Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

5 jaar lang endurance met Smurf!

 
Profiel   

Inmiddels heb ik Smurf alweer 5 jaar dus wel weer tijd voor een topic!
Hier een linkje met een overzicht van de 1e 3 jaar endurance met Smurf
[RIJ-ITP] 3 jaar lang endurance met Smurf

In 2014 zijn we dus weer met frisse moed gestart, maar helaas smurf bleek kreupel de eerste wedstrijd...
Wat bleek, ze zat te rommelen in haar spieren. Een aantal keer een goede chiropractor erbij deed wonderen!
Inmiddels voor ik nu vast vitamine e en selenium erbij, nu krijg ik regelmatig complimenten van de dierenartsen over hoe soepel ze is in haar spieren!

Na de eerste wedstrijd heb ik een testritje gemaakt in Ommen die soepel verliep!
[ img ]
Foto gemaakt door Mark Spoelstra

Zo zijn we het seizoen rustig wat wedstrijden gaan starten in de klasse 2 met goed resultaat

[ img ]
Gemaakt door fotografie Josien Spoelstra

Met als hoogtepunt dit jaar een dikke 1e plaats op de wedstrijd in Haarle!
Helaas geen foto's van deze wedstrijd maar het was een onwijs gave route. Helaas was dit ook de laatste keer dat deze wedstrijd georganiseerd werd...

Ondertussen ging ik in de zomer van 2014 verhuizen naar Wageningen om te gaan studeren!
De afspraak was dat Smurf verkocht zou worden als ik ging studeren. Want meenemen zou niet kunnen.
Tot bleek dat ik naar Wageningen ging, dus toch maar eens rustig rond gaan kijken voor eventueel een stalletje voor Smurf... En ik heb een super plek gevonden!
Aan de rand van Wageningen, 10 min van mijn huis en 5 min stappen tot het bos waar ik zo de Veluwe op rij.

Niets fijner dan na een drukke dag college nog even een rondje maken over de hei!
[ img ]

Na de verhuizing ben ik nog 1 wedstrijd gestart in 2014, de 82 km in Otterlo (dat was ineens om de hoek, vanuit friesland was het dik 2 uur rijden) Mijn super lieve ouders komen dan een dag van tevoren bij mij en ze logeren dan op mijn studentenkamer. 's Ochtends vertrekken we dan vanuit hier naar de wedstrijden. En 's avonds moeten ze na mij afgezet te hebben in Wageningen nog weer helemaal terug naar Friesland... Dus ik ben me wel bewust dat ik vies mazzel heb met zulke ouders! :o

De wedstrijd in Otterlo hebben we goed uitgereden en extra bijzonder, hiermee hebben Smurf en ik de 1000 wedstrijdkilometer grens gepasseerd!
[ img ]

In de winter hebben we lekker door kunnen trainen en in het seizoen 2015 zijn we weer met frisse moed van start gegaan op de korte klasse 2 (41 km) in Ysselsteyn.
Deze wedstrijd hebben we gewonnen! Met een persoonlijk record van 16,4 km/h gemiddeld
[ img ]

Vervolgens nog een wedstrijd gestart in Leersum maar helaas schakelde Smurf niet af in de vetgate.
Ik stond met een hele drukke fitte pony naast me die dus helaas een te hoge hartslag had..

Daarna besloten toch de 80 in Breda te starten. Maar Smurf voelde anders al wist ik niet precies waarom. Achteraf had ik het al veel eerder moeten merken maar goed dat is achteraf... -O-
Smurf bleek dus een virus onder de leden te hebben wat na 60 km naar boven kwam.
We konden direct bloed laten prikken en daaruit bleek dat het een virus was. Wel waren haar spier waarden perfect terwijl ze toch al 60 km in de benen had!

Smurf heeft dus een pauze gehad in de wedstrijden zodat ze weer even bij kon komen.
Aan het eind van de zomer zijn we pas weer gestart met goed resultaat op de 60 km in Kootwijkerbroek!
[ img ]
Foto gemaakt door Ruud Overes

Daarna ben ik het seizoen nog verschillende klasse 1 en 2's gestart. Een klasse 3 komt volgend jaar wel weer.
De klasse 1 wedstrijden ben ik samen met mijn nichtje gestart, door haar leeftijd heeft ze begeleiding nodig en samen starten is hartstikke leuk!
[ img ]


Op de Ginkelse Heide in Otterlo ben ik de 50 km gestart. Wat liep Smurf fijn!
Op de laatste 5 km werd ik gepasseerd door een Duitse, waardoor ik ineens 4e lag....
Dus op een afstandje hielden we haar eigenlijk prima bij en had ik besloten om er toch maar achteraan te gaan. Samen zijn we de nummer 2 gepasseerd en lagen we 2 en 3.
De laatste 5 km zijn we zo door gegaloppeerd tot ik haar inhaalde. Op een klein stukje voor de finish zette de duitse achter me aan, maar dat kunnen smurf en ik ook!
Met een heuse eindsprint zijn we over de finish gekomen (gps gaf 50 km/h aan... oeps! :o ) en zijn we 2e geworden!
Wat ik wel extra leuk vond was dat de duitse na de finish naar mij toe kwam en mij bedankte voor de rit.
De sfeer is echt altijd zo super in de endurance!

[ img ]
In de achtervolging...

