Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:28

Blijheid schreef:
zonnebloem18 schreef:
Het is jammer dat men de indruk heeft dat de topics met de meeste stemmen/tems gewoon blind in uitgelicht worden gezet.
Dat is in elk geval niet hoe het temmen voor uitgelicht bedoeld is.
Temmen voor uitgelicht heeft trouwens vooral meerwaarde op de niet ITP fora omdat die niet stanardaard in Amanda's lijstje naar voren komen.
Dus een mooi topic op FK of UK wordt daardoor sowieso niet gezien tenzij er getemt wordt.


Misschien is het zinvol om dit nog eens onder de aandacht te brengen? Dan kan er zinvol getemd worden op topics die anders misschien niet gezien worden, en houden die idiote 'stem op mij' berichtjes waarschijnlijk ook op :+


*\o/* _/-\o_

Ben ik het mee eens!

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:36

chelle_dora schreef:
En hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, evenals de HK-stemmen-reacties en mensen die in topics vragen om uitgelicht-stemmen.
Het is meer een populairiteitswedstrijd voor de bokkers, dan een visitekaartje. Ja, dat laatste is het voor een buitenstaander, maar als je dan eenmaal bekend bent met de gang van zaken op bokt weet je dat men het meer gebruikt als een populairiteitswedstrijd..


Je zegt wat ik denk! :)

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:45

Ik heb nog nooit in uitgelicht gestaan en ik krijg ook zelden reacties x'D
Maar goed vooral kwalitatief mooie en bijzondere foto's zie ik meestal voorbij komen bij uitgelicht.
En inderdaad ook bekende wel veel.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:53

er worden wel vaak ruiters onthoofd de laatste tijd :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:59

unihorses schreef:
er worden wel vaak ruiters onthoofd de laatste tijd :')

Whaha, ja! Viel mij ook al op.

_Roxanne

Berichten: 1063
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:05

unihorses schreef:
er worden wel vaak ruiters onthoofd de laatste tijd :')


Zo ook ik :+

Zou het niet 'verboden' moeten worden om om stemmen te vragen? Alhoewel dat lastig is, want waar ligt dan die grens tussen bedelen om stemmen en gewoon opgewekt zijn en je topic te delen...
Of zou het wellicht mogelijk zijn om juist te zorgen dat de onderbelichte delen (bv. de fotokunst en tekeningen e.d.) in Uitgelicht terecht komen?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:06

Wat vinden jullie er van als mensen aan het einde van hun topic zetten "stemmen voor uitgelicht mag".

Anoniem

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:08

Strontirritant :+ Mensen zullen zelf ook wel weten dat ze mogen temmen voor uitgelicht.. Als dat inderdaad duidelijk gemaakt zou worden dat temmen binnen de ITP's geen grote meerwaarde heeft, dan zal dat gebedel om uitgelichttems/stemmen misschien ook wel weer inkrimpen :+

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:42

chelle_dora schreef:
En hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, evenals de HK-stemmen-reacties en mensen die in topics vragen om uitgelicht-stemmen.
Het is meer een populairiteitswedstrijd voor de bokkers, dan een visitekaartje. Ja, dat laatste is het voor een buitenstaander, maar als je dan eenmaal bekend bent met de gang van zaken op bokt weet je dat men het meer gebruikt als een populairiteitswedstrijd..



Dat geldt eigenlijk voor een hele hoop. Zo stem ik principeel eigenlijk niet voor de veulenverkiezing of boktpaard van het jaar verkiezing. En als ik wel stem, stem ik meestal op iemand die niet word gevolgd door tientallen aanbidders. Van mij zou het limiet van itp topic's ook wel wat hoger mogen. Geen 1 topic per week, maar 1 topic per 2 of zelfs 3 weken. Zo kan de fotostroom van sommige mensen inderdaad iets teruggedrongen worden en is er een kans dat andere topic's ook wat vaker bekeken worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:57

_Roxanne schreef:
unihorses schreef:
er worden wel vaak ruiters onthoofd de laatste tijd :')


Zo ook ik :+

Zou het niet 'verboden' moeten worden om om stemmen te vragen? Alhoewel dat lastig is, want waar ligt dan die grens tussen bedelen om stemmen en gewoon opgewekt zijn en je topic te delen...
Of zou het wellicht mogelijk zijn om juist te zorgen dat de onderbelichte delen (bv. de fotokunst en tekeningen e.d.) in Uitgelicht terecht komen?

UK topics komen regelmatig voorbij :).

