Dierenbeul niet bannen, waarom???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasja0705
Berichten: 2058
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:40

Onderzoeksplicht... ja, maar wat doe je als je bewust voorgelogen wordt (ik bedoel hiermee het verhaal van een bepaalde hond),waar contact gelegd werd onder een valse naam,met mooie verhalen, vertrouwen gewekt werd... en uiteindelijk gewoon genaaid bent....dit kan zo weer gebeuren. En Btw... op marktplaats nog steeds actief... alleen met andere namen... dus de kans is groot dat daar of hier op bm iemand intrapt ... kennelijj is het makkelijker om oplichters van dejkes te bannen als iemand die (bewezen) dierenleed veroorzaakt :-(

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 08:30

ruitje schreef:
Omdat onze maatschappij draait op het principe dat je voor je daden gestraft word door justitie, niet door andere kanalen. Waarna men er daarna weer vanuit gaat dat iemand een tweede kans verdiend.

Dat is waarom Benno L nu gewoon naast jou met je 5 jarige dochter mag wonen en waarom een moordenaar ooit weer met mensen in de maatschappij om mag gaan. Of we dat een prettig idee vinden is de vraag natuurlijk....

Je kan niet van bokt verwachten dat zij anders zijn dan de maatschappij/ons rechtssysteem :)


En waarom niet? Ik mag in onze gewone samenleving over allerlei 18+ onderwerpen praten. Hier niet omdat er jonge kinderen meelezen. Iedereen weet hoe moeilijk het is om iemand in dit land veroordeeld te krijgen voor dierenmishandeling. Dat justitie er al vele pogingen voor heeft gedaan bij deze dame zegt al genoeg. De beelden van haar paardjes tot hun knieën dik in de modder en de wanhoop van de omwonenden om wat voor ze te kunnen doen doen staat mij nog bij.
Dit soort mensen moet je er gewoon keihard van af flikkeren.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:05

En toch zijn er genoeg redenen om haar op bokt te houden waar de meesten zo 1,2,3 niet aan denken. :)

Verder kan bokt wel bannen. Maar op welke grond?
Dat zij verwaarloosd? Dan zou bokt zich bemoeien met hoe bokkers hun dieren houden. Bokt is een openbaar forum geen handhaver van regels tov huisvesting en verzorging.
Bokt kan geen verantwoording nemen voor wat bokkers in hun vrije tijd doen. Zelfs meetings vallen buiten dat.
De advertenties kunnen altijd getemd worden.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:22

Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast. Er zijn altijd mogelijkheden te bedenken. En misschien is het nu wel tijd om te kijken of het forum zo veranderd kan worden zodat je dit soort mensen wel kan verwijderen.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:27

Ip adres bannen is gemakkelijk, elk forum geeft je daar de mogelijkheid voor en daarbij bokt moet je toch een veilig gevoel geven? Als er een dierenbeul op het forum zit voel ik mij nu niet bepaald veiliger, dus snap werkelijk waar niet waarom deze persoon nog niet verwijderd is. Andere mensen krijgen een ban om helemaal niets en dan mag een dierenbeul wel op dit forum?

Tuurlijk snap ik dat bokt de bevoegdheid niet heeft om haar aan te pakken, dat is een taak voor justitie. Maar ze posts de meest onlogische en niet kloppende berichten in topics...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:44

Ik ben ook wel benieuwd naar de overwegingen om iemand de bannen. Je ontneemt daarmee wel iemand zijn vrijheid van meningsuiting. En vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Het is in Nederland gelukkig niet zo dat men zegt: "jij doet / vindt dingen waar we het niet mee eens zijn, dus we beperken jouw mogelijkheden om je te uiten." En al hoor ik dagelijks mensen waar ik het niet mee eens ben of waarvan ik de standpunten en gedrag afschuwelijk vind: ik ben er persoonlijk erg blij mee dat mensen voor hun mening uit kunnen komen.

Dus als je zoiets doet, moet je een hele goede reden hebben, lijkt mij. Zo'n ban-maatregel kan je globaal nemen vanuit drie verschillende overwegingen:

- iemand straffen voor wat hij/zij gedaan heeft (vergelding, genoegdoening)
- de deelnemers aan bokt beschermen tegen de persoon in kwestie
- het idee dat iemand leert van een ban en daardoor niet meer doet wat ze in het verleden verkeerd gedaan zou hebben

Ik ben wel heel benieuwd naar jullie overwegingen. Op grond van welke van deze overweging(en) zou iemand die eerder strafrechtelijk veroordeeld is voor mishandeling van dieren geband moeten worden volgens jullie?

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:50

"De deelnemers aan bokt beschermen tegen de persoon in kwestie."
Ik kwam er pas geleden achter dat er dus een dierenbeul op dit forum zit... Dus beschermen... nah.

