Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe bereik ik een mod om mensen te kunnen waarschuwen?

 
Profiel   

Helaas ben ik net compleet onderuit gehaald om een berichtje waarmee ik alleen goede bedoelingen had om mensen te waarschuwen. Hoe kan ik een mod een berichtje sturen om men te waarschuwen voor een bepaald persoon? Graag alleen normaak reageren deze keer en niet meteen oordelen zou heel fijn zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:47 



 
Profiel   

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:48 



 
Profiel   

een mod een pb sturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:48 



 
Profiel   

Bedankt voor je korte reactie. Zo te lezen is het dus niet mogelijk om mensen te waarschuwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:49 



 
Profiel   

Bedankt Cinnepin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:49 



 
Profiel   

Hey TS.
Ik heb net je vorige topic gelezen.
Ik snap dat je je zorgen maakt, maar ik denk niet dat er hier via Bokt iets mee kan.
Tenzij je misschien weet welk account van hem is, kunnen ze er op bokt niks mee.
Regelingen in natura aanbieden is niet strafbaar, sterker nog het wordt redelijk veel gedaan, zelfs voor autorijlessen hoorde ik tot mijn verbazing een aantal jaar terug.
Zolang het tussen volwassenen is op een basis van vertrouwen is er niks strafbaars aan.

Ik heb het ook wel eens aangeboden gekregen. Als 14 jarige. Om 3 uur snachts via de telefoon...
Dat was zeker niet ok.

En verder, als je niet wil dat mensen je op die manier lastig vallen via je telefoon is het handig om je telefoonnummer uit de advertentie te halen.
Als ze serieus zijn dan kunnen ze je een bericht sturen met de vraag voor je telefoonnummer.
Of je zet je email erin.


Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 14-08-17 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:50 



 
Profiel   

IndyAlbers schreef
Helaas ben ik net compleet onderuit gehaald om een berichtje waarmee ik alleen goede bedoelingen had om mensen te waarschuwen. Hoe kan ik een mod een berichtje sturen om men te waarschuwen voor een bepaald persoon? Graag alleen normaak reageren deze keer en niet meteen oordelen zou heel fijn zijn.


Je kunt berichten van de desbetreffende persoon TeMmen, oftewel: Tip een Mod. Dit doe je door rechtsonderin het bericht op het rode uitroepteken te klikken. Je kunt dan de juiste gegevens invullen en opsturen, dit komt dan bij een mod terecht die dit in behandeling kan nemen.
Privéberichten worden echter standaard niet op gemod dus mocht het hierom gaan dan wordt het lastiger maar je kunt het altijd proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:51 



 
Profiel   

Mod zal waarschijnlijk alleen in uitzonderlijke situaties ingrijpen, maar een pb'tje doen kan nooit kwaad natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:53 



 
Profiel   

"In natura" hoeft daarbij ook niet persé fout te zijn. (Wel goed dat je alarmbellen gaan rinkelen) maar een extra stal uitmesten of een voerbeurt overnemen is in principe ook betaling in natura ;) Alles wat niet met geld wordt afgerekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:53 



 

Volgens mij ging alles buiten bokt om toch TS? Je bent toch benadert via Whatsapp en niet via bokt?
In dat geval kan bokt er ook niks aan doen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:53 



 
Profiel   

Ze heeft geen bericht gekregen op bokt van iemand maar via de telefoon, een 06 nummer.
Daar kan bokt niks mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:54 



 
Profiel   

Maar blijkbaar nav een advertentie op bokt, zoals ik begreep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:55 



 
Profiel   

TS als er iets in staat wat verboden is waarschuw je de politie, als je twijfelt kan je ook naar hun bellen om te vragen wat je het beste kan doen.

Verder even ademhalen en bedenken wat je nu precies bereiken wil en waarom. Dir is 1 grote onduidelijke chaos en daar heeft niemand iets aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:58 



 
Profiel   

Je kan een mod, te herkennen aan de groene kleur, een berichtje doen via PB.
Daarnaast staat ook onderaan de pagina de aanwezige gebruikers op dat moment (op die pagina) en als je een groene naam ziet staan kan je op die persoon klikken en een bericht sturen.

Zonder de details te weten, we kunnen enkel iets doen als de situatie zich op Bokt af speelt. Is er contact gezocht via Whatsapp doordat jij jouw nummer online hebt gezet is dat iets wat zich buiten Bokt om speelt. Wel is het verstandig jouw nummer te verwijderen (uit de advertentie) uit voorzorg. Mocht je dat zelf niet lukken dan kunnen we je daar wel bij helpen.

Ik neem zo na dit bericht wel even contact met jou op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 10:10 



 
Profiel   

Nou, dat laatste is vooral belangrijk denk ik TS, je nummer verwijderen uit je advertentie.
Voor een viespeuk is bokt natuurlijk een walhalla, allemaal jonge paardenmeisjes! Daar willen sommige mannen graag misbruik van maken en contact met je willen zoeken. Er zijn zelfs mannen die meiden benaderen voor een verzorgpony, terwijl ze heel andere bedoelingen hebben.
Aan jou de 'taak' (bizar eigenlijk maar voor je eigen bescherming) om geen prive gegevens online te zetten. Dus geen adres en ook geen telefoonnummer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 10:36 



 
Profiel   

Een feitelijk waarschuwingstopic mag niet op Bokt. Dus je mag niet iemand met naam en toenaam noemen of persoonlijke gegevens verspreiden. Dit omdat Bokt geen hoor en wederhoor kent en er dan sprake kan zijn van last of smaad.

Wat je wel kan doen is je ervaringen in een topic posten en dit bijvoorbeeld op VVDD (Verslag van de dag) zetten. En het dan meer verhalend omschrijven. Zo van: 'Goh, ik zocht een verzorgpaard en er reageerde iemand die totaal niet met paarden bezig was en alleen maar rare dingen typte'. Op die manier bereik je ook mensen. Zijn ze ook gewaarschuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 10:43 



 
Profiel   

Maar dat is toch met alles een risico?

Zo kan ik ook mensen die enkele miskoop bh's verkocht.wat die allemaal als reactie kreeg,dat wil je niet weten.....
Idem met een trouwjurk,een logeerbed,.....

Het is aan jezelf om daar op een nuchtere manier mee om te gaan en idd op fora geen dingen als email of telefoonnummer online te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 10:50 



 

Viespeuken heb je overal, TS. En naarmate je ouder wordt, worden het er alleen maar meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 10:58 



 
Profiel   

Wat een paniek....kom onder je steen vandaan. De wereld loopt vol met dit soort gasten. En die zijn graag aktief op verkoopsites omdat zulke losers alleen contact kunnen maken via internet. Jij bent het type die zich meteen bedreigd en aangerand voelt. Maak je niet zo druk en lach erom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 11:11 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Maar dat is toch met alles een risico?

Zo kan ik ook mensen die enkele miskoop bh's verkocht.wat die allemaal als reactie kreeg,dat wil je niet weten.....
Idem met een trouwjurk,een logeerbed,.....

Het is aan jezelf om daar op een nuchtere manier mee om te gaan en idd op fora geen dingen als email of telefoonnummer online te zetten.

Mijn trouwjurk heb ik twee keer te koop gezet en twee keer dezelfde gast die mijn cupmaat wou weten en wou dat ik de jurk even wou aantrekken vooe hem zodat hij kon zien of deze geschikt zou kunnen zijn voor zijn vriendin

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 11:13 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Maar dat is toch met alles een risico?


Klopt. Maar ik heb toch ook al vaker topics gelezen waarin relatief jonge kinderen benaderd worden door mensen met verkeerde intenties bij advertenties voor verzorgpaarden en ik denk dat het helemaal niet zo verkeerd is om af en toe een topic te lezen waarin gewaarschuwd wordt voor mogelijke gevaren. Bewustwording is stap 1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 11:14 



 
Profiel   

Hahaha,idd,ik denk dat zo'n dingen viespeuken aantrekt.....

@Iris,TS is 19 staat in haar profiel....'een erg jong kind' is dit toch niet meer en op die leeftijd zou je zoiets toch al wat mogen relativeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 11:17 



 
Profiel   

TS als je er echt iets mee wil open je een topic op LZP onder het mom van 'hoe ga jij om met ongewenste berichten?' of 'veiligheid op internet' oid. Dan maak je het bespreekbaar, ook voor jongere kinderen en bereik je veel meer dan hier heel hard roepen dat persoon Y met telefoonnummer X een grote gevaarlijke man is. Dat boeit namelijk niemand en het probleem is groter dan alleen persoon Y die een berichtje stuurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 11:22 



 
Profiel   

Deze vraag hoort niet op WWW, maar omdat het wel belangrijke informatie is over het gebruik van Bokt verplaats ik het topic naar FZ.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 13:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen