Dierenbeul niet bannen, waarom???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:29

Moderatoropmerking:
Zoals al eerder is aangegeven door diverse gebruikers is het niet de taak van het Boktteam om gebruikers te bannen voor iets wat ze buiten Bokt hebben gedaan. Als de desbetreffende gebruiker zich aan de regels van ons forum houdt, zien wij geen directe reden om iemand te bannen. Hierbij willen we wel aangeven dat, mochten deze praktijken zich op Bokt zelf afspelen of mocht er een vermoeden van zijn, dat wij het op prijs stellen als jullie dit bij ons melden zodat wij hier als team naar kunnen kijken.

Het topic wordt bij deze weer geopend. Hierbij vraag ik jullie om er geen heksenjacht van te maken, gebeurt dit wel dan gaat het topic per direct op slot en zullen er gepaste sancties volgen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:51

Hoe zit het dan met bokt markt?
Daar is ze actief en vind dat niet passen op dit forum.
Ik vind het misleiding!

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:55

sneeuwpop schreef:
Hoe zit het dan met bokt markt?
Daar is ze actief en vind dat niet passen op dit forum.
Ik vind het misleiding!

ik vind het ook! beetje een konik en een border collie zoeken >;)
moeten mensen echt niet intrappen!
het is gewoon een raar mens....(veel erger maar goed)

AnnemiekvM

Berichten: 8253
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:25

Ik vind dat Bokt deze gebruiker echt wel mag bannen. Zeker gezien de advertenties die ze plaatst.
Als paardensite vind ik dat je een goed voorbeeld moet zijn.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:27

AnnemiekvM schreef:
Ik vind dat Bokt deze gebruiker echt wel mag bannen. Zeker gezien de advertenties die ze plaatst.
Als paardensite vind ik dat je een goed voorbeeld moet zijn.

vind ik ook! ze zit op de markt. mensen die niet doorhebben dat zij het is verkopen misschien wel een dier aan haar en dat wil je echt niet......

ik kan hier best wel boos om worden eigenlijk :P

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 19:38

Ik zeg niks meer, heb al zeker op 3 offtopic berichten van deze dame getemd + ze mag haar gang gaan op boktmarkt :n
Marktplaats heeft haar advertentie wél verwijderd _/-\o_

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:38

manie schreef:
Ik zeg niks meer, heb al zeker op 3 offtopic berichten van deze dame getemd + ze mag haar gang gaan op boktmarkt :n
Marktplaats heeft haar advertentie wél verwijderd _/-\o_

nou ik zou eerder verwachten dat bokt dat doet ipv marktplaats!
zie je maar weer hoe ver bokt in dit soort dingen is..... :P

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:40

Nogmaals, als jullie een melding maken van de desbetreffende advertenties kunnen we archief opbouwen en er gericht naar kijken :)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:41

Het is toch van de zotte dat er eerst iemand opgelicht oid moet worden, omdat ze zich tot dan nog aan de regels houdt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:41

Muurp schreef:
Zoals al eerder is aangegeven door diverse gebruikers is het niet de taak van het Boktteam om gebruikers te bannen voor iets wat ze buiten Bokt hebben gedaan. Als de desbetreffende gebruiker zich aan de regels van ons forum houdt, zien wij geen directe reden om iemand te bannen. Hierbij willen we wel aangeven dat, mochten deze praktijken zich op Bokt zelf afspelen of mocht er een vermoeden van zijn, dat wij het op prijs stellen als jullie dit bij ons melden zodat wij hier als team naar kunnen kijken.

Het topic wordt bij deze weer geopend. Hierbij vraag ik jullie om er geen heksenjacht van te maken, gebeurt dit wel dan gaat het topic per direct op slot en zullen er gepaste sancties volgen.[/mod]


Ik ben maar een simpele jurist, maar ik vind het een opmerkelijke houding.
Op het moment dat bijvoorbeeld een schooldocent een delict heeft gepleegd, welke uitkomt tijdens zijn dienstverband (maar niets te maken heeft met dienstverband!), dan is dat al reden voor een ontslag. Dan hebben we het nota bene over een baan van een dader.

In dit geval is er een dader op gebied van dieren. Het betreft hier een simpel forum, zonder al te veel verplichtingen en daaraan verbonden rechten. In plaats van mensen/dieren te beschermen, kiezen jullie ervoor om deze dader een platform te geven? Tamelijk bizar...

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:42


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:44

Iemand met al veel negatieve publiciteit in de media op het gebied van dierenwelzijn zou op een forum als dit geen gelegenheid moeten krijgen om te adverteren of te handelen in dieren.

"Maar het gebeurt buiten bokt"? Zeker, maar het adverteren niet en het veroorzaakt duidelijk steeds zoveel opschudding en negativiteit dat het zinnig is om je af te vragen of je dit op bokt wilt hebben. De gebruikers zijn er duidelijk massaal niet blij mee. Lijkt me dus een duidelijk gevalletje "art.5" en niet iets om te negeren door het team.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:45

hollywood86 schreef:
Muurp schreef:
Zoals al eerder is aangegeven door diverse gebruikers is het niet de taak van het Boktteam om gebruikers te bannen voor iets wat ze buiten Bokt hebben gedaan. Als de desbetreffende gebruiker zich aan de regels van ons forum houdt, zien wij geen directe reden om iemand te bannen. Hierbij willen we wel aangeven dat, mochten deze praktijken zich op Bokt zelf afspelen of mocht er een vermoeden van zijn, dat wij het op prijs stellen als jullie dit bij ons melden zodat wij hier als team naar kunnen kijken.

