Foto’s in spoiler

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:58

DuoPenotti schreef:
sterregoud schreef:
Er is zoveel misinformatie. Een bioloog nota bene beweert dat een paar rammen bij je ooien zetten de dieren veilig houdt. Ze zit blijkbaar niet in de meldingsgroepen, want dan was alllang duidelijk geworden dat er al tig rammen gedood zijn door een wolf/wolven.

Ik denk zelf dat juist al die misinformatie en het makkelijk, laks doen over de impact van wolven in ons land er mede voor zorgt dat een deel juist wel graag de foto’s zo openlijk laat zien. In een uiterste poging om toch de urgentie aan te tonen.

Dit
dit is voor mij de enige reden dat ik wil dat ze in beeld komen.

Want de misinformatie door de zogenaamde wolven experts zoals Lelieveld worden klakkeloos overgenomen.
Eerder werden er veel minder foto's geplaatst, maar dan zie je dat er ook op bokt nog steeds onzin word verkondigd, echt dikke vette al lang achterhaalde onzin, zie inderdaad dit topic door mensen die er beroepshalve toch echt meer van zouden moeten weten.

En ja vandaaruit is er de drang gekomen om de foto's wel te plaatsen, ja shockerend, maar wel waarheid... Pure onvervalste dagelijkse waarheid.
Ook de pony van Mekel bijvoorbeeld, onze wolven deskundige en afrasterings expert die ook wel dacht dat een aanval in een groep niet gedaan werd. Want de pony's zouden er wel van leren.
Na dode paard 2 heeft hij ze uit het gebied gehaald. Ook niet gaan afrasteren, nee weg halen, want ook daarvan weet hij heel goed dat dat niet werkt.
Om even een voorbeeld te geven aan hoe pro wolf werkt.

Dus ja die foto's staan er om die onzin kracht bij te zetten.
Want op de geplaatste link werd niet geklikt. Op een spoiler word ook niet geklikt.
En zo staat er alleen wat tekst en blijkbaar komt dat niet binnen, want anders zou men op bokt, waar we allemaal paarden hebben in het buitengebied, geen onzin meer gedeeld worden.
Dan had men er al van geleerd. Al vóórdat er foto's geplaats werden.

Maar als er ook maar iemand die op bokt komt, ook via google, juist door de foto's denkt, wow dat heb ik nog nooit gezien, eens het wolven sprookje loslaat, dan is dat gewonnen.
Zonder foto's gaat dat alvast nooit gebeuren...


ik kan alleen maar voor mezelf spreken: maar ik las regelmatig mee in het topic tot ik ineens allerlei bloederige misselijke foto's tegenkwam. Daarmee heb je dus precies het tegenovergestelde bereikt. En er zijn al meer mensen hier in dit topic die hetzelfde hebben gezegd.

rien10
Berichten: 14783
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 11:59

@MarlinldeRooz Duidelijkheid verkrijg je niet door mensen die bezorgd zijn als wolvenhaters en geobedeerd met wolven nieuws bezig zijn weg te zetten.
Duidelijkheid krijg je door begrip, door empathie, door de andere kant van het verhaal te willen zien.

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:01

MarlindeRooz schreef:
Het is voor een kleine groep mensen gewoon heel lastig om te begrijpen dat er mensen zijn met grotere problemen dan "de wolf". :) Er zijn mensen die het heel belangrijk vinden om elke dag bezig te zijn met de aanwezigheid van de wolf. Dat is gewoon maar bij een heel select groepje mensen zo. En de rest van de mensen wil ook gewoon niet elke dag er mee bezig zijn omdat ze andere prioriteiten in hun leven hebben.

dan klik je dat topic toch niet aan?
Dat jij uit elkaar gescheurde schapen en pony's, waar het ongeboren veulentje op een paar meter afstand geen probleem ziet is wel duidelijk.

En dat jij andere problemen hebt, mooi... daar hoef je niet belachelijk over te doen. Als ik in mijn ogen jou iets belachelijks zie schrijven beslis ik ook bijna dagelijks dat voorbij te scrollen.
Kijk in het ergernis topic bijvoorbeeld moet je berichten die waarvan je denkt, waar maakt die zich druk om, voorbij scrollen...
Tot je berichten ziet wat je wel rot vind voor die mensen en wel op wilt reageren.

