[Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:33

Ik zie nergens icoontjes, of vreemde tekst in een topictitel := Gewoon zoals het altijd al was.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:34

Siggislief schreef:
Bij mij staat er weer heel iets anders.

[ [url=m/P7Skgr.png]Afbeelding[/url] ]


Ik was zo in de war toen ik dit net bij een aantal topics zag staan :')

Is het geen idee dat gebruikers bij het aanmaken van een topic kunnen aanvinken dat het een fototopic is oid? En alles wat eerst ITP was automatisch een fototopic maken? Dan krijg je ook niet dat van die slecht passende topics opeens als fototopics worden aangevinkt

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:38

Jet schreef:
Hier hetzelfde, met ervoor ineens: Fototopic (6) bijvoorbeeld. Het nummer verschilt per topic. Vanmiddag zag ik nog dat rijtje vierkantjes in oranje, wat kennelijk een topic moest aanduiden met "veel" foto's in het starttopic.


Het nummer is het aantal foto's ;)

Ik vind het geen verbetering :=

En ik heb nog steeds een topic met 9 foto's die niet herkend wordt :D

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 09:51

De icoontjes zijn alleen nog maar zichtbaar op de desktop/laptop, nog niet op mobiel.

Ik heb het icoontje vervangen door iets dat een stuk herkenbaarder is, als je in plaats daarvan 'Fototopic (6)' oid ziet staan; kijk eens of reload helpt?

Iets aan laten vinken kan, maar dan heb je weer een hoop mensen die vergeten dat vinkje te zetten. Dan heb je hetzelfde probleem maar de andere kant op :)

@Ibbel; Welk fototopic wordt op dit moment niet herkend?

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:53

BartVB schreef:
@Ibbel; Welk fototopic wordt op dit moment niet herkend?


[RIJ-ITP] Zomer op het Kootwijkerzand - net warm genoeg

Ah, dat fototoestel-icoontje is beter wat mij betreft!

Vinkje wat standaard aan staat maar uitgezet kan worden als je een OP met lollige cartoons/memes etc aanmaakt? Is dat een goed idee? Dan worden dat soort HK-achtige/setjes/zadels/caps/Funda/etc topics niet als fototopic benoemd.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:06

Mijn eerdere ondefinieerbare icoontje is ondertussen veranderd in een duidelijke camera, maar alle icoontjes die wijzen op nieuwe reacties in alle andere topics die ik volg zijn ineens verdwenen (die op de plek stonden van het camera-icoontje). Ik kan nu alleen klikken rechts op 'laatste reactie', maar dan mis je dus de eerste ongelezen reacties.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 10:08

Ah, dat Kootwijkerzand topic gebruikt een wat andere vorm van de [img] tag. Is gefixt, dank!

Vinkje standaard aan werkt in de huidige situatie (met forums voor fototopics) maar b.v. niet in VVDD waar dadelijk topics met verslagen en fototopics door elkaar heen staan.

Zou het wel zo kunnen maken dat er bij het plaatsen al gekeken wordt of er meerdere foto's in de post staan en op basis daarvan automatisch dat vinkje zetten maar op die manier wordt het een aardig project. Dat wil ik eigenlijk liever voorkomen zodat die tijd en energie naar andere dingen kunnen.

Het maakt niet heel veel uit hoe we het maken, er zullen altijd topics zijn die niet goed staan. Uiteindelijk is at allemaal op te lossen, maar het is dus even de vraag of dat tegen elkaar opweegt.

Wat ik in ieder geval ga doen is ook video's meenemen in deze icoontjes, die tellen nu niet mee.

@Dubbelfun; als je op de titel van een topic met nieuwe reacties klikt dan kom je op dezelfde plaats uit in een topic als waar dat icoontje met het pijltje heen ging.

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:10

Op mobiel staan ze er wel bij als je m horizontaal draait.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:14

BartVB schreef:
@Dubbelfun; als je op de titel van een topic met nieuwe reacties klikt dan kom je op dezelfde plaats uit in een topic als waar dat icoontje met het pijltje heen ging.

Kijk daar kan ik wat mee. Thanks !! (Die mededeling heb ik vast gemist :o )

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:15

Ik vind het er vreselijk chaotisch uitzien. :')

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:25

BartVB schreef:
Vinkje standaard aan werkt in de huidige situatie (met forums voor fototopics) maar b.v. niet in VVDD waar dadelijk topics met verslagen en fototopics door elkaar heen staan.

Zou het wel zo kunnen maken dat er bij het plaatsen al gekeken wordt of er meerdere foto's in de post staan en op basis daarvan automatisch dat vinkje zetten maar op die manier wordt het een aardig project.


Een vinkje dat zichtbaar (of actief) wordt zodra je de 5e foto in je post plakt, dan kan toch niet zo moeilijk zijn?

Zoals je pas door kunt klikken in een enquete als je alle vragen hebt beantwoord. Of software pas kunt installeren nadat je op het vakje "ik ga akkoord met de voorwaarden" heb geklikt.
Na de laatste vraag wordt het vakje 'volgende' of 'installeren' pas zichtbaar of actief. Het internet wemelt van dat soort constructies...

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:41

DubbelFun schreef:
BartVB schreef:
@Dubbelfun; als je op de titel van een topic met nieuwe reacties klikt dan kom je op dezelfde plaats uit in een topic als waar dat icoontje met het pijltje heen ging.

Kijk daar kan ik wat mee. Thanks !! (Die mededeling heb ik vast gemist :o )

Ik mis hem toch wel heel erg dat icoontje :( Niet zozeer om op te klikken, maar ik merk dat het heel erg in mijn systeem zit om op basis daarvan te zien of er ongelezen berichten zijn in de topics die ik volg. Nu denk ik iedere keer dat ik helemaal bij ben, terwijl dat niet zo is.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:42

Het werkt nog niet feilloos :)

Kun je hem niet aan de [FOTO] tag hangen? Dat het systeem dus niet het aantal foto's scant, maar scant voor een tag?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 10:44

@Dorus; snap ik :j Ik denk echter dat het een kwestie van wennen is, ik merk zelf niet dat dit icoontje weg is, keek altijd al naar de rondjes voor de topics lijkt het. Geef het even een paar dagen.

@Ibbel; Famous last words: 'Dat kan toch niet zo moeilijk zijn' ;)

Een icoontje laten zien bij alle topics waarvan de eerste post meer dan 5 foto's bevat is ook niet zo moeilijk :) Maar the devil is in the details. Al helemaal met phpBB waar op iets van 4 verschillende plaatsen de topicstart kan worden aangepast en op 3 verschillende plaatsen lijsten met topics worden weergegeven. Het maakt het plaatsen van een topic ook weer iets ingewikkelder voor gebruikers en het is sowieso tijd die niet in iets anders kan worden gestopt.

Eerst zorgen dat video's ook worden meegenomen, daarna kijken bij hoeveel topics het daadwerkelijk mis gaat. Als dat een handvol topics is dan is nadenken over betere oplossingen niet de moeite. Als het regelmatig mis gaat en daardoor het foto-icoontje onbetrouwbaar/onbruikbaar wordt dan moeten we verder kijken.

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:47

Avalanche schreef:
Het werkt nog niet feilloos :)

Kun je hem niet aan de [FOTO] tag hangen? Dat het systeem dus niet het aantal foto's scant, maar scant voor een tag?


Het gaat er om dat je straks, als veel (foto-)subfora weer weg zijn, in 1 oogopslag kunt zien wat de fototopics zijn. Je zou zeggen, hou gewoon die foto-tag er in, dan ben je er ook.

@Bart: helemaal niets doen en gewoon laten taggen in de titel, en je bent ook klaar.

Verder ging ik ervan uit dat de uitvoering in Flarum zou zijn, niet in php. En dan denk ik nog steeds: waarom is dat dan zo moeilijk? Flarum was toch op oplossing voor 'alles'? :+

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:47

Afbeelding

Eh, het gaat redelijk vaak niet goed :=

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:01

Hier ook een aardig deel van mijn eigen berichten vol staan met icoontjes, waarvan een deel geen fototopics zijn. Het blijft voor mij wel erg chaotisch ogen met die oranje kleur :=
Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:22

8nnemiek schreef:
Hier ook een aardig deel van mijn eigen berichten vol staan met icoontjes, waarvan een deel geen fototopics zijn. Het blijft voor mij wel erg chaotisch ogen met die oranje kleur :=
[ [url=m/eCjy2u.png]Afbeelding[/url] ]


In de openingspost van deze Dienstmededeling schrijft Bart dat het foto icoontje in beeld komt bij alle topics waarbij de openingspost 5 of meer foto's bevat, dat klopt toch aardig als ik jouw lijst zo zie?

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:22

Dorus schreef:
Ik mis hem toch wel heel erg dat icoontje :( Niet zozeer om op te klikken, maar ik merk dat het heel erg in mijn systeem zit om op basis daarvan te zien of er ongelezen berichten zijn in de topics die ik volg. Nu denk ik iedere keer dat ik helemaal bij ben, terwijl dat niet zo is.

Ik mis hem ook en ik mis vooral het WAAROM. Waarom haal je iets weg wat prima werkt en wat mensen ook aangeven te gebruiken.

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:36

Koper schreef:
Ik mis hem ook en ik mis vooral het WAAROM. Waarom haal je iets weg wat prima werkt en wat mensen ook aangeven te gebruiken.


-O- sluit ik me bij aan...
Ik vind het erg onduidelijk zo...

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:39

Waarom zet je het aantal foto's niet omhoog waarbij het icoontje te zien is?
De meeste echte foto topics zitten toch snel op 10-15 of niet?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:42

Polly schreef:
8nnemiek schreef:
Hier ook een aardig deel van mijn eigen berichten vol staan met icoontjes, waarvan een deel geen fototopics zijn. Het blijft voor mij wel erg chaotisch ogen met die oranje kleur :=
[ [url=m/eCjy2u.png]Afbeelding[/url] ]


In de openingspost van deze Dienstmededeling schrijft Bart dat het foto icoontje in beeld komt bij alle topics waarbij de openingspost 5 of meer foto's bevat, dat klopt toch aardig als ik jouw lijst zo zie?

Klopt, maar een aantal topics zijn niet echt bedoeld als foto-topics.
Ik vind het idee van onderdelen samenvoegen en fototopics eruit laten springen heel leuk. Maar er zijn toch ook best wat lang lopende topics die 'voor de leuk' wat foto's in de OP hebben geplaatst, maar waarbij het helemaal niet draait om de foto's. Ik zou die denk ik niet onder fototopic willen gooien?

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:53

Dorus schreef:
Ik mis hem toch wel heel erg dat icoontje :( Niet zozeer om op te klikken, maar ik merk dat het heel erg in mijn systeem zit om op basis daarvan te zien of er ongelezen berichten zijn in de topics die ik volg. Nu denk ik iedere keer dat ik helemaal bij ben, terwijl dat niet zo is.
Koper schreef:
Ik mis hem ook en ik mis vooral het WAAROM. Waarom haal je iets weg wat prima werkt en wat mensen ook aangeven te gebruiken.

Na de uitleg van Bart heeft zelfs deze dinoasauriër geen aanpassingsproblemen om iets meer naar links te kijken of het rondje/belletje oranje is of niet :)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:04

DubbelFun schreef:
Na de uitleg van Bart heeft zelfs deze dinoasauriër geen aanpassingsproblemen om iets meer naar links te kijken of het rondje/belletje oranje is of niet :)

Hartstikke fijn voor je en ik snap die uitleg ook wel. Maar blijft voor mij wel dat je nu twee handelingen moet verrichten. Eerst moet je daar helemaal links kijken en daarna op de titel klikken. Terwijl het eerst bij datzelfde icoontje was. Kijk-klik. Klaar.

Nog afgezien van de mentale extra energie om het allemaal te onthouden die ik a- niet heb en b- liever niet steek in een nieuwigheid waar niemand om gevraagd heeft en die bepaald onnodig was.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:28

Wat een weerstand hier :D Beetje veranderingsmanagement was misschien handig geweest.

De theorie erachter vind ik vrij logisch. Het trekt misschien ook meer mensen naar de fototopics toe. Het twee handelingen moeten verrichten herken ik niet. Ik klikte altijd al op de topictitel.

De kleur vind ik wel té. Mogen die icoontjes ook gewoon blauw? Het oranje gebruik ik namelijk om te zien of ik berichten in mijn actieve topics heb gemist. [toch een beetje weerstandmodus]

Komen er nog meer icoontjes? zo ja: dat vind ik dan weer wel onoverzichtelijk. Dan moet je namelijk onthouden waar welk icoontje voor staat. (een huis voor huistopics, een rijbak voor rijvragen. een zadel voor harnachement....)