De mensen op bokt zijn enorm negatief!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charvin
Berichten: 97
Geregistreerd: 11-09-16

De mensen op bokt zijn enorm negatief!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 15:39

Heee,
Mij valt het op dat altijd als ik een topic plaats, dat ik ALTIJD commentaar krijg!
Ik vind dit echt heel erg jammer! Als ik een vraag stel krijg ik altijd een comment van ' Wat je doet/wil kan echt niet/ Nee dat mag echt niet dat is schandalig / Denk niet zo aan je zelf/het geld, doe wat het beste is voor je paard ' Tuurlijk iedereen wil het beste voor zijn/haar paard, maar onnodige kosten wil niemand maken. En volgens mij is bokt forum bedoelt om vragen te stellen en elkaar te helpen. Ben ik de enige die dit zo ervaart? Of krijg ik hier nu ook al weer commentaar op? :)
Xx

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: De mensen op bokt zijn enorm negatief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:45

Ik zie dat je 13 jaar bent, dan is het waarschijnlijk beter om gewoon nog een paar jaar op YRT te posten. Lees verder lekker mee en doe zo kennis op.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:48

GDG schreef:
Ik zie dat je 13 jaar bent, dan is het waarschijnlijk beter om gewoon nog een paar jaar op YRT te posten. Lees verder lekker mee en doe zo kennis op.

Dooddoener! En ook ik vind de sfeer soms zeer betweterig en nagatief.

Maar ik trek me daar geen zak van aan ;)

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:53

GDG schreef:
Ik zie dat je 13 jaar bent, dan is het waarschijnlijk beter om gewoon nog een paar jaar op YRT te posten. Lees verder lekker mee en doe zo kennis op.


Wat boeit het hoe oud iemand is?? Het gaat erom WAT er gezegd wordt en niet door WIE het gezegd wordt. Niet altijd de meest handige vragen of antwoorden van 13-jarigen, maar om dat dan maar vooraf te concluderen....

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: De mensen op bokt zijn enorm negatief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:54

En vele 21 plussers waar ook niets zinnigs uitkomt.... :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:56

Heb even snel door je topics gekeken en je krijgt toch veel neutrale/positieve reacties?

Je moet wel in het achterhoofd houden dat geschreven berichten intonatie missen. Wat betekend dat het afhangt van je eigen interpretatie. Zie dit echt vaak hoor, neutale berichten die wat kort zijn, maar daarom niet slecht bedoeld en dan voelt TS zich aangevallen.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:58

GDG schreef:
Ik zie dat je 13 jaar bent, dan is het waarschijnlijk beter om gewoon nog een paar jaar op YRT te posten. Lees verder lekker mee en doe zo kennis op.

Wauw :+

Maar ik snap je wel hoor TS, veel mensen zijn ook negatief hier. Soms hebben mensen wel gelijk, maar sommige mensen zijn gewoon een beetje zuur van zichzelf. Gewoon niet teveel op letten :)

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:01

Je hebt helemaal gelijk hoor! Zie het steeds vaker...

Sla de topics bij nieuws en maatschappij sowieso maar over, wat je daar allemaal voorbij ziet komen :roll: Vooral bepaalde mensen maken de sfeer minder leuk.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:02

Ik vind dat je helemaal geen negatieve reacties krijgt (ja de eerste reactie op je afvaltopic is nogal vreemd, maar dat soort dingen moet je gewoon negeren :+ ). Sommige mensen op Bokt zijn extreem en wellicht moraalridders, maar ze hebben wel het beste met paarden voor. En soms komt dat er hard uit. Ik zie het meer als een soort waakhond van de paardenwereld. Al slaat het soms door, maar ach. Je hoeft niet alles te lezen.

Maar je moet vooral altijd je eigen verstand blijven gebruiken en anders eerst een tijd lezen voordat je gaat plaatsen :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:06

Booooo schreef:
Je hebt helemaal gelijk hoor! Zie het steeds vaker...

Sla de topics bij nieuws en maatschappij sowieso maar over, wat je daar allemaal voorbij ziet komen :roll: Vooral bepaalde mensen maken de sfeer minder leuk.

Dat heb ik ook, maar dan denk ik wel weer dat ik aan andere namen denk ik :D

Is dat niet altijd zo in een discussie, de een denkt zo en de ander zo, anders was het wel een saaie eenheidsworst. Dan heb je ook geen discussieforum nodig.


Over paarden welzijn mag er naar mijn idee wel meer eenheidsworst zijn, dat een paard niet gemaakt is om niet of amper vrij te kunnen bewegen.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: De mensen op bokt zijn enorm negatief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:13

Helemaal waar, je kan geen zin meer typen zonder dat iemand je 'verkeerd begrijpt'.

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:19

Ik vind bokt zeker niet negatief hoor. Ben momenteel 14 en op mijn topics word erg beleefd gereageerd. Tevens toen ik mijn pony eventueel zou moeten loslaten/verkopen hebben meerdere bokkers mij een hart onder de riem gestoken en grootendeels dankzij hun beleef ik nu nog steeds veel plezier met mijn beestje. Sommige reacties zijn inderdaad niet altijd even "aardig" maar zeker niemand heeft de oprechte bedoeling om iemand te kwetsen. Of met bepaalde kwade bedoelingen een reactie te plaatsen. ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:20

Het was vroeger (toen ik net lid werd) ook wel anders hoor...toen was Bokt veel kleiner en de sfeer was beter.

Ik sla de moeilijke discussies tegenwoordig ook gewoon over, heb gewoon plezier in mijn HK topics en verder post ik niet zoveel. Ik lees wel heel veel mee...vooral op HAW enzo en soms zou het commentaar anders gebracht mogen worden maar niet iedereen heeft evenveel tact...

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: De mensen op bokt zijn enorm negatief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:25

Ik snap je reactie. Maar houd er ook rekening mee dat mensen ook een mening hebben en dus niet per definitie ''negatief'' zijn. Sommige reacties lijken misschien bot, maar zijn toch goed bedoeld. Dan is het gewoon een kwestie van hoe je het opvat. Dit is nou eenmaal internet en op internet kun je geen bedoelingen en emoties van een bericht aflezen..

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:26

Pepperrr schreef:
Ik snap je reactie. Maar houd er ook rekening mee dat mensen ook een mening hebben en dus niet per definitie ''negatief'' zijn. Sommige reacties lijken misschien bot, maar zijn toch goed bedoeld. Dan is het gewoon een kwestie van hoe je het opvat. Dit is nou eenmaal internet en op internet kun je geen bedoelingen en emoties van een bericht aflezen..


Precies. Niemand zal oprecht de bedoeling hebben om een ruzie aan te wakkeren of iemand te kwetsen. :j

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:29

Je moet eens op andere fora gaan kijken... Op het Vivaforum bijvoorbeeld zit ik soms echt zo :oo te lezen... Dan zijn we hier echt heel lief.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:31

Heleennn schreef:
Helemaal waar, je kan geen zin meer typen zonder dat iemand je 'verkeerd begrijpt'.

Werkelijk? :) Die ervaring heb ik gelukkig niet op bokt. Maar ik kan dan ook heel goed begrijpend lezen. :+

Met negatief doel ik zelf meer op het drammerige 'moeten doen met je paard wat iedereen doet, anders doe je het slecht' :)

Anoniem

Re: De mensen op bokt zijn enorm negatief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:33

Je hebt gelijk.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:35

Palmera schreef:
Heleennn schreef:
Helemaal waar, je kan geen zin meer typen zonder dat iemand je 'verkeerd begrijpt'.

Werkelijk? :) Die ervaring heb ik gelukkig niet op bokt. Maar ik kan dan ook heel goed begrijpend lezen. :+


De daad bij het woord gevoegd. Ik had net in een ander topic een meningsverschil met Palmera. Zij beweerde dat ik mij aangevallen voelde en gaf daar een leuke opmerking bij in de trend van 'Oke je hebt gelijk, jij was eerst! Jij krijg de prijs!' wat natuurlijk niet zo vriendelijk overkomt in die context. Maar goed, hierboven blijkt dat ze zich daar niet zoveel van aantrekt. Dus laat ik dat ook maar niet doen :) En dan zal ik me wel weer aangevallen voelen volgens haar, maar het is nu eenmaal niet zo handig om intonatie te bespeuren in een getypt bericht.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 25-07-17 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:35

Kan me hier wel in vinden hoor.. Ik heb mij destijds in 2012 aangemeld en toen een topic aangemaakt over sporen. Ik kreeg zo ontzettend veel commentaar op zo'n vervelende manier (terwijl ik al het commentaar positief oppakte, en open stond voor feedback) dat ik daarna nooit meer iets op bokt heb durven te plaatsen. Inmiddels ben ik nog altijd liever een meelezer. Zodra ik een foto post kijk ik eerst even goed of er geen commentaar valt te leveren. Ben doodsbang dat er wellicht een riempje verkeerd zit.. :=

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:36

Gho iedereen heeft recht op zijn mening en dat kan dus weleens botsen of totaal niet overeenstemmen met wat je eigenlijk had willen horen.
Ik stel me dikwijls ook vragen bij het 'waarom' mensen sommige topics openen. Ieder zijn ding denk ik dan, maar het blijft ook een virtuele wereld. En die lijn vergeten sommige mensen, of willen sommige mensen misschien juist niet. Als je een topic opent, dan stel je je bloot. Dat is een eigen keuze en moet je ook mee leren omgaan.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:40

De dag dat ik me iets moet aantrekken van alles wat er op een forum over/tegen me gezegd word is de dag dat ik mijn telefoon fijnstamp. :)
En het zou heel veel mensen sieren als ze zich die loze woorden online wat minder aantrekken. :)

Het is maar bokt, het is maar een forum en het zijn maar onbekenden die aan de hand van jouw verhaaltje/fotootje je denken te kennen en een mening op grond van een moment opname mogen spuien.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:43

Heleenn er staat me nog een topic bij waarin jij je onterecht aangevallen voelde, misschien is dat dan ook wel zo :=

Het is het internet mensen, relax en pak een bak popcorn.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:45

Whatever, het zij zo. Ik ga hier weer niet het middelpunt zijn van het zielige 'ik voel me onterecht aangevallen' clubje, heb ik even geen zin in en energie voor :') :wave: Want inderdaad Renee, ik word daar regelmatig op aangepakt. En vandaag hoeft dat even niet +:)+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:48

_Reneee schreef:
Het is het internet mensen, relax en pak een bak popcorn.

Dus dat. Op bokt moet het vaak allemaal zo correct en volgens het boekje. Ik doe daar niet aan mee.


Wat ik vooral bijzonder vind is dat veel mensen lopen te drammen en dreinen als een TS even niet reageert of het niet precies met ze eens is. :')