Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De mensen op bokt zijn enorm negatief!

 
Profiel   

En daarom ben ik ook vooral een meelezer..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:03 



 
Profiel   

Fluttershy schreef
Precies. Niemand zal oprecht de bedoeling hebben om een ruzie aan te wakkeren of iemand te kwetsen. :j

daar zou ik niet zo heel zeker van zijn.... Eigenlijk....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:06 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Fluttershy schreef
Precies. Niemand zal oprecht de bedoeling hebben om een ruzie aan te wakkeren of iemand te kwetsen. :j

daar zou ik niet zo heel zeker van zijn.... Eigenlijk....

Over negatief gesproken -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:07 



 
Profiel   

Daar heb je een punt :j

Maarja, lig er verder niet wakker van hoor, maar t is wel zoals ik het bij een enkele bokker zie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:12 



 
Profiel   

Ik mag hopen dat je er niet wakker van ligt nee, dat zou wel heel rot zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:18 



 
Profiel   

bruintje123 schreef
Booooo schreef
Je hebt helemaal gelijk hoor! Zie het steeds vaker...

Sla de topics bij nieuws en maatschappij sowieso maar over, wat je daar allemaal voorbij ziet komen :roll: Vooral bepaalde mensen maken de sfeer minder leuk.

Dat heb ik ook, maar dan denk ik wel weer dat ik aan andere namen denk ik :D

Is dat niet altijd zo in een discussie, de een denkt zo en de ander zo, anders was het wel een saaie eenheidsworst. Dan heb je ook geen discussieforum nodig.


Over paarden welzijn mag er naar mijn idee wel meer eenheidsworst zijn, dat een paard niet gemaakt is om niet of amper vrij te kunnen bewegen.


Typisch dat je op mijn post reageert :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:18 



 
Profiel   

Hoezo typisch?
Ik ben het daar dus gewoon mee eens.
Maar wel dat we bijna allemaal andere namen in gedachte hebben bij zo'n uitspraak :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:21 



 
Profiel   

Palmera schreef
En vele 21 plussers waar ook niets zinnigs uitkomt.... :)

_/-\o_

Weet gelijk weer waarom ik niet zo heel veel post op bokt en als ik post zijn het maar in een paar topics. Foto's zet ik alleen op bokt na strenge selectie. :') *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:25 



 
Profiel   

Ik heb topics waar ik het met sommige bokkers helemaal oneens ben, en andere topics waar ik het met dezelfde bokker helemaal wel eens ben. Interesseert mij niet welke bokker het schrijft... puur wat er staat. Vind ook wel dat er veel bokkers zijn met erg lange tenen die zaken vaak persoonlijk aantrekken... en aan de andere kant weer bokkers die door blijven zagen over bepaalde zaken die zij niet goed vinden gaan.
Maarja so be it... bokt is net het echte leven :) als ik het vervelend zou vinden log ik gewoon niet meer in... dat kan met het gewone leven dan weer niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:32 



 
Profiel   

Ja en nee. Bokt is een discussieforum en vooral het woord discussie is erg passend. :P Mensen hebben en geven wel snel hun mening en daar hoort bij commentaar. In veel gevallen vind ik het niet erg en ook wel fijn dat mensen gewoon zeggen waar het op staat zonder erom heen te draaien. Want zo ben ik ook wel. Toch kan ik me in sommige topics wel wat ergeren, als iets bijvoorbeeld 100x herhaald wordt en de TS al lang duidelijk heeft gemaakt er wat mee te doen. Dan vind ik het best flauw. Discussies vind ik helemaal prima maar soms krijgt de TS het er wel zwaar mee te verduren en dan heeft het ook niet altijd zin want genoeg mensen die dat als zodanig aanvallend ervaren dat ze er niks meer mee doen of misschien wel niet eens meer hun topic lezen. Dan schieten bokkers hun doel voorbij, want echt, geloof me, de meeste mensen bedoelen het goed. Of dat nu voor de TS is of voor het dierenwelzijn. Ik denk wel dat je hier goed kan leren discussiëren en dat discussies hier doorgaans behoorlijk respectvol zijn. Zeker in tegenstelling tot sommige andere fora. Als je niet van discussies houd dan moet je goed kijken welk deel van bokt je wel kan gebruiken en welk deel niet, want dat wisselt nogal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:33 



