Eigen oude topics verwijderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 11:56

Goedemorgen,

Ik draai al even mee in de bokt scène, en heb me steeds afgevraagd waarom het niet mogelijk om eigen, oude topics te verwijderen.
Er komen vaak toch persoonlijke verhalen naar voren, die je deelt als je 13 bent, maar als je 25 bent, ben je toch een ander mens..

Ik zou het persoonlijk fijn vinden als je daar als ts wat meer invloed op zou kunnen hebben.

Berichten welke in een emotionele bui geplaatst worden, waar je later spijt van hebt, wat op een reltopic uitloopt, zoals ik bokt de laatste jaren voornamelijk ken..

In deze moderne tijd van social media, vraag ik me af of hier geen mogelijkheid voor te bedenken is..?

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:57

Helemaal mee eens.

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:59

Ik weet dat er op verzoek een topic verwijderd kan worden, zeker als er (gevoelige) persoonlijke info in staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:02

Morganlefay schreef:
Ik weet dat er op verzoek een topic verwijderd kan worden, zeker als er (gevoelige) persoonlijke info in staat.


Maar daar zitten ook eisen aan. Doen ze ook niet zomaar

Als je vraagt om iets te laten verwijderen, zijn ze dat officieel ook verplicht om te doen.

Maar een functie van zelf verwijderen en je account kunnen verwijderen vind ik wel een hele goeie vooruitgang.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:17

Een simpel antwoord op je vraag kan ik helaas niet geven, maar onlangs is er een topic geweest op FZ waar je veel antwoorden kunt lezen die het beheer heeft gegeven. Oude topic’s verwijderen gaat grotendeels om privacy en dat wordt hier o.a besproken:

[FZ] Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 12:33

Bedankt Giolli, dat ga ik eens doorlezen.
Want het is helaas al heel lang zo, dat ik eerst bedenk of ik iets wil posten, vervolgens hoe ik het wil brengen en tot slot maar weer afkap om de vele veroordelende negatieve reacties.
Terwijl een forum juist zo behulpzaam kan zijn.
Maar op het “anonieme” internet schijn je tegenwoordig alles maar te mogen schrijven. En zeker met oudere topics kan dit erg confronterend zijn.

Misschien toch nog eens het overwegen waard?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:44

Mocht je een specifiek topic in gedachten hebben, mag je me altijd een berichtje sturen. :j

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 12:47

Niet zozeer, juist omdat ik doorgaans 3x nadenk voordat ik iets post..

Maar in het kader van privacy op internet en alles wat eraan te herleiden valt, lijkt het me een mooie, en vooral goede toevoeging en modernisatie hahaha

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:39

Wat betreft verwijderen of anonimiseren is er op het moment al veel mogelijk, daarover vind je het e.e.a. in de help. Wel is het zo dat je dit in veel gevallen via support of de moderators moet regelen, iig nu nog.

Dit willen we gaan aanpassen/verbeteren, maar een van de complicerende factoren is dat een topic op Bokt niet van iemand is. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Facebook en Instagram waar je een post plaatst waar mensen op reageren. Op Bokt maak je een aanzet tot een discussie en daarna is die discussie van alle deelnemers. De topicstarter de mogelijkheid geven om al die reacties weg te halen past niet goed bij het model dat we nu op Bokt hebben. We zijn aan het kijken hoe we dat kunnen veranderen maar heel simpele oplossingen zijn daar niet voor. Tot we dat oplossen is er dus iig de mogelijkheid tot maatwerk via support en de mods.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:07

Ik hoop toch ook dat jullie een oplossing vinden. Ik was zelf gelukkig al ruim volwassen toen ik bokt ontdekte en denk meestal ook eerst even na, voor ik iets plaats maar kan me heel goed voorstellen dat het soms fijn zou kunnen zijn zelf iets te verwijderen. Zonder daarbij met een derde (mod) te moeten overleggen.

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:37

Ik volg ook.

Ik snap het moeilijk ligt, maar bv een leeftijd erop zetten, à la ‘topics ouder dan 10j, kunnen eigenhandig verwijderd worden en dan verdwijnen ook alle reacties, want als een topic 10j oud is, is de info, links, …. Vaak toch al achterhaald, dus vaak niet erg waardevol meer denk ik dan?

Nielojram

Berichten: 7810
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:29

"What happens on the internet, stays on the internet"...

Hier ook een boktveteraan, zou de optie ook wel willen.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:26

BartVB schreef:
Wat betreft verwijderen of anonimiseren is er op het moment al veel mogelijk, daarover vind je het e.e.a. in de help. Wel is het zo dat je dit in veel gevallen via support of de moderators moet regelen, iig nu nog.

Dit willen we gaan aanpassen/verbeteren, maar een van de complicerende factoren is dat een topic op Bokt niet van iemand is. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Facebook en Instagram waar je een post plaatst waar mensen op reageren. Op Bokt maak je een aanzet tot een discussie en daarna is die discussie van alle deelnemers. De topicstarter de mogelijkheid geven om al die reacties weg te halen past niet goed bij het model dat we nu op Bokt hebben. We zijn aan het kijken hoe we dat kunnen veranderen maar heel simpele oplossingen zijn daar niet voor. Tot we dat oplossen is er dus iig de mogelijkheid tot maatwerk via support en de mods.



Maar zo makkelijk en vriendelijk gaat dat support niet. Ik ben eens door een moderator uitgemaakt voor aandachtszoeker toen ik een paar oude topics wilde laten verwijderen, en liet me vertellen "dat zij mijn rommel weer mocht opruimen."

Zo aantrekkelijk is dat niet, dat was echt een nare ervaring. Dus totdat je gewoon zelf dingen kan verwijderen, kunnen jullie er dan voor zorgen dat moderators hun mening gewoon voor zich houden wanneer je vraagt of iets verwijderd kan worden?

BeFunny

Berichten: 10624
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 01:20

Om even mee te denken.

Zou het misschien een optie zijn om een poster of ts de kans te geven om zijn/haar bericht op anoniem te kunnen zetten? Dan blijft de discussie bestaan alleen kan de poster niet meer herleid worden. Is gewoon om mee te denken want idd een toppic is niet meer van een TS alleen en een heel toppic verwijderen is daardoor lastig. Maar ik vind dat iemand altijd de kans moet krijgen en het recht heeft om vergeten te worden (Dat is een recht) en dat dus ofwel iemand moet kunnen vragen om alle posts van hem/haar te verwijderen of te annonimiseren en dat zonder voorwaarden ofwel de mogelijkheid hebben dit zelf te kunnen doen.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 06:30

Je blijft ts en ik vind dat, ondanks de antwoorden, het topic van ts blijft, en deze het te allen tijde moet kunnen verwijderen. Mochten mensen er op door willen gaan, dan kunnen ze zelf een topic openen.

Idd, als een bekende van nu op bv een hondenras zoekt op internet, is het te gemakkelijk te herleiden naar mij, en daarmee historie die niemand ( denk aan werkgevers, exen, in deze big brother tijd..) iets aangaan.

Moderniseren op dat gebied zou echt een grote vooruitgang zijn.

Ook ik herken me in het verhaal over de moderator die toch net iets te kritisch op een verzotot verwijderen reageert. Als dat verzoek er is, heeft dat een reden en het waarom is aan mij.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 07:26

Ik zou liever zien dat je zelf je posts anoniem kan maken. Dan kan niemand de post meer naar jou herleiden, maar blijft de discussie wel staan voor de mensen die er ook aan hebben deelgenomen en dat wellicht nog eens terug willen lezen.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 07:34

eponine schreef:
Ook ik herken me in het verhaal over de moderator die toch net iets te kritisch op een verzotot verwijderen reageert. Als dat verzoek er is, heeft dat een reden en het waarom is aan mij.


Dat herken ik ook inderdaad (wel tijd geleden).

