Hondenshows

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:07

Oh da's wel lekker dan inderdaad :)

Ik vind buitenshows ook fijn, minder herrie om je heen :+ Aan de andere kant heb ik de laatste 4 buitenshows echt gewoon poedersuiker gehad: ofwel het kwam met bakken uit de lucht ofwel het was 33 graden.. Beiden geen succes _O-

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:27

Lewis had 3 weken show achter elkaar haha, kwam even zo uit. Duitsland, Lux en nu Nederland. Week erna is dan mijn show in Arnhem, maar dan laat ik hem niet meedoen. Show na Goes is pas 19 en 20 mei in Dortmund dus dat duurt nog ff. Heb nu ongeveer 1 show per maand staan, netjes toch :D

Je mag wel rondje met hem rennen hoor Neej haha. Als Kelly het dan ff filmt :+

Ik weet niet of buitenshow zo´n succes is met Lewis.. als die vogel ziet ofzo :')

Volgens mij heb ik alleen een Duitse clubshow in augustus die buiten is, verder niet.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:44

Harleys volgende show is pas weer in juli. De show in echt. Hij hoeft nog maar 1 puntje voor zijn NL kampioenschap maar is toch nog te jong.
Daarnaast ben ik ook fanatiek in de fci obedience met mijn andere hond. Dus zoveel showen als jullie past niet eens in mijn planning haha

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:48

Lewis heeft waarschijnlijk volgende week al 4 cac´s met 11 maanden :') Heb ik ook veel aan haha.

1x per maand valt wel mee toch;) Alleen nu was even veel achter elkaar oepsie. Dat is normaal niet de bedoeling, vind mijn bankrekening niet zo leuk.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:12

Ikke89 schreef:
Harleys volgende show is pas weer in juli. De show in echt. Hij hoeft nog maar 1 puntje voor zijn NL kampioenschap maar is toch nog te jong.
Daarnaast ben ik ook fanatiek in de fci obedience met mijn andere hond. Dus zoveel showen als jullie past niet eens in mijn planning haha


Oh wat leuk! Jamie en ik hebben vorige week ons eerste obedience-beginnetje gemaakt :D Onze juf heeft vorig jaar haar lesgeef-papieren voor FCI obedience gehaald en is er echt heel erg enthousiast over, we hebben samen vrij verlekkerd bij de obedience ring staan kijken op Crufts. Ik ken dus alleen de Engelse obedience dus moet nog even ontdekken wat het verschil is :P

Machie

Berichten: 16021
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:11

Ik heb nog niet eens een officiele show op de planning. Nouja, misschien de winner. Kijken of kefbekkie jeugdwinster mag worden. En daarna eens zien of ze NK kan worden. En dan is t weer klaar. Showen vind ik best leuk maar agility nog veel leuker :D

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:42

Neej schreef:
Ikke89 schreef:
Harleys volgende show is pas weer in juli. De show in echt. Hij hoeft nog maar 1 puntje voor zijn NL kampioenschap maar is toch nog te jong.
Daarnaast ben ik ook fanatiek in de fci obedience met mijn andere hond. Dus zoveel showen als jullie past niet eens in mijn planning haha


Oh wat leuk! Jamie en ik hebben vorige week ons eerste obedience-beginnetje gemaakt :D Onze juf heeft vorig jaar haar lesgeef-papieren voor FCI obedience gehaald en is er echt heel erg enthousiast over, we hebben samen vrij verlekkerd bij de obedience ring staan kijken op Crufts. Ik ken dus alleen de Engelse obedience dus moet nog even ontdekken wat het verschil is :P


Ik ben helemaal niet thuis in de Engelse obedience, maar voor zover ik weet zijn de regelementen en ook de oefeningen anders dan die van de FCI Obedience. Zo heeft de Engelse obedience 6 klassen(en in de UK soms zelfs 8), waarin er in een aantal klassen gewoon gewerkt mag worden met extra commando's en motiveren met stem. En mag er gewerkt worden met de hand als target.
Op www.obedience.nl staat een uitleg van de engelse obedience. Op de site van raad van beheer vindt je die van de FCI.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:23

Mijn aapie, 11 maanden;)
Afbeelding

BOB and geselecteerd voor de beste 6 van de groep;)

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:40

Gaaf! <3

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:43

Hij is er volgende week ook, maar doet niet mee hoor;p anders moest die tegen jou haha.
Wel even genoeg shows gehad! Morgen nog 1tje en dan is die hopelijk NL jeugdkampioen.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:01

Kell staat er wel heel blij op *\o/*

Man o man wij hadden net even stress hoor (Inge LACH NIET :P )

Neem morgen een vriendin en dr honden mee dus ik ben net even bij haar langsgereden om auto-Tetris met benches te spelen :') gelijk de auto even afgetankt en bij gebrek aan parkeerplaats het ding even op de stoep gezeg. Straat stond vol. Manlief wilde vervolgens, toen er plek was, de auto even verplaatsen... Gaat zijn sleutel niet meer in het contact. En de mijne ook niet! Paniek! ANWB gebeld.. Ik zat echt een beetje in de piepzak, dacht dat kunnen ze nooit maken, de hele stuurkolom moet er uit weet ik wat...

Nou...

Het slot moest gesmeerd worden _O-

Dus we kunnen morgen gewoon weg :Y)

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:21

:x :x :x :+

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:50

Goed gedaan, Inge! (of is het nu kell?!?)

_O- Gelukkig was het slechts iets heel banaal zoals het slot smeren :+

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:02

Gefeliciteerd Inge!

Neej; Oh wat erg! De stress!! Gelukkig viel het allemaal mee :)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:16

Ik zeg lach niet Ing :P

Anders film ik morgen niet hoor >;)


Ja joh hou op, was echt even paniek want geen andere auto tot onze beschikking niks.. En als ik alleen mezelf moet meenemen zou ik nog zeggen jammer dan, maar ik moest ook m'n vriendin plus haar honden meenemen, zou het heel sneu vinden als zij dan niet in Goes komt omdat mijn auto stuk is _O-

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:17

Ik heb trouwens datzelfde pakje als Kell, alleen bij mij is ie 5 centimeter te truttig :P Ik moet 'm nog eens laten innemen..

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 07:24

petitparis schreef:
Goed gedaan, Inge! (of is het nu kell?!?)

_O- Gelukkig was het slechts iets heel banaal zoals het slot smeren :+

Haha Kelly is de handler..die heeft hem dit weekend mee. Vanavond krijg ik hem weer terug :+

Machie

Berichten: 16021
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:35

Waarom show je 'm niet zelf? Jouw hond toch? Maar dat is ws mijn ding. Ik wil alles zelf doen met mn honden :) ik kan ook nooit zo trots zijn als een ander iets gehaald heeft met mijn hond. Ja leuk maar... ik doe het liever zelf :)

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:34

Mijn hond ja dus ik zet hem bij degene die hem het beste showt en dat ben ik niet;)
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde he;) Volgend jaar gaat die ook met een andere handler naar oa Roemenie en Hongarije, kan ik zelf ook niet doen ivm werk en andere honden dus ideaal zo. :)

Vandaag 1u en beste reu, CAC... en dus Nederlands jeugdkampioen! Ook genoeg punten voor Nederlands kampioen, maar 16 maanden te jong haha.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:08

Nah ik heb Oll ook tijden door kell laten showen, gewoonweg omdat zij veel meer uit hem haalde dan ik :) tuurlijk is het leuker om zelf te winnen met je hond, absoluut.. de laatste winnertitel is voor mij ook Oll z'n speciaalste omdat ik die met hem behaald heb, maar 3 jaar geleden haalde ik dat gewoon niet omdat ik hem rot presenteerde, en voor mij was het heel gaaf om te zien dat kell wél het beste uit m naar boven haalde :D

Overigens vind ik het een ander verhaal met sporten, dat zou ik ook het liefste zelf doen natuurlijk :) maar ik heb aan die hond z'n looks niks bijgedragen dus ik heb daar verder niets van als iemand anders hel beter presenteert :)

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:55

Mijn teef is in co-own, dus die show ik ook zelf niet. Aan de ene kant jammer, maar heb zelf die ervaring en kennis niet zoals mijn vriendin en nog minder "naam". Helaas telt dat soms ook bij keurmeesters. Mijn reu is ook eerst door vriendin en de fokker geshowd, maar door zijn onzekerheid ben ik het zelf gaan doen. Sukkeltje weet wat hij moet doen en is bij mij toch net iets meer op zijn gemak.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:26

Hier een heel moe hondje na 2 dagen show haha.
Afbeelding

Heerlijk ventje <3 <3

Machie

Berichten: 16021
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:04

Neej schreef:
Nah ik heb Oll ook tijden door kell laten showen, gewoonweg omdat zij veel meer uit hem haalde dan ik :) tuurlijk is het leuker om zelf te winnen met je hond, absoluut.. de laatste winnertitel is voor mij ook Oll z'n speciaalste omdat ik die met hem behaald heb, maar 3 jaar geleden haalde ik dat gewoon niet omdat ik hem rot presenteerde, en voor mij was het heel gaaf om te zien dat kell wél het beste uit m naar boven haalde :D

Overigens vind ik het een ander verhaal met sporten, dat zou ik ook het liefste zelf doen natuurlijk :) maar ik heb aan die hond z'n looks niks bijgedragen dus ik heb daar verder niets van als iemand anders hel beter presenteert :)


Ik dacht dat fanatieke showers dat ook sport noemen :)
Mij maakt het weinig uit hoor, maar ik wil het altijd zelf doen. Ik zou dan eerder er voor kiezen zelf te leren hoe te showen dan een bizar bedrag betalen voor inschrijven en dan zelf niks doen. Maar misschien ben ik wel gek, ik sluit het niet uit :D

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:00

Als ik alleen nederlandse titel even snel wilde halen deed ik het misschien wel zelf. Maar ik schrijf in op shows waar ik grote kans op BOB heb en goede groepskm dus hopelijk plaatsing in de toekomst, dan heb ik liever iemand die hem goed showt en hij daar dus ook altijd kans op heeft ipv alleen puntje halen. Dan is het het geld ook waard, omdat ik er meer uit krijg. Lewis is ook geen makkelijke hond om te showen, Neej heeft ook even met hem mogen rennen;p zit enorm veel power in die hond en je moet hem voor je uit laten rennen, dat is niet eenvoudig voor een beginner;) Dus wie weet doe ik het volgend jaar wel zelf af en toe, maar voorlopig niet. Is niet echt een beginnershond;p Alleen op de clubshows doe ik het wel zelf, dat is maar een kleine show en zijn er ook geen groepen. Dat is alleen om even goedkoop een puntje te scoren.

Sowieso zit er hier ook geen goede ringtraining in de buurt.. in de zomer kan ik er wel naar eentje die uurtje rijden is, dan hebben ze buiten training dus daar ga ik dan heen. Maar ga niet trainen bij een kc, dat is flut. Lewis heeft dus ook maar 1x korte training gehad en verder niet haha.. En dan staat er toch goed getrainde hond in het rapport;)

Met veldwerk ga ik trouwens zelf ook geen proeven met hem lopen :+ :+ in Duitsland mag dat alleen als je een jager bent en dat ben ik niet. Dus laat ik iemand anders hem voorjagen.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:16

Machie schreef:

Ik dacht dat fanatieke showers dat ook sport noemen :)

Mij maakt het weinig uit hoor, maar ik wil het altijd zelf doen. Ik zou dan eerder er voor kiezen zelf te leren hoe te showen dan een bizar bedrag betalen voor inschrijven en dan zelf niks doen. Maar misschien ben ik wel gek, ik sluit het niet uit :D


Ik noem het geen sport iig :') die 5 minuten hobbelen in de ring? Neuh.. Het showklaar maken van een vachthond is dan wel weer een soort sport _O- maar daar beoordeelt niemand me op _O- Doe het showen overigens inmiddels weer zelf maar ik heb er echt niks van, zal persoonlijk zijn, houden we het daar op :D

Lewis zit idd veel power in, echt heel gaaf om dat in de erering te hebben denk ik! Als je echt een keer omhoog zit.. ^^

Mijn puppeduppyyyyy :+:
Afbeelding
Afbeelding