Hoe Bok jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe Bok jij?

Ik gebruik alleen de voorpagina
208 (38%)
Ik sla de voorpagina over
91 (16%)
Ik bekijk de voorpagina en blader verschillende subfora door
128 (23%)
Voor fototopics bekijk ik alleen de voorpagina
63 (11%)
Voor foto's ga ik (ook) naar de foto-subfora
57 (10%)

Totaal aantal stemmen: 547


_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:10

bruintje123 schreef:
Op andere forums heb je vaak ook nog de optie, nieuwe berichten.
Dat zijn de berichten waar nog niets op gereageerd is. Dat bestaat hier niet of wel?

Goede vraag. Ook wel benieuwd naar

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:56

Die functie heeft de software wel:
search.php?search_id=new_topics

Maar een link daarnaartoe is ergens in het (her)ontwerpen van de site kwijtgeraakt. Waarschijnlijk iets met teveel knopjes, links en keuzes.

Scherpe analyse @xyzutu2. Uitgelicht speelt hier ook een rol lijkt het. En eens met het woud aan (sub)fora. Dat zijn er teveel, is al een flinke tijd een doorn in m'n oog maar dit reorganiseren is behoorlijk wat werk. Staat samen met flink wat andere zaken op de TODO lijst, maar misschien moeten we de prioriteit daarvan eens herevalueren...

Winged

Berichten: 33033
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:58

Bart, volgens mij staat het reorganiseren van de subs al minstens 6 jaar op de to do lijst :+

Misschien eens tijd om daar een prio van te maken.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:07

haha, tijd vliegt, maar ook weer niet zo hard :+
Maar helaas is dat niet het enige item dat al erg lang op de TODO lijst staat.

Overigens lijkt het effect daarvan redelijk beperkt aangezien het gros van de (reguliere) gebruikers vooral vertrouwt op de frontpage, eigen berichten en actieve onderwerpen. Hoger op de lijst staat dus het beter onder de aandacht brengen van nieuwe topics.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:20

Ik heb alleen merries kijken en kraamstal itp als favoriete forum. Heel soms check ik een sub als ik zelf wat zoek maar verder alleen eigen berichten en actieve onderwerpen

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:27

Eigen berichten en active topics. Meer niet eigenlijk :o

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:41

Ik kijk eerst bij eigen berichten en bij laatste berichten welke ik interessant vind. Uitgelicht wil ik ook nog wel eens kijken. Verder kom ik eigenlijk niet. Eventueel ooit via de zoekfunctie een topic te zoeken voor informatie ect.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:45

Is er dan niemand die vanuit topics (geopend via eigen berichten/actieve onderwerpen :P ) doorklikt naar het subforum en daar de titels van de andere topics scant naar iets interessants?

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:55

Nee dat doe ik nooit.

Anoniem

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:05

Nee dat doe ik ook nooit :')
Hier heb ik ook eigen berichten gebookmarked, ik kom nooit op de voorpagina, hooguit per ongeluk :')

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:13

Eens in de paar maanden misschien.

Ik heb overigens wel favoriete fora aangevinkt staan zodat ik daar alle nieuwe topics voorbij zie komen.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:16

Voorpagina gebruik ik nooit. Ik kijk gelijk naar * eigen berichten*. Ik kijk dan ff of er nieuwe reacties zijn op de onderwerpen die ik nog volg. Heb ik dat bekeken kijk ik op * actieve onderwerpen *.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:37

Marrie_L schreef:
Is er dan niemand die vanuit topics (geopend via eigen berichten/actieve onderwerpen :P ) doorklikt naar het subforum en daar de titels van de andere topics scant naar iets interessants?


Nee, nooit (meer).
Vijftien jaar geleden nog wel, maar toen zat Bokt ook heel anders in elkaar, veel minder subfora waardoor de subfora die er waren ook veel levendiger waren en er veel meer kruisbestuiving was. In wat nu Rijtechnisch heet zaten toen bijvoorbeeld ook de western ruiters als ik het me goed herinner, waardoor de antwoorden verrassender waren. Dan was ik ook benieuwd naar welke topics er nog meer in zo'n subforum zaten. Nu niet meer.

Grappig, toen ik dit topic startte had ik geen idee dat mensen ook alleen via de Actieve Onderwerpen/Eigen Berichten bokten. Als ik dat had geweten dan had ik de poll anders gemaakt, namelijk alleen de voorpagina/alleen Eigen berichten & Actieve onderwerpen/bezoek altijd meerdere subfora. Want uit de poll + topic blijkt dat de meesten of alleen de voorpagina gebruiken, of alleen AO/EB, en dat beide groepen behoorlijk allergisch zijn voor subfora bezoeken. 8-)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:45

Ik bekijk de voorpagina en kijk in de tabbladen/subforums :)

Dax

Berichten: 796
Geregistreerd: 18-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:20

Marrie_L schreef:
Is er dan niemand die vanuit topics (geopend via eigen berichten/actieve onderwerpen :P ) doorklikt naar het subforum en daar de titels van de andere topics scant naar iets interessants?

Dit doe ik ook :D

Verder gebruik ik alleen eigen berichten en actieve onderwerpen, als ik op de voorpagina terecht kom is dat meestal per ongeluk :+

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:42

Bokt is erg groot en ben nog niet over gekomen alles uit te vinden ... :wow:
Begin met de voorpagina, bokt markt, actieve berichten en eigen berichten
dit aanbod is al zo groot dat ik met tijd niet overkom om nog meer te lezen :o
Soms zoek ik iets op in een sub fora maar meestal kom ik bij google voor de zoekfunctie uit.
Die van bokt heb ik nog niet uitgevonden hoe die werken kan ... :+

Wel is het soms moeilijk een leuk topic terug te vinden, als er (net) iets langer niet gereageerd is en de eigen berichten lijst ook lang is
(proberen niet actieve topic weer te ont-stippen)
Zou wel handig zijn als je die makkelijker terug kunt vinden (dat je ze een andere kleur kunt geven) :j
Passen namelijk niet allemaal in het onderschrift :D

Groet Karin.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:16

Marrie_L schreef:
Is er dan niemand die vanuit topics (geopend via eigen berichten/actieve onderwerpen :P ) doorklikt naar het subforum en daar de titels van de andere topics scant naar iets interessants?


Vroeger toen ik heel veel bokte wel.

Maar Bart die subfora heb je ooit aangemaakt om het juist te ordenen. Toch niet gelukt? Ik vond het vroeger fijner. Minder groepen en dan scrolde je gewoon even wat rond.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:46

Wellicht biedt een klein kopje op de voorpagina voor nieuwe onderwerpen (tijdelijk) een uitkomst?
Dat de nieuwste topics daarin tevoorschijn komen op chronologische volgorde van het plaatsen, reacties die erop komen worden dus niet meegeteld.

Alleen maakt dat de VP wellicht rommelig en dan moet er natuurlijk evengoed gekeken worden naar de indeling van het forum en diens subfora zelf.
Het zet nieuwe topics wel voor even in de schijnwerpers.

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:47

Marrie_L schreef:
Is er dan niemand die vanuit topics (geopend via eigen berichten/actieve onderwerpen :P ) doorklikt naar het subforum en daar de titels van de andere topics scant naar iets interessants?

Ik heb standaard een paar subforums die ik om de paar dagen (of vaker) check. Persoonlijk vind ik favoriete forums juist erg irritant, omdat het zo onoverzichtelijk wordt voor me. Zou het wel fijn vinden als ik enkel de forums zelf ergens makkelijk kan pinnen, scheelt weer wat klikjes.

Anoniem

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:54

Ik vind het lastige aan favoriete forums dat ik lang niet alles wat in een forum gepost wordt interessant vind. Bij een vrijheidsdressuurforum zou ik sommige discussies bijvoorbeeld wel interessant vinden, maar niet het zoveelste topic 'Hoe leer ik mijn verzorgpony steigeren?'. Bij Hanarchement vind ik sommige zadelmerken interessant, maar de rest niet. Als er geen filter zit op het knopje favoriete fora dan vind ik dat niet zo interessant omdat ik dan steeds met voor mij niet interessante topics word geconfronteerd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:00

Soms lijkt het me wel handig om topics aan te kunnen vinken die je niet wilt zien.
Nu kun je iets aanvinken en staat het bij eigen berichten.
Maar als je actieve berichten bekijkt staan daar natuurlijk ook actieve topics waar je echt niets aan vind maar wel steeds bovenaan staan.
Dan zou aan kunnen vinken "niet meer in actieve berichten laten zien" ook wel handig zijn.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:30

bruintje123 schreef:
Soms lijkt het me wel handig om topics aan te kunnen vinken die je niet wilt zien.
Nu kun je iets aanvinken en staat het bij eigen berichten.
Maar als je actieve berichten bekijkt staan daar natuurlijk ook actieve topics waar je echt niets aan vind maar wel steeds bovenaan staan.
Dan zou aan kunnen vinken "niet meer in actieve berichten laten zien" ook wel handig zijn.


Dit zou mij ook ideaal lijken! Sommige topics hoef ik gewoon niet 100 x voorbij te zien komen!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:36

Ik stem ook voor die optie. *\o/*

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:07

bruintje123 schreef:
Soms lijkt het me wel handig om topics aan te kunnen vinken die je niet wilt zien.
Nu kun je iets aanvinken en staat het bij eigen berichten.
Maar als je actieve berichten bekijkt staan daar natuurlijk ook actieve topics waar je echt niets aan vind maar wel steeds bovenaan staan.
Dan zou aan kunnen vinken "niet meer in actieve berichten laten zien" ook wel handig zijn.


Zorgt er wel voor dat minder populaire topics minder ondersneeuwen :j

Anoniem

Re: Hoe Bok jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:24

Volgens mij kon dat niet omdat de database dan overbelast zou raken door alle te enthousiast topics wegklikkende Bokkers? Er was eens een topic over of dat niet kon, en dat was volgens mij de conclusie.
Ik zou er inderdaad een hoop direct wegklikken, zeker als de topicstarters ook nog een enorme aanhang hebben en de topics dus eindeloos in Actieve Berichten blijven staan.