Het wolven topic kun je gewoon op kruisje zetten. Komt het nergens meer in een lijst terug.Opgelost...
Dus waar heb jij last van de foto's, van de discussie daar??

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:02

maar je zegt net dat je awareness wil creëren? Dan wil je toch juist dat mensen niet op het kruisje drukken?

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:02

secricible schreef:
ik kan alleen maar voor mezelf spreken: maar ik las regelmatig mee in het topic tot ik ineens allerlei bloederige misselijke foto's tegenkwam. Daarmee heb je dus precies het tegenovergestelde bereikt. En er zijn al meer mensen hier in dit topic die hetzelfde hebben gezegd.

Dat kan uiteraard, maar je zult er ook juist wél mensen mee bereiken, die dan ineens zien dat de leuke lieve wolf springende foto bij alle berichten niet is wat het lijkt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33860
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:03

DuoPenotti schreef:
MarlindeRooz schreef:
Het is voor een kleine groep mensen gewoon heel lastig om te begrijpen dat er mensen zijn met grotere problemen dan "de wolf". :) Er zijn mensen die het heel belangrijk vinden om elke dag bezig te zijn met de aanwezigheid van de wolf. Dat is gewoon maar bij een heel select groepje mensen zo. En de rest van de mensen wil ook gewoon niet elke dag er mee bezig zijn omdat ze andere prioriteiten in hun leven hebben.

dan klik je dat topic toch niet aan?
Dat jij uit elkaar gescheurde schapen en pony's, waar het ongeboren veulentje op een paar meter afstand geen probleem ziet is wel duidelijk.

En dat jij andere problemen hebt, mooi... daar hoef je niet belachelijk over te doen. Als ik in mijn ogen jou iets belachelijks zie schrijven beslis ik ook bijna dagelijks dat voorbij te scrollen.
Kijk in het ergernis topic bijvoorbeeld moet je berichten die waarvan je denkt, waar maakt die zich druk om, voorbij scrollen...
Tot je berichten ziet wat je wel rot vind voor die mensen en wel op wilt reageren.

Het wolven topic kun je gewoon op kruisje zetten. Komt het nergens meer in een lijst terug.Opgelost...
Dus waar heb jij last van de foto's, van de discussie daar??

Wat volwassen en intelligent van jou om persoonlijk te worden. Vind het erg sneu dat jij dit zo oplost als je geen gelijk krijgt. Sterkte. <3

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:04

secricible schreef:
maar je zegt net dat je awareness wil creëren? Dan wil je toch juist dat mensen niet op het kruisje drukken?

sommige mensen willen geen awareness, die willen schoppen, alleen maar schoppen.

Ze komen niet in het topic, niet met en zonder foto's

Mellow

Berichten: 6508
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:05

Oh please, dit helpt toch echt totaal niet zo.

DP reageert hoog uit emotie. En het helpt dan niet door er steeds op deze manier op in te gaan.

Ik vind het zelf erg jammer dat het topic wbt de wolf zo loopt.

Ik kom er zelf voor de zichtmeldingen en af en toe post ik wat. Ook ik vind het soms best vervelend worden dat het zo fel er aan toe gaat.

Bedoel het helpt gewoon niet door te blijven "schreeuwen". Als je je punt niet kan maken bij sommige, ga je hem ook niet maken. Je merkt wel wanneer iemand er wel of niet voor open staat.

Hou het dan meer bij jezelf.

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:07

MarlindeRooz schreef:
Dat wil ik ook niet. Ik wil alleen maar duidelijk maken aan de anti-wolf-groep dat hun grote zorgen niet gedeeld worden door iedereen. En dat ze dat ook niet op kunnen leggen aan andere mensen.


Als je dat niet wil dan lijkt het mij handig om niet op zo'n manier mensen in een hoek weg te zetten.
Ik heb het al vaker benoemd: als je niet lijnrecht tegenover elkaar wil komen te staan. Als je niet wil dat mensen met de hakken in het zand een eindeloze discussie met elkaar gaan voeren. Dan moet je open staan voor de beleving van anderen. En ook bereid zijn om je inzicht aan te passen.
Dat mis ik in veel topics waardoor ik snel een veroordelende toon ervaar die een discussie verhard en eindeloos maakt.

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:09

In het hele wolventopic is een rationele discussie niet mogelijk. Want degene die niet persé anti-wolf zijn, en daar terechte ideeën en meningen over hebben worden weggezet door degene die de emotie niet van het rationele kunnen scheiden.
En dat zie je hier ook terug; we willen wél dat iedereen even ziek wordt van de nare foto's die er gedeeld worden, want we willen dat iedereen weet wat er gebeurd. Maar tegelijkertijd, moet jij het topic maar verlaten als je dit soort beelden niet wil zien.
De logica is iig nergens meer te vinden en dat komt doordat er nogal wat mensen zijn die hun emoties niet kunnen scheiden van een gezonde discussie.

Een van de redenen dat ik er ver bij weg blijf.

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:10

MarlindeRooz schreef:
[
Wat volwassen en intelligent van jou om persoonlijk te worden. Vind het erg sneu dat jij dit zo oplost als je geen gelijk krijgt. Sterkte. <3

En jij bent niet persoonlijk met die kleine selecte groep....
En al je andere berichten hier?

Doe niet zo schijnheilig.

Ja ik leg uit dat je soms berichten voorbij scrolt waar je niets mee hebt.
Zoals ik inderdaad regelmatig van jou wat voorbij scroll, ook van andere, want zo werkt dat topic.
dat is niet persoonlijk worden, dat is wat uitleggen. Heeft ook niks met geen gelijk krijgen te maken.

En daarmee leg ik ook uit dat je in het wolven topic niet hoeft te komen als daar een groep mensen zitten die volgens jou maar een een klein wolven probleempje hebben.

Heel simpel.

En bedankt voor de sterkte wens, jij zult hem ook nodig hebben :j
Dus jij ook veel sterkte met je grotere problemen dan de dieren die levend uit elkaar getrokken worden

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:10

DuoPenotti schreef:
secricible schreef:
ik kan alleen maar voor mezelf spreken: maar ik las regelmatig mee in het topic tot ik ineens allerlei bloederige misselijke foto's tegenkwam. Daarmee heb je dus precies het tegenovergestelde bereikt. En er zijn al meer mensen hier in dit topic die hetzelfde hebben gezegd.

Dat kan uiteraard, maar je zult er ook juist wél mensen mee bereiken, die dan ineens zien dat de leuke lieve wolf springende foto bij alle berichten niet is wat het lijkt.


Maar dat kan toch ook als de foto's in spoilers staan?
Ik sta er namelijk hetzelfde in als secricible...

Eleeke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:10

DuoPenotti schreef:
secricible schreef:
maar je zegt net dat je awareness wil creëren? Dan wil je toch juist dat mensen niet op het kruisje drukken?

sommige mensen willen geen awareness, die willen schoppen, alleen maar schoppen.

Ze komen niet in het topic, niet met en zonder foto's

Dat zie ik juist in dat topic, veel schoppen en roepen dat mensen die voor de wolf zijn dom zijn en het niet snappen. ( ook hier zie ik dat, ik parafraseer overigens)

Ik snap het prima, ik heb gewoon een wat andere mening.
Tuurlijk is het best eng ( er lopen 50 wolven om mijn pony heen ) en ik mtb in mijn eentje 4000 kilometer per jaar daar tussendoor.

Maar door de toon in dat topic, ben ik daar al lang lang geleden afgehaakt. Geen nuance en absoluut niet tot elkaar komen.

Ann

Berichten: 13331
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:11

MarlindeRooz schreef:
Het is voor een kleine groep mensen gewoon heel lastig om te begrijpen dat er mensen zijn met grotere problemen dan "de wolf". :) Er zijn mensen die het heel belangrijk vinden om elke dag bezig te zijn met de aanwezigheid van de wolf. Dat is gewoon maar bij een heel select groepje mensen zo. En de rest van de mensen wil ook gewoon niet elke dag er mee bezig zijn omdat ze andere prioriteiten in hun leven hebben.

Wat een naar bericht is bovenstaande.
Voor een steeds groter worden groep mensen is de problematiek rondom de wolf een grote zorg voor het leven & welzijn van hun dieren. Dat op deze manier afdoen als iets 'kleins', getuigt van weinig empathisch vermogen imo.

Ik waardeer de dagelijkse meldingen in dat topic zeer, maar zie zelf liever de foto's als spoiler geplaatst.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:12

Eleeke schreef:
Maar door de toon in dat topic, ben ik daar al lang lang geleden afgehaakt. Geen nuance en absoluut niet tot elkaar komen.


Maar dit is iets van de laatste jaren. Er is kamp noord en kamp zuid, en er is volgens deze twee kampen géén middenweg, terwijl deze er wel degelijk is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33860
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:12

Ann schreef:
MarlindeRooz schreef:
Het is voor een kleine groep mensen gewoon heel lastig om te begrijpen dat er mensen zijn met grotere problemen dan "de wolf". :) Er zijn mensen die het heel belangrijk vinden om elke dag bezig te zijn met de aanwezigheid van de wolf. Dat is gewoon maar bij een heel select groepje mensen zo. En de rest van de mensen wil ook gewoon niet elke dag er mee bezig zijn omdat ze andere prioriteiten in hun leven hebben.

Wat een naar bericht is bovenstaande.
Voor een steeds groter worden groep mensen is de problematiek rondom de wolf een grote zorg voor het leven & welzijn van hun dieren. Dat op deze manier afdoen als iets 'kleins', getuigt van weinig empathisch vermogen imo.

Ik waardeer de dagelijkse meldingen in dat topic zeer, maar zie zelf liever de foto's als spoiler geplaatst.

Toch stemt de grootste groep van NL geen BBB (om de wolf), praat niet mee in het wolf topic en zit niet in wolf fb-groepen.

Maar een heel forum moet voor een select groepje anti-wolf mensen wel hun regels aanpassen. Wie heeft er geen empathie dan?

Voor heel veel mensen is de wolf geen dagelijkse zorg.

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:13

DuoPenotti schreef:
MarlindeRooz schreef:
[
Wat volwassen en intelligent van jou om persoonlijk te worden. Vind het erg sneu dat jij dit zo oplost als je geen gelijk krijgt. Sterkte. <3

En jij bent niet persoonlijk met die kleine selecte groep....
En al je andere berichten hier?

Doe niet zo schijnheilig.

Ja ik leg uit dat je soms berichten voorbij scrolt waar je niets mee hebt.
Zoals ik inderdaad regelmatig van jou wat voorbij scroll, ook van andere, want zo werkt dat topic.
dat is niet persoonlijk worden, dat is wat uitleggen. Heeft ook niks met geen gelijk krijgen te maken.

En daarmee leg ik ook uit dat je in het wolven topic niet hoeft te komen als daar een groep mensen zitten die volgens jou maar een een klein wolven probleempje hebben.

Heel simpel.

En bedankt voor de sterkte wens, jij zult hem ook nodig hebben :j
Dus jij ook veel sterkte met je grotere problemen dan de dieren die levend uit elkaar getrokken worden


Gaat het je nu om gelijk te krijgen of gelijk te hebben?
Zie je zelf niet dat je met bot reageren en opeisen dat je op een bepaalde manier mag reageren mensen kwijtraakt bij het maken van je punt?
Je hoeft niemand naar de mond te praten, maar met gestrekt been erin gaan om jouw mening erdoor te drukken zorgt ook niet dat mensen begrip voor je gaan krijgen.

rien10
Berichten: 14783
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 12:13

Nou, dat vraag ik me dus oprecht af Muurp.
Foto's zijn wel confronterend en soms moet je iemand echt flink confronteren met de feiten.
Bijvoorbeeld een ram die gedood is door een wolf. "Rammen beschermen de kudde" Nou, niet dus.
Bijvoorbeeld een wolf die over een hek springt. "Wolven springen niet over een hek dat xxx hoog is". Nou, wel dus.
Daar ga je nu aan voorbij, wanneer de boel in spoilers geplaatst wordt.

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:14

Ann schreef:
MarlindeRooz schreef:
Het is voor een kleine groep mensen gewoon heel lastig om te begrijpen dat er mensen zijn met grotere problemen dan "de wolf". :) Er zijn mensen die het heel belangrijk vinden om elke dag bezig te zijn met de aanwezigheid van de wolf. Dat is gewoon maar bij een heel select groepje mensen zo. En de rest van de mensen wil ook gewoon niet elke dag er mee bezig zijn omdat ze andere prioriteiten in hun leven hebben.

Wat een naar bericht is bovenstaande.
Voor een steeds groter worden groep mensen is de problematiek rondom de wolf een grote zorg voor het leven & welzijn van hun dieren. Dat op deze manier afdoen als iets 'kleins', getuigt van weinig empathisch vermogen imo.

Ik waardeer de dagelijkse meldingen in dat topic zeer, maar zie zelf liever de foto's als spoiler geplaatst.


MarlindeRooz doet dat niet af als iets kleins? Ze geeft enkel terecht aan dat het voor iedereen anders is om er mee om te gaan. En dat is iets wat juist bij het anti-wolven-kamp niet door lijkt te dringen; er zijn nou eenmaal mensen die andere (en voor hun gevoel grotere) problemen hebben dan de wolf.

Maar dat bedoel ik hierboven dus te zeggen dat er in de wolvendiscussie te veel mensen discussiëren met hun emotie.

rien10
Berichten: 14783
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 12:14

En klaar.
We gaan verder over foto's wel of niet in spoilers.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:15

Branka en DuoPenotti kunnen jullie deze persoonlijke discussie aub prive voeren ipv hier?

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:15

rien10 schreef:
Nou, dat vraag ik me dus oprecht af Muurp.
Foto's zijn wel confronterend en soms moet je iemand echt flink confronteren met de feiten.
Bijvoorbeeld een ram die gedood is door een wolf. "Rammen beschermen de kudde" Nou, niet dus.
Bijvoorbeeld een wolf die over een hek springt. "Wolven springen niet over een hek dat xxx hoog is". Nou, wel dus.
Daar ga je nu aan voorbij, wanneer de boel in spoilers geplaatst wordt.


Nee, dat doe je niet. Want je kan nog steeds de feiten delen en een foto van hoe hoog het hek was. Je moet alleen de foto van het verscheurde dier in spoiler plaatsen.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:15

rien10 schreef:
Nou, dat vraag ik me dus oprecht af Muurp.
Foto's zijn wel confronterend en soms moet je iemand echt flink confronteren met de feiten.
Bijvoorbeeld een ram die gedood is door een wolf. "Rammen beschermen de kudde" Nou, niet dus.
Bijvoorbeeld een wolf die over een hek springt. "Wolven springen niet over een hek dat xxx hoog is". Nou, wel dus.
Daar ga je nu aan voorbij, wanneer de boel in spoilers geplaatst wordt.


En dat vraag ik me dan weer af :D
Want ik wil wel leren over de wolf, over wat er nodig is, wat helpt om hem buiten te houden. Maar ik heb daar geen bloederige foto's voor nodig.
Maar misschien zit het dan in de intentie. Mijn intentie van het topic lezen is mijn kennis vergroten. Zoals ik het hier lees (even invullend) zitten er veel mensen in dat topic die als doel hebben om te laten zien hoe groot het probleem is.
Zelfde topic, andere mindset. Daar gaat het dan ook mis.

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:15

Muurp schreef:
Maar dat kan toch ook als de foto's in spoilers staan?
Ik sta er namelijk hetzelfde in als secricible...

Nee want blijkbaar zien mensen de ernst niet in wat er dagelijks gebeurt.

Want dan word er over kampen gesproken.
Maar hoe kan dat dan?
Als we allemaal onze weidedieren, dus ook paarden willen beschermen, hier op bokt een gezamenlijke liefde.
Hoe kan het dan dat mensen nog steeds zeggen niks aan de hand?

dan kun je toch niet anders dan een foto van een uit elkaar getrokken pony tonen?
En zeggen, dit is er aan de hand!

Op links en spoilers word niet geklikt en gelezen blijkbaar ook niet.
Want er is niks aan de hand. Een bok houd de kudde wel veilig. Een groep paarden is wel veilig enz enz.

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:17

MarlindeRooz schreef:
Toch stemt de grootste groep van NL geen BBB (om de wolf), praat niet mee in het wolf topic en zit niet in wolf fb-groepen.

Maar een heel forum moet voor een select groepje anti-wolf mensen wel hun regels aanpassen. Wie heeft er geen empathie dan?

Voor heel veel mensen is de wolf geen dagelijkse zorg.

Het is wel een zorg voor steeds meer mensen, maar ze hebben ook andere zorgen.
Voor veel mensen is de wolf niet hun grootste zorg, maar wel degelijk een zorg. Je kan niet zomaar stellen dat wolven geen dagelijkse zorg is. Dat is wel heel gechargeerd en denke voor anderen.
Niet zo handig als je met elkaar in gesprek wil blijven en wederzijds begrip wil creëren.