Dierenbeul niet bannen, waarom???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerban
Berichten: 650
Geregistreerd: 28-07-11

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:31

We hebben iig ons zegje dan wel gedaan en hebben de mods stof tot nadenken!

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:45

Er zijn echt al ontiegelijk veel artikelen van deze Q. de K.
De een nog misselijk makender dan de ander :r
Hopelijk treft ze binnenkort een rechter die er ook zo over denkt en deze dame voor flinke tijd achter de tralies zet en op zijn minst een verbod op het houden van dieren geeft!
Een zooitje psychische hulp is voor de dame ook geen overbodige luxe.

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:05

Iedereen heeft het er over dat ze niet is veroordeelt, dat is ze zeker wel, al in 2009 is ze veroordeelt tot een werkstraf. Deze dame is imo levensgevaarlijk, ze beweert klokkenluider te zijn en van alles van hoge bazen te weten. Nu, laten ze haar maar eens aanpakken en dan horen we wel wat ze zo graag wil spuien. Quirine, heerlijk om zoveel oliebol over jezelf te lezen, of niet, heb je nog contact met je zoon of schaamt hij zich ook kapot dat hij een uiterst apart figuur als moeder heeft.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:10

60 uur werkstraf en 2 weken voorwaardelijke gevangenisstraf vind ik nergens op slaan, ik bedoel dat ze ECHT veroordeeld word.
Geen uitstapje van 60 uur werkstraf.

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:13

Veroordeling is veroordeling, dit betekend dat je iets strafbaars hebt gedaan.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:15

Ja dat bedoel je, ik heb inderdaad ook ergens gelezen dat iemand zei dat ze onschuldig is zolang de rechter haar niet veroordeeld heeft.
Maar dat is ze dus wel degelijk.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:16


Lautje138
Berichten: 159
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:16

Maar om wat voor reden heeft ze die voorwaardelijke gevangenisstraf en taakstraf gekregen? Vanwege de aanklacht voor dierenmishandeling/verwaarlozing etc of omdat ze "klokkenluider"is geweest? Daar zit wel een verschil in. Op het moment dat die veroordeling niets met haar dieren te maken heeft, dan is zij nogsteeds officieel onschuldig bevonden door het gerecht voor de aanklachten mbt het dierengebeure en heeft Bokt ook nog steeds geen poot om op te staan.
Als het wel is vanwege haar dierenmishandeling/verwaarlozing etc etc, dan snap ik niet dat Bokt haar niet al lang een ban heeft gegeven.

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:17

Boktmarkt hoort geen platform te zijn voor oplichters, dierenmishandelaars of mensen die dieren verwaarlozen.

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:18

IZEP schreef:
Lalidan schreef:
Het is redelijk simpel. Iemand wordt door het team van Bokt afgerekend op wat diegene hier op Bokt doet, niet op wat iemand daarbuiten doet. Dat valt voor Bokt sowieso niet te controleren, daarnaast is Bokt geen rechter. Dus er is geen enkele reden om zo iemand van Bokt te bannen.


Ze is toch bewust op de boktmarkt aktief op zoek naar dieren? Lijkt me wel genoeg zeg in dit geval. Mits bokt het normaal vindt dat mensen worden opgelicht omdat ze dieren door verkoopt of idd eindigen als vloerkleedje. Walgelijk gewoon!


Bokt is gewoon openbaar, het is internet. Zij gedraagt zich hier normaal en mag dus ook gewoon advertenties plaatsen als zij dat wil.
Iedereen is vrij om op zoek te gaan naar nieuwe dieren. En met dit soort topics worden mensen weer extra gewaarschuwd.

Lautje138
Berichten: 159
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:19

Arrabel schreef:
Ja dat bedoel je, ik heb inderdaad ook ergens gelezen dat iemand zei dat ze onschuldig is zolang de rechter haar niet veroordeeld heeft.
Maar dat is ze dus wel degelijk.


Waarschijnlijk doel je nu op mijn post in de toppic van het voorpagina nieuws.
Wat ik hiermee bedoel is dat Juridisch ze niet schuldig is bevonden als ze niet veroordeeld is.
Het staat buiten kijf dat ze inderdaad van alles heeft gedaan wat het daglicht niet kan verdragen. Ben ik met jullie eens en ik vind ook niet dat zij onschuldig is. Ik bedoel alleen hiermee te zeggen dat als zij onschuldig bevonden is bij het gerecht, zij mensen wel kan aanklagen voor smaad en laster, want ze is immers onschuldig bevonden. Ja zo krom zit het hier in NL in elkaar.

