Dierenbeul niet bannen, waarom???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:14

Elles schreef:
Maar er is wat mij betreft een wezenlijk verschil tussen "het staat me niet aan wat iemand zegt" en "deze persoon houdt er praktijken op na die anderen kunnen schaden".


Elles schreef:
Als ik een keuze zou móeten maken, ga ik voor optie 2: bescherming van anderen.
Nogmaals: een BOT lijkt me hier ook erg overdreven. Er is echt een tussenweg. Ik hoop oprecht dat bokt die gaat zien.


Dan ben ik benieuwd: waar moeten Bokkers dan precies tegen beschermd worden? Waarom is de aanwezigheid van iemand die voor dierenmishandeling veroordeeld is een risico voor jou, mij of de andere mensen die hier lezen en schrijven?

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:16

Het risico bestaat omdat ze op de BoktMarkt weer naar dieren vraagt. Als jij niet weet wie deze persoon is kan jouw dier dus bij haar, een dierenmishandelaar, terecht komen. Vandaar dat Elles waarschijnlijk ook de tussenweg noemt. Waarschijnlijk is dat iets als: Toestaan op het forum (waar ze geen risico vormt voor de overige bokkers), maar niet op de BoktMarkt o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:29

Elles schreef:
Iemand een BOT geven/straffen uit persoonlijke rancune gaat sowieso nergens over. Dat is het grof misbruiken van je (machts)positie en niet erg professioneel.


Toch vind ik die behoefte ergens ook weer heel menselijk. Je hoort dat dieren leed is aangedaan en dat raakt je in je hart. Dieren zijn kwetsbaar en vaak van onze zorg afhankelijk. Ze kunnen zich niet goed verdedigen of voor zichzelf opkomen. Ik denk dat dat bij veel mensen (mezelf incluis) ergens een gevoel van genoegdoening oproept als een persoon moet boeten voor het dierenleed dat hij of zij heeft aangericht. Ik weet niet of dat goed of slecht is, maar in ieder geval wel menselijk.
Maar de vraag is vervolgens of je hier op bokt iemand moet straffen die al gestraft is. En of je iemand moet gaan straffen voor wat anderen zeggen dat die persoon heeft gedaan. Maar waarvan je eigenlijk niet 100% zeker weet of dat wel zo is en hoe het precies zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:57

Gruis schreef:
Het risico bestaat omdat ze op de BoktMarkt weer naar dieren vraagt. Als jij niet weet wie deze persoon is kan jouw dier dus bij haar, een dierenmishandelaar, terecht komen. Vandaar dat Elles waarschijnlijk ook de tussenweg noemt. Waarschijnlijk is dat iets als: Toestaan op het forum (waar ze geen risico vormt voor de overige bokkers), maar niet op de BoktMarkt o.i.d.


Even de advocaat van de duivel spelen: loop ik dat risico niet altijd als ik reageer op een advertentie van iemand die om dieren vraagt? En moeten de moderatoren van Bokt me daartegen beschermen, of moet ik daar zelf mijn verantwoordelijkheid in nemen?

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:05

Ik ben per toeval op dit uitgekomen en had nog nooit van die persoon gehoord. Ik heb even wat gespeurd over die dame en tjee zeg wat een randdebiel is dat! -:(-
Het verhaal met die hond grrrrrrr ik geloof dat ik haar dr kop van dr romp had gedraaid wat een afschuwelijk w**f is dat! _-:(
En vervolgens zag ik dat ze idd doodleuk adverteert op Bokt op zoek naar honden en paarden!
Heel goed dat mensen meteen fel reageren op die advertenties!!! +:)+

Niet te geloven,wat een naar akelig mens is dat gatver :r ! Wat moeten die mensen zich beroerd voelen die ooit een dier in goeder trouw aan dat stuk schorem hebben meegegeven.
En als je ziet hoe ze hier op Bokt verschijnt tssss alsof het zoete lieve gerritje in persoon is. |o

Dan tik je echt niet zuiver als je gewoon door gaat alsof er niks gebeurd is.

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:19

Ik vind wel degelijk dat ze geband mag worden.
Niet alleen van de bokt markt, maar ook van het forum. Niet voor mijn genoegdoening hoor maar puur om het feit dat hier ook jongeren om advies vragen en dan geen nieuwe mishandelaars geboren moeten worden.

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:20

safina schreef:
Gruis schreef:
Het risico bestaat omdat ze op de BoktMarkt weer naar dieren vraagt. Als jij niet weet wie deze persoon is kan jouw dier dus bij haar, een dierenmishandelaar, terecht komen. Vandaar dat Elles waarschijnlijk ook de tussenweg noemt. Waarschijnlijk is dat iets als: Toestaan op het forum (waar ze geen risico vormt voor de overige bokkers), maar niet op de BoktMarkt o.i.d.


Even de advocaat van de duivel spelen: loop ik dat risico niet altijd als ik reageer op een advertentie van iemand die om dieren vraagt? En moeten de moderatoren van Bokt me daartegen beschermen, of moet ik daar zelf mijn verantwoordelijkheid in nemen?


Natuurlijk moet je daar ook zelf in je verantwoordelijkheid nemen! Maar dat neemt niet weg dat als Bokt wéét hoe deze dame is er wellicht extra voorzorgsmaatregelen genomen kunnen worden. Het risico dat er zoiets gebeurd kan je natuurlijk nooit helemaal wegnemen, maar als iemand erom bekend staat, zelfs erom veroordeeld is, dan wordt het wat mij betreft wél tijd om stappen te nemen en kan je het niet meer afdoen met zeggen: Tsja dan moet je zelf maar onderzoek doen.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:34

Maar goed stel ze word gebant dan kan ze alsnog onder een andere naam verschijnen toch?

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:55

PowerReiner schreef:
Ik vind wel degelijk dat ze geband mag worden.
Niet alleen van de bokt markt, maar ook van het forum. Niet voor mijn genoegdoening hoor maar puur om het feit dat hier ook jongeren om advies vragen en dan geen nieuwe mishandelaars geboren moeten worden.

Idd. V S deed destijds gelijkaardige dingen en die is toch ook van bokt geband?

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:01

funnyhorses schreef:
Maar goed stel ze word gebant dan kan ze alsnog onder een andere naam verschijnen toch?


Dat is het natuurlijk ook, het is makkelijk genoeg om van ip te wisselen tegenwoordig zoals ik regelmatig van manlief hoor, en als iemand onder de naam + ip waaronder ze nu bekend staat post is ze in ieder geval in de gaten te houden..

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:03

@manie, sorry ik las het verkeerd
@drifter, ja dat is zo. Mailadres kan je ook makkelijk aanmaken en je kan ook op de laptop/pc van iemand anders. Dat is wel jammer eigenlijk...

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:08

funnyhorses schreef:
Ik ben per toeval op dit uitgekomen en had nog nooit van die persoon gehoord. Ik heb even wat gespeurd over die dame en tjee zeg wat een randdebiel is dat! -:(-
Het verhaal met die hond grrrrrrr ik geloof dat ik haar dr kop van dr romp had gedraaid wat een afschuwelijk w**f is dat! _-:(
En vervolgens zag ik dat ze idd doodleuk adverteert op Bokt op zoek naar honden en paarden!
Heel goed dat mensen meteen fel reageren op die advertenties!!! +:)+

Niet te geloven,wat een naar akelig mens is dat gatver :r ! Wat moeten die mensen zich beroerd voelen die ooit een dier in goeder trouw aan dat stuk schorem hebben meegegeven.
En als je ziet hoe ze hier op Bokt verschijnt tssss alsof het zoete lieve gerritje in persoon is. |o

Dan tik je echt niet zuiver als je gewoon door gaat alsof er niks gebeurd is.

Inderdaad! Je moet wel een erg gestoord/idioot/erger dan dat persoon zijn om zo te doen!
En dan ook nog een beetje onzin reacties terug plaatsen ook. Ze is echt 1 woord: GESTOORD
Het is inderdaad een rot wijf......
Ze moeten dat rot mens echt bannen.
Jammer dat het geen meeste stemmen gelden is want dan was dat mens alleang weg!

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:10

Drifter schreef:
funnyhorses schreef:
Maar goed stel ze word gebant dan kan ze alsnog onder een andere naam verschijnen toch?


Dat is het natuurlijk ook, het is makkelijk genoeg om van ip te wisselen tegenwoordig zoals ik regelmatig van manlief hoor, en als iemand onder de naam + ip waaronder ze nu bekend staat post is ze in ieder geval in de gaten te houden..


Ik heb het verhaal een beetje gevolgd en was er eerst op tegen tot ik deze post las.
Maar toch blijft het steken dat zo iemand op bokt zit hoor.

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:14

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij wel af vraag of zij ze allemaal wel op een rijtje heeft boven in. Sowiezo zit er al wat verkeerd natuurlijk met dit soort praktijken, maar als je naar haar posts kijkt op Bokt zit er ook geen logica in. De meesten raken kant nog wal en van de hak op de tak.
Zou zij überhaupt wel toerekeningsvatbaar verklaard worden denk ik dan?

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:16

Xfjord schreef:
funnyhorses schreef:
Ik ben per toeval op dit uitgekomen en had nog nooit van die persoon gehoord. Ik heb even wat gespeurd over die dame en tjee zeg wat een randdebiel is dat! -:(-
Het verhaal met die hond grrrrrrr ik geloof dat ik haar dr kop van dr romp had gedraaid wat een afschuwelijk w**f is dat! _-:(
En vervolgens zag ik dat ze idd doodleuk adverteert op Bokt op zoek naar honden en paarden!
Heel goed dat mensen meteen fel reageren op die advertenties!!! +:)+

Niet te geloven,wat een naar akelig mens is dat gatver :r ! Wat moeten die mensen zich beroerd voelen die ooit een dier in goeder trouw aan dat stuk schorem hebben meegegeven.
En als je ziet hoe ze hier op Bokt verschijnt tssss alsof het zoete lieve gerritje in persoon is. |o

Dan tik je echt niet zuiver als je gewoon door gaat alsof er niks gebeurd is.

Inderdaad! Je moet wel een erg gestoord/idioot/erger dan dat persoon zijn om zo te doen!
En dan ook nog een beetje onzin reacties terug plaatsen ook. Ze is echt 1 woord: GESTOORD
Het is inderdaad een rot wijf......
Ze moeten dat rot mens echt bannen.
Jammer dat het geen meeste stemmen gelden is want dan was dat mens alleang weg!


Lees even de opmerking van de mod bovenaan pagina 4. Door dit soort reacties gaat het topic straks definitief op slot. Zou zonde zijn. Boos zijn prima maar een beetje normaal reageren kan ook wel toch?

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:20

Kirsha, is goed

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:32

Het vorige topic heb ik mee gevolgd, daar was het heel duidelijk dat deze persoon niet helemaal helder is en professionele hulp nodig heeft.
Ik praat deze persoon helemaal niet goed en haar acties al helemaal niet want elke dierenbeul mag van mij branden MAAR......
Ik geloof toch dat deze persoon niet helemaal goed weet waar ze mee bezig is.

En ik snap bokt heel goed waarom ze niet geband wordt.
Je gaat toch geen mensen bannen omdat ze iets doen in hun privéleven dat niet door de beugel kan?
Hou haar hier, hou haar mee in de gaten en in godsnaam, HELP HAAR waar ze hulp nodig heeft! :)

BigOne
Berichten: 38434
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:36

tessyke, als je 54 bent en je hele leven al zo manisch bent is er weinig hulp te bieden, ze moet het zelf wel willen en niet denken dat de hele wereld tegen haar samen spant want daar komt het in het kort op neer. Volgens mij is er in ******'s jeugd veel fout gegaan waardoor ze nu liefde bij dieren zoekt want die oordelen niet en daarom is het ook zo gemakkelijk om ze te behandelen zoals je wilt, ook al staat dat gelijk aan mishandeling imo.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 20-11-14 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit bericht verwijderd

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:38

tessyke schreef:
En ik snap bokt heel goed waarom ze niet geband wordt.
Je gaat toch geen mensen bannen omdat ze iets doen in hun privéleven dat niet door de beugel kan?
Hou haar hier, hou haar mee in de gaten en in godsnaam, HELP HAAR waar ze hulp nodig heeft! :)



ben ik het niet geheel mee eens.

Ze zit op een paardenforum terwijl ze een veroordeelde is. Zaak waarbij dierenverwaarlozing zit.
Als veroordeelde vind ik dat echt veel erger dan dat ze was vrijgesproken.
Dan was er geen bewijs maar nu wel. Ze heeft gewoon haar paarden meerdere malen verwaarloost.
En dan lekker advies geven op een paardenforum. Ik vind het krom.
Ze heeft niet stiekem iets gestolen bij de kruidvat oid.

Daarbij.. het is al helemaal niet de taak van bokt of beheer om haar in de gaten te houden of om haar te helpen.
En ze wilt het niet omdat ze denkt niks fout te hebben gedaan.
Dan zouden ze haar beter kunnen bannen.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:39

Ik vind dat ruitje een hele essentiële post geplaatst heeft. Men beschikt over een tweede kans. Op bokt is tot dusver mijn kennis reikt niks gewaarborgd over deze gebruiker op bokt zelf. Ik zeg niet dat de activiteiten door de beugel kunnen maar moet bokt aan de hand van andere activiteiten gaan handelen? Nee. Bokt is net als iedere site een individu. In de berichten van die bokker kan ik geen informatie vinden waardoor zij verbannen moet worden. Je kunt haar activiteiten niet stoppen door haar te bannen. Dat is het verschil met een pedofiel. Door tenminste één instantie hem de toegang te ontnemen, is er weer een plek minder waar hij zijn plannen kan uitvoeren. Als je die bokker bant op basis van dierenmishandeling, zal dit 0,0 effect hebben op haar activiteiten.

Edit: mobiele typfouten verbeterd
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 20-11-14 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:42

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Hoe krom het ook mag lijken, in feite staat Bokt los van wat deze dame in haar eigen tijd uitvoert.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:42

een 2e, een 3e hoe vaak is ze niet veroordeeld?
Trouwens van mij hoeft ze nu niet weg maar de post over dat bokt haar in godsnaam moet helpen en een 2e kans geven.. sorry maar als je meerdere malen veroordeelt bent dan verdien je geen 2e kans
en bokt hoeft haar niet in de gaten te houden.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:51

Snooki schreef:
een 2e, een 3e hoe vaak is ze niet veroordeeld?
Trouwens van mij hoeft ze nu niet weg maar de post over dat bokt haar in godsnaam moet helpen en een 2e kans geven.. sorry maar als je meerdere malen veroordeelt bent dan verdien je geen 2e kans
en bokt hoeft haar niet in de gaten te houden.

Die zijn schoongeveegd.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:53

Ik ga zo ene hier ook geen aai over het bolletje geven! :(
Ze komt vanzelf een keertje de verkeerde tegen en dan lost het zich vanzelf op. }:)

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:03

Ik vraag mij af waar bokkers tegen beschermd moeten worden?
Er wordt meer tegenstrijdig advies gegeven, de markt wordt in de gaten gehouden.

Dat een aantal bokkers wil handelen vanuit emotie ipv rede kan ik ook snappen.
Maar we leven niet meer in de Middeleeuwen.
Ook uitingen naar het beheer snap ik niet zo goed. Met populistisch gedrag krijg je wel bokkers mee maar het lost geen steek op.

Niemand kijkt hier achter de schermen.
Meeste zijn gewoon uitingen van frustratie en onmacht, hoop dat anderen daar doorheen kunnen lezen.

Zoals ik al zei zijn er ook genoeg redenen om haar op bokt te houden.