Poedersuiker en banketstaaf -bokt taal of gewoon Nederlands?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14757
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:09

Selina schreef:
Hierna kan je nooit meer normaal naar iemand kijken als die zegt dat hij gaat fietsen <<)

+1 :')
Dat is ook altijd mijn 1e gedachte wanneer iemand het over fietsen heeft

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:18

Ayasha schreef:
Ik heb die censuur nog steeds op staan, vind 'm heerlijk! _O- Sommige zinnen worden echt veel leuker met de censuur. :)) Zeker als de gemoederen in topics hoog op lopen wordt het prachtig.


Hier ook, ik vind het best, is inderdaad leuker. :j

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Poedersuiker en banketstaaf -bokt taal of gewoon Nederlands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:31

Ik heb hem ook aanstaan. Heerlijk om te lezen: wat banketstaaf je nou uit je nek?

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Poedersuiker en banketstaaf -bokt taal of gewoon Nederlands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:38

Banketstaat heb ik wel eens in het echt (ik wou zeggen gebruikt maar bedacht mij dat komt beetje TMI over haha) geroepen :')

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:46

janderegelaa schreef:
Ik heb het uitstaan, maar helpt niets. Ik vind het sowieso raar dat Bokt dat soort woorden in de censuur plaatst. We zijn toch geen kleuterklas.

Er zitten ook kinderen (en pubers) op Bokt, die surfen weleens met een filter. Er hoeft dan maar één keer iemand "banketstaaf" te typen en die hele site is onbereikbaar. Ik denk dat het nut van de censuur daarmee afdoende is aangetoond.

Overigens doet de Boktcensuur me vaak denken aan een mopje waar mijn broertje mee thuiskwam toen hij misschien tien of elf was. Tip: zet je censuur uit, anders wordt het extreem verwarrend. O ja, en niet aanklikken als je niet van kinderlijke flauwekul of viezigheid houdt.
Spoiler:
Jantje hoort op school zijn klasgenootjes praten over "prutsmutsen", "neuken" en "condooms". Hij heeft geen oudere broer of zus dus vraagt hij aan zijn moeder: "Mama, wat is een prutsmuts?" "Dat is eh... en fiets." "En wat is neuken?" "Dat is fietsen." "En wat is een condoom?" "Dat is eh... een fietsketting!"

Een paar dagen later komt Jantje te laat op school. Als de meester naar de reden vraag, zegt hij: "Ik zat op mijn prutsmuts, en ik begon zo wild te neuken dat mijn condoom eraf vloog!"

(Dit is - plechtig beloofd - meteen de laatste viezigheid voor vandaag.)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:46

musiqolog schreef:
janderegelaa schreef:
Ik heb het uitstaan, maar helpt niets. Ik vind het sowieso raar dat Bokt dat soort woorden in de censuur plaatst. We zijn toch geen kleuterklas.

Er zitten ook kinderen (en pubers) op Bokt, die surfen weleens met een filter. Er hoeft dan maar één keer iemand "banketstaaf" te typen en die hele site is onbereikbaar. Ik denk dat het nut van de censuur daarmee afdoende is aangetoond.

Overigens doet de Boktcensuur me vaak denken aan een mopje waar mijn broertje mee thuiskwam toen hij misschien tien of elf was. Tip: zet je censuur uit, anders wordt het extreem verwarrend. O ja, en niet aanklikken als je niet van kinderlijke flauwekul of viezigheid houdt.
Spoiler:
Jantje hoort op school zijn klasgenootjes praten over "prutsmutsen", "neuken" en "condooms". Hij heeft geen oudere broer of zus dus vraagt hij aan zijn moeder: "Mama, wat is een prutsmuts?" "Dat is eh... en fiets." "En wat is neuken?" "Dat is fietsen." "En wat is een condoom?" "Dat is eh... een fietsketting!"

Een paar dagen later komt Jantje te laat op school. Als de meester naar de reden vraag, zegt hij: "Ik zat op mijn prutsmuts, en ik begon zo wild te neuken dat mijn condoom eraf vloog!"

(Dit is - plechtig beloofd - meteen de laatste viezigheid voor vandaag.)

Mijn censuur staat toch uit :D

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Poedersuiker en banketstaaf -bokt taal of gewoon Nederlands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:01

Oh bokt censuur, heerlijk :D
Oliebol en poedersuiker zitten helemaal in mijn systeem.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:54

musiqolog schreef:
janderegelaa schreef:
Ik heb het uitstaan, maar helpt niets. Ik vind het sowieso raar dat Bokt dat soort woorden in de censuur plaatst. We zijn toch geen kleuterklas.

Er zitten ook kinderen (en pubers) op Bokt, die surfen weleens met een filter. Er hoeft dan maar één keer iemand "banketstaaf" te typen en die hele site is onbereikbaar. Ik denk dat het nut van de censuur daarmee afdoende is aangetoond.