[ img ]
Beide foto's zijn gemaakt door Tamara van Teylingen

Tussen alle colleges door even trainen op de heide
[ img ]

Op de wedstrijd in Loon op Zand schakelde smurf helaas weer niet af op de vetgate.
Ik weet niet wat er was die dag maar ze was knettergek en ik had mijn handen vol aan haar met rijden. Ze kwam ook letterlijk steigerend de vetgate binnen...
Dus hier heb ik helaas halverwege moeten stoppen. Erg balen want de route was prachtig...
[ img ]
Gemaakt door Mel griffith

En als aflsuiter ben ik nog weer samen met mijn nichtje in Katwijk gestart.
Wat was dat gaaf! We hebben allevier genoten van het strand en de wedstrijd beide goed uitgereden
[ img ]

[ img ]

De finish was dit keer op duindigt, maar helaas in de klasse 1 moet je direct na de finish de hartslag laten meten. Dus geen spectaculaire finish in galop...
[ img ]

Na het seizoen heeft Smurf weer een poos rust gehad. Ze wordt snel schraal ondanks voldoende voer dus even rust was niet verkeerd.
Inmiddels is ze weer geschoren en een beetje bijgetrokken en kunnen we straks weer beginnen met optrainen.

[ img ]
Op naar seizoen 2016!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 05:58 



 
Profiel   

Dat ziet er uit als een mooi jaar :) . Ik studeer ook in Wageningen, de omgeving is inderdaad prachtig.
Veel plezier in 2016

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 07:14 



 
Profiel   

Leuk verslag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 08:08 



 
Profiel   

Mooi verslag Kimberly!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 08:22 



 
Profiel   

Leuk verslag kimberly! En prachtige foto's van jou en Smurf :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 08:40 



 
Profiel   

Wat zijn jullie een leuke combinatie!
De wedstrijden zien er fantastisch uit.
Veel succes in 2016 met het weer starten van klasse 3 wedstrijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 09:54 



 
Profiel   

Leuk verslag! Veel succes met het trainen en de wedstrijden volgend jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 10:10 



 
Profiel   

Leuk verslag Kim! En op naar seizoen 2016! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 11:18 



 
Profiel   

Wat een mooi jaarverslag.

En wat een super mooie reclame voor een toch nog steeds onbekede tak van paardensport. Geweldig!

Rij zelf geen endurance maar zou er bijna aan beginnen als ik dit lees en zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 11:41 



 
Profiel   

Wat een leuk verslag, Kim! ga zo door :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 12:11 



 
Profiel   

Leuk stuk en zie opeens Tapas en mijzelf ook voorbij komen hihi.
Wel grappig dat we onze paarden nu allebij 5 jaar hebben.
Op naar seizoen 2016!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 17:27 



 
Profiel   

Volgens mij heeft mijn bijrijdpony hetzelfde zadel als jij! :D
Heerlijk zadel <3

Maar het ziet er super leuk uit! Jullie genieten er duidelijk allebei van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 17:36 



 
Profiel   

Wat een leuk fotoverslag van jou en Smurf Kim! :)

Heb je al een voorzichtige planning voor 2016?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 17:41 



 
Profiel   

Leuk foto verslag :) op naar 2016 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 08:20 



 
Profiel   

Heel leuk om te lezen!
En wauw die eindsprint foto's en verhaaltje... Gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 11:38 



 
Profiel   

Super leuk verslag!! Jullie zijn zo'n leuke combi *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 11:56 



 
Profiel   

Jeeeey supersmurf. 5 jaar alweer Kim dat had je zelf ook niet aan zien komen 3 jaar terug. Echt leuk dat jullie nog steeds een combi zijn en wat zijn jullie gegroeid. Op naar 2016, hopen lijk kom ik jullie dan weer tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 07:40 



 
Profiel   

Mooi Kim, zit jullie af en toe ook echt niet mee. Maar als ik die foto's zo bekijk hebben jullie ontzettend genoten, dat is het belangrijkste!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 08:03 



 
Profiel   

Leuk overzicht van een mooi duo! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 08:07 



 
Profiel   

Jullie zien er zo leuk en happy uit samen! :)
Even een vraagje, ik studeer ook in Wageningen, maar heb pas net mijn paard hier, dus ben nog wat aan het uitzoeken waar ik het beste kan buitenrijden. Heb jij nog tips? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 09:12 



 
Profiel   

Mooi overzicht! Ik heb je vorige topic ook even bekeken, wat zijn jullie een leuk stel en wat fijn dat je haar toch niet hebt verkocht toen je ging studeren.. Nog heel veel plezier en fijne km's samen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 09:30 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Voor 2016 heb ik nog niet echt plannen gemaakt, eerst even zien of Smurf een beetje mooi op gewicht blijft tijdens het seizoen... Wil wel weer een klasse 3 rijden en ook wel graag ooit een klasse 4....
Of een keer een tweedaagse (of driedaagse) rijden...

@Happypaardje
Ik weet niet waar jouw paard staat maar ik rij altijd vanaf de eng het bos in. Ligt naast wageningen hoog eigenlijk. Vanaf daar kun je doorsteken tot aan het spoor en onder de snelweg door. Daar kun je dan zo de ginkelse heide oprijden. Steek je over kun je ook nog naar de edese heide of je kunt richting de planken wambuis. Dat zijn beide wel ronden van 30+ km. Naar de ginkelse heide is meestal rond de 20 km.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 10:22 



 
Profiel   

Wat leuk, Kim! Je staat met Smurf in Uitgelicht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 12:32 



 
Profiel   

Uitgelicht met je mooie pony. Wat is ze fotogeniek, ze kijkt vaak de camera in.
Leuk verslag Kim. Hopelijk weer tot volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 13:03 



 
Profiel   

Ooh oh wat zijn jullie toch een geweldig team! *\o/* Zo tof om te zien dat jullie ook zo'n plezier hebben en kunnen genieten.

En inderdaad wat bof je met zulke ouders zeg, super dat ze zo voor jullie klaar staan en je Smurf gewoon kon houden! Volgend jaar weer lekker starten! Zie jullie dan! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 13:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen