'TS, hoe is het nu met je?'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

'TS, hoe is het nu met je?'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 09:13

Citaat:
TS, hoe is het nu?


Citaat:
Hoe is het nu, TS?


Citaat:
Ben wel benieuwd hoe het nu met je is, TS!


Gewoon een paar voorbeelden van iets dat ik de laatste tijd steeds vaker tegen kom op Bokt, en waar ik me best wel aan kan ergeren. TS post een heftig verhaal, krijgt raad en goede adviezen, doet daar wat mee (of niet), krijgt zijn/haar leven vervolgens weer een soort van op de rails en heeft geen behoefte meer om het Bokt-volk van spannende updates te voorzien. Prima, dat is je goed recht als je een topic opent.

Helaas is het Bokt-volk het hier niet altijd mee eens, wat er toe leidt dat er regelmatig topics omhoog worden geschopt met de oneliner ‘hoe is het nu TS’. Niet alleen lijkt me dit niet prettig voor de TS’ers die misschien wel proberen om juist hun verhaal achter zich te laten, het voegt m.i. ook niets toe aan het topic. Er zijn bokkers die er bovendien een sport van maken, ik volg een topic waar de TS nu minder actief is en om de paar weken is er wel iemand die er een 'hoe is het nu met je' in gooit. Terwijl de TS juist bezig is met het zelf verwerken van de hele heisa en er misschien juist helemaal geen behoefte aan heeft om er continu herinnert te worden.

De laatste quote is bovendien uit een topic waar het laatste bericht een meer dan een jaar geleden is gepost. Ik vraag me dan af of het nog serieuze interesse is, of gewoon op zoek zijn naar een vervolg op een sensationeel verhaal?

Bokkers die dit herkennen? Het hiermee eens zijn of niet?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 'TS, hoe is het nu met je?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:14

Als TS het niet meer wil zien kan ze het ont-stippen? :)
Ik zie juist vaak dat de bewuste TS het wel fijn vind om het te lezen.

Goof

Berichten: 28845
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 'TS, hoe is het nu met je?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:16

Vragen staat vrij toch?
Als TS niet wil, antwoordt ze niet.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:16

Mmm... Deels ben ik het met je eens.
Vaak word er inderdaad een verhaal gepost en is men geïnteresseerd wat er na een afspraak/doktersbezoek/whatever uitgekomen is. "Ts, hoe gaat het nu met je?" is dan een heel normale vraag. Ik vind dat als je zo'n topic opent, daarin adviezen vraagt en die krijgt, je dan eigenlijk een beetje uit fatsoen een berichtje plaatst. Dat kan uiteraard ook de mededeling zijn dat je het liever voor jezelf houdt en het eventueel per PB kenbaar wilt maken. Nee, dat "TS, hoe gaat het nu met je?" vind ik in de meeste gevallen geen gekke vraag. Je hebt toch zelf een topic geopend?

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:17

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:17

Misschien dat het voor de TS wel fijn is om te weten dat mensen aandachtig hun verhaal hebben gelezen en nu zich oprecht afvragen of haar situatie verbeterd is? En anders kan ze idd ontstippen zoals hierboven gezegd wordt.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:18

Ik vind het juist vervelend als een ts een heleboel raad en advies krijgt en vervolgens helemaal niets meer laat horen.

Hoe moeilijk is het om een afsluitend 'bedankt voor de hulp jongens, het gaat weer (de) goed(e kant op)! Ik zal hier niet meer posten.' te posten. Dat is voor iedereen duidelijk en m.i. een stuk netter dan gewoon niet meer reageren.

Waar veel users aan voorbij gaan is dat andere users oprecht meeleven, geïnteresseerd zijn en zich in sommige situaties zelf zorgen maken om de ts. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat je - als je geen behoefte meer hebt aan de steun of aan een bepaald topic - dat even meldt.

8nnemiek

Berichten: 43422
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:20

Maar als je een hele tijd met iemand mee hebt geleefd dan is het toch best normaal om benieuwd te zijn hoe het gaat met die persoon, toch? Net zoals wanneer een paard ernstig ziek is geweest, dan ben ik ook altijd benieuwd of ie goed hersteld is. En de TS kan het topic gewoon vergeten zijn, en kan het juist leuk vinden om het goede nieuws te delen bijvoorbeeld. Gebeurt me vaak genoeg dat ik een topic gewoon uit het oog verlies.
En als de TS het achter zich wil laten, idd gewoon ontstippen en klaar.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:20

Ik vind het helemaal niet zo gek hoor.. Kan juist wel fijn zijn voor TS denk ik.
Als TS het niet zou willen, dan ontstipt ze het toch gewoon? Ziet ze ook nier meer dat er iemand geantwoord heeft. Of ze vraagt een mod of er een slotje op mag.
Ik zie het probleem niet zo.

Edit; en waarom zou ts zelf dan niet kunnen reageren in haar eigen topic dat het goed gaat, maar het topic achter zich wil laten en dus niet meer zal reageren.
Denk dat iedereen dat dan wel respecteert. En anders kan er gewoon een slotje op, dan is het ook klaar.
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 08-05-15 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:20

Ik vind het juist heel attent dat iemand naderhand vraagt hoe het met iemand gaat.

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 09:22

Vragen staat idd vrij, en het is inderdaad ook wel fijn als het verhaal in het topic afgesloten wordt. Ik doel meer op de topics waarin dat ook het geval is, dat TS haar leven weer de goede kant op gaat en daarom als vanzelf minder gaat posten. Misschien meldt ze dat zelfs, met een bedankje en alles. Het verhaal is dan 'klaar', maar mijn ervaring is dat er dan nog steeds regelmatig een 'hoe gaat het met je' wordt ingegooid. Dat riekt voor mij minder naar meeleven en meer naar sensatiezoekerij. Maar misschien zie ik dat verkeerd :o

soesita

Berichten: 5180
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:22

Ik vind ook dat als je een -vaak heftig- verhaal doet op bokt en dan een hele hoop bokkers je van advies dienen en met je meeleven, je steunen en je bemoedigen, het wel zo netjes is om even een upje te schrijven over hoe het is gegaan. Ik ben niet iemand die zomaar snel even reageert om berichtjes te verzamelen. Ik reageer alleen als iets me raakt. Maar dan heb ik ook meestal over mijn antwoord echt wel nagedacht, heb me in het verhaal verdiept en ben er mee begaan. En ja, dan ben ik best nieuwsgierig naar hoe het nu is afgelopen.
Als de TS verkiest daarover niet meer te willen schrijven is dat natuurlijk zijn of haar goed recht. Maar ook dan kan je dat toch wel even in het topic laten weten?
Kortom: ik vind het een terechte vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:23

8nnemiek schreef:
Maar als je een hele tijd met iemand mee hebt geleefd dan is het toch best normaal om benieuwd te zijn hoe het gaat met die persoon, toch? Net zoals wanneer een paard ernstig ziek is geweest, dan ben ik ook altijd benieuwd of ie goed hersteld is. En de TS kan het topic gewoon vergeten zijn, en kan het juist leuk vinden om het goede nieuws te delen bijvoorbeeld. Gebeurt me vaak genoeg dat ik een topic gewoon uit het oog verlies.
En als de TS het achter zich wil laten, idd gewoon ontstippen en klaar.
Dit inderdaad. :j

soesita

Berichten: 5180
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:24

Foaly schreef:
Vragen staat idd vrij, en het is inderdaad ook wel fijn als het verhaal in het topic afgesloten wordt. Ik doel meer op de topics waarin dat ook het geval is, dat TS haar leven weer de goede kant op gaat en daarom als vanzelf minder gaat posten. Misschien meldt ze dat zelfs, met een bedankje en alles. Het verhaal is dan 'klaar', maar mijn ervaring is dat er dan nog steeds regelmatig een 'hoe gaat het met je' wordt ingegooid. Dat riekt voor mij minder naar meeleven en meer naar sensatiezoekerij. Maar misschien zie ik dat verkeerd :o


Deze heb ik gemist; kwam gelijktijdig met de mijne. Maar in dat geval kann ook hier weer de TS gewoon duidelijk zijn en schrijven dat het voor hem/haar is afgerond.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:25

Sensatiezoekers en mensen die echt meeleven heb je overal.

Op bokt zal dat niet anders zijn.

Aan de TS om daar op in te gaan of niet.

Boras
Berichten: 9954
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:36

Het bokt-volkt vind ik niet erg vriendelijk klinken >;)

Er zullen mensen zijn die blij verrast zijn met de blijvende belangstelling voor hun probleem en mensen die dat niet zijn.
Er zullen mensen oprecht belangstellend zijn en er zullen sensatiejagers zijn.

Allemaal zaken om je op te bezinnen voor je een topic start.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: 'TS, hoe is het nu met je?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:42

Er zit een tussenweg in... er zijn mensen die even vragen om te horen hoe het gaat... En vervolgens komen er nog 5 bokkers die ook heel graag willen weten hoe het gaat. :+ 1 schopje lijkt mij in zo'n geval meer dan genoeg.

En ja, ik vind het vaak jammer wanneer een TS niet meer reageert. Het is zijn/haar eigen keus.

Een mooi voorbeeld hoe je het kan afsluiten was het SA Lasadora (als ik het goed heb). Die vrouw waarvan haar man zelfmoord wilde plegen. Zij heeft nog een afsluitende post gedaan en daarmee was de koek ook (voor het topic!) op.

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 09:42

Citaat:
Het bokt-volkt vind ik niet erg vriendelijk klinken >;)


Klopt, was ook niet direct vriendelijk bedoelt, maar ook niet zo scherp als jij het waarschijnlijk opvat. Het ging om een ergernis, dan gebruik je wel eens wat minder aardige termen ;)

Ik begrijp ook dat er echt wel verschil zit tussen oprechte belangstelling en sensatiezoekerij. Het viel me alleen op dat ik die oneliner steeds vaker tegenkom, maar misschien ligt dat gewoon aan mij :+

Edit: Winged (en anderen) maar is de koek ook niet op waneer de TS een tijdje niets van zich laat horen, en de laatste update in de lijn lag van 'het gaat de goede kant op, bedankt allemaal'? Zo'n afsluitende post is natuurlijk mooi, maar is dat altijd nodig om een topic 'af te sluiten'?
Laatst bijgewerkt door Foaly op 08-05-15 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:43

Als iemand op bokt zijn lief en leed deelt, is het toch niet raar dat mensen na enkele maanden nieuwsgierig zijn hoe het met TS gaat? Eerst zou de TS dus behoefte hebben aan hulp van bokt, maar zodra als het beter gaat mogen mensen uit een topic niet meer vragen hoe het gaat? Het is toch juist mooi om te zien dat bokkers meeleven met de mensen die het moeilijk hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:44

_Nelleke_ schreef:
Ik vind het juist heel attent dat iemand naderhand vraagt hoe het met iemand gaat.

Dit inderdaad :)

Ik doe het zelf ook wel eens, is gewoon oprechte interesse :)

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:46

Foaly schreef:
Citaat:
Het bokt-volkt vind ik niet erg vriendelijk klinken >;)


Klopt, was ook niet direct vriendelijk bedoelt, maar ook niet zo scherp als jij het waarschijnlijk opvat. Het ging om een ergernis, dan gebruik je wel eens wat minder aardige termen ;)

Ik begrijp ook dat er echt wel verschil zit tussen oprechte belangstelling en sensatiezoekerij. Het viel me alleen op dat ik die oneliner steeds vaker tegenkom, maar misschien ligt dat gewoon aan mij :+

Edit: Winged (en anderen) maar is de koek ook niet op waneer de TS een tijdje niets van zich laat horen, en de laatste update in de lijn lag van 'het gaat de goede kant op, bedankt allemaal'? Zo'n afsluitende post is natuurlijk mooi, maar is dat altijd nodig om een topic 'af te sluiten'?


maar waarom erger jij je er dan zo aan dat je minder aardige en niet vriendelijke termen gebruikt? het is mij ook wel eens opgevallen en dan dacht ik 'goh' :') maar niet iets om mij aan te ergeren

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 09:52

Eerst dacht ik inderdaad ook 'goh' :') , maar toen zag ik het steeds vaker. En toen begon ik me te ergeren O:)

Ik weet ook niet waarom, en of het terecht is. Daarom ook dit topic :o
Laatst bijgewerkt door Foaly op 08-05-15 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:52

Ze tonen juist interesse. Als diegene niet wilt reageren doet ze het toch niet..

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:55

Ik snap best dat mensen nieuwsgierig zijn naar hoe een verhaal is afgelopen, vragen hoe het gaat is denk ik onderwerp afhankelijk.

Wel zie ik ook geregeld topics voorbij komen waarbij de ergste aannames worden gedaan over TS, wat een monster het wel niet is omdat ze niet meer laat weten hoe het gaat of hoe het is afgelopen. Dit vind ik echt veel en veelste ver gaan. Mensen gaan zo van het slechte uit dat het echte leven vergeten wordt. Opmerkingen als ''ze is wel online geweest maar kan niet even reageren''... dus??? als TS wilt reageren doet ze dat heus wel en zo niet move on en laat het lekker gaan. We maken ons veelste druk door aannames die 9 van de 10 keer niet kloppen.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:56

Ik zie ook best vaak dat TS daardoor alsnog (al is het soms een hele poos na de vraag) een update geeft.

Juist doordat ze dan zien dat er blijkbaar nog behoefte aan een update was.

En het lijkt me ook fijn voor anderen die zo'n topic tegenkomen met de zoekfunctie dat het allemaal goed kan komen als ze met een vergelijkbaar probleem zitten!