Overigens doet de Boktcensuur me vaak denken aan een mopje waar mijn broertje mee thuiskwam toen hij misschien tien of elf was. Tip: zet je censuur uit, anders wordt het extreem verwarrend. O ja, en niet aanklikken als je niet van kinderlijke flauwekul of viezigheid houdt.
Spoiler:
Jantje hoort op school zijn klasgenootjes praten over "prutsmutsen", "neuken" en "condooms". Hij heeft geen oudere broer of zus dus vraagt hij aan zijn moeder: "Mama, wat is een prutsmuts?" "Dat is eh... en fiets." "En wat is neuken?" "Dat is fietsen." "En wat is een condoom?" "Dat is eh... een fietsketting!"

Een paar dagen later komt Jantje te laat op school. Als de meester naar de reden vraag, zegt hij: "Ik zat op mijn prutsmuts, en ik begon zo wild te neuken dat mijn condoom eraf vloog!"

(Dit is - plechtig beloofd - meteen de laatste viezigheid voor vandaag.)

Het helpt dat ik deze ken. Als je hem kent en je hebt de censuur aan ga je stuk _O-

Ik vind het ook wel leuk. Soms type ik ook een scheldwoord en vergeet ik de censuur. Lees ik dan mijn bericht terug en moet ik erom lachen :')

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:46

In de bokt regels staat hier ook een kopje over.

Boktregels schreef:
Bokt censuur
Diverse scheldwoorden worden op Bokt automatisch vervangen door een alternatief.

poedersuiker = k ut
banketstaaf = l ul
paasei = t ering
prutsmuts = h oer
fiets = f uck
oliebol = s hit
appelflap = g odverdomme

Ania

Berichten: 6105
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Poedersuiker en banketstaaf -bokt taal of gewoon Nederlands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:08

ik roep ook regelmatig in het echte leven "Das poedersuiker!"
zit zo in mijn systeem dat het normaal geworden is.

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Poedersuiker en banketstaaf -bokt taal of gewoon Nederlands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:37

Mooi hè :D

Dat gaat eigenlijk nog best vrij snel vind ik, dat je een zich naar gedragend iemand een ontzettende banketstaaf gaat vinden ipv een l*l :=

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:43

Ik gebruik 'fietsen' ook wel in het dagelijkse leven maar vergeet dat dat niet hetzelfde sentiment heeft.

Ania schreef:
ik roep ook regelmatig in het echte leven "Das poedersuiker!"
zit zo in mijn systeem dat het normaal geworden is.


Ohjaaa die ook!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:45

Wat grappig om te lezen, na zoveel jaar denk ik er helemaal niet meer bij na, en zijn het gewoon normale nederlandse woorden voor me geworden. Maar zou zelf dan ook niet snel de originele woorden gebruiken.

Zat net een topic te lezen waar oliebol in voorkwam. Dat las heel normaal in de zinsconstructie. Vraag me af wanneer ik een topic zou lezen waar een echte oliebol bedoeld word ik het door zou hebben. Ik vond een oliebol op straat. Ofzo. :D

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:02

Rivano schreef:
Wat grappig om te lezen, na zoveel jaar denk ik er helemaal niet meer bij na, en zijn het gewoon normale nederlandse woorden voor me geworden. Maar zou zelf dan ook niet snel de originele woorden gebruiken.

Zat net een topic te lezen waar oliebol in voorkwam. Dat las heel normaal in de zinsconstructie. Vraag me af wanneer ik een topic zou lezen waar een echte oliebol bedoeld word ik het door zou hebben. Ik vond een oliebol op straat. Ofzo. :D

Maar jij spreekt misschien de hele dag Portugees en je eet met oud en nieuw iets anders dan oliebollen. Als Bokt je voornaamste band met Nederland en het Nederlands is, dan gaat het hard. :)

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:08

musiqolog schreef:
Maar jij spreekt misschien de hele dag Portugees en je eet met oud en nieuw iets anders dan oliebollen. Als Bokt je voornaamste band met Nederland en het Nederlands is, dan gaat het hard. :)


Jullie bokkers zijn inderdaad verantwoordelijk voor het up to date houden van mijn Nederlands... :+
Anders ga ik gewoon zodra ik terugkom en met de belastingdienst en gemeente aan de lijn hang gewoon netjes woorden als poedersuiker en oliebol gebruiken.

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:09

Ania schreef:
ik roep ook regelmatig in het echte leven "Das poedersuiker!"
zit zo in mijn systeem dat het normaal geworden is.

Hier hetzelfde :') _O- Ik wist voor dit topic niet eens dat je die censuur kon uitzetten. Maar ik laat hem lekker aan.

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Poedersuiker en banketstaaf -bokt taal of gewoon Nederlands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:16

ik heb de censuur uitstaan, en dan valt het op dat er bokkers zijn die automatisch in de boktcensuur termen typen.

gerlindie

Berichten: 4646
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:30

Sabbientje schreef:
ik heb de censuur uitstaan, en dan valt het op dat er bokkers zijn die automatisch in de boktcensuur termen typen.


:')

Dat is de eerste goed reden die ik heb gehoord om de censuur uit te zetten *D

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8342
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:39

Sabbientje schreef:
ik heb de censuur uitstaan, en dan valt het op dat er bokkers zijn die automatisch in de boktcensuur termen typen.


Dat heb ik ook, heel komisch en uiteindelijk valt het ook niet meer op. Ik typ ook censuur inplaats van de normale woorden en dat doe ik ook op whatsapp bijvoorbeeld :')