Edit: Inmiddels heeft de dame in kwestie ook gereageerd op het voorpagina nieuws. Dit bevestigt mijn argumenten nog meer. Zij is (helaas) vrijgesproken en alles is teruggetrokken. Haar "strafblad" is schoon. Hierdoor heeft zij (helaas) nog meer een machtspositie gekregen. Bokt blokt haar om de reden dat zij haar een dierenbeul vinden. helaas geen bewijs van te vinden en Bokt wordt voor t gerecht gesleept want ze wordt openbaar zwart gemaalt.. Ik ben bang dat zij alleen een ban kan krijgen zodra zij dus de boktregeld overschrijd... want dan hebben ze een poot om op te staan.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 12:29

Laat Bokt het dan aub toestaan dat mensen haar boktnaam noemen in topics, gewoon als waarschuwing, maar zelfs dat mag niet :n

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:30

Dat kan opgepakt worden als smaad en dat is strafbaar.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 12:32

Tja het zal, naja ik PB vrolijk door (wie weet krijg ik wel een ban >;) )

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:34

minikatje schreef:
Dat kan opgepakt worden als smaad en dat is strafbaar.



Waarom is dat smaad?
Mods openen ook regelmatig een topic met:
'Meer mensen slechte markt ervaringen met 'bokt naam' '

Lautje138
Berichten: 159
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Stadskanaal

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:37

@Mjetterd, waarschijnlijk omdat het in dit geval nogal om een "delicate" kwestie gaat met een vrouw die op de 1 of andere manier constant juridisch de dans ontspringt en zij waarschijnlijk niet zal schuwen om inderdaad Bokt aan te klagen omdat zij er juist zo hard haar best er voor doet om onschuldig te blijven. Wordt haar naam aan de daden gelinkt, is dit inderdaad smaad aangezien zij nog steeds volgens het gerecht onschuldig is bevonden totdat het tegendeel is bewezen.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:41

Dat is ervaringen navragen en niet gelijk beschuldigen.
Dat heeft ook gelijk betrekking op bokt.

De dame is kwestie heeft geen bokkers opgelicht etc.
Haar daden bevinden zich buiten bokt.
Verder zie ik dat Lautje al een mooi stukje heeft getypt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:41

Ze heeft zelf ook gereageerd in dat andere topic he, en even zoeken geeft op de eerste pagina al haar boktnaam weer.
Ik snap uberhaubt niet dat dat soort mensen (die veelvuldig in de fout gaan) nog dieren mogen houden. En dat ze nog in de gelegenheid zijn/ beschermd worden om dieren te kopen..

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:43

Zolang mensen van hun beesten afwillen hebben deze mensen vrij spel.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:43

Lautje138 schreef:
Maar om wat voor reden heeft ze die voorwaardelijke gevangenisstraf en taakstraf gekregen? Vanwege de aanklacht voor dierenmishandeling/verwaarlozing etc of omdat ze "klokkenluider"is geweest? Daar zit wel een verschil in. Op het moment dat die veroordeling niets met haar dieren te maken heeft, dan is zij nogsteeds officieel onschuldig bevonden door het gerecht voor de aanklachten mbt het dierengebeure en heeft Bokt ook nog steeds geen poot om op te staan.
Als het wel is vanwege haar dierenmishandeling/verwaarlozing etc etc, dan snap ik niet dat Bokt haar niet al lang een ban heeft gegeven.



Op de link op deze pagina staat dat ze het hiervoor heeft gehad:
"In 2009 kreeg de Haagse zestig uur werkstraf omdat ze haar zwaargewonde kat liet creperen. Het roodharige beestje, dat door paardenhouders werd gevonden op de Loolaan, liep al zeker een week rond met een vanaf de elleboog ontvelde voorpoot en afgescheurde pezen en voetzooltjes. De verwondingen waren zo ernstig dat de poot van de kat, die volgens getuigen al helemaal zwart was, moest worden afgezet."

Lautje138
Berichten: 159
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:52

Shanna, ik ben het volledig met je eens.. maar helaas blijft het een gevoels kwestie dat wij dat vinden. Zolang het rechtsysteem in NL blijft zoals het is, en de dame in kwestie niet veroordeeld is of een schoon strafblad houd, ben ik bang dat er niets anders op zit dat haar aanwezigheid op bokt te tolereren. Zij is wel zo uitgekookt dat ze er wel voor zal zorgen dat iedereen die haar tegenwerkt zelf het onderspit delft. Vooral omdat zij ondanks dat zij veelvuldig de fout in is gegaan, nog "schoon"is en dus feitelijk geen strafbaar feit heeft gepleegd.

nogmaals, ik ben het volledig met je eens. het zou niet moeten kunnen. maar helaas gebeurd het wel..


@Elise_K, sorry, even niet goed gekeken :P
Maar, als je nu kijkt naar de post van deze dame in de toppic van het voorpagina nieuws, zul je lezen dat ze het voor elkaar heeft gekregen dat ze haar eerdere veroordeling in heeft laten trekken. Hierdoor is ze nu dus officieel vrij verklaard van alle voorgaande veroordelingen. Ze heeft dus een schoon strafblad en in dit geval dus geen veroordeling gehad.
(ik ben het wel met je eens hoor, ooit heeft ze deze veroordeling gehad, wat wel bewijst dat ze niet goed voor dieren is. Helaas is wat ik hierboven ook al schrijf, haar strafblad schoon en heeft ze geen strafbaar feit op haar naam staan. dus wettelijk blijft dan toch weer het "onschuldig totdat het tegendeel is bewezen" van kracht en heeft zij een positie in kunnen nemen dat er inderdaad wel een aanklacht van smaad en/of laster tegen Bokt kan plaatsen omdat de veroordeling terug getrokken is.)

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:30

Lastige situatie. Je zou het enerzijds ook van de andere kant kunnen bekijken. Als iemand een mishandeling heeft verricht maar is vrij gesproken, kun je deze persoon ook niet verbannen. Iemand bannen voor iets wat zich in het echte leven plaatsvindt, is niet mogelijk omdat de strafbare feiten zich in dit geval op bokt enkel mogen afspelen. Daarbuiten heeft bokt niks te zegge. Pietje kan geen ban krijgen omdat hij Jantje in het echte leven op een zaterdagavond een klap jeeft verkocht.

Hiermee wil ik geen kant trekken overigens.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:34

ach...ik herinner mij nog iemand van bokt die op een te kleine pony had gezeten...ponypletter.
Die werd gewoon beschermd...

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:36

Elise_K schreef:
Lautje138 schreef:
Maar om wat voor reden heeft ze die voorwaardelijke gevangenisstraf en taakstraf gekregen? Vanwege de aanklacht voor dierenmishandeling/verwaarlozing etc of omdat ze "klokkenluider"is geweest? Daar zit wel een verschil in. Op het moment dat die veroordeling niets met haar dieren te maken heeft, dan is zij nogsteeds officieel onschuldig bevonden door het gerecht voor de aanklachten mbt het dierengebeure en heeft Bokt ook nog steeds geen poot om op te staan.
Als het wel is vanwege haar dierenmishandeling/verwaarlozing etc etc, dan snap ik niet dat Bokt haar niet al lang een ban heeft gegeven.



Op de link op deze pagina staat dat ze het hiervoor heeft gehad:
"In 2009 kreeg de Haagse zestig uur werkstraf omdat ze haar zwaargewonde kat liet creperen. Het roodharige beestje, dat door paardenhouders werd gevonden op de Loolaan, liep al zeker een week rond met een vanaf de elleboog ontvelde voorpoot en afgescheurde pezen en voetzooltjes. De verwondingen waren zo ernstig dat de poot van de kat, die volgens getuigen al helemaal zwart was, moest worden afgezet."




En wat ik dan niet begrijp....mensen zien dat dier rondlopen,al een week.Niemand komt op het idee om het dier te helpen?Dat vind ik dan altijd zo apart.Als je weet dat dat mens de eigenaar is en er niet mee zit om haar paarden tot hun knieen in de bagger te laten staan....dan kun je bedenken dat ze die kat echt niet gaat helpen.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:40

Begrijp ook dat bokt geen politie is. Dit soort zaken zikn voor de politie, niet aan het boktteam.