'TS, hoe is het nu met je?'

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:35

Lalidan schreef:
Aan alle kanten heeft men last van de individualisering, van het feit dat de ene mens niet meer geïnteresseerd is in de ander, en dan ís men eens geïnteresseerd, en dan ergert men zich daar weer aan?
Werkelijk, ik snap soms niks meer van de wereld waarin wij leven.

Waarom worden heel veel dingen zo negatief opgepakt en gezien? Waarom wordt zo'n berichtje niet gewoon gezien als wat het hoogstwaarschijnlijk is, gemeende interesse? Nergens wordt gezegd dat TS verplicht is antwoord te geven, maar vragen staat toch vrij? In veruit de meeste gevallen zie ik als reactie van de TS ook juist dat ze het wél heel fijn vinden dat er nog naar gevraagd worden.

Precies dit, ik ben het met je eens. :)

Foaly

Berichten: 4982
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 13:36

Lara_Silver schreef:
Dat jij een in 90% van de gevallen vraag uit oprechte interesse zo negatief kan opvatten dat je er een topic over maakt zegt toch meer over jou dan over de bedoelingen van die mensen TS.... :wow: Ik snap echt niet hoe je 'hoe gaat het nu met je?' als negatief, onaardig of zelfs sensatie zoeken kunt bestempelen. Dan klopt er imo toch eerder iets in jou belevingswereld niet, vanwaar al dat wantrouwen? :=

Edit: Een topicstarter is voor en zelfs na die vraag nog steeds vrij om te reageren, of niet, maar vragen staat nog altijd vrij. Persoonlijk vind ik 'jammer dat de TS niet meer reageert' dan veel onbeleefder.


Ik probeer volgens mij al een tijdje duidelijk te maken dat ik niets heb tegen oprechte interesse. Wat me stoort is het opdringerige, het zich er niet bij kunnen neerleggen als TS een tijdje geen update plaatst als uit het verloop van het topic blijkt dat dat niet per sé meer nodig is en het omhooghalen van oude topics (> 1 jaar) met niet meer dan een 'hoe is het nu'.

En dat 'jammer dat de TS niet meer reageert' wat er volgt als de TS het advise van velen in dit topic opvolgt en haar eigen topic ontstipt. Dat ook.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:39

Zoe_97 schreef:
De vraag op zich is niet verkeerd, maar zo volg ik een topic van vorig jaar waar het duidelijk is dat de TS niet meer wil reageren (en ik ook snap na sommige reacties) post er gisteren iemand een hele post over dat dat geen fatsoen is van TS etc. Nu reageerde ik hierop dat ik het niet vond kunnen dat ze zo aanvallend deed op de TS. Komt er een kwade reactie dat ik haar met U moest aanspreken omdat ik "maar een 17, bijna 18 jarige ben"

Sorry maar dan ga je te ver


Ach die is gewoon in de menopauze joh, niks van aantrekken. ;)

Hoop wel dat die post verwijderd is trouwens, nogal banketstaaf tegenover TS.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:41

Zoe_97 schreef:
De vraag op zich is niet verkeerd, maar zo volg ik een topic van vorig jaar waar het duidelijk is dat de TS niet meer wil reageren (en ik ook snap na sommige reacties) post er gisteren iemand een hele post over dat dat geen fatsoen is van TS etc. Nu reageerde ik hierop dat ik het niet vond kunnen dat ze zo aanvallend deed op de TS. Komt er een kwade reactie dat ik haar met U moest aanspreken omdat ik "maar een 17, bijna 18 jarige ben"

Sorry maar dan ga je te ver



hmm dat trek je wel een beetje uit context.

zij gaf een voorbeeld als tegengas op 'fatsoen'..
dat het fatsoenlijk is om iemand die een generatie ouder is geen je en jij te noemen maar u en mevrouw..

ja dat is overtrokken natuurlijk.. daarmee bedoelt ze niet 'jij moet u tegen mij zeggen'. maar fatsoen begint bij mensen zelf... Ook ik vind het niet prettig als ik een tiener tegenkom die gewoon begint te je en te jijen.. ik zeg er niets van verder.. maar ik vind het zelf prettiger als men met een respectvolle u begint, waarop ik dan aan kan geven dat ik dat niet nodig vind.

Mensen spreken graag over anderen.. bijvoorbeeld over 'gebrek aan fatsoen'. terwijl er vaak ook genoeg fatsoen ontbreekt bij zo iemand (waarbij ik niet aangeef dat jij daar onfatsoenlijk was.. maar je oordeelde wel over een ander, zoals die vrouw daarna over jou deed :P).

ik heb altijd geleerd, pas op met het wijzen naar iemand, want voor je het weet wijzen er 5 terug naar jou ;)

----------

en in dat topic vind ik het schoolvoorbeeld van sensatiezucht dat het topic opgerakeld wordt lol..

men is helemaal niet geïnteresseerd in dat topic.. een aantal mensen wil gewoon heeeeeeeeel graag horen dat TS het mis had en ze dus geen veulen zal krijgen.

zoals je zelf al aangaf.. als er een veulen was geweest had TS echt wel weer gereageerd en foto's geplaatst.. feit dat dat niet gebeurd is duidelijk een teken dat TS verder niet met dat draadje bezig wil zijn om wat voor reden dan ook.. er is geen nieuw draadje over een veulen, dus er is (nog) geen veulen.. wat wil men dan nog meer..

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:45

En dan zijn die reacties nog steeds niet erg, want TS weet wat voor types erop gaan duiken als ze wel een update post en daardoor kan ze dat bewust niet doen. :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:48

Kahawa schreef:
En dan zijn die reacties nog steeds niet erg, want TS weet wat voor types erop gaan duiken als ze wel een update post en daardoor kan ze dat bewust niet doen. :)


ik zou daar ook niet meer reageren als TS zijnde..
kom zeg..

als er een veulen komt, dan zou ik in zo'n geval een nieuw topic aanmaken.. laten de reaguurders op het andere topic maar mooi in hun sop gaarkoken.

Selina

Berichten: 14352
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:50

Waar ik me wel aan erger is dat iemand vraagt hoe het gaat, en de TS antwoordt niet en dat er dan reacties volgen van 'goh TS is te laf/heeft gelogen en durft daarom niet meer te reageren ' allemaal veroordelende posts. Dát vind ik wel irritant.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: 'TS, hoe is het nu met je?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:08

Nou, als iemand zijn hele verhaal op bokt wilt delen en eigenlijk vraagt naar meningen/ tips/ begrip vind ik het echt niet raar als mensen achteraf benieuwd zijn naar een update. Iedereen leeft mee, en vervolgens is het te opdringerig om te willen weten hoe het gaat? Beetje rare beredenering.

Naskapower

Berichten: 3246
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:19

Selina schreef:
Waar ik me wel aan erger is dat iemand vraagt hoe het gaat, en de TS antwoordt niet en dat er dan reacties volgen van 'goh TS is te laf/heeft gelogen en durft daarom niet meer te reageren ' allemaal veroordelende posts. Dát vind ik wel irritant.


Bijvoorbeeld een topic over een paard dat verkocht was en heel snel weer terug was naar de oude eigenaar (ts). Paard zou gekeurd worden en ts reageerde al even niet meer. De reacties over dat het paard vast afgekeurd was, ts iets verzweeg of dat het vast een oude blessure was waren niet van de lucht. Uiteindelijk reageerde ts met dat het dus wel helemaal goed was.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:24

Moos99 schreef:
Nou, als iemand zijn hele verhaal op bokt wilt delen en eigenlijk vraagt naar meningen/ tips/ begrip vind ik het echt niet raar als mensen achteraf benieuwd zijn naar een update. Iedereen leeft mee, en vervolgens is het te opdringerig om te willen weten hoe het gaat? Beetje rare beredenering.



maar waarom perse openbaar vragen als TS er voor kiest om niet meer in het draadje te reageren?
want dat maakt het opdringerig..

een pb'tje met interesse vind ik juist heel vriendelijk..

door het draadje omhoog te schoppen dwing je feitelijk een ander om te reageren, of de deur open te zetten voor anderen om het draadje te vervuilen met opmerkingen dat het onfatsoenlijk is om niet te reageren en dat soort onzin.

vraag het gewoon in pb en als TS er voor kiest kan ze dan altijd het draadje zelf omhoog halen en alsnog een reactie eronder plaatsen met een update..

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:29

elenaMM77 schreef:
Moos99 schreef:
Nou, als iemand zijn hele verhaal op bokt wilt delen en eigenlijk vraagt naar meningen/ tips/ begrip vind ik het echt niet raar als mensen achteraf benieuwd zijn naar een update. Iedereen leeft mee, en vervolgens is het te opdringerig om te willen weten hoe het gaat? Beetje rare beredenering.



maar waarom perse openbaar vragen als TS er voor kiest om niet meer in het draadje te reageren?
want dat maakt het opdringerig..

een pb'tje met interesse vind ik juist heel vriendelijk..

door het draadje omhoog te schoppen dwing je feitelijk een ander om te reageren, of de deur open te zetten voor anderen om het draadje te vervuilen met opmerkingen dat het onfatsoenlijk is om niet te reageren en dat soort onzin.

vraag het gewoon in pb en als TS er voor kiest kan ze dan altijd het draadje zelf omhoog halen en alsnog een reactie eronder plaatsen met een update..


Dat draadje begin je toch zelf wanneer je een topic opent. Dat vind ik het kromme, TS kiest ervoor dit met iedereen te delen en iedereen reageert dan ook. Maar vervolgens is het opdringerig om achteraf te willen weten hoe het gaat. Dan moet er helemaal geen openbaar topic worden geopend vind ik zelf.

miroxmill

Berichten: 546
Geregistreerd: 26-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:37

Ik vind het attent als je vraagt hoe het gaat met ts. Maar als je gaat lopen roepen: "Ts reageerd niet, er is vast wat ergs gebeurd en nu verteld ze het niet meer hier." Dat vind ik wél onbeschoft. Ik begrijp dat je wil weten hoe het afloopt, maar dat is aan ts, en soms heeft die er geen behoefte aan.

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:03

elenaMM77 schreef:
Zoe_97 schreef:
De vraag op zich is niet verkeerd, maar zo volg ik een topic van vorig jaar waar het duidelijk is dat de TS niet meer wil reageren (en ik ook snap na sommige reacties) post er gisteren iemand een hele post over dat dat geen fatsoen is van TS etc. Nu reageerde ik hierop dat ik het niet vond kunnen dat ze zo aanvallend deed op de TS. Komt er een kwade reactie dat ik haar met U moest aanspreken omdat ik "maar een 17, bijna 18 jarige ben"

Sorry maar dan ga je te ver



hmm dat trek je wel een beetje uit context.

zij gaf een voorbeeld als tegengas op 'fatsoen'..
dat het fatsoenlijk is om iemand die een generatie ouder is geen je en jij te noemen maar u en mevrouw..

ja dat is overtrokken natuurlijk.. daarmee bedoelt ze niet 'jij moet u tegen mij zeggen'. maar fatsoen begint bij mensen zelf... Ook ik vind het niet prettig als ik een tiener tegenkom die gewoon begint te je en te jijen.. ik zeg er niets van verder.. maar ik vind het zelf prettiger als men met een respectvolle u begint, waarop ik dan aan kan geven dat ik dat niet nodig vind.

Mensen spreken graag over anderen.. bijvoorbeeld over 'gebrek aan fatsoen'. terwijl er vaak ook genoeg fatsoen ontbreekt bij zo iemand (waarbij ik niet aangeef dat jij daar onfatsoenlijk was.. maar je oordeelde wel over een ander, zoals die vrouw daarna over jou deed :P).

ik heb altijd geleerd, pas op met het wijzen naar iemand, want voor je het weet wijzen er 5 terug naar jou ;)

----------

en in dat topic vind ik het schoolvoorbeeld van sensatiezucht dat het topic opgerakeld wordt lol..

men is helemaal niet geïnteresseerd in dat topic.. een aantal mensen wil gewoon heeeeeeeeel graag horen dat TS het mis had en ze dus geen veulen zal krijgen.

zoals je zelf al aangaf.. als er een veulen was geweest had TS echt wel weer gereageerd en foto's geplaatst.. feit dat dat niet gebeurd is duidelijk een teken dat TS verder niet met dat draadje bezig wil zijn om wat voor reden dan ook.. er is geen nieuw draadje over een veulen, dus er is (nog) geen veulen.. wat wil men dan nog meer..

Maar dat is toch de context :p ik spreek in het echt mensen heus wel met u aan hoor. Maar als je zo scherp in een topic reageerd kijk ik ten eerste al niet naar de leeftijd en vind ik niet dat je echt respect verdient. Maar dat is een andere discussie!

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: 'TS, hoe is het nu met je?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:12

Ik vind het niet erg dat het gevraagd word, maar kan me wel doodirriteren als het al door iemand gevraagd is er nog 5 er onder zetten Hoe gaat het? 1 keer is wel genoeg.

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:37

MarlindeRooz schreef:
Als TS het niet meer wil zien kan ze het ont-stippen? :)
Ik zie juist vaak dat de bewuste TS het wel fijn vind om het te lezen.


Precies dit, als ik dat vraag is dat oprechte interesse. Als TS met een heftig verhaal weet je dat er veel op gereageerd gaat worden, ik vind het dan wel zo netjes als iemand vraagt hoe het is te reageren. Anders moet je geen topic openen.

Basilicium

Berichten: 483
Geregistreerd: 29-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:18

Ik zat er nèt nog aan te denken! Ik bladerde namelijk door mijn "actieve onderwerpen"-lijst en trof een aantal topics aan waarvan ik nog steeds niet weet hoe het verhaal is afgelopen en óf de tips, eventueel mijn eigen tips, iets bijdroegen aan het oplossen van een probleemsituatie. Wanneer iemand expliciet vraagt om hulp of advies, vind ik het eerlijk gezegd niet meer dan normaal dat je enige vorm van terugkoppeling geeft aan je medemens. Natuurlijk ben je me niets verplicht, dat begrijp ik terdege. Ik zou het alleen wel erg waarderen.

@TS: ik begrijp overigens heel goed dat jij vooral een probleem hebt met de opeenstapeling van "hoe is het nu?"-vragen. Ik heb ook nooit begrepen wat de meerwaarde is nadat persoon #1 die vraag heeft gesteld ;) Als iemand wil antwoorden, dan antwoordt 'ie, zo niet dan niet.

Neemt niet weg dat ik het een ontzettende anticlimax vond wanneer ik niet wist hoe een situatie afliep waar ik persoonlijk veel tijd en energie in heb gestoken, puur om een onbekende te helpen. Zelfs een simpel berichtje zoals "prima, ik wil alleen niet op details ingaan" was oké geweest. Nu weet ik helemaal niets, ik weet bij wijze van spreken niet eens of de TS nog wel met het probleem worstelt. Dit terwijl ik er wél energie in steek. Dát is wat het frustrerend maakt voor mij.