[Dienstmededeling]BNB juli 2015

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

[Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 11:32

Voorwoord van de Redactie
Afgelopen maand zijn we van een ernstig verlaatte herfst ineens in een subtropische zomer beland! Veel bokkers hadden vakantie, en de zomertopics schoten dan ook als paddestoelen uit de grond. Helaas was er ook minder vrolijk nieuws, het overlijden van bokker Ibonn heeft velen aangegrepen. Verderop in deze BNB lees je hier meer over.

Verder willen we jullie er nog op attenderen dat we alle input voor de BNB goed kunnen gebruiken. Dus hebben jullie een suggestie voor de BNB, graag! Stuur een pb naar een van de redactieleden.

Dan rest ons nu niks anders meer dan iedereen veel leesplezier te wensen!
Anoli, Banjer, Blijheid, Dribbel, Melody7, Nayomie en Paisano


Highlights van de afgelopen maand

Topics van de maand
Deze maand willen we de volgende topics in de spotlight zetten :)

Voor tabblad Informatief hebben we gekozen voor een topic op MD. In dit topic vraagt Lauraa90 naar ervaringen met stamceltherapie bij een peesblessure. Erg interessant om de ervaringen van iedereen te lezen. [MD] Stamcel therapie bij peesblessure, ervaringen?

Op tabblad De Kantine komt een droom van LaScar uit: ze geeft een ouder manegepaard een welverdiend pensioen. [PP] Ouder manegepaard kopen/overnemen..?

Op tabblad Algemeen kom je allerlei topics tegen: vakantietopics, verliefdheidstopics, huisdierentopics.. maar ook topics waarin de TS een probleem heeft en om hulp of advies vraagt, zoals in dit topic: [MWS] Misschien een beetje raar.... Wat verder in het topic kan je lezen of het gelukt is om het nichtje van SanneFK te bevrijden van haar balletjes... :D

Bij de Young Riders hebben we gekozen voor een leerzaam topic waarin TS advies krijgt wat ze moet doen als haar paard op hol slaat. [YRT] Wat te doen wanneer je paard op hol slaat?

Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar Banjer.

FB in de spotlight
Deze maand staat er weer een geweldig topic in de spotlight dat op de Bokt Facebookpagina staat.

Het leven en werken op een ranch is alles behalve saai, aldus Eileen_. Zij werkt momenteel op een ranch in Canada waar zij vele dingen meemaakt. Zo maakt ze rodeo mee en paardenrennen met een wagen er achter. Dit topic vind je hier.

Heb jij een suggestie voor Facebook in de spotlight, stuur deze dan naar Nayomie.

Nieuwstopic van de maand
Deze maand liep niet alleen de temperatuur hoog op, ook de gemoederen rondom het wel of niet verantwoord starten op een wedstrijd was een hot item. Een aantal evenementen in Nederland werd afgelast, maar sommige evenementen gingen door en troffen maatregelen. Op Outdoor Gelderland hadden ze een handige oplossing bedacht tegen de hitte. Daar zorgden vernevelaars voor de verkoeling van de paarden.
[VN] Vernevelaars verkoelen paarden op Outdoor Gelderland

Heb jij een suggestie voor Facebook in de spotlight, stuur deze dan naar Anoli.


Wikinieuws
Afbeelding

Foto
De foto van deze maand is van de Quagga, een uitgestorven ondersoort van de zebra.

Artikel
Deze maand zetten we het artikel over eventingwedstrijden graag in de spotlight. Op deze pagina zie je een overzicht van de verschillende SGW wedstrijden in Nederland, België en Duitsland en de ervaringen van Bokkers die op deze wedstrijden zijn gestart.

Wiki-tip
Voor een aantal pagina's is er een pagina met een standaardopmaak op te Wiki te vinden. Deze standaardopmaakpagina's kan je als hulpmiddel gebruiken bij het schrijven van een pagina. Er zijn standaardopmaakpagina's voor artikelen over beroemde paarden, giftige planten, medische aandoeningen, personen, rassen en voeding.

Heb je een tip of suggestie voor het Wikinieuws in de BNB, stuur dan een pb naar Banjer of Dribbel

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Deze maand zijn er weer zeer wisselende topics geweest. Hieronder hebben we een aantal opvallende topics gekozen.

Het is bizar maar waar. Bokker Merry98 had met pijn in haar hart haar paard verkocht, ten gunste van haar NRPS ruin. Uiteindelijk bleek de ruin te zijn overleden. Maar, was dit wel de werkelijkheid? Lees dit bijzondere verhaal hier.

Mariekeoo begon januari 2015 met het verzorgen van de haflinger Andor. Echter, Andor had een gezellige tijd gehad, was te merken, want hij had behoorlijk wat kilootjes te veel. Deze bokker ging aan de slag met dit paard en het resultaat binnen 6 maand mag er absoluut wezen! Zie hierde transformatie van Andor binnen 6 maand.

Stel, je hebt twee kinderen. Een jongen en een meisje. De jongen wil laten weten dat het zijn zusje is, want o wee als het zijn zusje niet meer is! Dus, zo creatief als hij is, laat de wereld weten dat het zijn zusje is. Dit topic kun je hier lezen.

Teiger150 heeft met haar paarden meegewerkt aan de marinedagen in Den Helder... haar verslag vind je hier.

Het CHIO in Rotterdam is weer gehouden. Bokker Leonyr heeft een hele bijzondere reportage gemaakt, die je hier terugvindt.

Met topsport kan je niet vroeg beginnen. Björn, het 6-jarige zoontje van Thirza, doet mee met een Bixie-wedstrijd op zijn verzorgpony Pien. De foto’s van deze toekomstige Edward Gal kan je in haar topic op RIJ-ITP zien.

Liften… een aparte manier van reizen. Je moet het maar durven. In dit topic vertelt Eleandra hoe zij en haar vriend al naar verschillende bestemmingen zijn gelift.

In de dressuurring moet je laten zien dat je je paard oefeningen kan laten doen met minimale hulpen. Stemhulpen zijn echter niet toegestaan. Papagroom is in dit topic een interessante discussie hierover gestart.

Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar Nayomie.


Community nieuws

Bokker Ibonn overleden
Op 24 juni kleurde het boktlogo grijs als eerbetoon aan bokker Ibonn. Zij overleed op 40 jarige leeftijd. Op Bokt, maar ook daarbuiten, was Ibonn bekend met haar eenmanszaak onder de naam Zadel op Maat. Op Bokt zagen we haar dan ook vaak adviezen aan medegebruikers geven met betrekking tot tuigage. Daarnaast kennen haar natuurlijk als oud-Wikimoderator, correspondent en ook als Wikischrijver.
Wij zullen haar missen en wensen haar partner, familie en iedereen die haar lief had heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Bloemetje van de maand
Deze maand geen bloemetjes voor individuele bokkers, maar wel een aantal topics die een bloemetje verdienen.
Ten eerste de SGW Bejaarden en de Amateur Eventers, zij verloren hun vaste HK-genootje Ibonn. We wensen jullie veel sterkte.
Ook willen we graag een bloemetje geven aan alle bokkers die een, of beide, ouder(s) verloren zijn. De afgelopen maanden, met Vaderdag en Moederdag zijn voor velen van hen niet makkelijk geweest. Veel sterkte met dit blijvende gemis.

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar Blijheid


Bokker in de spotlight
Deze maand zetten we bokker Caresje in de spotlight! Caresje heeft namelijk met haar paard Daimler een enorme groei doorgemaakt in de laatste twee jaar. In 2013 opende ze een topic waardoor bij menig bokker de nekharen van overeind gingen staan. Caresje reed een springparcours van 60 cm en de controle was ver te zoeken. Inmiddels rijden Caresje en Daimler L2 dressuur, M springen en zitten sinds kort in het A-kader eventing van de junioren! Wat een progressie! In het topic wat ze hier onlangs over opende is hun groei duidelijk te zien.
We willen Caresje veel succes wensen voor de toekomst, en hopen haar te zien op het EK in Polen!

Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar Blijheid


Quotes van de maand
Jullie hebben weer enorm goed jullie best gedaan met grappige uitspraken... we hebben nog pijn in onze lachspieren... bedankt! :))

Citaat:
Oeh, als ik hem vind, heb ik al een leuk ding om er in te doen :))

Citaat:
Na een zwangerschap zie je er downunder nog steeds precies hetzelfde uit, mits je niet geknipt of gescheurd bent. Dan zul je een litteken krijgen. Het is wel zo dat de betreffende ingang iets ruimer is dan hij van te voren was, maar het is niet dat je een frikandel in een lege gymzaal gooit als je jongetje-meisje-dingen aan het doen bent zeg maar. <<)

Citaat:
Bij deze vind ik de sleep net een soort witte symbolische diarree straal die uit de achterkant komt.

Citaat:
Of er nou knapper bestaat of niet. Ik kan er een leuk kunstje op doen.

Citaat:
Citaat:
Blote schouders zijn echt stootaangevend :j :')

Ja ew, huid!!!!! (Nee maar serieus, op de middelbare hadden wij die dresscode... Met gymmen geen hemdjes aan) :')

Edit: denk dat je aanstootgevend bedoeld? :')

Citaat:
Deze hakken waren echt netjes! Ik zag er alleen meer uit als een desperate housewife dan iemand die weet waar het kliklaminaat ligt

Citaat:
Mijn vriend is zo romantisch als een pinda, dus als we ooit gaan trouwen ben ik benieuwd naar t aanzoek :+


Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar Banjer


Hartekreten
Afbeelding

Heb jij een hartekreet en wil je deze graag in de volgende BNB hebben, stuur deze dan naar melody7


Bokkers in de media
Ondanks de hitte deze maand hebben een tweetal bokkers weer in het nieuws gestaan.

Allereerst stond VisibreTeam in het nieuws. De YouTube serie van Britt Dekker, beter bekend als PaardenpraatTV, kwam bij deze bokker langs om wat items te schieten over vrijheidsdressuur. Haar topic vind je hier.

Een andere bokker die op de voorpagina van Boktnieuws kwam te staan was Barney1978. Zij won het Nederlands kampioenschap mendurance te Etten-Leur. Andere bokkers die ook in de prijzen vielen waren Confetti en L_Rivaldo. Allen, van harte gefeliciteerd! Het topic vind je hier.

FirstOfJuly kwam in het nieuws bij bitmagazine, omdat zij een baan heeft, waar iedere paardenliefhebber van droomt. Het topic en link naar het artikel vind je hier.

Heb je een suggestie voor bokkers in de media, stuur deze dan naar Nayomie


Huisdieren in de spotlight (volgende maand: Kunstwerk in de spotlight)

Afbeelding


Voor huisdieren in the spotlight hebben we deze maand Saskiakefie geïnterviewd, ze heeft 4 konijnen waar ze clickertraining mee doet.
Je leest het goed, clickertraining met konijnen! In het interview verteld ze jullie daar meer over.

* Wat zijn het precies voor konijnen?
Ik heb verschillende soorten konijn. Een rex, een klein zilver, een Nederlandse Hangoordwerg en een kruising.

* Waarom heb je gekozen voor het houden van konijnen?
Heel wat jaren terug had mijn broer een konijn, maar hij wilde ervan af en mij leek het erg leuk dus heb ik dat konijn overgenomen. Sindsdien heb ik konijnen gehad en ik wil denk ik ook nooit meer zonder! Het was dus in eerste instantie geen bewuste keuze, maar ik was al snel verkocht door deze geweldige dieren.

* Hoe lang heb je deze konijnen al?
Per konijn verschilt dat! Van een half jaar tot 4,5 jaar.

* Wat houdt de verzorging van een konijn in en hoeveel tijd besteed je gemiddeld per dag/week aan de verzorging?
Wat ik zelf doe is: 2x per dag hooi en brok voeren, 1x per dag water verversen, 1x per dag groenvoer/groentes geven. En het verschonen doe ik bij het ene hok om de dag de wc en wekelijks het hele hok, de ander 1x per week. Ik ben puur met de basisverzorging ongeveer een half uur per dag kwijt, maar ik train ze ook regelmatig of gewoon even aandacht geven. Dus al met al ben ik gemiddeld een uur per dag met de konijnen bezig. Soms korter, soms langer.

* Wat doe je zoal met je konijnen (wij zagen dat je clickertraining met ze doet, wat houdt dit bij konijnen allemaal in)?
Trainen, naar ze kijken (ze zijn zo onwijs schattig <3 ) en aaien. Ja klopt ik doe aan clickertraining. Ik leer ze allerlei trucs aan en ik doe agility/bunnydance met ze. Ik vind het geweldig om met ze te werken, want konijnen zijn van nature nieuwsgierig, enthousiast en willen graag leren. Daarnaast leer je zo je konijn nog veel beter kennen en elk konijn is anders met trainen. Als je een konijn hebt dat teruggetrokken is en je gaat clickeren, dan komen ze algauw uit hun schulp en zie je wie je konijn nou echt is..


Afbeelding
* Wat voor een karakter hebben je konijnen?
Sil (klein zilver) : Super lief konijn, zal je nooit kwaad doen, heeft in het verleden wel het een en ander mee gemaakt, zat in een klein hokje en werd er alleen op een verkeerde manier eruit gehaald als het nodig was. Ze is raszuiver en dus waarschijnlijk ook naar tentoonstellingen geweest. Dit zie ik wel terug in haar gedrag, ze is voorzichtig en als ze het niet vertrouwt wordt ze snel angstig. Oppakken vindt ze dan ook gruwelijk eng. Dit doe ik dan ook zo min mogelijk en dan is ze geweldig. Ze houdt van aaien en geeft likjes terug. Met trainen is ze vooral goed in springen, ze maakt bijna nooit fouten en gaat er dan vol voor. Wel heeft ze in het begin met trainen altijd wat spanning maar dat vloeit snel af.



Tijs (kruising) : Tijs is een opvangkonijntje, kwam daar als zwerver binnen. Tijs is een leuk en grappig konijn, maar wel met een eigen wil. Hij is duidelijk de baas over Sil en zal dat waarschijnlijk bij elk konijn zijn of hij gaat vechten. Tijs maakt veel vreugdesprongen, maar met trainen kan hij soms wat wispelturig zijn. Als iets niet lukt geeft hij vrij snel op en hij geeft duidelijk aan waar hij wel en niet van gediend is, maar dat maakt hem juist ook heel leuk. Aan de andere kant kan hij net als Sil er ook lekker voor gaan zitten om geaaid te worden.


Joep (Rex): Joep is een vrolijk konijn met veel energie. Echt een druktemaker! Ik heb hem gekocht toen hij zo'n 4 maanden en ik dacht die wordt wel rustiger als hij wat ouder wordt. Hij is nu ruim een jaar: en nee hoor. Met trainen is het soms wel lastig, want hij mag ook niet springen ivm een lichamelijk probleem aan z'n poot en dus moeten we rustig aan doen. Een echte uitdaging dus, maar hij leert wel vrij snel en wil graag wat doen.


Joske (NHD): Joske is een leuk en makkelijk konijn. Ze is heel open, relaxed en vindt alles wel best. Ze maakt zich bijna nergens druk om en met trainen is ze een perfect oefenkonijn. Als mensen eens willen ervaren hoe het is om met een konijn te trainen is zij daar ideaal voor. Ik heb haar nog niet heel lang, maar vanaf de eerste dag zag ik eigenlijk al wie ze was. Ik heb best veel konijnen (en gehad) met een verleden waar je stapje voor stapje het vertrouwen moet winnen en het een tijd duurt voordat je echt weet wat hun eigenlijke karakter is, wat ik zelf absoluut een interessant project vindt. Maar dit is toch ook wel heerlijk. Joske is wie ze is en ze draait daar niet omheen haha...

* Zou je opnieuw de keuze voor konijnen maken?
Absoluut. Ik moet er niet aan denken geen konijnen meer te hebben!