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:58

miss_lizje schreef:
Van mij zou het limiet van itp topic's ook wel wat hoger mogen. Geen 1 topic per week, maar 1 topic per 2 of zelfs 3 weken. Zo kan de fotostroom van sommige mensen inderdaad iets teruggedrongen worden en is er een kans dat andere topic's ook wat vaker bekeken worden.

Zou ik ook liever willen !

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:02

Ik heb een keer in uitgelicht gestaan vorige week, was poepie trots! Heb niet om stemmen gevraagd wel in 1 HK topic gezegd dat ik graag eens in uitgelicht kom, niet perse met de intentie om stemmen te werven want dat is zoals al duidelijk is gemaakt niet nuttig.. Verder tem ik zelf wel op uitgelicht op paarden die ik leuk vind, ik tem nooit op bijv. Calice die komt elke maand wel een paar keer terug in uitgelicht en hoe leuk ik d'r paarden ook vind drie topics per week en ik ben er op uit gekeken.. Wel stem ik op dingen als oudere paardjes, prachtige mini's of juist leuke onbekende paarden.

Calice

Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:07

Balou, ik sta echt niet elke maand een paar keer bij uitgelicht...
Moet eerlijk zeggen dat dit hele topic nu wel een jaloers tintje begint te krijgen en ik het erg vervelend vind dat het nu ook persoonlijk gaat worden. Een beetje van, zij wel en ik niet en dat is niet eerlijk.
Nogmaals ik kán er niks maar dan ook niks aan doen als een topic bij mij in uitgelicht staat. Sommige mensen lijken dat maar niet te willen begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:09

Tja om heel eerlijk te zijn snap ik best wel wat de medebokkers bedoelen hoor Calice. Niks naar jou persoonlijk als uithaal in dit topic, maar ik zie eigenlijk iedere week Jesse en Poow. Hartstikke leuke pony en ik ben blij dat je blij bent met je kindje, maar als ik iedere week peuterfoto's wil zien meld ik me wel aan op een mammaforum in plaats van op een paardenforum en ik kan dus prima begrijpen waarom mensen dat dus echt zat zijn. Heeft niks met jaloezie te maken of iets dergelijks en ik vind het ook heel jammer dat je het daarop moet gooien, want als ze het achter je rug om zeggen wordt er geklaagd in huiskamertopics dat iedereen op bokt zo achterbaks is. Zijn er een paar mensen die wél een naam durven te noemen, en dan zijn ze weer jaloers. Nogmaals, ik snap best dat je blij bent met je kindje, maar misschien iets minder kind showen, het is geen mammafotoforum..

Zo. Dat zat mij al heel lang dwars, zonder jaloezie.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:11

Ik opende eerst ook vrij veel topics en ik kreeg ook veel reacties omdat de topics grappig waren, tegenwoordig moeten ze en grappig zijn en de foto's moeten minimaal met een spiegelreflex zijn gemaakt of je moet een Andalusier hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:12

MarlindeRooz schreef:
Ik opende eerst ook vrij veel topics en ik kreeg ook veel reacties omdat de topics grappig waren, tegenwoordig moeten ze en grappig zijn en de foto's moeten minimaal met een spiegelreflex zijn gemaakt of je moet een Andalusier hebben.


En vergeet niet dat je óf ontzettend goed moet rijden, of zo belabberd moet rijden dat er een reltopic van gemaakt wordt.

Als je gewoontjes rijdt is het ook niet interessant :+

Calice

Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:14

En als het je al zo lang dwars zit, waarom klik je dan niet een keer op de pb knop om het normaal te melden?

Maar ok ik weet genoeg, veel plezier nog op bokt, van mij heb je geen last meer aangezien ik een o zo verschrikkelijk mama-forum-niveau heb.
En blijkbaar heb je wel moeite met tellen aangezien Jesse en Poow echt niet elke week voorbij komen :) .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:15

Ik zit even te denken op welke topics ik getemd heb voor uitgelicht... Vooral UK topics. Ik vind het oprecht tof dat Bokt een ontzettend levendig kunst subforum heeft :).

Over hoeveelheden topics van Bokkers... Moeten ze toch zelf weten? Toegegeven, sommige mensen maken van topics openen een sport. Maar dat zijn dan ook de topics die ik niet bekijk, laat staan er op reageer.

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:16

calice schreef:
Balou, ik sta echt niet elke maand een paar keer bij uitgelicht...
Moet eerlijk zeggen dat dit hele topic nu wel een jaloers tintje begint te krijgen en ik het erg vervelend vind dat het nu ook persoonlijk gaat worden. Een beetje van, zij wel en ik niet en dat is niet eerlijk.
Nogmaals ik kán er niks maar dan ook niks aan doen als een topic bij mij in uitgelicht staat. Sommige mensen lijken dat maar niet te willen begrijpen.


Bij wijze van spreke, maar soms worden er wel meerdere topics per week geplaatst en de personen die worden ondergesneeuwd zijn niet de bekende bokkers.. Ik heb gelukkig altijd leuke relaties dus jaloers ben ik zeker niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:16

Omdat je dan weer in een huiskamertopic gaat bleren dat bokkers zo gemeen zijn, jaloers zijn, en dan krijg ik een fanclub achter me aan. Nee hoor, mensen daarover benaderen doe ik niet meer. Ik weet nog wel de vorige keer dat iemand wat negatiefs over Jesse zei, toen waren de berichten in je HK ook niet echt heel vriendelijk dus dat nodigt niet echt uit om dan via PB wat erover te zeggen is het wel. Je zet jezelf nu echter alleen zo vervelend neer (jaloezie, blablabla) dat ik het nu even wel recht wilde zetten dat men echt niet zo jaloers is als dat jij denkt, het spijt me zeer.

En doe nou niet bijdehand, want je snapt prima wat ik bedoel.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:18

Er wordt hier genoemd dat het raar is als je een printscreen maakt als je bij uitgelicht staat, dat doe ik ook en dat is dan puur omdat ik dan trots ben. Ik heb in totaal 3 keer bij uitgelicht gestaan, 2 keer met Lola en 1 keer met Fellow. Ik heb niet gevraagd om temmen, heb wel eens in een hk gezegd dat het me een keer heel gaaf lijkt. Pas veel later kwam Lola een keer bij uitgelicht en van het topic van Fellow had ik het absoluut niet verwacht.

Wat ik wel jammer vind is als ik tussen itp topic's kijk sommigen maar heel weinig reacties hebben, dat vind ik niet eerlijk. Als ik bij itp kijk dan bekijk ik juist de topic's met weinig reacties en reageer daar omdat ik het zelf leuk vind om reacties te krijgen en anderen dus ook.

Maar uitgelicht is wel het visite kaartje van bokt en niet iets zodat 'vergeten' topic's reacties krijgen, als je paard er dan tussen staat is dat natuurlijk wel hartstikke leuk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:22

Nou, ik vind eeb printscreen maken ook wel heel... Raar :+? Waarom zou je dat in godsnaam doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:22

MarlindeRooz schreef:
Ik opende eerst ook vrij veel topics en ik kreeg ook veel reacties omdat de topics grappig waren, tegenwoordig moeten ze en grappig zijn en de foto's moeten minimaal met een spiegelreflex zijn gemaakt of je moet een Andalusier hebben.


Zou het ook helpen als ik die van mij in z'n oor fluister dat die een Andalusiër is? Hij kan er best wel voor door als hij zich een beetje anders opstelt denk ik :+ :))

Neen, heb zelf niet te klagen, denk dat ik sinds het vorige topic zo'n 4x erin gestaan heb (elke pony 2x) dus mij hoor je niet :Y) Kwam zelfs als een complete verrassing, zeker de laatste keren (ineens een topic erin wat ik 4 dagen ervoor ofzo geopend had en waarvan de reacties al stilgevallen waren).

Moet zeggen dat ik mezelf elke keer bij dit soort topics voorneem om zelf ook meer op foto-topics te reageren (zeker die met weinig reacties/een onbekend paard) maar elke keer schiet het er ook bij in. Ik weet regelmatig gewoon echt niet wat te zeggen .. en gewoon "mooi paard" neerplanten of iets dergelijks is ook zo inhoudloos := :+ Dus dan geef ik maar weer op :o

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:24

_San87_ schreef:
Nou, ik vind eeb printscreen maken ook wel heel... Raar :+? Waarom zou je dat in godsnaam doen?

Leuk om later nog eens te kunnen zien, en ik ben absoluut niet de enige die het doet hoor. Ik zie ze regelmatig voorbij komen op facebook :j
Net als dat ik de penny met het verhaal van Lola bewaar vind ik dit ook leuk om te bewaren!

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:25

Knap dat jullie elke week jesse en poow zien terwijl poow al bijna een maand op vakantie is en ze helemaal niet zo vaak aan het rijden zijn. Bovendien hoef je er niet op te klikken.

Lijkt me niet de bedoeling van dit topic om bokkers persoonlijk aan te gaan vallen.