Het topic wordt bij deze weer geopend. Hierbij vraag ik jullie om er geen heksenjacht van te maken, gebeurt dit wel dan gaat het topic per direct op slot en zullen er gepaste sancties volgen.[/mod]


Ik ben maar een simpele jurist, maar ik vind het een opmerkelijke houding.
Op het moment dat bijvoorbeeld een schooldocent een delict heeft gepleegd, welke uitkomt tijdens zijn dienstverband (maar niets te maken heeft met dienstverband!), dan is dat al reden voor een ontslag. Dan hebben we het nota bene over een baan van een dader.

In dit geval is er een dader op gebied van dieren. Het betreft hier een simpel forum, zonder al te veel verplichtingen en daaraan verbonden rechten. In plaats van mensen/dieren te beschermen, kiezen jullie ervoor om deze dader een platform te geven? Tamelijk bizar...

inderdaad! het is dan maar een forum. maar daar kan genoeg ellende van komen! ban dat mens gewoon. je beschermt daar zeker dieren mee!


Elles schreef:
Iemand met al veel negatieve publiciteit in de media op het gebied van dierenwelzijn zou op een forum als dit geen gelegenheid moeten krijgen om te adverteren of te handelen in dieren.

"Maar het gebeurt buiten bokt"? Zeker, maar het adverteren niet en het veroorzaakt duidelijk steeds zoveel opschudding en negativiteit dat het zinnig is om je af te vragen of je dit op bokt wilt hebben. De gebruikers zijn er duidelijk massaal niet blij mee. Lijkt me dus een duidelijk gevalletje "art.5" en niet iets om te negeren door het team.

idd het gebeurt buiten bokt maar je voorkomt een klein deel door haar hier te bannen

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:45

hollywood86 schreef:
Ik ben maar een simpele jurist, maar ik vind het een opmerkelijke houding.
Op het moment dat bijvoorbeeld een schooldocent een delict heeft gepleegd, welke uitkomt tijdens zijn dienstverband (maar niets te maken heeft met dienstverband!), dan is dat al reden voor een ontslag. Dan hebben we het nota bene over een baan van een dader.

In dit geval is er een dader op gebied van dieren. Het betreft hier een simpel forum, zonder al te veel verplichtingen en daaraan verbonden rechten. In plaats van mensen/dieren te beschermen, kiezen jullie ervoor om deze dader een platform te geven? Tamelijk bizar...


Opmerkelijke opmerking aangezien een docent (zoals je zelf zegt) in dienstverband werkt op een school en desbetreffende bokker dat niet is bij bokt :+
Bokt is gewoon internet en internet is openbaar. (helaas)

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 19:45

Archief?!?
Met deze wetenschap verwijder je die advertentie gewoon....
Ze zoekt een hond Xfjord.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:46

manie schreef:
Archief?!?
Met deze wetenschap verwijder je die advertentie gewoon....
Ze zoekt een hond Xfjord.

sjoh die ad plaats ik toch net :P
maar ze zoekt ook een ijslander zadel dus die heeft daar dan weer niks mee te maken denk ik maar die hond en dat paard die ze zoekt wel

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 19:48

Gaat mij om die hond :)

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:48

manie schreef:
Gaat mij om die hond :)

dus jij vind dat paarden wel mishandeld mogen worden? nou nou......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:49

Goof schreef:
hollywood86 schreef:
Ik ben maar een simpele jurist, maar ik vind het een opmerkelijke houding.
Op het moment dat bijvoorbeeld een schooldocent een delict heeft gepleegd, welke uitkomt tijdens zijn dienstverband (maar niets te maken heeft met dienstverband!), dan is dat al reden voor een ontslag. Dan hebben we het nota bene over een baan van een dader.

In dit geval is er een dader op gebied van dieren. Het betreft hier een simpel forum, zonder al te veel verplichtingen en daaraan verbonden rechten. In plaats van mensen/dieren te beschermen, kiezen jullie ervoor om deze dader een platform te geven? Tamelijk bizar...


Opmerkelijke opmerking aangezien een docent (zoals je zelf zegt) in dienstverband werkt op een school en desbetreffende bokker dat niet is bij bokt :+
Bokt is gewoon internet en internet is openbaar. (helaas)


Enig abstract denkvermogen is een groot goed.
Waarbij voor de meeste mensen wel duidelijk zal zijn dat, als zelfs complete dienstverbanden kunnen worden opgezegd vanwege gepleegde delicten, een ban op een simpel forum wel het minste is.

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:54

hollywood86 schreef:
Enig abstract denkvermogen is een groot goed.
Waarbij voor de meeste mensen wel duidelijk zal zijn dat, als zelfs complete dienstverbanden kunnen worden opgezegd vanwege gepleegde delicten, een ban op een simpel forum wel het minste is.


Nogmaals; het verschil is dat internet gewoon openbaar is.....

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:03

Waarom ze niet verbannen wordt omdat ze advertenties op de markt zet? Omdat je in Nederland onschuldig bent, tot het tegendeel bewezen is.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:04

Nayomie schreef:
Waarom ze niet verbannen wordt omdat ze advertenties op de markt zet? Omdat je in Nederland onschuldig bent, tot het tegendeel bewezen is.

tja dat is helaas zo ja.....

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:14

Verbannen is ook niet nodig, wat mij betreft dan. Er zijn echt andere opties.
Met een béétje kundige omgang met mensen moet dit door het team zó op te lossen zijn.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:15

Elles schreef:
Verbannen is ook niet nodig, wat mij betreft dan. Er zijn echt andere opties.
Met een béétje kundige omgang met mensen moet dit door het team zó op te lossen zijn.

bannen van de bokt markt dan :j

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 20:23

Xfjord schreef:
manie schreef:
Gaat mij om die hond :)

dus jij vind dat paarden wel mishandeld mogen worden? nou nou......


Zeker..... Tjonge lezen is ook een vak!