Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 186 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

 
Profiel   

We zijn bezig met het ingrijpend veranderen van de forumindeling van Bokt.

Een van de zaken die gaat veranderen is dat de 'In the Picture' forums samengevoegd worden met het bijbehorende discussieforum. Bijvoorbeeld 'Evenementen in the Picture' wordt samengevoegd met 'Hippische Evenementen' en die twee komen weer terecht in VVDD (Verslag van de Dag).

Om fototopics toch duidelijk herkenbaar te maken staat er nu een icoontje voor de topic titels van alle topics waarvan de eerste post meer dan 5 foto's bevat. Ook is het icoontje dat voor de titel van topics met nieuwe post stond weggehaald. Als je daarop klikte kwam je bij het eerste ongelezen bericht uit, maar dat gebeurt ook als je klikt op de topic titel. Aan het rondje voor de titel kan je ook zien of er nieuwe reacties zijn.

In theorie werkt dit allemaal perfect. Als dat toch niet zo is hoor ik het graag :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 16:18 



 
Profiel   

Ik zal wel anti-verandering zijn, maar ik vind het toch erg chaotisch zo.
[ENT] [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13
Dit topic krijgt nu ook een icoontje en dat lijkt me vrij overbodig bv...

Kun je niet beter de TS dat icoontje laten aanvinken of niet? Of een mod dat laten doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 16:22 



 
Profiel   

Is het mogelijk om dan evt. openingsposts te laten aanpassen, met name bij volgtopics?

Wat Marjo zegt over eventueel een keuze vind ik ook wel een goede. Ik vind het een mooi idee en ben ook niet tegen het samenvoegen hier en daar, maar ik weet niet of je op deze manier alles ondervangt, dus een keuze en/of aanpassing is misschien een optie (alleen met de laatste is het weer veel extra werk voor mods wellicht).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 16:30 



 
Profiel   

Ik denk dat je bij het aanmaken van een topic beter kan laten aanvinken of het een fototopic betreft. Want nu krijgen topics onterecht dit icoon. Zoals het Funda topic bijvoorbeeld. Daar staan geen foto’s in, alleen linkjes naar huizen op Funda. Maar omdat er toevallig een paar foto’s in de openingspost staan is het meteen een fototopic? Niet logisch denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 16:31 



 
Profiel   

En ik lees veel vanuit de homepage: als ik nu met mijn muis op de titel ga staan zie ik in welk subforum het staat en kan ik dus inschatten of het een fototopic is of niet.
Daar is het in de toekomst dan niet meer duidelijk of het een fototopic is of niet als ik het goed begrijp? Want op de homepage bij laatste berichten heb je niet zo'n icoontje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 16:37 



 
Profiel   

Het systeem is nu super simpel. Staan er meer dan 5 [img] tags in? Dan is het een fototopic voor het systeem. Dat lijkt in 99% (?) van de gevallen goed te gaan maar perfect is het zeker niet.

De vraag is of meer werk (voor mij en eventueel ook voor topicstarters/mods) opweegt tegen de verbetering? Als het om een handvol topics gaat dan is dit denk ik de moeite niet waard.

Het liefst ga ik naar een systeem waar de software niet meer kijkt naar het aantal [img] tags maar waarbij je bij het maken van het topic al aangeeft wat het idee is. Is het een vraag, een discussie, wil je beelden delen, een meeting opzetten, etc. Maar dat is een stuk meer werk en gaat in phpBB net meer gebeuren. Daarom nu even deze tussenoplossing.

@Naomi_Jortje; klopt. Voor de hoofdpagina is het plan om het icoontje voor het topic aan te passen. Eerst deze aanpassing op het forum, hoofdpagina volgt later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 16:41 



 
Profiel   

Nja dit kun je niet echt een tussenoplossing noemen, als het geen oplossing is denk ik. Want nu worden talloze topics aangemerkt als fototopic (zoals openingsposts van HK-topics), terwijl ze zo helemaal niet bedoeld zijn. Dat geeft onrust en geeft alleen maar meer onduidelijkheid imo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 16:47 



 
Profiel   

Heb er idd al heel wat in mijn lijst staan die geen foto topic zijn.

Alle volg topics, alle deel 2-3-.. 4 topics zowat want die hebben allemaal als intro foto's/plaatjes

Persoonlijk zou ik "algemeen" veel simpeler opschonen.

1 in the picture. Of dat nu springen is of dressuur of mennen of vrijheidsdressuur.
Meer dan 10 foto's daar in.

Verslag van de dag-verzorgpaarden-paardenpraat-manegepraat
Allemaal onder de noemer verslag van de dag


dan hou je er nog maar 4 over:

In the picture
Verslag van de dag
Hippische evenementen
In Memoriam


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 06-12-23 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 16:50 



 
Profiel   

O mijn hemel. Okee, ik wist niet dat je bij het eerst ongelezen bericht kunt komen als je op de titel klikt. Dat is handig. Maar alsjeblieft mag het rondje naast de titel terug? Het is echt geen doen om heeeeelemaal links (nog links van de afkorting van het subforum) eerst te moeten uitvogelen of er nieuwe berichten zijn en dan op de titel klikken. Gewoon alsjeblieft weer het rondje direct naast de titel, waar je én kunt zien of er nieuwe berichten zijn én waar je dan direct op kunt klikken om bij die nieuwe berichten te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 16:58 



 
Profiel   

BartVB schreef
Ook is het icoontje dat voor de titel van topics met nieuwe post stond weggehaald. Als je daarop klikte kwam je bij het eerste ongelezen bericht uit, maar dat gebeurt ook als je klikt op de topic titel. Aan het rondje voor de titel kan je ook zien of er nieuwe reacties zijn.


Ik heb dat icoontje of wat er ook stond destijds wel heel bewust laten staan omdat het juist in de titels een goede indicatie geeft en het makkelijk maakt om de ongelezen topics te zien. Die rondjes zijn eigenlijk maar matig daarvoor.

Je zou dan kunnen bedenken of het niet dat rondje is wat veranderd moet worden: wat als je daar een foto-icoontje maakt? (Of een kopje-koffie/thee-chocomel-icoontje voor [HK]-topics?)
Met svg zou je die nu kunnen splitsen in het symbool, en dan de kleur en het stipje voor de status.

De andere vraag: is het uberhaupt belangrijk om te weten dat iets een foto-topic is? Dat onderscheid was er vooral omdat er op de foto-fora andere regels golden, maar volgens mij speelt dat niet meer zo. Wat als er helemaal geen icoontje is en we er vanzelf wel achter komen? Ik verwacht dat mensen het uiteindelijk in hun titels gaan stoppen, maar volgens mij hoef je zelfs dat niet te sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 17:17 



 
Profiel   

Kan je verschillende versies bokt hebben? Want bij mij is alles nog steeds zoals het was. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 17:19 



 
Profiel   

Ik zie op mijn telefoon geen foto icoontje, wel is de onderwerpen lijst wat raar:

[ img ]

Lijkt me niet helemaal de bedoeling/lekker gaan ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 17:26 



 
Profiel   

Hebben we het over dit icoontje??
Die kwam ik iig ook ineens ergens tegen
[ img ]

Als je er op klikt terwijl er geen nieuwe reacties zijn dan springt ie naar het startbericht = niet handig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 17:33 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Als je er op klikt terwijl er geen nieuwe reacties zijn dan springt ie naar het startbericht = niet handig :)

Dat was toch altijd al zo? (althans, bij mij wel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 17:40 



 
Profiel   

Ik vind het een beetje veel op een mislukt kerstcadeautje lijken, zeker als je niet goed ziet wat het is.

Krijg door mijn Autisme hier wel een error van die icoontjes, kan er niet iets anders op worden verzonnen? %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 18:57 



 
Profiel   

Mijn hoofd krijgt een error van de kleur van de icoontjes; oranje, en daarnaast oranje voor topics met ongelezen berichten, dus automatisch zien mijn hersenen de topics met foto-icoontje (wat niet eens foto topics zijn) als ongelezen berichten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 19:19 



 
Profiel   

Wie heeft dit eigenlijk verzonnen? Wie vindt dit een handig systeem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 19:23 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Mijn hoofd krijgt een error van de kleur van de icoontjes; oranje, en daarnaast oranje voor topics met ongelezen berichten, dus automatisch zien mijn hersenen de topics met foto-icoontje (wat niet eens foto topics zijn) als ongelezen berichten :+


Ik ook. Het oranje maakt me door de war. Kan het weer weg? Is er geen andere manier om fototopics aan te duiden als dat al zou moeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 19:25 



 
Profiel   

Waarom wil je de fototopics (die per definitie in elke subforum ITP staan, welke discipline het ook is) herkenbaar maken, als je die complete ITP-subfora naar het disciplineforum gaat schuiven? Dan heb je toch alle fototopics in 1 klap te pakken?
Nu krijg je juist dat je ten onrechte gemarkeerde topics als fototopic gaat benoemen, terwijl ze alleen maar een lollige openingspost met cartoons en memes hebben, bijvoorbeeld.

Oh, wacht, ik snap het al. Maar dan is een [F]-tag die je zelf in de titel zet toch veel slimmer? Of een vinkje dat je zelf aanzet bv. Of iig één die je bewust kunt uitzetten als je géén fototopic bedoelt te openen, maar wel een OP met cartoons en memes wilt maken.

Overigens staat er in mijn lijstje ooit geopende fototopics eentje zonder icoon, terwijl er wel degelijk 15 foto's in staan, en andere topics van mij, in datzelfde ITP-forum, hebben dat icoontje wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 19:27 



 
Profiel   

Ontzettend intuïtief deze functie... :Y)

Gelukkig is die eigenschap totaal niet van belang op een forum.

Ben wel heel benieuwd naar de andere veranderingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 20:59 



 
Profiel   

Wat voor icoontje? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 22:22 



 
Profiel   

Ze zijn gecrashed :') Ik zie alleen nog vraagtekentjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 22:41 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ze zijn gecrashed :') Ik zie alleen nog vraagtekentjes.


Hier hetzelfde, met ervoor ineens: Fototopic (6) bijvoorbeeld. Het nummer verschilt per topic. Vanmiddag zag ik nog dat rijtje vierkantjes in oranje, wat kennelijk een topic moest aanduiden met "veel" foto's in het starttopic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-23 22:52 



 
Profiel   

Er staan nu blauwe vraagtekens zie ik. Wel beter dan het oranje want daarvan raakte ik beetje door de war.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-23 07:08 



 
Profiel   

Bij mij staat er weer heel iets anders.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-23 08:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 186 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen