Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:08

Tara de cutie! :)

Dit waren Kya en Tito als Puppy
Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:29

Ahh, niet de rosbief.. ahhhhh..

En de puppyfoto's ik kwam er toendertijd perongeluk 1 tegen in een filmpje waarvan ik denk dat het Murphey is.

Afbeelding

Afbeelding
Hier had ik haar 1 dag of zo...


Afbeelding
Hier was ze denk ik net 6 maanden of iets ouder.

Hier had ze nog geen plumeau staart en nog niet het ene oor omhoog en de andere half en minder spits snuitje en woor ze 12 kilo (ongeveer.. gekocht met 10 kilo.. ze is 20 kilo nu)
En hier had ik haar net een maand, zal maand of 6 zijn, echte puppyduppy raket hond
(rent heen en weer tussen mij en de oppas met dochter)
https://youtu.be/A8_mSlYoxkY

En hier lekker in de blubber.. heen en weer..
https://youtu.be/9hEA83nb9Ww

Mijn vorige 2e hands kreeg ik met 1 1/2 heb ik helemaal geen lijkt op puppy foto's van en hond daarvoor was ook ongeveer die leeftijd dus ook niet.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:33

Ik heb toevallig via Fb contact gekregen met de Spaanse pleegmama van mijn hond. Die heeft me foto's en filmpjes gestuurd. Hij heeft het echt super gehad bij haar! Rody was 6 maanden toen hij bij ons kwam, de echte baby was er wel vanaf.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:09

Nu jullie hier zo foto's van jullie honden plaatsen van in het asiel enz. Ben ik ook gaan zoeken. Asiel gevonden en berichtje gestuurd of ze nog foto's van hem van in het asiel hebben. Op de fb pagina stond 1 foto van balou op het vliegveld en de foto die de stichting genomen heeft van mij en balou toen hij in Nederland was aangekomen. Ben benieuwd !

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 18:44

Afbeelding
En foto gekregen. <3 hier was hij pas gevonden


Afbeelding
En nu. <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:53

<3 schatjes! Hebben ze van ZhuZhu niet |(

Vandaag wel naar de Galderse Meren geweest. Vond ze leuk.

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:51

Heerlijk die jeugdfoto'S

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:29

@Fabster
Hoe loop jij bij de Galderse Meren? Wij gingen daar vroeger ook wel een heen met de vorige hond, maar nu je geen rondje om de plas kan lopen, gaan we eigenlijk nooit meer. Ik wil nooit op dezelfde manier heen als dat we terug gaan.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:15

Vanaf 1 okt gaat t hek open en kun je weer een rondje lopen. Wij lopen dus gewoon een rondje.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:34

Al die puppy foto's, zo leuk om te zien! <3

En gaaf trucje cayenne! Hoe leer je dat? Ik denk dat Tara het al lang had opgevreten :')

Dat ziet er gezellig uit fabster, mooi gebied ook! En zonde dat je van Zhuzhu geen puppy foto's hebt..

In de herfstvakantie gaat Tara voor het eerst op vakantie! :D
We gaan naar Texel met mijn schoonouders en de rest van het gezin, ook hun niet zo vriendelijke oude jack russel gaat mee..
De vorige ontmoeting tussen die twee ging niet helemaal goed, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan..

Lynn_Nikita

Berichten: 25570
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:40

heerlijk dat water! Mijn vorige opvanghondje was ook gek op water, benieuwd of die andere dat ook is. Mijn Joy moet er niks van hebben die rent liever in het bos

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:47

Miep is gek op water en zwemmen. ZhuZhu blijft ook mooi op t droge. Ze is 1 x in het water gekukeld. Daarna was ze wel wat makkelijker met natte poten in plassen. Maar zo n meer in voor je lol....nee :n :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:46

Eas vandaag nog even rondje de honden uitlaten te paard. Ik
Had mijn oudje laten zwemmen en die krijgt het dan zo koud binnen en buiten natuurlijk heerlijk weer. En ik had geen zin meer om te lopen. Dus peerd gezadeld en klein rondje gedaan.

Kom ik op het laatste stukje een meneer tegen met 2 mini jack russels tegen. 1 aan de lijn, de ander los. Ze waren nog ver weg, dus ik wil
ZhuZhu bij me roepen, maar ik was dus te laat. De losse jack komt al luid keffend op ons af stormen. Ik stond op t fietspad, komt uiteraard ook een fiets aan, en ik zag t al gebeuren dat ZhuZhu achter de keffer aan zou gaan. Ik zet haar aan de kant, ze blijft echt keurig zitten (ze isdus los), de keffer keft gewoon verder tot de meneer m heeft ingehaald. De aangelijnde keffer keft ook nog even mee en ZhuZhu (en Miep trouwens ook, maar die is al langer ingewerkt) blijven keurig langs de kant wachten.

Ik was zo trots op ze! Wou haar meteen een koekje geven, maar daar had ze geen tijd voor. We waren op weg naar huis en dan gáán we ook naar huis.... :')

Jorinda

Berichten: 13469
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:49

Wat goed! :D Kan me voorstellen dat je je dan heel trots voelt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110908
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 00:31

Oooh, die puppyfoto's <3 Ik ben zo jaloers. Die had ik ook willen hebben <3

Knappe Zhuzhu! Groot gelijk dat je trots bent, Fabster!

_classic, Fajah is heel gevoelig voor stemcommando's. Ik gebruik het als wachtoefening. Ze weet dat ze bij 'wachten!' tijdens de wandeling moet stilstaan. Dat gebruik ik ook vlak voordat ze eten krijgt (dan zet ik haar eten neer en moet ze een paar tellen wachten voor ze mag eten), en toen heb ik ook het commando hiervoor gebruikt en nu wacht ze ook tot ze rosbief krijgt :+ (en daarna uitbundig belonen natuurlijk :P )

Wij zijn gisteren ook met haar wezen 'zwemmen' (al is het bij haar meer pootje baden :'). Een van de honden van de training was ook mee. Normaal gaan ze niet goed samen omdat de andere hond denkt dat het cursusveld haar plek is en ze dan fel kan reageren op Fajah, maar nu op onbekend terrein ging het super :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:38

De honden moeten bij mij achter de drempel wachten, als ik eten voor ze aan het klaarmaken ben. Vroeger stonden de 2 honden naast elkaar te wachten, maar met de komst van de nieuwe, vond Miep dat niks, zo n kaper op de kust voor het eten. Dus ZhuZhu wacht bij de andere drempel. Daar hangt ook een vliegengordijn en dat vindt ze dus niks. Want dan kun de de voortgang van het eten niet goed bijhouden. Dus ze smokkelt een beetje. En ik laat t grinnikend toe. Als ze maar daar blijft en er niet vóór gaat liggen. Dat heeft ze nog best lang volgehouden om dat te proberen. Heel soms probeert ze het nog wel eens. Maar met een strenge blik is ze dan zo weer op haar plek :=


Afbeelding

En aangezien er weer plukken haar in de kamer lagen, even de kam eroverheen gehaald. OMG! Alsof ik dit x de tondeuze eroverheen haalde! Al get onderw last los! Wordt ook wel tijd, want zo dik als die vacht was, was ook niet normaal. Ik denk dat er nu rust in haar lijf komt. Regelmaat, goed voer en een vast huis doen haar goed. De stress van de verhuizingen en veranderingen faat zo langzamerhand weg. Maar wát een haar!


Afbeelding

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:13

Wow, wat een pak haar is daar van af gekomen. Kya is ook heel erg aan't ruiven.
En wat moet jij trots zijn op Zhu Zhu, en terecht! :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25570
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:19

Sow wat een haar, dat zal een stuk beter voelen nu

Onze opvanger Mickey is er nu ook sinds zaterdag avond, iets onderdaniger naar de hond toe dan zijn broertje maar naar mensen super lief en sociaal. kwispelt de hele dag. vandaag voor de eerste keer een riem met tuig omgedaan en gaan wandelen.
De honden beginnen nu aan elkaar te wennen en het gaat steeds beter. onze Joy is dan ook echt mega groot en zal zeker meespelen in zijn onzekerheid

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:27

Sorry even ego. Iemand tips voor een hond die overal overheen springt? Heb Balou net uit het bos kunnen vissen. Hij was achter over het hek gesprongen. Hek is 1.60 m ..
Verhogen gaat wat moeilijk worden allemaal ..

Lynn_Nikita

Berichten: 25570
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:24

over hoeveel meter gaat het? prikpaaltjes met stroomdraadje een optie?

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:25

Ik had op internet ooit zo'n systeem voor katten gezien, dat zat dan boven op een hek en dat draaide dan zodra de katten er met de poten tegen aan kwamen. Daardoor krijgen ze geen grip en glijden de poten steeds naar beneden

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:26

Lynn_Nikita schreef:
over hoeveel meter gaat het? prikpaaltjes met stroomdraadje een optie?

80 meter lengte. :=
Maar deze keer sprong hij achter over de poort. Die is maar 6 meter breed. Maar hij is dus ook al naar de buren gesprongen. Ook 1.60 ongeveer ..

Ik was al aan castreren aan het denken en petsafe ..

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:27

_classic schreef:
Ik had op internet ooit zo'n systeem voor katten gezien, dat zat dan boven op een hek en dat draaide dan zodra de katten er met de poten tegen aan kwamen. Daardoor krijgen ze geen grip en glijden de poten steeds naar beneden

Hij raakt het hek niet aan als hij erover springt. Gewoon zo uit stilstand vanuit het niks.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:33

Oh wow, dat is best knap (en vervelend)! Misschien iets er voor zetten? Waardoor de afstand naar het hek groter wordt en hij minder hoog kan springen? Ik heb echt geen idee

Edit: ik zie nu pas dat het om 80 meter gaat, dat is best veel en geen doen denk ik..

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:42

Knap vervelend. :')
Zo zit hij ervoor en zo is hij erover .. :=
Na de eg cursussen maar een behendigheid gaan doen denk ik. _O-
Maar zonder geintjes. Het is echt niet grappig. Voor hetzelfde geld doet hij het savonds. Zie hem dan maar eens te vinden in een donker bos ..