 
Profiel   

Vind het persoonlijk ook niet het meest gezellige of positieve forum, maar soms toch ook wel leuk en handig. Gewoon kijken wat je handig vind om te gebruiken, en als het niet leuk is gewoon niet meer verder lezen.
Daarbij, dat men het dierenwelzijn altijd voorop stelt vind ik wel terecht, ook al is dat misschien niet altijd leuk om te horen voor iedereen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:45 



 
Profiel   

Marcella schreef
Palmera schreef
En vele 21 plussers waar ook niets zinnigs uitkomt.... :)

_/-\o_

Weet gelijk weer waarom ik niet zo heel veel post op bokt en als ik post zijn het maar in een paar topics. Foto's zet ik alleen op bokt na strenge selectie. :') *\o/*


Begrijp ik wel, hier ook (nog) geen foto's. Het is gewoon niet uitnodigend.

Het lijkt mij toch dat mensen zich aanmelden op een discussieforum uit interesse voor het onderwerp. Dat eindeloze opdringen en pushen is gewoon waardeloos. Altijd maar het gelijk willen halen. Vaak zijn het juist die mensen die opzoek zijn naar bevestiging.

Een goede discussie houdt de boel natuurlijk ook levend en wakker. Maar imo alleen nuttig wanneer het met onderbouwing komt. Dan word het ook interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 16:45 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Het was vroeger (toen ik net lid werd) ook wel anders hoor...toen was Bokt veel kleiner en de sfeer was beter.

Ik sla de moeilijke discussies tegenwoordig ook gewoon over, heb gewoon plezier in mijn HK topics en verder post ik niet zoveel. Ik lees wel heel veel mee...vooral op HAW enzo en soms zou het commentaar anders gebracht mogen worden maar niet iedereen heeft evenveel tact...


Maar dan heb je 't echt al over 15 jaar geleden. Heel het internet was nog zo anders toen. Dan vergeet je al gauw, maar het is eigenlijk gewoon een heel andere wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 17:03 



 
Profiel   

Ik ben het eens met de menige bokkers hier. Vanwege het feit dat alles geschreven is zonder dat de lezer het gevoel van de schrijver kan ervaren, maakt het internet een plek waar veel miscommunicatie plaats kan vinden.

Bokt is een plek waar iedereen die geïnteresseerd is zijn deel mee kan doen. Dit zorgt er dus voor dat velen samenkomen en de kans dus groot is dat je niet op alles dezelfde mening hebt. Vaak is het zo dat alles omtrend paarden erg gevoelig is voor paardenliefhebbers, waardoor meningsverschillen helaas persoonlijk worden opgevat. Het is aan de lezer om dan open te blijven in hun manier van interpretatie. En komt een reactie toch te dicht bij op een negatieve manier volgens de lezer, dan kan de lezer nog altijd om verduidelijking vragen. Wel zorg je er dan voor dat het op een manier gebeurd waarbij je zowel respect als openheid uitdrukt.

Wat ik probeer over te laten komen is dat communicatie ontstaat door middel van een zender, medium en ontvanger. De zender is de schrijver, de medium is het forum/internet en de ontvanger is de lezer. Alle drie hebben invloed op hoe een lezer het bericht van de ontvanger kan interpreteren. De kans dat het door de lezer opzettelijk kwetsend laat overkomen is daarin heel klein (niet afwezig, maar klein).

TS, als ik persoonlijk een goedbedoelde tip mag geven; blijf bij jezelf. Lees de berichten van andere bokkers met een open gedachte en twijfel je aan de overdracht van de boodschap, dan kan je altijd vragen om verduidelijking. Voor de rest laat niemand hier je kwetsen, want meestal is dat niet het doel van de ander. We hebben hier allemaal hetzelfde doel toch? Een geweldige tijd hebben met elkaar om te kletsen over onze passie: Paardjes!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 17:04 



 
Profiel   

Charvin schreef
Heee,
Mij valt het op dat altijd als ik een topic plaats, dat ik ALTIJD commentaar krijg!
Ik vind dit echt heel erg jammer! Als ik een vraag stel krijg ik altijd een comment van ' Wat je doet/wil kan echt niet/ Nee dat mag echt niet dat is schandalig / Denk niet zo aan je zelf/het geld, doe wat het beste is voor je paard ' Tuurlijk iedereen wil het beste voor zijn/haar paard, maar onnodige kosten wil niemand maken. En volgens mij is bokt forum bedoelt om vragen te stellen en elkaar te helpen. Ben ik de enige die dit zo ervaart? Of krijg ik hier nu ook al weer commentaar op? :)
Xx