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:50

Mensen, bokt gaat gewoon niet bannen voor deze reden. Het enige wat je kunt doen is deze dame blijven volgen en bij alles wat ze plaatst een waarschuwing plaatsen. Uiteraard wel met het risico dat dit als persoonlijke vete zal worden opgevat en jij zelf een ban aan je broek hebt.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat Bart een uitleg zou geven waarom wel of niet bannen. Valt toch een beetje tegen dat deze kwestie zo onder het tapijt wordt geveegd.

Maar goed, het is wat het is.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:56

Ik snap best dat bokt op basis van deze redenen etc niet kan bannen. Logisch, want waarom zou bokt kunnen bannen op basis van dierenmishandeling dat buiten het forum om gaat? Bokt gaat niet iedereen na trekken/volgen wat zij of hij in zijn/haar vrije tijd doet. Maar toch vind ik dat bokt de mensen wel kan beschermen. En inderdaad, iedereen moet haar gewoon in de gaten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:57

Heimdallr schreef:
"De deelnemers aan bokt beschermen tegen de persoon in kwestie."
Ik kwam er pas geleden achter dat er dus een dierenbeul op dit forum zit... Dus beschermen... nah.


Volgende vraag: wat kan er dan met deelnemers aan bokt gebeuren als zo iemand niet geband wordt? Waar moeten we precies tegen beschermd worden?

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:01

Het voordeel van haar wel advertenties laten plaatsen is dat ze hier herkend wordt en er direct gewaarschuwd wordt. Dit zorgt er voor dat meer mensen ontdekken wie en wat ze is en niet met haar in zee gaan. Ook als je haar via internet opzoekt is het fijn als je gewaarschuwd wordt en wordt doorgestuurd naar dit soort topics en advertenties.
Lekker door laten gaan dus.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:05

Is deze lid nog steeds actief op bokt? Wel apart, heb alles beetje door gelezen en het bericht gezien van de link dat het op t nieuws was.

Ik vind dat zo iemand hier ook prima geband moet worden...

Mensen die hier niks vanaf weten, en bijvoorbeeld contact hebben met deze persoon ivm paard te koop of dergelijke, weten dus helemaal niet wat t paard te wachten staan.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:06

safina schreef:
Heimdallr schreef:
"De deelnemers aan bokt beschermen tegen de persoon in kwestie."
Ik kwam er pas geleden achter dat er dus een dierenbeul op dit forum zit... Dus beschermen... nah.


Volgende vraag: wat kan er dan met deelnemers aan bokt gebeuren als zo iemand niet geband wordt? Waar moeten we precies tegen beschermd worden?


Het was wel fijn geweest als mensen er van af wisten. Want nu is er misschien paniek voor niets. Desbetreffende persoon kan je wel niets maken, maar alsnog het geeft geen veilig/fijn gevoel dat zo iemand op bokt zit.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:07

safina schreef:
Je ontneemt daarmee wel iemand zijn vrijheid van meningsuiting. En vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Het is in Nederland gelukkig niet zo dat men zegt: "jij doet / vindt dingen waar we het niet mee eens zijn, dus we beperken jouw mogelijkheden om je te uiten."

Mee eens. Maar er is wat mij betreft een wezenlijk verschil tussen "het staat me niet aan wat iemand zegt" en "deze persoon houdt er praktijken op na die anderen kunnen schaden". Op het eerste wordt wat mij betreft beslist niet geband. Op het laatste ook niet, ik blijf erbij dat er ook andere mogelijkheden zijn.

Citaat:
Dus als je zoiets doet, moet je een hele goede reden hebben, lijkt mij. Zo'n ban-maatregel kan je globaal nemen vanuit drie verschillende overwegingen:

- iemand straffen voor wat hij/zij gedaan heeft (vergelding, genoegdoening)
- de deelnemers aan bokt beschermen tegen de persoon in kwestie
- het idee dat iemand leert van een ban en daardoor niet meer doet wat ze in het verleden verkeerd gedaan zou hebben


Iemand een BOT geven/straffen uit persoonlijke rancune gaat sowieso nergens over. Dat is het grof misbruiken van je (machts)positie en niet erg professioneel.
Niet iedereen leert daarnaast van een langdurige ban. In dit geval zijn er online genoeg andere mogelijkheden om dit soort handel te bedrijven: honden- en kattenfora genoeg. Het probleem wordt dan dus niet opgelost, maar slechts verplaatst naar ergens waar jij het in ieder geval niet meer ziet.

Als ik een keuze zou móeten maken, ga ik voor optie 2: bescherming van anderen.
Nogmaals: een BOT lijkt me hier ook erg overdreven. Er is echt een tussenweg. Ik hoop oprecht dat bokt die gaat zien.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:08

Een ban gaat inderdaad te ver, maar het beschermen van de anderen hier op bokt lijkt me een beter plan. Zo weet iedereen dat ze niet in zee moeten gaan met deze persoon. Geeft mij al een fijner gevoel.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:12

LadyMadonna schreef:
Ik durf te wedden dat diegene die op haar ads nu reageren straks wél een ban hebben ;(


Nog even hierop terugkomend, dit zou mij ook niet verbazen, maar meer omdat ik een aantal van die reacties ontzéttend laag vind. Dat mensen hier misschien persoonlijk bij betrokken zijn (geweest) en daardoor emotioneel worden o.i.d. kan ik prima begrijpen maar voor zover ik weet is het nog altijd niet toegestaan om elkaar openlijk uit te schelden.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:28

Snap ook niet dat ze gewoon door mag adverteren op bokt. Daarmee krijgt de markt hier op bokt een erg dubieuze status wat mij betreft. En schiet ik al in de lach bij het feit dat er mensen permanent geband worden omdat ze een riempje vergeten mee te sturen bij een stel teugels..... Op marktplaats is de advertentie twee of 3 keer gemeld en verwijderd. Waarom hier dan niet?

Het zwijgen van het beheer hier duidt ook op grote besluiteloosheid en desinteresse in het risico van bokkers die in de advertenties trappen van deze dame.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:29

slimmerik schreef:
Snap ook niet dat ze gewoon door mag adverteren op bokt. Daarmee krijgt de markt hier op bokt een erg dubieuze status wat mij betreft. En schiet ik al in de lach bij het feit dat er mensen permanent geband worden omdat ze een riempje vergeten mee te sturen bij een stel teugels..... Op marktplaats is de advertentie twee of 3 keer gemeld en verwijderd. Waarom hier dan niet?

Het zwijgen van het beheer hier duidt ook op grote besluiteloosheid en desinteresse in het risico van bokkers die in de advertenties trappen van deze dame.



Nou daarom, waarom daar wel om bannen terwijl iemand ook een riempje kan vergeten bij wijze van, maar iemand als dit wel toelaten op de bokt markt...

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:37

slimmerik schreef:
Snap ook niet dat ze gewoon door mag adverteren op bokt. Daarmee krijgt de markt hier op bokt een erg dubieuze status wat mij betreft. En schiet ik al in de lach bij het feit dat er mensen permanent geband worden omdat ze een riempje vergeten mee te sturen bij een stel teugels..... Op marktplaats is de advertentie twee of 3 keer gemeld en verwijderd. Waarom hier dan niet?

Het zwijgen van het beheer hier duidt ook op grote besluiteloosheid en desinteresse in het risico van bokkers die in de advertenties trappen van deze dame.


goed omschreven slimmerik

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:44

slimmerik schreef:
Snap ook niet dat ze gewoon door mag adverteren op bokt. Daarmee krijgt de markt hier op bokt een erg dubieuze status wat mij betreft. En schiet ik al in de lach bij het feit dat er mensen permanent geband worden omdat ze een riempje vergeten mee te sturen bij een stel teugels..... Op marktplaats is de advertentie twee of 3 keer gemeld en verwijderd. Waarom hier dan niet?

Het zwijgen van het beheer hier duidt ook op grote besluiteloosheid en desinteresse in het risico van bokkers die in de advertenties trappen van deze dame.

Precies dit! Helemaal mee eens!

Kennelijk is het welzijn van dieren niet zo belangrijk als een beugelriempje die niet meegestuurd is. :')

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:50

Mmmmm, dat ruikt hier naar een nieuwe V S... <<)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:51

Wil niet zeggen dat de andere ban niet nodig was hoor. Ik weet niet of de verkoper het nog wou oplossen.

Echter gaat het er mij om dat het best mogelijk is om deze bokker te bannen.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:43

Maar nogmaals, stel nou even dat we dit instellen he, waar ligt dan de grens?

Wanneer mag iemand dan wel en niet adverteren? Wanneer is iets dierenmishandeling?

Ik heb hier zelf deze week nog mee te maken gehad, dat iemand mij beschuldigde van dierenmishandeling en ik weet zeker dat als het aan die persoon ligt ik geen jonge paarden meer mag kopen.

Er zijn ook mensen waarvan ik vind dat ze hun paard mishandelen.

Ik wil eigenlijk zeggen dat ' mishandeling/verwaarlozing' vrij subjectief is totdat er een veroordeling aanhangt. Dus hoe moet daar dan beleid opgemaakt worden?

Oplichting is misschien makkelijker om 1 lijn in te trekken, maar ook dat is weer vrij ' subjectief' , kijk maar in een lopend topic over een doorverkocht paard waarvan de ene helft van bokt zegt: eigen schuld.

Ik zou dus graag voorstellen dat degene die vinden dat zij niet meer mag adverteren proberen om daar een algemene regel voor te verzinnen? Dat zou bokt helpen denk ik, want ik zou geen goed en eerlijk beleid kunnen bedenken :)

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:46

Als bijvoorbeeld iemand veroordeeld is voor dierenmishandeling, en t komt op t nieuws etc. Er is dus dan ook onderzoek gedaan en duidelijk dat het dierenmishandeling was...

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:46

Elk geval zal je altijd apart moeten bekijken.
In dit geval is er geen twijfel dat die bokker niet goed bezig is met de dieren.
Heeft zo vaak het nieuws gehaald, dat je niet meer over vermoedens kan spreken. Om niet te beginnen over andere bokkers die met die bokker contact hebben gehad/ misleid zijn.