* Wij lazen dat jij een boek aan het schrijven bent/geschreven hebt over clickeren met konijnen, wil je daar nog wat over kwijt?
Het boek is gespecificeerd op het trainen van konijnen. Hoewel er een klein stukje in staat over het gedrag en de essentiële verzorging en voeding als basis voor het trainen, gaat het toch voor het grootste deel over het trainen zelf. Er wordt onder andere uitgelegd hoe een konijn leert, hoe je jezelf als trainer kan verbeteren en er worden trucs, verdeeld in moeilijkheidsgraden, stap voor stap uitgelegd. Het boek is inmiddels geschreven en zal snel naar een uitgeverij of drukkerij gaan. Daarnaast worden er instructiefilmpjes bij geleverd waarbij ik weer stap voor stap laat zien hoe je de trucs aan je konijn leert.

Heb je een suggestie voor 'huisdieren in de spotlight', stuur deze dan naar melody7
Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'kunstwerk van de maand', stuur deze dan naar Banjer.


Bokker in het buitenland (volgende maand: Hoe gaat het met...)
Voor Bokkers in het buitenland interviewden wij deze keer FererroRoche. In 2007 verhuisde hij naar Dubai, hier kon hij ons het een en ander over vertellen!

Waarom ben je naar Dubai verhuisd?
In 2006 werd mijn vader een baan aangeboden in Bahrein en wij zijn 26 Augustus 2006 verhuisd. Hier zijn wij dus eerst heen verhuisd, daarna kreeg hij weer een baan aangeboden in Dubai, geen 9 maanden later en dus verhuisden wij naar Dubai op de dag van 21 Juni, 2007.

Hoe lang woon je al in Dubai?
Ik woon hier nu sinds 2007, dus ik zit nu in mijn 8e jaar.

Wat vind je van Dubai nu je er woont?
Ik vind Dubai geweldig, je kan hier veel meer doen dan Nederland en omdat ik hier al heel lang woon is het alledaagse leven hier normaler voor mij dan dat in Nederland, vooral omdat ik verhuisde toen ik 9 was.

Ben je ook in Dubai nog met paarden bezig, zoja welke tak(ken)?
Ja, ik heb hier mijn eigen paard. We zijn meer spring-gericht maar we pakken ook wat crossen mee en wat dressuur maar springen doen wij het meeste.

Wat is het grootste verschil met Dubai en Nederland binnen de paardensport?
Omdat alles heel klein is hier op basis van de paardensport (exclusief de rensport en endurance), is alles altijd een beetje hetzelfde wat erg jammer is. Dezelfden winnen altijd en is het niet echt een "wedstrijd" meer. Maar omdat het prijzengeld erg hoog is voor alles, rijd iedereen nog steeds gezellig mee! Daarnaast loopt de dressuursport heel erg achter vergeleken met Nederland. Scores zijn veel hoger omdat het allemaal niet zo hard wordt gejureerd want meeste paarden die hier lopen zijn niet voor de dressuur gemaakt apart van 5 tot 10 paarden in de hele wedstrijd van het B tot de PSG. De springsport is hier erg groot (er zijn ook regelmatig ruiters van hier die hun paarden mee naar Europa nemen) en dit is een van de takken van de sport die wat meer competitie heeft.

Wat mis je aan Nederland en wat echt niet?
Ik ben nu al zolang weg, en ik was erg jong toen ik wegging, dat ik niets meer mis. Het enigste dat ik mis is al de kansen die je in Nederland hebt met de paardensport die je hier niet hebt.

Zou je nog terug willen naar Nederland?
Ik kom over een jaar terug voor een jaartje voor dat ik naar universiteit in Engeland ga om te trainen en wedstrijd te rijden rondom Nederland, dus ja! :)

Heb je een suggestie voor het onderdeel 'bokker in het buitenland', stuur deze dan naar melody7.
Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'hoe gaat het met...?', stuur deze dan naar Nayomie.



Raad het teamlid!

Deze maand introduceren we een nieuw onderdeel in de BNB: Raad het teamlid!
Een teamlid, met gekleurde gebruikersnaam, wordt in 3 zinnen cryptisch omschreven. Kunnen jullie raden wie het is?

Het teamlid van deze maand:
* voelt zich overal thuis
* heeft een huisdier met een identiteitscrisis
* laat anderen graag stralen

En als extra tip:
* deze maand is een van de BNB redactieleden bij dit teamlid op bezoek geweest

Weet je het antwoord? Stuur dan een pb naar melody7


Wist je dat...

... Paisano & Seb8iaan op 23 juni in ondertrouw zijn gegaan en precies een jaar later zullen trouwen! ^&+
... Blijheid tijdelijk (?) een tamme duif opvangt?
... Dribbel officieel voet heeft gezet in Nederland.
... Nayomie om half 2 's nachts om hulp geroepen heeft omdat er een heeeeule dikke grote spin in haar slaapkamer liep?
... [***] 3 muisjes heeft gekregen om haar te vergezellen tijdens het studeren <3 Ze al enorm verwend zijn :')
... Murthul eind van de maand jarig is! :D
... goldenarrow in juli alweer een jaar deel uitmaakt van het moderatorteam.
... Urielle kuikentjes heeft! <3
... Anoli eindelijk al haar vakken heeft afgerond, nu alleen nog even afstuderen?
... Anoli na 11 jaar afscheid moest nemen van haar geliefde twee ijslandse omaatjes?
... het wolfje van Duhelo de selfie-knop gevonden heeft?
... Neonlight onlangs haar papieren of katoenen bruiloft heeft gevierd?
... Banjer spannende tijden heeft? Cinna wordt 24 juli geopereerd...
... Murosch woensdag voor het eerst in haar leven de lucht in gaat? Dit niet met een klm-toestel is maar in een klein tweezittertje? Dit een kinderwens is van Murosch, maar ze het wel heel spannend vindt!
... EvelijnS er sinds 11 juli een nieuwe kitten bij heeft? Zijn naam is Django!

Binnengekomen post
Er is deze maand helaas geen post voor ons binnen gekomen. Wil je graag iets met ons delen? Stuur dit dan naar Paisano! :PB

mala26

Berichten: 5016
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:51

Leuke BNB weer!!

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:52

Het is weer leuk geworden :)

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:01

Wat leuk! Mijn Björn als toekomstige Edward gal :D

SeaSide

Berichten: 2363
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:41

Vind de BNB altijd super leuk om te lezen, ben de eerste keer zelfs over mijn naam heen gelezen tot ik het stukje van de Marine-dagen zag staan ;).

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:49

Wauw super bedankt voor de vermelding van mijn topic over t verhaal van mn vorige paard
Hij maakt t super!
Erg leuk overzicht btw
Fijn om te lezen ondanks dat t een hele Lap tekst is.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18686
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:41

Wat een leuke BNB weer en wat leuk dat bloemetje van de maand :o

super tof te lezen :D

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:57

Mooi BNB, waar uitgebreid stil wordt gestaan bij het overlijden van Ibonn. Het bloemetje vind ik een prachtig gebaar!

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:19

Arme Ibonn, haar had ik liever om een positievere reden in dit bulletin gezien maar heel mooi dat ze hier genoemd wordt.

Verder ben ik best wel een beetje trots om als bokker van het "bijna" eerste uur nu mijn dochter caresje hier in de spotlight tegen te komen.

Het tegengas wat ze kreeg in haar topic was niet altijd even terecht omdat mensen maar een fractie van het gebeuren zagen. Voor een deel ook wel terecht maar als er iemand negatief begint, volgen er velen. Ik wist dat het paard al verknald was en ik had ook zware twijfels of zij met haar weinige ervaring dat wel goed ging krijgen maar ik zag ze vooruit gaan. Ik heb in het begin doodsangsten uitgestaan aan de rand van de piste maar ik zag hoe ze samen vooruit gingen.

Toen ook Jan van Beek zich ermee ging bemoeien ontwikkelden ze zich samen zo snel en goed.

Nu rijden ze in de top mee en dat vind ik echt super.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:01

Mooi geworden!

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:42

Mooie BNB weer.

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:57

De eerste keer dat ik een BNB zie maar erg leuk!

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:41

Weer genieten, een hoop topics aangeklikt die ik anders zeker gemist had!

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:46

En zoals altijd wordt het weer enorm gewaardeerd als jullie tips via PB sturen! :D

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:39

En vergeet niet om je antwoord in te sturen voor 'Raad het teamlid' :D

Jors
Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-11

Re: [Dienstmededeling]BNB juli 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:15

Bedankt! Altijd weer leuk om te lezen :)