Ik vind ook dat er soms heel negatief wordt gedaan op Bokt.Waardoor ik wel voorzichtiger ben geworden met iets erop zetten.Daarentegen wordt er ook wel vaak meegevoel getoond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 17:33 



 
Profiel   

SaraViavia schreef
GDG schreef
Ik zie dat je 13 jaar bent, dan is het waarschijnlijk beter om gewoon nog een paar jaar op YRT te posten. Lees verder lekker mee en doe zo kennis op.


Wat boeit het hoe oud iemand is?? Het gaat erom WAT er gezegd wordt en niet door WIE het gezegd wordt. Niet altijd de meest handige vragen of antwoorden van 13-jarigen, maar om dat dan maar vooraf te concluderen....



Nee hoor, geen conclusie vooraf maar ik snap dat je die conclusie kunt trekken uit mijn post. Ik heb echter eerst de topics van TS even bekeken om te kijken wat ze bedoelde... en daar blijkt dus helemaal niet zo negatief gereageerd te worden als dat zij hier beweert. Dus samen met het gegeven dat ze pas 13 jaar is lijkt het me voor haar beter om nog even in de YRT te posten aangezien ze zich dingen nog een beetje teveel aantrekt/negatief opvat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 17:41 



 
Profiel   

Vooral dat betweterige ben ik het mee eens. Jammer dat je het zo ervaart en ik weet zeker dat je ook niet de enige bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 17:48 



 
Profiel   

Omdat dit niet over paarden gaat maar over het reilen en zeilen op dit forum, verplaats ik dit topic naar [FZ] Forumzaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 19:21 



 
Profiel   

Het ligt natuurlijk niet aan het forum. Vaker wel dan niet heerst deze toon namelijk ook op menig pensionstal en daar omheen. De anonimiteit op het internet is daarvoor heerlijk. De 'strijd' tussen groepen, mensen, methodes leeft hier gewoon voort. Welkom in de paardenwereld. En op het internet.

Om op het verhaal van TS in te gaan: blijf vooral vragen stellen!
Sla opbouwend kritiek op in die bovenkamer en neem mee wat je wijs vindt.

Bovenal: als iemand kritiek of opmerkingen geeft betekend het niet direct dat iemand een hekel aan je heeft.
Als je kritiek niet opvat als een persoonlijke aanval, sta je veel meer open voor feedback en daarmee ook voor verbetering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 20:27 



 
Profiel   

leanR schreef
Het ligt natuurlijk niet aan het forum. Vaker wel dan niet heerst deze toon namelijk ook op menig pensionstal en daar omheen. De anonimiteit op het internet is daarvoor heerlijk. De 'strijd' tussen groepen, mensen, methodes leeft hier gewoon voort. Welkom in de paardenwereld. En op het internet.

Om op het verhaal van TS in te gaan: blijf vooral vragen stellen!
Sla opbouwend kritiek op in die bovenkamer en neem mee wat je wijs vindt.

Bovenal: als iemand kritiek of opmerkingen geeft betekend het niet direct dat iemand een hekel aan je heeft.
Als je kritiek niet opvat als een persoonlijke aanval, sta je veel meer open voor feedback en daarmee ook voor verbetering.

_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 07:47 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties!
Ik geef jullie (bijna allemaal) gelijk!
Misschien moet ik het niet altijd negatief inzien, maar ik vind dat bijv. op mijn topic over het afvallen van mijn pony vroeg ik hoe kan ik het het beste en zo snel mogelijk doen, ik kreeg direct reactie van snel is dodelijk blalblabla.... Ik vind dit is een paarden site en natuurlijk wilt iedereen het beste voor zijn/haar pony/paard je moet er niet van uit gaan dat ik dan wil dat mn pony direct morgen 10 kilo lichter wil hebben tuurlijk moeten we wel reëel blijven! Maar om direct zo'n boze wil ik niet zeggen, maar 'afkrakende' reactie te plaatsen is ook weer niet nodig. En het feit dat ik 13 ben zegt niks over mijn kennis! Vanaf mijn 5e hebben wij al eigen pony's in al deze tijd heb ik al heel veel mee gemaakt (zowel op het gebied als paard en mens) waardoor ik veel ervaringen heb. Ik verzorg mijn pony elke ochtend voor school en elke avond, 's middags rijd ik vaak of doe andere dingen en dit doe ik al jaren. Om direct te zeggen dat ik 'minder weet' vind ik onterecht, ik kan meer weten over bepaalde zaken dan iemand van bijv. 30.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 19:57 



 
Profiel   

Charvin schreef
Bedankt voor jullie reacties!
Ik geef jullie (bijna allemaal) gelijk!
Misschien moet ik het niet altijd negatief inzien, maar ik vind dat bijv. op mijn topic over het afvallen van mijn pony vroeg ik hoe kan ik het het beste en zo snel mogelijk doen, ik kreeg direct reactie van snel is dodelijk blalblabla.... Ik vind dit is een paarden site en natuurlijk wilt iedereen het beste voor zijn/haar pony/paard je moet er niet van uit gaan dat ik dan wil dat mn pony direct morgen 10 kilo lichter wil hebben tuurlijk moeten we wel reëel blijven! Maar om direct zo'n boze wil ik niet zeggen, maar 'afkrakende' reactie te plaatsen is ook weer niet nodig.


De titel van je topic was: Hoe kan ik mijn pony snel laten afvallen?

Dit is de eerste reactie:
Dees schreef
Niet. Snel afvallen is voor paarden levensgevaarlijk.
Doe het geleidelijk en doe het via beweging.


En dit is ook waar. Ik bespeur hier echt geen negatieve/afkrakende toon in. Het is wel wat kort, maar daarom niet onvriendelijk. Er staat ook in de titel dat je het snel wil doen, dus heel begrijpelijk dat bokkers hier meteen op inspringen. Weten zij veel dat je redelijk bent met je verwachtingen. Dat staat er namelijk niet bij je post.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 22:01 



 
Profiel   

GDG schreef
Dus samen met het gegeven dat ze pas 13 jaar is lijkt het me voor haar beter om nog even in de YRT te posten aangezien ze zich dingen nog een beetje teveel aantrekt/negatief opvat.


Mee eens, voor kinderen is die hoek van bokt wat vriendelijker opgezet. Reacties zijn daar ook vaak wat zachter verpakt dan onder de volwassenen.

Verder zeker lekker meelezen en leren, komt allemaal vanzelf wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 22:10 



 
Profiel   

FatCat schreef
Charvin schreef
Bedankt voor jullie reacties!
Ik geef jullie (bijna allemaal) gelijk!
Misschien moet ik het niet altijd negatief inzien, maar ik vind dat bijv. op mijn topic over het afvallen van mijn pony vroeg ik hoe kan ik het het beste en zo snel mogelijk doen, ik kreeg direct reactie van snel is dodelijk blalblabla.... Ik vind dit is een paarden site en natuurlijk wilt iedereen het beste voor zijn/haar pony/paard je moet er niet van uit gaan dat ik dan wil dat mn pony direct morgen 10 kilo lichter wil hebben tuurlijk moeten we wel reëel blijven! Maar om direct zo'n boze wil ik niet zeggen, maar 'afkrakende' reactie te plaatsen is ook weer niet nodig.


De titel van je topic was: Hoe kan ik mijn pony snel laten afvallen?

Dit is de eerste reactie:
Dees schreef
Niet. Snel afvallen is voor paarden levensgevaarlijk.
Doe het geleidelijk en doe het via beweging.


En dit is ook waar. Ik bespeur hier echt geen negatieve/afkrakende toon in. Het is wel wat kort, maar daarom niet onvriendelijk. Er staat ook in de titel dat je het snel wil doen, dus heel begrijpelijk dat bokkers hier meteen op inspringen. Weten zij veel dat je redelijk bent met je verwachtingen. Dat staat er namelijk niet bij je post.


En dit is dus waar ik op doelde met mijn eerste post (ik had dat topic namelijk al even opgezocht en vond dat TS schromelijk overdreef met 'enorm negatief').

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-17 09:08 



 
Profiel   

Ik stop met de discussie :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-17 10:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen