Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:03

naomi_g1998 schreef:
Annett1990 schreef:
Vind het wel erg jammer dat je (Calice) hier zo aanvallend en verdedigend gelijk op in springt terwijl ik in het berichtje van Chelle_Dora alleen maar een hele nette tekst zie van een meid die op een hele nette fantsoenlijke manier haar mening geeft. Ken geen van beide dus neem het ook voor geen van beide op, maar hier ook mijn mening, op een normale manier.

Ik weet niet of je de gewijzigde post van chelledora ook hebt gelezen maar goed. :')


Ligt er aan welke en waar die staat, zie nogal wat posts van Chelle_dora voorbij komen.
Kan het me best voorstellen als die niet erg aardig en netjes meer was nee als je zo'n reactie krijgt terwijl iemand heel normaal en netjes dr mening geeft... Dan zou ik ook niet meer een geweldig leuk persoon zijn maar goed :')

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:05

Dat maakt zeker uit. Het topic mag niet ouder dan 10 dagen zijn. Tenzij het een WIP topic op UK is, met een ouder topic, maar wel een update die niet ouder dan 10 dagen is. Dan gebruik ik het ook nog wel eens :j

MarlindeRooz: ook die worden wel eens gebruikt. Maar omdat het nog steeds een visitekaartje is, blijven er wel minimale eisen staan. Vaak gebruik ik bij 5 foto's de bovenste 3 plekken voor kwalitatief goede foto's en de onderste 2 voor mindere kwaliteit, maar wel interessante topics. Want die verdienen ook wel gewoon een plek.
In het vorige topic stond een lijstje waar foto's aan moeten voldoen en wat de selectiecriteria zijn. Ook die zal ik vrijdag even opzoeken en hier posten.

Bereid jullie maar voor op veel leeswerk :))

Nu ga ik toch echt offline. Iets met hoofdpijn enzo...

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:08

calice schreef:
Balou, ik sta echt niet elke maand een paar keer bij uitgelicht...
Moet eerlijk zeggen dat dit hele topic nu wel een jaloers tintje begint te krijgen en ik het erg vervelend vind dat het nu ook persoonlijk gaat worden. Een beetje van, zij wel en ik niet en dat is niet eerlijk.
Nogmaals ik kán er niks maar dan ook niks aan doen als een topic bij mij in uitgelicht staat. Sommige mensen lijken dat maar niet te willen begrijpen.


calice schreef:
En als het je al zo lang dwars zit, waarom klik je dan niet een keer op de pb knop om het normaal te melden?

Maar ok ik weet genoeg, veel plezier nog op bokt, van mij heb je geen last meer aangezien ik een o zo verschrikkelijk mama-forum-niveau heb.
En blijkbaar heb je wel moeite met tellen aangezien Jesse en Poow echt niet elke week voorbij komen :) .


calice schreef:
Mijn naam was genoemd bij een stukje over 2x uitgelicht op dezelfde dag, daar reageerde ik op :) . Amanda had ik het vorige uitgelicht topic uitgelegd wat daar mis was gegaan.

Ik heb het niet over jaloers op mij maar over een jaloerse ondertoon naar de personen (heel bokt dus) in uitgelicht over het algemeen onder het mom van "zij wel, ik niet dus het is niet eerlijk". Mensen die bij uitgelicht komen te staan hebben daar zelf geen invloed op en dat probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken. En kom op, het is leuk maar de wereld valt of staat er toch niet mee :') .


Wat vind jij hier niet normaal aan dan?

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:11

Ik heb een paar keer in uitgelicht gestaan en ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij verrast was. Ik vond het wel een eer. Ik kijk wel altijd op uitgelicht, omdat de onderwerpen vaak heel divers zijn. Maar ik heb begrepen dat er alleen topics in terecht komen die over je paard gaan?
Ik heb bv een topic over mijn droomhuis gemaakt, link in mijn onderschrift, en ik weet dat verschillende bokkers gestemd hebben voor uitgelicht, maar ik heb begrepen dat je topic over je paard moet gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:24

naomi_g1998 schreef:
calice schreef:
En als het je al zo lang dwars zit, waarom klik je dan niet een keer op de pb knop om het normaal te melden?

Maar ok ik weet genoeg, veel plezier nog op bokt, van mij heb je geen last meer aangezien ik een o zo verschrikkelijk mama-forum-niveau heb.
En blijkbaar heb je wel moeite met tellen aangezien Jesse en Poow echt niet elke week voorbij komen :) .




Wat vind jij hier niet normaal aan dan?


Niet normaal, aanvallend, hoe je het wil noemen, lijkt me toch duidelijk. Kan aan mij liggen hoor maar ik zou me aangevallen voelen als ik chelle_dora was het heel netjes uitleg aan haar en zij gelijk in de aanval schiet met "Nou blijkbaar heb je wel moeite met tellen aangezien ze echt niet elke week voorbij komen" en "Nou oke ik weet genoeg veel plezier op bokt van mij heb je geen last meer aangezien ik een o zo verschrikkelijk mama-forum-niveau heb".
Vind ik eerlijk gezegd een ontzettend kinderachtige opmerking. Je moet ook tegen een beetje commentaar kunnen hier op bokt hoor..

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:27

Ik vond chelledora anders helemaal niet zo netjes reageren maar dan verschillen we blijkbaar van mening en dat kan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:28

Ik heb een groot stuk van het topic gelezen, maar niet alle reacties meer. :)
Zelf kijk ik vooral naar de foto's in uitgelicht, die foto's boeien me. Ze zijn leuk om naar te kijken, en leuke paardjes. Soms wil ik nog weleens naar het forum zelf gaan, maar vaak ook niet. Persoonlijk vind ik het niet altijd even leuk om naar wazige/bewogen/kwalitatieve (hele?!) slechte foto's te kijken. ;)

En over Calice, ik volg haar topics op meerdere forums. En ik zie echt niet elke week heel veel topics. En anders, ik vind ze héérlijk om naar te kijken! Als je d'r moeite mee hebt klik je weg, of kijk je niet. Het is niet VERPLICHT namelijk.

Vind het jammer dat er zulke reacties worden gegeven. Bekende bokkers zijn niets voor niets 'bekend'. Ze hebben iets interessants. Misschien wel een heel gaaf paard, mooie foto's, of schattige pony's met kindjes. So what? Als bokt vol stond met 'slechte' foto's zou het ook niet meer leuk zijn. Tenminste, dat is mijn mening daarop.

Verder geef ik zelf ook geen reacties op topics, ik ben dan ook gewoon een stille volger. Dit komt omdat ik het niet fijn vind dat er aan de linkerkant bij je laatst geposte berichten die topics er dan ook tussenstaan. Alleen de topics die ik eigenlijk écht wil volgen plaats ik een reactie. :P Maar dat is voor mij dan weer een ander verhaal.

En heel vaak denk ik bij mezelf, leuke paardjes! Ook al is de foto niet bijzonder, of geen bijzonder paardje. Iedereen hier op bokt is trots op zijn/haar paard. En dat moet je ook vooral blijven. :)


@Anneke,
Dat is toch niet verplicht? Moet je dan iedereen maar even gaan bekritiseren? Ik snap Calice haar reactie best. Er wordt veel (negatief) commentaar op haar gegeven. En weet je waarom het opvalt? Meer dan dat andere mensen topics openen? Juist, omdat ze bekend is met Jesse en Poow. Immers kijken jullie er zelf ook naar, als het je niet zou boeien of als je er niet naar keek, zou het je ook niet opvallen!

En Chelle_Dora kwam inderdaad ook een beetje fel uit de hoek. ;)

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:29

chelle_dora is de eerste hier die eventjes gezegd heeft wat er op haar lever ligt.
Vele hebben geen namen genoemd maar ging genoeg over dezelfde persoon.
En ik moet zeggen ik denk hetzelfde wat chelle_dora hier heeft gezegd.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:31

Prima dat je dat denkt maar breng het dan wat aardiger over. Al helemaal die reactie die ze heeft gewijzigd vond ik echt niet kunnen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:32

Er ontstaan nu 2 kampen, misschien is het beter om deze discussie te staken?

