9849
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:12

Ik ken die favorieten knop ook niet eens, kijk er altijd overheen.
Nouja ik weet ook niet of ik hem nu wel ga gebruiken maar zal er iig eens íets mee gaan doen!
Fijn om weer "op de hoogte" te zijn :Y).

Melia
Berichten: 9849
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:20

Hmm ik heb het eens uitgeprobeerd maar ik vind die favorieten persoonlijk niks :o. Hoe kun je het weer verwijderen? Reset deed het namelijk niet.... of ik heb te snel weg geklikt.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:22

Mensen en verandering :D Ik vind de functies zelf super, gebruik tegenwoordig bijna niets anders meer dan de 'Eigen berichten' functie omdat daar ook alle nieuwe topics staan in de forums die ik volg.

Weghalen kan door te zorgen dat je niets selecteert in dat lijstje. Dat kan iig door 1 forum aan te klikken en dan control-klik te doen (onder Windows iig) op hetzelfde forum.

Melia
Berichten: 9849
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:25

Thanks! Het is gelukt.

Ik vind het dan makkelijker om naar 'mijn eigen berichten' te gaan of gewoon gelijk naar het forum want zo heb je er weer een extra tabblad bij en openen moet je het toch dus dat maakt in mijn ogen dan weinig uit. Dan kan ik het ook wel 'gewoon' aanklikken. :)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:28

Je hoeft niet op dat extra tabblad te klikken. Je kunt gewoon bij je eigen berichten te kijken en dan zie je gelijk de nieuwe topics van de dag.

Ik vind hem ideaal en gebruik hem dus ook echt heel goed :D

Many
Berichten: 8276
Geregistreerd: 30-10-04

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:36

Favoriete forums is hier al een tijdje in gebruik, ik vind het een ideale functie! :j

Mooi overzicht weer, ik ben heel benieuwd naar de nieuwe EA, hoewel het zo te horen nog wel even gaat duren voordat die helemaal af is.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:50

Ik vind het ook ideaal :D :j

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:13

ik ook, echt super :j

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:16

Wat een fijn overzicht weer! Ga de knop favorieten eens uittesten, kende hem nog niet

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:18

Ik gebruik de favorieten functie voor de fora die ik modereer. Super handig, je ziet meteen de nieuwe topics van die dag bij je eigen berichten staan :j
BBB ziet er weer goed uit!

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:20

Favorieten zijn ideaal inderdaad!

En wat een groei in EA zeg: 200 advertenties per dag! Poe poe! (Net zoveel als alle marktplaats paarden advertenties, denk ik!)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:17

Fijn om weer op de hoogte te zijn.
Ik vind ook de Favorieten functie erg makkelijk.

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:18

Wat gaaf dat de EA plannen al wat verder komen en dat jullie er ook echt al druk mee bezig zijn. Ik ben héél erg benieuwd en alleen het eerder zien van het nieuwe EA zou me bijna alweer doen aanmelden als mod. ;

Alle moddies had ik al verwelkomd en uitgezwaaid, maar wel erg jammer dat er weer een aantal zijn gestopt. :)
Alette: veel plezier in Finland!

Favorietenfunctie vind ik zelf ook super!
Het enige wat ik jammer vindt - heb ik ook hier al aangegeven - is dat de lijst met Nieuwe topics alleen op de 1e pagina staat. Zeker als ik bijv. een heel weekend niet online ben geweest moet ik alsnog al mijn favoriete fora weer door om ernaar te zoeken, terwijl ik daar vaak niet de tijd meer voor heb. Om effectief te bokken is hij dus zeker ideaal! :))
Nou moet ik ook wel zeggen dat mijn lijstje met favoriete forums vrij groot is.

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:32

Bedankt weer voor de updates! :j
Ik ben zeer benieuwd naar hoe EA eruit gaat zien, zal vast heel mooi worden. Succes nog even daarmee!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:56

Ik heb nu ook de favorieten functie ondekt :D
Super handig!!!

CoonArt

Berichten: 23298
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:10

Grafiek lijkt wel de matterhorn zeg! jeeeetje wat véél! Leuke BBB weer!

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:01

Ik kan niet wachten tot we de nieuwe EA versie te zien krijgen!
Vie, je blijft hier toch wel actief hé?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 15:33


Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:21

Ben benieuwd naar de details voor het EA-systeem... :)

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:51

foxy80 schreef:
Ik kan niet wachten tot we de nieuwe EA versie te zien krijgen!
Vie, je blijft hier toch wel actief hé?
Natuurlijk, alleen op een lager pitje voor de komende tijd. :)