Tegenwoordig post ik bijna niks meer/denk wel 3x na omdat het niet verwijderd/anoniem mag worden.
Haalt de lol er wel vanaf.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:02

Ik zou ook graag bijvoorbeeld zelf kunnen anonimiseren en dat je kan uitzetten dat iemand je oude berichten in kan kijken

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:10

Anonimiseren heeft ook geen enkele zin als je een naam van je paard + plaatsnaam bijvoorbeeld in je tekst hebt.
Ik heb ook eens een verzoek gedaan om medische informatie van een tijd geleden te laten verwijderen, en toen kreeg ik van de moderator het antwoord dat ik de zin kon veranderen. Ze durfde me ook nog suggesties te geven daarvoor.
Ik was daar zo boos over! En nog steeds :+
Wat mij betreft de reden waarom ik weinig actief ben op bokt en zeker niet meer van alles post.

BeFunny

Berichten: 10624
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:39

Macs schreef:
Anonimiseren heeft ook geen enkele zin als je een naam van je paard + plaatsnaam bijvoorbeeld in je tekst hebt.
Ik heb ook eens een verzoek gedaan om medische informatie van een tijd geleden te laten verwijderen, en toen kreeg ik van de moderator het antwoord dat ik de zin kon veranderen. Ze durfde me ook nog suggesties te geven daarvoor.
Ik was daar zo boos over! En nog steeds :+
Wat mij betreft de reden waarom ik weinig actief ben op bokt en zeker niet meer van alles post.


Als je je bericht kunt aanpassen naar anoniem en het paard naam kunt wijzigen en evt stalnaam ook bijv dan blijf je daar annoniem. De reacties die er op volgen daar kunnen wel namen in staan bijvoorbeeld. Naar de reacties zijn dan weer van andere posters en daar kan het mod team natuurlijk niks aan doen.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 31-01-22 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:42

Daar ben ik ook voor om oude posts te kunnen anominiseren, ik hoop dat deze tool er komt. Ik weet dat het dan nog wel een probleem kan zijn met Quotes maar niet alle berichten worden altijd gequote dus daar kun je zelf dan ook nog wel even goed naar kijken denk ik.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:46

Er moet gewoon een functie komen dat je kan aanvinken welke topics je wil verwijderen. Ik vind dat het topic van TS is en bij oude topics werken de linkjes en foto's toch vaak niet meer. Maar bokt verschuilt zich daar al jaar en dag achter. Vroeger was het dat er dan gaten zouden vallen in topics als ze een account zouden verwijderen. Tja dat is dan maar zo. Ik weet van mensen die ik vroeger van bokt ken dat ze op anoniem staan, geen idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Het feit dat je jezelf moet verantwoorden aan een 'snotneus' moderator die je niet kent waarom je iets verwijderd wil hebben is niet meer van deze tijd.

Dan heb je nog dat je eigen berichtjes in andermans topics wel blijven staan, dus je zou gewoon je gehele account moeten kunnen wissen. Dat kan op andere fora toch ook.

Lieser
Berichten: 1525
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:57

Volgens mij heb je al jaren het wettelijk recht om online gewist te worden (recht op vergetelheid). Dus ook om je account volledig te verwijderen in plaats van alleen maar niet meer in te loggen. Die mogelijkheid moet bokt gewoon bieden.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Eigen oude topics verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 10:00

Jeetje, ik had niet verwacht dat er zoveel meer mensen hetzelfde dachten.. allemaal senior bokkers ?

Misschien een poll voor openen..?

BeFunny

Berichten: 10624
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:03

Lieser schreef:
Volgens mij heb je al jaren het wettelijk recht om online gewist te worden (recht op vergetelheid). Dus ook om je account volledig te verwijderen in plaats van alleen maar niet meer in te loggen. Die mogelijkheid moet bokt gewoon bieden.


Volgens mij is dat recht er ook.
Je volledige account wissen is iets anders dan toppics verwijderen/aanpassen.

Als jij volledig weg wil en vergeten wil worden dan kun je dat aangeven en zullen ze daar wat mee moeten.

Als jij in een rare bui een toppic hebt aangemaakt een aantal jaar terug waar je nu niet meer achter staat dan is dat niet iets waar een mod meteen iets mee moet. Sowieso omdat er ook reacties volgen en die zijn weer van andere mensen. Daarbij is het forum niet van jou of mij en door hier iets te posten geef je de rechten van jou teksten uit handen.