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:32

Het is maar waar je je flink druk om gaat maken natuurlijk..

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:35

MarlindeRooz schreef:
Er ontstaan nu 2 kampen, misschien is het beter om deze discussie te staken?


Eens. Het is offtopic en draagt totaal niets bij aan de discussie over Uitgelicht.

Rocymax: uitgelicht is inderdaad alleen paardgerelateerd. Facebook niet, dus daar zou het bijvoorbeeld wel kunnen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12751
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:59

Mensen, het topic liep heel mooi met feedback richting Amanda (en tijdelijke vervanger), laten we op die lijn terug gaan, want ik vond het hartstikke interessant :D.
Nu zit ik 2 pagina's terug te lezen met onzinnig geblaat en stille hints van bokkers die een topic hebben en in uitgelicht willen komen.

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:07

*zoekt de facebookpagina van Bokt *. Ik tem af en toe eens, topics maken doe ik zo nu en dan nog een keer maar bij gebrek aan veel interesse stop ik er de tijd niet meer zo in. Laatst nog een keer moeite gedaan, wordt wel bekeken, weinig gereageerd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:16

Ik heb ook even op de Bokt FB gekeken, leuk hoor :D. Weinig kunstwerken, of ik kijk niet goed, dat kan ook... Wel vind ik het erg leuk dat daar ook andere dieren voorbij komen!

En wat iemand anders ook al opmerkte, van een aantal Uitgelicht topics is ook melding gemaakt op Facebook, of andersom.

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:18

Inderdaad. De kunstwerken vind ik juist mooi altijd

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:30

Ik vind die kunstwerken dan weer niet zo heel interessant, maar zo af en toe mag er best een mooie langskomen! :j

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:51

Hier de tijdelijke vervanger van Amanda :D :D
Bij deze mijn oprechte excuses voor het afhakken van hoofden. Ik wilde bepaalde topics er echt graag bij hebben en dit waren naar mijn mening de beste of leukste foto's, de uitsnede kon dan helaas echt niet anders :) Bij het uitsnijden van de afbeeldingen zijn geen ruiters gewond geraakt ;)

Ontzettend bedankt voor alle feedback in dit topic. Ik neem de tips m.b.t. de Bokt Facebook meteen mee in de nieuwe topics. Er zullen vanaf nu geen topics meer dubbel worden geplaatst :) Overigens wil ik ook graag nog even benadrukken dat ook de topics voor Facebook heel bewust worden uitgekozen. Ik kijk elke dag welke nieuwe topics erbij zijn gekomen en kijk dan ook naar de TeM's, maar het is absoluut niet zo dat een topic met veel TeM's automatisch geplaatst wordt. Ik kijk welk topic het leukst, heel origineel of het meest bijzonder is. Nogmaals: de tips zijn heel fijn, zo maken we de Facebook samen steeds beter! +:)+

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:40

*Stille meelezer komt ook even naar voren* :P

Ik wil even melden dat ik uitgelicht juist super leuk vind! Ik heb er zelf denk ik ongeveer 3 of 4 keer in gestaan, in de tijd dat ik op Bokt zit. Ik vind dat erg leuk, het voelt inderdaad als een compliment als je met jouw paard op de voorpagina van Bokt staat, als 'visitekaartje'.

Verder vind ik de foto's die verder altijd bij uitgelicht staan altijd heel erg goed uitgekozen. Vaak is het een goede kwaliteit, dat kijkt ook lekkerder naar de foto's.. Want eerlijk is eerlijk, maar mobielfoto's of onscherpe foto's trekken mensen gewoon niet. En hoe lief of leuk het paardje ook is, dat hoort gewoon niet op de voorpagina van Bokt.
Dat er vaak fotoshoots op de voorpagina staan, vind ik ook uitermate logisch. Foto's van fotoshoots zijn altijd super scherp en ik vind ze altijd meer dan prachtig! Vooral uit fotomeetings van Bokt, wauw, die zijn vaak echt onwijs mooi!
En ik vind het ook erg leuk dat je soms andere disciplines van de paardensport ziet. Soms springen, soms dressuur, soms gewoon portretfoto's of fotoshoots, soms gewoon recreatie paarden en soms western of andere takken van de paardensport. Dat vind ik erg leuk! Lekker afwisselend :D :j

Dikke pluim voor Amanda vind ik hoor! +:)+ En voor RoWi!
Ik zie zo vaak hele mooie topics langskomen op ITP.. Ik zou echt niet kunnen kiezen. En ik vind de topics die in uitgelicht staan altijd goed uitgekozen! :j Dus mijn complimenten voor jullie!
Het zou mij ook heel erg leuk lijken om topics voor uitgelicht uit te zoeken, maar het lijkt mij wel erg lastig haha! :+

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:38

Mjetterd schreef:
Mensen, het topic liep heel mooi met feedback richting Amanda (en tijdelijke vervanger), laten we op die lijn terug gaan, want ik vond het hartstikke interessant :D.
Nu zit ik 2 pagina's terug te lezen met onzinnig geblaat en stille hints van bokkers die een topic hebben en in uitgelicht willen komen.

Dat dacht ik ook al te lezen :+ :+

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:11

__Lauraa schreef:
_San87_ schreef:
Nou, ik vind eeb printscreen maken ook wel heel... Raar :+? Waarom zou je dat in godsnaam doen?

Leuk om later nog eens te kunnen zien, en ik ben absoluut niet de enige die het doet hoor. Ik zie ze regelmatig voorbij komen op facebook :j
Net als dat ik de penny met het verhaal van Lola bewaar vind ik dit ook leuk om te bewaren!


Dit is even offtopic, maar ik maak ook steeds een printscreen als een beroemdheid me getweet heeft hoor :')

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:42

Bekende bokker is inderdaad: interessant paard, hoog aaaahw gehalte etc.
Maar waarom kunnen de "normale" paarden/bokkers niet bekend worden? Omdat wij niet zoveel topics plaatsen?
Vind het erg jammer dat het zo over bekende bokkers moet gaan. Alsof we over beroemdheden praten.

Foto's die met een gewone handcamera worden gemaakt zie ik bijna nooit terug in uitgelicht.
Sommige zijn kwalitatief erg goed!

FenrirJarig
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:23

Ik snap dat mensen teleurgesteld zijn als ze weinig reacties krijgen, maar dat soort dingen kun je moeilijk afdwingen. Ontzettend veel topics plaatsen geeft ook geen garantie dat je ineens heel veel reacties krijgt. Als jij elke maand topics opent met kwalitatief slechte foto's en een niet al te interessant paard dan krijg je heus niet ineens 5 pagina's aan reacties.
Het is toch niet meer dan logisch dat aparte paarden of erg mooie foto's er meer uitspringen en daarom ook meer reacties krijgen? Dat is jammer voor degenen met een huis-tuin-en-keuken KWPN'er of Haflinger (noem maar wat) maar ik kijk er niet van op. Zo werkt dat nu eenmaal.

Waarom zijn sommige mensen 'bekende bokker'? Omdat ze een mooi paard hebben. En op dat mooie paard krijgen ze veel reacties. Is dat oneerlijk? Ik lees hier vaak dat onbekende bokkers minder reacties krijgen ook al hebben ze een erg mooi/bijzonder paard. Als jij een leuk paard hebt, krijg je vanzelf veel reacties. Dan ben je straks ook een bekende bokker, zo simpel werkt het nu eenmaal! Iets wat eruit springt krijgt vanzelf meer aandacht.

Het is voor mij dan ook niet raar dat de specialere dingen gekozen worden voor uitgelicht. Het staat toch op de voorpagina, het is het eerste wat je ziet als je bokt opent. Logisch toch dat dat een beetje aantrekkelijk moet zijn?
En als ik heel eerlijk ben dan kijk ik ook gewoon liever naar mooie foto's en een speciaal paard :)

Wbt mammaforum, ik heb daar ook echt zeer weinig mee al die kindertopics maar dan klik je ze toch gewoon niet aan? :+

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:29

Nouja bekende bokkers zijn bokkers waarvan heel bokt hun naam kent...

FenrirJarig
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:31

Ja, en waarom kent heel bokt hun naam? ;)